Dieettiongelmat 2008 tänne!

en tiedä onko tämä nyt helppo tapa, mutta kotonahan on helppoa syödä samoista kupeista. Joten yhden kerran mittaa esim. mita ne aamupuuron hiutaleet painavat siinä lautasella. Sen jälkeen sitten painaa mieleensä paljonkos siinä oli kaloreita. Toisaalta sama pätee vaikka lihapulliin, jonkun standardin niille voit laskea ja sitten suurinpiirtein arvioida mitä tulee suuhun laitettua.

Toinen keino on muodostaa omista aterioistaan ns. ateriakortteja, sillä moni vetää about samoja annoksia aamusta ja päivästä toiseen, joten kertaalleen kun viitsii normiannoksensa painottaa ja laskea kalorit, niin laskenta on helppoa, kts alla:

kcal pr (g) hh (g) rr (g)

Aamupala
Puuro, Aamunhyvä pikakaurahiutale 102 4,2 16,8 2
Mustikkakeitto, vähäkalorinen16 0 4 0
Maitorahka, 0,2% (Ehrmann) 250g purkki 145 24,5 10,5 0,5

Lounas
Riisi keitinvedessä suolaa (Fineli) 202,8 3,6 45,4 0,4
Ruispalat, Vaasan ruispalat, molemmat puolet (yksi n.27g) 236,5 9 45,1 1,4
Tonnikala öljyssä (Fineli) 218,2 31,2 0 10,4

Välipala

Pal.juoma
Palautusjuoma (SF After Training) 173 19,5 23 1,5

päivällinen
Pasta, Torino ruispasta plus 224 8,4 44,1 1,7
Tonnikala öljyssä (Fineli) 284,7 40,7 0 13,5

iltapala
Munakas (3 munaa, 3 rkl vettä) 201,6 17,6 0,4 14,4
Valkuainen (100g) x 3 126 29,4 4,5 0,3
BCAA (Fast), annos 10g 20 5 0 0

Total 2094,8 (kcal) 199,4(pr) 177,3(hh) 44,6(r)

Edellisen taulukon saa aikaiseksi helposti excelillä ja kalorilaskurin ilmaisella puolella. Sinällään töissä/koulussa "normi" annoskoko taitaa olla jaolla 50/30/20 hh/pr/r ja kalorikoko sen about 500 kcal. Joten laskuopin helpottamiseksi laskee lounaan/päivällisen sen kaavan mukaan.

Eli summa summarum, laske yleisimmin syömiesi annosten sisältö ja kirjoita tai muista ne ja sitten onkin helppo päivän päätteeksi hieman laskeskella missä mennään. Turhaa hienostelua ei tässä tarvita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
en tiedä onko tämä nyt helppo tapa, mutta kotonahan on helppoa syödä samoista kupeista. Joten yhden kerran mittaa esim. mita ne aamupuuron hiutaleet painavat siinä lautasella. Sen jälkeen sitten painaa mieleensä paljonkos siinä oli kaloreita. Toisaalta sama pätee vaikka lihapulliin, jonkun standardin niille voit laskea ja sitten suurinpiirtein arvioida mitä tulee suuhun laitettua.

Toinen keino on muodostaa omista aterioistaan ns. ateriakortteja, sillä moni vetää about samoja annoksia aamusta ja päivästä toiseen, joten kertaalleen kun viitsii normiannoksensa painottaa ja laskea kalorit, niin laskenta on helppoa, kts alla:

kcal pr (g) hh (g) rr (g)

Aamupala
Puuro, Aamunhyvä pikakaurahiutale 102 4,2 16,8 2
Mustikkakeitto, vähäkalorinen16 0 4 0

Lounas
Riisi keitinvedessä suolaa (Fineli) 202,8 3,6 45,4 0,4
Ruispalat, Vaasan ruispalat, molemmat puolet (yksi n.27g) 236,5 9 45,1 1,4
Tonnikala öljyssä (Fineli) 218,2 31,2 0 10,4

Välipala

Pal.juoma
Palautusjuoma (SF After Training) 173 19,5 23 1,5

päivällinen
Pasta, Torino ruispasta plus 224 8,4 44,1 1,7
Tonnikala öljyssä (Fineli) 284,7 40,7 0 13,5

iltapala
Munakas (3 munaa, 3 rkl vettä) 201,6 17,6 0,4 14,4
Valkuainen (100g) x 3 126 29,4 4,5 0,3
BCAA (Fast), annos 10g 20 5 0 0

Total 2094,8 (kcal) 199,4(pr) 177,3(hh) 44,6(r)

Edellisen taulukon saa aikaiseksi helposti excelillä ja kalorilaskurin ilmaisella puolella. Sinällään töissä/koulussa "normi" annoskoko taitaa olla jaolla 50/30/20 hh/pr/r ja kalorikoko sen about 500 kcal. Joten laskuopin helpottamiseksi laskee lounaan/päivällisen sen kaavan mukaan.

Eli summa summarum, laske yleisimmin syömiesi annosten sisältö ja kirjoita tai muista ne ja sitten onkin helppo päivän päätteeksi hieman laskeskella missä mennään. Turhaa hienostelua ei tässä tarvita.

Kiitoksia, toi oli niinkin selvästi selitetty, että tällainen tyhmäkin siitä tajusi.:worship:

Näinhän se menee, että alkuun pitää kaikki laskea tarkasti, mutta jo kuukauden jälkeen homma on paaaaljon helpompaa, koska lähes kaikki menee vakiona alas: aamupala on samanlainen, lounas on melkein samanlainen ja välipalat ovat samanlaisia. Päivällinen saattaa hiukan muuttua ja se sitten lasketaan erikseen.

Mistäs muuten tiedän mun päivän kalorikulutuksen? Ja paljonkohan suurinpiirtein vois laskee kovan treenin palaneet kalorit? Oisko kovan treenin kulutus jotain 500-1000kcal? Vai pitäskö se jotennii laskee? Varmaan menee aika vaikeeks ku pitäs mitata kaikki nostokorkeudet jne..

Oisko kovan treenin kulutus jotain 500-1000kcal?
Heh. Tunnin punttitreeni (vaikka treenaisitkin kovaa) on luokkaa 200-300 kcal, joka tuleekin sitten takaisin palkkarin mukana. Sähän tasaat sykettä aina sarjojen välissä, kun energian polton kannalta olisi parasta pitää syke koko ajan korkealla.

Mua kiinnostaa se että kauan on hyvä olla dietillä?? kun nyt tossa ens kuussa alotan dietin mietin että riittää näin aluksi 2 kuukautta???

Heh. Tunnin punttitreeni (vaikka treenaisitkin kovaa) on luokkaa 200-300 kcal, joka tuleekin sitten takaisin palkkarin mukana. Sähän tasaat sykettä aina sarjojen välissä, kun energian polton kannalta olisi parasta pitää syke koko ajan korkealla.

Tuo lukema ei kyllä voi pitää kutinsa, ainakaan kovin monella.

Mulla näyttäisi kyllä olevan tuollainen 75min treeni luokkaa 600-700kcal kun keskisyke on 118-126. "Parhaimmillaan" on 75-80min treeni vetänyt 900kcal.

Tuo lukema ei kyllä voi pitää kutinsa, ainakaan kovin monella. Mulla näyttäisi kyllä olevan tuollainen 75min treeni luokkaa 600-700kcal kun keskisyke on 118-126. "Parhaimmillaan" on 75-80min treeni vetänyt 900kcal.

Sykemittari ei näytä oikein salitreenissä, koska sen laskutapa perustuu tilastoihin joissa oletetaan aerobinen sykealue ja tasainen syke pitkän aikavälin yli. Salitreenin kulutus jää huomattavasti alhaisemmaksi.

Ei ihme, että joillakin ihmisillä dietit bugaa kun tuollaisia lukuja lyödään kulutustaulukoihin.

Mua kiinnostaa se että kauan on hyvä olla dietillä?? kun nyt tossa ens kuussa alotan dietin mietin että riittää näin aluksi 2 kuukautta???

Riippuu paljonko sulla on poltettavaa. Itse olen vetänyt nyt kuukauden ja tiputtanut joku 4kg+. Vielä olisi toinen mokoma tiputettavana, eli eiköhän tässä se 2kk mene myös, mutta ... tiputat niin kauan kuin on tarvis? Ei kai sillä ole maksimiaikaa. Se ei ainakaan kannata että tiputat vähän, keräät pikkaisen, tiputat taas vähän enemmän jne. Vedät kerralla rasvat siihen kuin tarvis ja bulkkailet/dieettaat järkevästi jatkossa.

Sykemittari ei näytä oikein salitreenissä, koska sen laskutapa perustuu tilastoihin joissa oletetaan tasainen syke pitkän aikavälin yli. Salitreenin kulutus jää huomattavasti alhaisemmaksi.

Kyllä tuo aika kutinsa on pitänyt, ainakin omalla kohdalla. Lähinnä vedoten siihen, että kalorilaskuriin olen syöttänyt kulutuksen ja syömiset ja paino on pudonnut sitä tahtia kuin olen "kuluttanut". Ilmeisesti sykemittarini on niin hi-tech :D :david::hyvä:

Edit: tuossa kun katsoin, niin tämän päivän 77min treeneistä jäi peruskulutuksen poistuttua jäljelle 493kcal, eli ei se paljoa yli tuon arvion ole, mutta kyllä silti 300kcal/tunti on ehkä vähän liian alhainen, ellei vedä tosi maltillisesti.

No siitä vain. Sama se mulle on, jos sä perustat diettisi vääriin arvoihin. :D

Tämä on kyllä oikein klassinen esimerkki siitä, miten luotetaan johonkin mittalaitteeseen ja sen lukemaan ajattelematta tarkemmin että miten laite oikeasti toimii, ja mitä oletuksia sen antaman lukeman takana on.

Edit: OK. Jos poistat peruskulutuksen, niin sitten tulos on tosiaan jo ihan järkevä. :piis:

Laihduttanut 105kg --> 92kg, ja siihen jämähti. Onko C4 ym. laihdutuskapselit k-18? voiko 17-v käyttää? :D en kyllä oo vielä käyttämässä, jos ton painon nyt sais edes 8-alkuseks ni oisin aika tyytyväinen. Kyllä painon itse asiassa sais varmaan heti ku vaa haluais tohon 90kg jos vaan lopettais kreatiinin..

Laihduttanut 105kg --> 92kg, ja siihen jämähti. Onko C4 ym. laihdutuskapselit k-18? voiko 17-v käyttää? :D en kyllä oo vielä käyttämässä, jos ton painon nyt sais edes 8-alkuseks ni oisin aika tyytyväinen. Kyllä painon itse asiassa sais varmaan heti ku vaa haluais tohon 90kg jos vaan lopettais kreatiinin..

Ei sitä painoa kannata pudottaa nesteistä vaan läskistä. Kreatiinin lopettamisen jälkeen varmasti vapautuu vähän nestettä, mutta se ei ole laihduttamista.

Ei nuo rasvanpolttovalmisteet ole mitenkään ikärajoitettuja mun mielestä, mutta jos poltettavaa on paljon, niin ehkä niistä ei vielä silloin ole juurikaan apua... mene ja tiedä :)

Koita herätellä kroppaa syömällä päivän ajan reippaammin (yli kulutuksen, muttei älyttömästi) ja aloitat uudestaan. Se voisi ehkä auttaa :)

Itsellä paino tullut vuoden alusta 8kg alaspäin ja toistaiseksi samoilla kaloreilla menty treeni sekä lepopäivänä..ja kun treeni kulkee niin ei tarvetta muutella mitään

Itsellä paino tullut vuoden alusta 8kg alaspäin ja toistaiseksi samoilla kaloreilla menty treeni sekä lepopäivänä..ja kun treeni kulkee niin ei tarvetta muutella mitään

paljonko olet pitänyt kaloreita miinuksella?

Klo 18.00 jälkeen ei hiilareita,paljon vettä,herkut pois(lähinnä mulla jätski) ja koiran kanssa pitempää lenkkiä,viimeks lähti -4kg ja nyt toisen dietin edetessä lähtenyt jo -3kg,toimii hitaasti mutta varmasti ainakin meikäläisellä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom