Dieettiruokailunne

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Counani
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei ole tullu opeteltua syömään kasviksia vielä oikein kunnolla :nolo:
Entä onko rasvoja tarpeeksi? Entäpä mikäs oli se sivu mistä voi laskea kalorit ja muut sivut josta laskettiin noita ravintoarvoja ym.

Reikähuuli sanoi:
Klo 21-22 Iltapala:

2 dl rasvatonta maitoa
1 banaani
1 real täysjyvä leipä
10 g rypsiöljyä

Klo 23.00 nukkumaan

Kertokaa mielipiteitä yms vinkkejä.

:kippis1:

Laittaisin tuohon iltapalalle purkin raejuustoa tai maito/muuta hitaasti imeytyvää proteiinia. Ja tuo leipä ja banaani pois, tai ainakin tuo banaani.

screwdriver sanoi:
Laittaisin tuohon iltapalalle purkin raejuustoa tai maito/muuta hitaasti imeytyvää proteiinia. Ja tuo leipä ja banaani pois, tai ainakin tuo banaani.

Raejuustoa en voi sietää, mutta entäpä rahka?

Onko muut ruuat kunnossa tuossa listalla?

Reikähuuli sanoi:
Raejuustoa en voi sietää, mutta entäpä rahka?

Onko muut ruuat kunnossa tuossa listalla?

Nopeasti vilkaistuna ihan hyvältä näytti muuten omasta mielestäni nuo ruokailut.

Rahkankin protskut taitaa olla aika hitaasi imeytyvää joten ihan ok. Tosin siinäkin sitä hiilaria jonkin verran, haittaako tuo määrä, en tiedä..
Olen itse pyrkinyt syömään iltapalalla vain rasvaa/öljyä ja (hidasta) protskua.
Toinen vaihtoehto on se, että ostat säkin vaikka maitoproteiinia ja sekoitat illalla paukun johon laitat sekaan lorauksen vaikka oliiviöljyä.
Näin teen itse, ja ei ole yöllä sitä nälän tunnetta, eikä vielä aamullakaan.

edit: ja taitaa olla melkein edullisempaa ostaa tuota maitoproteiinia kuin ottaa sama määrä protskua vaikka raejuustosta.

Yritin tossa laskeskella ja sain tämmösiä tuloksia:

2576 KCAL
229,5 g prot
169 g hh

Näyttääkö ihan normaalilta? Vai laskinkohan pieleen.

En lisänny Whey3:a ja Maltoa tuohon.

edit: perkule jäi rasvat pois, argh.

Munkin ruokailuja saa kommentoida :)

Tässä oon pari päivää laskeskellut Kalorilaskurilla noita ruokia ja tässä viikonlopun ja tän päivän saldo.

Lauantai:
1984 kcal
p: 174g
hh: 227g
r: 42g
p/hh/r : 35/46/19

Sunnuntai:
2184 kcal
p: 190g
hh: 241g
r: 51g
p/hh/r: 35/44/21

Maanantai (treenipäivä):
2881 kcal
p: 294g ( :hyper: )
hh: 257g
r: 75g
p/hh/r: 41/36/23

Noi isot protskupitoisuudet johtuu ku oon syöny piknik paistia tässä pari päivää :david: Ei ne yleensä noin korkeita ole. Tän päivän kalorit vähän 'pompsahti' ilmeisesti palautusjuomasta tuli niin paljon kaloreita. Huomen jos koittais pysytellä alle 2k :whip:
Kommentteja?

Tarkotus ois päästä läskeistä eroon, mutta olen aivan varma että toi mun syöminen ei ole kovin fiksua? Mitä pitäis tehä toisin?

Aamupala(07:00): Pari ruisleipää, jossa päällä juustoa, kalkkunaa ja kurkkua. Kaurapuuroa lautasellinen.

Päivällä(10:00-12:00):Puolikas täytetty patonki(kana, tonnikala, mozarella jne.)

Myöhemmin(17:30-20:00)joku hedelmä tai leipää

60min lenkkeilyä+vatsoja+punnerruksia

Illalla ton jälkeen viel jotain kevyttä, esim salaattia.

Täällä kiristellään myös. Ja kommentoida saa toki.
Eiliset safkat.

klo 8 aamupala: Raejuustoa 100g, 2 palaa ruisleipää, puuroa + vähäkalorinen mehukeitto + multivita.

klo. 10 Protsku/öljy drinkki (20g prot/10g kylmäpuristettu rypsiöljy)

klo 12 lounas, 100g lasagne, 4dl maitoa

klo 14 välipala, protsku/öljy drinkki (20g prot/10g kylmäpuristettu rypsiöljy)

klo 16 kanarisottoa 100g +10g kylmäpuristettu rypsiöljy

klo 18 pump --> klo 19 palautumisjuoma

klo 21 protsku/öljy drinkki (15g prot/7g kylmäpuristettu rypsiöljy)

klo 23 rahkaa 250g +rypsäri +magnesium

--> 2000 kcal = 38,6%prot/24,6%hiilari/36,8%rasvaa

nyt oltu viikko dietillä, lähteny lähinnä muutama kilo nesteitä. Krean tankkaus lähtee tänään käyntiin, saa nähä miten toimii dietillä :hyper:

No tässä nyt koitetaan jatkuvasti hiukan kiristellä niin ruokavalio näyttää yleensä tältä.

Tänään:

9.00 Purkki rahkaa + 1 dl kaurahiutaleita + vähäkalorista mehukeittoa + vitamiinit

12.00 Palautusjuoma 40 g protskua, 30 g hiilareita

15.30 Kaksi Kari Niemen broilerpihviä (paistettu olliviöljyllä) + ruismakaronia +
3 lasia rasvatonta maitoa. Tämä ateria vaihtelee päivittäin, mutta yleensä ihan puhdasta kotiruokaa tulee syötyä lautasellinen, ja mukana on normaalisti salaattia.

19.00 Purkki rahkaa + 1 dl kaurahiutaleita + vähäkalorista mehukeittoa

22.00 Purkki rahkaa + 1 dl kaurahiutaleita + vähäkalorista mehukeittoa

Parannusehdotukset ovat tervetulleita. Energiamäärä on tuntunut ihan riittävältä, ja on jaksanut treenata. Aerobista en tee.

Sandels sanoi:
No voisitko sijoittaa noihin kellonaikoihin liittyen edes jonkin suuntaa antavan listan.

En, koska sun pitää enemmän kuin 4krt päivässä. Dieettaamiseen löydät varmasti enemmän kuin tarpeeksi vinkkejä käyttämällä hakua joten minun on turha alkaa toistelemaan tässä niitä..

Toisessa ketjussa tätä jo koitin vähän udella, varsin heikolla menestyksellä, ja ehkäpä tämä tänne paremminkin sopisi;

Eli kovasti olisi kiva saada yhteen paikkaan vinkkejä diettiin sopivista ruuista, lähinnä tarkoitan eineksiä, joita saa kaupasta.

Raejuustohan nyt on jo lähes legenda, sitä tuskin on tarpeen suuremmin eritellä. Valion maitorahka ilmeisesti myös yksi hyvä 'välipala'ruoka. Ananas taas toimii käsittääkseni hyvin nesteen poistamisessa. Vihannekset vitamiinilähteenä ja vatsantäytteenä, ja erityisesti palkokasvit, joiden proteiinipitoisuus taitaa kasvikunnassa olla kärkipäätä?

Entäs muut, etenkin lihavapaita einesvinkkejä kaivattaisiin kovasti :)

Seuraava lista suuntaa antava

Aamupala 7:00

Banaani
Tuna-Raejuusto-Salaatti
Maitoa

Lounas 11:00

Kouluruokaa
Tummaa leipää
Mehua

Päivällinen 16:00

Kotiruokaa
Tummaa leipää
Vettä

Välipala 19:30 (treenin jälkeen)

Protskudrinkki (1dl heraa, 4dl maitoa)
Pari banaania

Iltapala 22:00

Tunaa (tomaattikastikkeessa)
Yö-protsku (1dl Caseinatea, 4dl vettä)

Ajat on suuntaa antavia ja riippuvat siitä miten on koulua. Salille menen noin klo. 17:00 - 18:00 ja treenaan reilun tunnin. Yleensä menen klo. 18:00, mutta jos pääsee koulusta tarpeeksi aikaisin kotiin syömään niin sitten klo. 17:00.

Mitäs mieltä tästä käytännöstä? Kaloreista sen verran että en niitä laske vaan katson mitä puntari näyttää ja tahti on n. 1kg viikossa pois.

:offtopic: Onko täällä porukka muuten huomannut että jos vähän menee ruokailut huonosti dieetillä niin treenit menee ihan surkeasti? Tänään kun kävin salilla niin oli vähän vetämätön olo ja puhtikin loppui todella nopeasti kesken.. hikeä kyllä tuli ihan haitaksi asti.

Btw.. onkohan mun dieetti mennyt ihan päin helvettiä kun meni mun uusi digitaalipuntari meni rikki kun mittasin painoani.. kyllä se vielä dieetin alussa toimi :rolleyes: :lol2:

:offtopic: #2

Tuosta mun ns. treenin jälkeisestä välipalasta sen verran kysyttävää että onko parempi ensin ottaa proteiinit tuosta Ultra Wheystä ja sitten hetken päästä ottaa banaania vai toisinpäin?

Amerikan Jeesus sanoi:
Mitäs mieltä tästä käytännöstä? Kaloreista sen verran että en niitä laske vaan katson mitä puntari näyttää ja tahti on n. 1kg viikossa pois.

Aamupalalle ehkä olisi hyvä laittaa jotain nopeasti imeytyvää protskua tunan tai raejuuston tilalle, vaikka heraa.
Miten rasva puoli? Ainakin iltapalalle oliiviöljyä tai muuta hyvää rasvaa mukaan, ja päivän mittaan johonkin muuhun väliin jos niitä ei tule tarpeeksi koulu/koti ruoasta.
Eiköhän tuo mutten ok ole, ja paino putoaa jos kalorimäärät on hyvät suhteessa kulutukseen.

screwdriver sanoi:
Aamupalalle ehkä olisi hyvä laittaa jotain nopeasti imeytyvää protskua tunan tai raejuuston tilalle, vaikka heraa.
Miten rasva puoli? Ainakin iltapalalle oliiviöljyä tai muuta hyvää rasvaa mukaan, ja päivän mittaan johonkin muuhun väliin jos niitä ei tule tarpeeksi koulu/koti ruoasta.
Eiköhän tuo mutten ok ole, ja paino putoaa jos kalorimäärät on hyvät suhteessa kulutukseen.

Aamulla olisi kyllä ihan kätevää tosiaan ottaa protskudrinkki kun se valmistuukin paljon nopeammin. Kannattaisiko tämä tehdä veteen vai maitoon?

Näitä hyviä rasvoja pyrin saamaan yleensä tumman leivän mukana kun nakkaan niihin reippaasti Benecolia päälle. Voisihan tuota illalla vielä ennen nukkumaan menoa ottaa vaikka lusikallisen kylmäpuristettua rypsäriä.

Tiedä mihin se yks dieetti-thread on taas kadonnu ( :confused: ) mut pistetään nyt sit tänne. Nyt on 1½ viikkoo dieettii takana ja paino n. 2kg pudonnu (toiki ruokailun jälkeen mitattu, heitto voi olla siinä +-3kg luokkaa :rolleyes: ) ja vyötäröltä 2cm lähteny (tässäki heitto varmaan samanverran :D ).

Eli ihan hyvin menee kunhan lihakset nyt pysyis hanskassa (ja muuallakin) :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom