Dieettiongelmat 2008 tänne!

Moro

Ajattelin nyt kevään kunniaksi kun porukka kiristelee varmasti, niin aloittaa ketjun mihin voi sitten itkeä diettiongelmia, mikä niitä ilmenee. En haulla löytäny vastaavaa, ni otin sitten ja tein itse tämmösen. Itse kirjottelin jo tonne toiseen ketjuun, mutta se tuntu vähän vieraalta siihen threadiin, ni tehdään nyt sitten vielä tämmönen oma keskustelu siihen.

Eli siis idea on kysellä, jos tulee "toimivaan diettiin ogelmia", tai ainakin jos niin luulee.

Ja mikäli joku tietää, että tämmönen ketju on jo olemassa jossain, ni ei muuta ku linkkiä, ni poistetaan tää turha pois.

Eli lainaan mun tekstin heti, minkä tänään aamulla kirjottelin:

"Nyt on meikäläinen ehkä jotain unohtanut, taikka sitten on muuten vaan näitä dieetin oireita, mutta pakko turvautua nyt teidän apuihin. Eli tilanne on seuraava. Oon ollu viime vuoden elokuusta lähtien treenitauolla. Kilot ovat pysyneet +-2kg sisällä, mutta lihsta on hävinnyt ja läskiä tullut. Nyt sitten lauantaina alottelin dieetin ja huomenna on tarkoitus lähteä sinne salillekkin pitkästä aikaan. Dieetti alkoi seuraavasti:

Lauantaina paino 93,3kg ja siitä lähdettiin kohti keveyttä. Sunnutaina paino olikin sitten 92,9 (nesteet), maanantaina 93,0, tiistaina 93,1 ja tänään pamahti 93,3. Eli painoa on tullut vain lisää? Olo on kuitenkin hemmetisti parempi ja "kevyempi", joten ihmettelen tota vaa'an toimintaa. Oon kyllä tietoinen, että ei sitä lukua liiaksi kannata katsoa, mutta nyt ku on 3 päivää putkeen tullut painoa, ni ajattelin kysästä porukalta, että oonkohan jotain unohtanut.

Oon viimeeksi ollu dieetillä 2006, ja silloin tehtiin dieettiohjelmaa edesmenneen kuninkaan Jorma Rädyn kanssa ja nyt sitten sitä samaa ohjelmaa noudattelen. Viimeeksi ei moisia ongelmia ollut missään vaiheessa... Onko porukalla mitään ideoita, että mistä painon nousu johtuu. En kuitenkaan ole vielä edes aloittanut käymään salilla, niin tuskin se "lihasmuisti" ainakaan nyt voi mitään lihaksiakaan kasvattaa.

Statseja siis kehiin:

177cm 93kg

kaloreita oon pitänyt siinä 2500 +- 300kaloria, riippuen liikunnasta.

Heitetään vaikka eilisen päivän safkat esimerkiksi.

Ruispasta---90g-----prot 10,8---hiil 58,5---ras 1,71
Kananmuna--3kpl----prot 24,48---hiil 2,04---ras 20,4
Maito--------4dl----- prot 13,2---hiil 19,6---ras 0
Yöprotsku--30g---- prot 26,7---hiil 0,48---ras 1,08
Rypsiöljy-----5rl----prot 0---hiil 0---ras 42
Ruispala---1pala----prot 2,5---hiil 11---ras 0,2
Jauheliha--450g----prot 89---hiil 0---ras 31,5
Ketsuppi----30g---- prot 0,3---hiil 5,4---ras 0,15
Rahka------ Purkki---prot 7---hiil 14---ras 0,2
Aamujuoma--1kpl----prot 25,9---hiil 35---ras 2,59
Tonnikala---Purkki----prot 37,8---hiil 0---ras 12,6
Protsku-----12g------prot 9,36---hiil 0,6---ras 0,96

Yhteensä Prot 248 Hiil 150 Rasva 95

Kalorit 2451

Eli ennen toiminu ku häkä alusta astien, ja onko nytkin vaan alkuhätäilyn aihetta?

Kiitos etukäteen neuvoista jos joku tosta heti löytää jonku radikaalivirheen. Itse en muista mikä olis pielessä, ku tolla oon jo neljä kertaa onnistuneesti itteni kiristäny."

Ei muuta ku katotaan mitä tulee.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis mitä helvettiä? Sun paino on parin päivän sisällä heitellyt +-400 g? Dietillä paino voi heitellä parin kilon verran päivästä toiseen ja dietin toimimisen sä näet vain jos sä seuraat painon kehitystä usean viikon yli. Se vaa'an tarkkuuskin on muutama sata grammaa.

dietti_17022008.png

Hah.

Joo mä tiedän, että se voi heitellä, mutta kyllä mulla on aina alussa se laskenut ja heiton jälkeen on tullut yleensä lasku. Nyt on ollut ½viikkoa nousua.

Ehkä oli hätäily, mutta kyllä toi on ennen vähän toisillalailla alkanut. Ehkä tarkempaa tulosta tosiaan näkee myöhemmin ja tää oli hosuen tehty.

Hah.

Joo mä tiedän, että se voi heitellä, mutta kyllä mulla on aina alussa se laskenut ja heiton jälkeen on tullut yleensä lasku. Nyt on ollut ½viikkoa nousua.

Ehkä oli hätäily, mutta kyllä toi on ennen vähän toisillalailla alkanut. Ehkä tarkempaa tulosta tosiaan näkee myöhemmin ja tää oli hosuen tehty.

Hmm... En kyllä lähtisi puolen viikon perusteella tekemään mitään johtopäätöksiä. Itse mittailen painon dieetillä kerran viikossa, ettei tarvitsisi olla huolissaan päivien välisistä heittelyistä. Olen mitannut päiväkohtaisestikin, mutta melko turhaahan se on ihmetellä miksi jonain päivänä paino on noussut 0,5 kiloa tms. Ei päivän-kolmen päivän painonnousu tai lasku ole mitään muuta kuin neste/ruoka/yms. määrän vaihtelua kehon sisällä.

Tuo painon vaihtelu on ihan normaalia tosiaankin. Itse vedin yhden kunnon "ruokailupäivän" tässä dieetillä ja paino hyppäsi reilun kilon ylöspäin heti laakista. Siinä meni 3-4 päivää ennen kuin paino oli samassa kuin ennen tuota mättämistä, joten ei kannata huolestua muutaman päivän noususta todellakaan.

Toinen "hassu" asia minkä olen huomannut, että paino lähtee tippumaan huomattavasti nopeammin alaspäin jos ei käy salilla, vaikka söisi kulutus -500kcal, siis salipäivinäkin. Vedin tuossa kunnon saliputken männäviikolla niin paino ei muuttunut mihinkään, mutta sitten kun oli pari päivää huilia niin humahti alas reippaammin. Ehkä ne on ne olemattomat lihakset mitkä lähtevät ei-salipäivinä :D

Näin on. Siinä tippuu helposti parikin kiloa painoa, mutta sillä ei taas ole mitään tekemistä rasvanpolton kanssa, koska kyse on tosiaankin vain nesteiden poistumisesta lihaksista.

Tosiaankin taitaa olla jännäkakka vaan housussa ja hosumista. Kuitenkin mun mielestä parempi ensin kysyä, ni ei tarvii sitten ainakaan parin viikon päästä huomata että on alku menny vituiks. Ei meinaa tosiaan ole ikinään näin alkanut, mutta nyt on taas sitten yhden kokemuksen viisaampi.

Huomenna salille pitkästä aikaa ja dieetti jatkumaan samaan malliin. Eiköhän se paino tosiaan jossain vaiheessa lähde sinne miinuksenkin puolelle, kuhan vaan jaksaa jatkaa.

Kuitenkin koen tän ihan hyväks, että tällänen ketju on, ni jos sitten tulee OIKEESTI aihetta, ni voi aina kysellä. Ja minähän aina ennen kysyn ennenku teen. :D

Kyllä itselläni paino heittelee monta kiloa viikon aikana. Siksi tsekkaan painon VAIN kerran viikossa perjantai-aamuisin. Nyt paino on tippunut vuoden alusta -7 kg. Viikon flunssa ja viikon mahatauti pakottivat nostamaan kaloreita plussalle reilun viikon ajaksi, jotta elämä palaisi kroppaan, nyt ollaan taas miinuksella n. -500. Vaikka iso ukko olen, niin päivittäinen kulutus on yllättävän alhainen, ja koska joudun siitäkin pudottamaan -500, on moni ihmeissään tämän hetkisestä alhaisesta kalorimäärästä (tällä hetkellä siis 2500 kcal ja painoa on 117 kg).

Dietin edetessä mistä paikoista lähtee eniten lihasta? itse olen diettaillut maltillisesti mutta
tuntuu että hauikset ja reidet kutistuu eniten, missä lie johtunee?

Dietin edetessä mistä paikoista lähtee eniten lihasta? itse olen diettaillut maltillisesti mutta
tuntuu että hauikset ja reidet kutistuu eniten, missä lie johtunee?
Itselläni ainakin hauikset keräävät jotenkin muita paikkoja enemmän nestettä. Nyt dieetillä on ne kyllä pienentynyt mutta erottuvuus on todella paljon parempi jo ihan näin kolmen viikon diettauksen jälkeen.

Topicin aloittajalle suosittelen kuvapäiväkirjaa jos omistaa digikameran. Kuvat kertoo paljon enemmän kuin vaaka.

Oletkos muistanut juoda vettä tarpeeksi.. kun salilla käynnin aloittaa pitkästä aikaa niin lihakset alkavat hetkellisesti keräämään nestettä ja paino saattaa nousta. Itsellä kävi alussa juuri niin kun en muistanut juua tarpeeksi päivittäin. Homma korjaantui kun vesihanat taas aukenivat ;)

Tää elämän ensimmäinen kiristely yritys on kyllä täyttä tuskaa, varsinkin kun rakastaa syömistä. Hitto kun tekee kokoajan mieli syödä kaikkea roskaa. Onneksi lauantaina mättöpäivä, pakko vetää iso pitsa:kuola:

Mä kokeilin tos joku aika sit parin viikon ajan et jotain miinus 1000-1500kcal päiväs ja viikonloppuna yks herkuttelupäivä.. Ja paino ei oikeestaan tippunu yhtään.. :( Onko vika missä? Onko mulla sit niin vitun hidas aineenvaihunta vai mikä?

Mä kokeilin tos joku aika sit parin viikon ajan et jotain miinus 1000-1500kcal päiväs ja viikonloppuna yks herkuttelupäivä.. Ja paino ei oikeestaan tippunu yhtään.. :( Onko vika missä? Onko mulla sit niin vitun hidas aineenvaihunta vai mikä?

Kai se nyt hidastuu tollasella "dietillä" -500kcal on hyvä

Joo luultavasti jouduit ns. säästöliekille. Liian suurilla miinuksilla vetelit, semmonen -500 kaloria on hyvä keskiarvolta, kerran viikossa/kahdessa mässäilypäivä jolla potkitaan aineenvaihdunnalle lisää kierroksia, joku järki nois mässäilypäivissäkin silti kannattaa pitää.

Joo ookkei! :) Pittää nyt täs jonkun ajan päästä kokkeilla kuukauden diettiä ton 2001 C4 SYSTEM EVO 3 vauhdittamana! :) Sanokaas minkälaista treeniä pitäs tehä sen lisäks et käyn 4 kertaa viikos salilla? Aamulenkkiä en oikein kerkee tehä koska joutuu muutenki jo heräämää siin 6-7 aikaan aamul.. Ja se huono on kyl ku en syö aamupalaa koska haluun nukkua mahollisimman pitkään ennen kouluun menoa :D Antakaa vaan vinkkejä jos tiedätte koska mä en tiedä! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom