Dieettiruokailunne

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Counani
  • Aloitettu Aloitettu
Counani sanoi:
Miten myöhään illalla syöt ja kuinka raskasta (rasvaista) ruokaa? Voi viedä raskas illallinen vielä aamiaisellakin ruokahaluja.

päivällinen on 15.00-20.00 välillä, yleensä kuitenkin 16.00-19.00, tavallista kotiruokaa.
iltapalaksi syön n. 3-5 kananmunan valkuaista ja maitoa n. klo 21.00-22.30 ja nukkumaan 23.00-23.30

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Porkkanaraastin sanoi:
kysynpä täälä syömiseen liittyvässä topicissa että mikä avuksi kun aamulla ei ole nälkä?
7.00 herätys-->naama&hampaat pestään
7.15 aamiainen, yleensä lasi maitoa ja leipää, päällä tonnikalaa. joskus joku hedelmä ja lasi vettä. tuon leipäparin syömiseen menee 15 minuuttia vaikka kuinka ahtaa.
pitäisikö nousta vaikka 6.20 ja odottaa että nälkä "heräisi"? olis mukava vaa ahtaa vähän lisää kaloreita nii ei heti väsähtäis koulussa...

Mä ainakin joutusin opettelemaan syömään aamiaisen. Eli väkisin vaan puuroa ja rahkaa naamariin. Ei se herkkua aluksi ole, mutta kun viitsii hiukan herätä aiemmin ja keittelee rauhassa kahvit ja käy vaikka suihkussa niin kyllä se siitä lähtee.

Aamuairobisen jälkeen homma onkin just passeli ainakin meikäläiselle. Kevyt lenkki 30-45min sitten edellä mainitut toimenpiteet eli kahvit tippumaan rahkat ja puurot valmiiksi. Suikusta kun on päässyt pois niin rauhassa nauttien sapuskat naamariin ja päivän touhuihin... :thumbs:

Tuohon koulussa väsähtämiseen on hyvä lääke, että jättää hiilarit pois aamiaiselta/ syö TODELLA hitaita hiilareita.
Leivät pois kokonaan, heradrinkkiä/rahkaa naamaan.

No ei tuo illallinen kyllä selitä aamuista ruokahalun puutetta. Jollain vaan ei ruoka aamulla jostain syystä maistu. Voithan tietenkin yrittää heräillä aikaisemminkin, mutta ei se aamusyöminen nyt kuitenkaan niin tärkeää ole, että yöunista alkaa sen takia vähentämään. Yksi konsti on ottaa sinne kouluun joku helposti syötävä välipala, jossa kunnolla proteiinia. Esim proteiinidrinkki. Jos se nälkä sitten on jo herännyt. Tokihan tuollaisen proteiinidrinkin voi tempaista aamullakin, jos ei mikään kiinteä ruoka maistu.

Tässä olisi minun dieettini joka perustuu vähiin hiilareihin ja paljoon protskuun. Viikon välein pidän tankkauspäivän jolloin reilusti hiilareita. Painoa 83, pituus 178 ja rasvat n.13.

aamupala
-6 kanamunan valkuaista
-maitoa
-ruisleipä
-kahvi

lounas
-lihaa ja salaattia
-ruisleipä

välipala
-protskua 22g

päivällinen
-lihaa ja salaattia
-ruisleipä

-treeni-

iltapala
-protskua 44g
-hiilareita 25g

Olisiko jollain jotain rakentavaa kommentia tästä listasta. Välillä on aika "rikki", mikä varmaankin johtuu liian kovasta treenistä näillä kaloreilla---> paikat ei tahdo palautua... Kalorit jää alle 2000g kevyesti. Lihan korvaan joskus proskulla.

lohi sanoi:
Tässä olisi minun dieettini joka perustuu vähiin hiilareihin ja paljoon protskuun. Viikon välein pidän tankkauspäivän jolloin reilusti hiilareita. Painoa 83, pituus 178 ja rasvat n.13.

aamupala
-6 kanamunan valkuaista
-maitoa
-ruisleipä
-kahvi

lounas
-lihaa ja salaattia
-ruisleipä

välipala
-protskua 22g

päivällinen
-lihaa ja salaattia
-ruisleipä

-treeni-

iltapala
-protskua 44g
-hiilareita 25g

Olisiko jollain jotain rakentavaa kommentia tästä listasta. Välillä on aika "rikki", mikä varmaankin johtuu liian kovasta treenistä näillä kaloreilla---> paikat ei tahdo palautua... Kalorit jää alle 2000g kevyesti. Lihan korvaan joskus proskulla.

Joku varmaan kommentoi kohta kuitenkin hyvien rasvojen saannista. eli vaikka aamuapalalla ja iltapalalla 1 rkl niitä, esim. oliiviöljyä.
Nuo hiilarit iltapalalta voisi ehkä jättää pois? ja korvata juuri tuolla öjyllä se.
Kyllä mullakin tuo palautuminen hidastuu dietillä, tosin lihasten kipeytyminen katosi kun aloin popsimaan magnesiumia, ehkä sattumaa..hmm.
Mutta painat suunnilleen saman verran kun minä nyt, ja olen itse syönyt dietillä treenipäivänä n. 2250 kcal.
Eli lisää kaloreita jos ymmärsin että tuosta sun sanomasta määrästä ei ole vähennetty treenin kulutusta vielä.
Ehkä yksi pieni protskukupitoinen välipala heti treenin jälkeen.
Muuten tuo on varmaan ihan ok.

Juuri ostin kylmäpuristettua rypsiöljyä. Pitäisi olla parempaa kuin toi oliiviöljy, mikä tuli minulle aikamoisena yllätyksenä! Tuo on koko päivän energia saanti ja siitä kulutetaan sitten miinukselle X määrä, varmaan aika paljon?! Ei ole mitään tietoa omasta kulutuksesta. Olen itsekin todennut että toi on aika vähän ja saisi olla enemmän kaloreita, ainakin se 2000kcal.

Noista ilta hiilareista vielä sen verran, että joku on joskus sanonut minulle, että kehittymisen kannalta illalla pitäisi saada muutakin kuin proteiineja?!

Kuinka rasvojen puuttuminen vaikuttaa kehitykseen?

lohi sanoi:
Juuri ostin kylmäpuristettua rypsiöljyä. Pitäisi olla parempaa kuin toi oliiviöljy, mikä tuli minulle aikamoisena yllätyksenä! Tuo on koko päivän energia saanti ja siitä kulutetaan sitten miinukselle X määrä, varmaan aika paljon?! Ei ole mitään tietoa omasta kulutuksesta. Olen itsekin todennut että toi on aika vähän ja saisi olla enemmän kaloreita, ainakin se 2000kcal.

Noista ilta hiilareista vielä sen verran, että joku on joskus sanonut minulle, että kehittymisen kannalta illalla pitäisi saada muutakin kuin proteiineja?!

Kuinka rasvojen puuttuminen vaikuttaa kehitykseen?

Syö enemmän vaan kun tuo 2000 kcal treenipäivänä. Jos vedät vaikka tunnin treenin niin ei ihme että että on heikko olo kun kulutat siinä n. 500 kcal pois.
Syö ainakin tuo 2200 treenipäivänä.

Hurjaa kehitystä ei varmasti ole odotettavissa jos olet dietillä. Paitsi vyötärö kaventuu. Jätä ne hiilarit pois iltapalalta(päivän viimeinen ateria), ja korvaa sillä rasvalla ne.
Ja heti treenin jälkeen voit syödä niitä hiilareita kohtuudella, siitä saat kaloreitakin lisää.
Ei iltapalalla hiilareita jottei kasvuhormoonin eritys estyisi ja kertyisi fläsää kroppaan.
Ota iltapalaksi jotain hitaasti imeytyvää proteiinia öljyn kanssa, kuten maitoproteiinia. Vie mullla ainakin nälän tunteen yöksi ja toimii muutenkin hyvin.

Kohta ensimmäinen viikko diettiäni takana... en nyt ihan hirveen tarkkaan oo laskenu kaloreita ja suhteita. proteiinia tulee riittävästi ja öljyä tulee hörpittyä aina ruoan jälkeen. hiilareita n. 150g ja kalorit n. 2500. aika fiilispohjalla mennään. lisäravinteilla hifistellään. :evil: joku päivä viikonlopusta enemmän hiilareita ja kalorit nousee varmaan 4000.

Aerobista tulee jonkun verran päivittäin, kun vedän yläasteen liikuntatunteja... tulee pelailtua niitten kanssa.

Lähtöpaino 81 kg 174 sentin varressa.

Reenipäivän ruokailut:

Aamupala 8.00:
- Ion92 20g
-> 30min
- rahkapurkki
- kaurahiutaleita
- mehukeittoo
- rypsäri hörppy

Pre Workout charge
-> 30 min
Reeni 14.00

Immediate action
-> 30 min
Malto 50g + kreatiini

Välipala: 18.00
- Real 2 siivua
- Aamupalajuustoo
- Keittokinkkua
- Hedelmä
- Rypsäri hörppy

Päivällinen: 20.00
- Lihaa/kanaa/kalaa
- Kasviksia
- Rypsäri hörppy

Iltapala: 23.00
- Kaseiini hera (50/50)
- Rypsäri hörppy
- Kalaöljy hörppy

screwdriver sanoi:
Syö enemmän vaan kun tuo 2000 kcal treenipäivänä. Jos vedät vaikka tunnin treenin niin ei ihme että että on heikko olo kun kulutat siinä n. 500 kcal pois.
Syö ainakin tuo 2200 treenipäivänä.

Hurjaa kehitystä ei varmasti ole odotettavissa jos olet dietillä. Paitsi vyötärö kaventuu. Jätä ne hiilarit pois iltapalalta(päivän viimeinen ateria), ja korvaa sillä rasvalla ne.
Ja heti treenin jälkeen voit syödä niitä hiilareita kohtuudella, siitä saat kaloreitakin lisää.
Ei iltapalalla hiilareita jottei kasvuhormoonin eritys estyisi ja kertyisi fläsää kroppaan.
Ota iltapalaksi jotain hitaasti imeytyvää proteiinia öljyn kanssa, kuten maitoproteiinia. Vie mullla ainakin nälän tunteen yöksi ja toimii muutenkin hyvin.

Joo. Lisäilen kaloreita tasaisesti. Minkälaista vauhtia paino on tippunut tolla 2250 kaloreilla? Itselläni on vähän sitä vikaa, että olen kärsimätön ja haluan tuloksia nopeasti, vaikka hyvin tiedän ettei se ole mahdollista jollei luovu lihasmassasta. Tavoitteena olisi, että 6 viikon päästä olisi mahassa rivistö kunnossa. Ylimmäiset on alkanut näkyä jo :hyper:

Tuosta treenistä vielä sen verran, että yritän ajoitaa sen iltaan jolloin vedän iltapalan heti treenin jälkeen ja sen jälkeen nukkumaan. Pro Labin protskussa 12g hiilareita kahdessa Scoopissa,eli siitä ne tulee. Otin aikaisemmin ruisleivän, mutta nyt olen jättänyt sen pois.

Itsensä rankominen on kivaa :whip:

lohi sanoi:
Minkälaista vauhtia paino on tippunut tolla 2250 kaloreilla?

No tulokset on aika yksilöllisiä, riippuu tapauksesta, varmaan rasva-% määrästä, ruokavaliosta, aerobisen määrästä jne.
Itsellä paino pudonnut kahdessa viikossa (tänään tasan 2 viikoa) n. ~2.5-3 kg.
Vaikea arvioida mikä osuus tuosta on nestettä ja mikä rasvaa. Olen huomannut että heti dietin jälkeen paino nousee noin kilon verran nopeasti.
Lihasta näytää kadonneen yllättävän vähän, ainakin mittausten perusteella.
Tosin tuollainen minidietti nyt paljoa kerro.

screwdriver sanoi:
Hurjaa treeniä sitten vedetään, kun mä kulutan tunnin kuntopyöräilyn aikana ~500 kcal. 30 min kiertoharjoittelua hydraulisen vastuksen laitteilla ohjaajan ja vauhdikkaan musiikin kannustamanakin kuluttaa n. 400 kcal. Mun mielestä punttisalilla käynti ei kyllä noin suurta energiavajetta kroppaan tee, puhutaan jostain treenin aikana kulutetusta energiasta voisi laskea n. 200 kcalista, ellei sitten tee aerobista mukana. Mutta tämä turhan tarkkaa miettimistä.
Lohi sanoi:
Juuri ostin kylmäpuristettua rypsiöljyä. Pitäisi olla parempaa kuin toi oliiviöljy, mikä tuli minulle aikamoisena yllätyksenä!
Juttelin erään ravintoasioihin perehtyneen herran kanssa joka oli juuri lukenut erään Searsin kirjan, missä rypsiöljystä ei puhuttu kovin hyvää. Kuulemma sen valmistusvaiheessa siitä paitsi häviää hyviä rasvamuotoja, siihen syntyy pitkällä tähtäimellä haitallisia ainesosia. Oliiviöljy esitettiin huomattavasti terveellisempänä vaihtoehtona. Rypsiölyn epäterveellisyydestä taidettiin puhua kirjassa Omega-zone: ihmeitätekevä kalaöljy

Mixu sanoi:
Hurjaa treeniä sitten vedetään, kun mä kulutan tunnin kuntopyöräilyn aikana ~500 kcal. 30 min kiertoharjoittelua hydraulisen vastuksen laitteilla ohjaajan ja vauhdikkaan musiikin kannustamanakin kuluttaa n. 400 kcal. Mun mielestä punttisalilla käynti ei kyllä noin suurta energiavajetta kroppaan tee, puhutaan jostain treenin aikana kulutetusta energiasta voisi laskea n. 200 kcalista, ellei sitten tee aerobista mukana. Mutta tämä turhan tarkkaa miettimistä.

Vaikeaa tuota varmaan on todeta mitä siinä kuluttaa. Tuohon 500 kcal laskin n. 20 min ajoa kuntopyörällä.
Mutta en sitten tiedä, ainkin oma paino tippuu mukavasti vaikka kuluttuaisin 'vain' tuon 200 kcal. Eli silloin olisin -200 kcal päivässä miinuksella..Luulen että oma treeni kuluttaa enemmän..mutta ei nyt varmaan 500 kcal ilman aerobista

(tämä arvio vain siitä että olen syönyt juuri sen kahden viikon ajan mitä olen laskenut, orjallisesti ja tarkalleen)

Olen tuon Omegazonen lukenut ja siinä tosiaan suositeltiin oliiviöljyä ja pähkinöitä muiden kertatyydyttymättömiä rasvahappoja sisältävien tuotteiden ohella. Se rypsäri kuulemma sotkee ihmisten jo muutenkin huonoa omega3/omega6-suhdetta. Itse en rypsäriä käytä, kalaöljyä kyllä. Se on muutenkin lukemisen arvoinen tuo kirja. Paljon ravinto- ja rasvatietoa asiasta kiinnostuneille. :thumbs:

Tässä mennään dieetillä ja kalorit 2247 hh38,5, r13,8, pr 47,6.
aamiainen: rasvatonmaito, keittokinkku,näkkileipä,kurkku,rypsiöljy,vitamiinit
lounas: tonnikala vedessä,ananas,raejuusto banaani
välipala:raejuusto,banaani
päivällinen:tonnikala,ananas,riisi,lehtisalaatti
palautusjuoma:heraa+malto+kreatiini
välipala:keittokinkku,rasvatonmaito,näkkileipä,kurkku
iltapala:keittokinkku,näkkileipä,kurkku,rypsiöljy,rasvatonmaito

näillä mennään ja lujaa mennäänkin!painon pudotus on ollut maltillista ja vettä tulee juotua 4-5l päivässä!aamuaerobinen 2-4krt/vko ja 4krt sali+20min aerobinen!tahtia koko ajan lisäten!pudotettavaa n.15kg, vielä noin 3,5kk dieettiä jäljellä!ilmottelen sitten miten äijän kävi.

Mixu sanoi:

Mä oon innostunut leikkimään sykemittarilla; selkä - hauis - treenissä ( n. 1 h lämmittelyineen ) kului 320 kcal ja mun paino on n. 60 kg. Eli kyllä raavailta uroksilta voi hyvinkin kulua 500 kcal punttarilla ( mutu ).

[:offtopic:]
Mixu sanoi:
Juttelin erään ravintoasioihin perehtyneen herran kanssa joka oli juuri lukenut erään Searsin kirjan, missä rypsiöljystä ei puhuttu kovin hyvää. Kuulemma sen valmistusvaiheessa siitä paitsi häviää hyviä rasvamuotoja, siihen syntyy pitkällä tähtäimellä haitallisia ainesosia. Oliiviöljy esitettiin huomattavasti terveellisempänä vaihtoehtona. Rypsiölyn epäterveellisyydestä taidettiin puhua kirjassa Omega-zone: ihmeitätekevä kalaöljy

Mä lukasin tuon Searsin samaisen kirjan ja pitää sanoa, että aikamoista hypetystä kirja on. En väitä koko sisältöä paskaksi, mutta kyllä siitä kohtaa ainakin meikäläinen rupeaa ihmettelemään, kun (kliinisentason) kalaöljyllä hoidetaan suhteet ja sivussa parannetaan syövät ja reumat.

Paino noin 80
Diettaus yritys on kova. Tän päivän ruokailut (ei sali päivä)
1. 40g heraa 20g maltoo
2. 2 ruisleipää+kinkku+ juusto
3. makaronilootaa noin 400g
4. 2 ruisleipää+kinkku+ juusto, purkki raejuustoa
5. 40g heraa
6. naudanulkofilettä 150g kasvissekotusta
7. 20g heraa+20g kaseiinia

Proteiinia tulle melkein 200g

MITÄ MIELTÄ???
Ei oo oikein dietti pelittäny ku oon yrittäny vähä laskee kaloreita ja nyt laskin sitte vähä enemmän.
Salipäivinä syön vähä enemmän.

Jakob sanoi:
[:offtopic:]

Mä lukasin tuon Searsin samaisen kirjan ja pitää sanoa, että aikamoista hypetystä kirja on. En väitä koko sisältöä paskaksi, mutta kyllä siitä kohtaa ainakin meikäläinen rupeaa ihmettelemään, kun (kliinisentason) kalaöljyllä hoidetaan suhteet ja sivussa parannetaan syövät ja reumat.

Joo, pitää muistaa, että Sears myy itse tuota "farmaseuttisen tason kalaöljyä" (on muuten hinnoissaan) ja ainakaan Searsin itsensä mukaan Jenkkilässä ei (tuon hänen oman litkunsa lisäksi) ole muuta kuin yksi hänelle tarpeeksi tasokas öljy. Joten mainospuhesiivilän saa ottaa käyttöön. Ravinto-osuus kyllä muuten kuulostaa ihan loogiselta. Ja kyllä tuo kalaöljykin ainakin olkapäiden väliin vaikuttaa. :D

qaz99qaz sanoi:
MITÄ MIELTÄ???
Ei oo oikein dietti pelittäny ku oon yrittäny vähä laskee kaloreita ja nyt laskin sitte vähä enemmän.
Salipäivinä syön vähä enemmän.

Paljonko tuosta suunnilleen tulee kaloreita. Itse saan 2400-2600 kcal/pvä.Proteiinia n. 210 g/pvä. Mitat 186cm 92kg. Tällä hetkellä on menossa HST:llä 9 päivän treenitaukovaihe. Lauantaina alkaa uusi sykli, jolloin ajattelin kaloreita taas hieman nostaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom