Dieetti + voima

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Onko mitään järkeä treenata dieetillä voimapainotteisesti? Tarkotus olisi treenata 2 kertaa viikossa eli koko kroppa kerran läpi viikon aikana. Suurimmaksi osaksi tulis tehtyä 2-5 toiston sarjoja, mutta oon ajatellu tehdä 1-2 apusarjaa / lihas, jossa olis jotain 7-10 toistoa. Haluaisin lähinnä tietää, että lähteekö lihat tällä menetelmällä, jos ruokapuoli on kunnossa eli 2g hyvää protskua painokiloa kohti.

Hauskaa kevättä kaikille:rock:

Niin no lihat ei nyt tietenkään mitenkään automaattisesti katoa, mutta pientä lihasmassa menetystä voi dietillä kokea (kun mennään rasvoissa todella alas, niin vähän isompaakin). Voimatreeniä on ihan hyödyllistä dietillä tehdä, koska lihaksen rakentamiseen sijaan hermostoa voidaan treenata parempaan iskuun, joka tarkoittaa isompia treenipainoja.

suosittelen voimatreeniä, itse vedin sellasen 6 viikon dietin aikana. penkkitulos kasvoi, kyykky kasvoi, hauisvoima kasvoi, kaikkiin tuli jonkin verran lisää voimaa. ja nyt kun oon syöny joku 3,5 viikkoa dietin jälkeen ,niin huomaan tulokset. kaikissa liikkeissä taas kasvanut voimat ja lihaksetkin. tosin rinta ja olkapäät jääny vähemälle olkapäävaivojen takia, muuten varmaan nekin olis kasvanu. eli lihakset tulee korkojen kanssa takas voimadietin jälkeen, jos niitä edes lähtee, itellä tuntu vaan kasvavan ensimmäiset 2 viikkoa

Itse juurikin voimailua dieetillä tehneenä voin kyllä suositella. Täällä oli yks hyvä thredi aiheesta mutta en muista minkä niminen. Voimassa voit kehittyä dieetillä mutta kuten sata kertaa jo sanottu, lihat ei pahemmin kasva.

Ainoa mikä saattaa heikompaa hirvittää (turhaan) on se että vaikkei lihat paljoa palaisikaan, saatat näyttää aika paljon pienemmältä kuin boditreenikaudella jonkin ajan kuluttua. Tieteellisesti en osaa selittää, sen tehköön joku muu :) Liittyiköhän jotenkin sen tulehdustilan puuttumiseen tjsp.

Nyt kun ekaa kertaa pariin kuukauteen otin viikon boditreeniä (maitohappoa) voimatreenin sijasta, lihakset näyttää SELVÄSTI isommilta kuin viikko sitten vaikka dieetti vielä jatkuukin.

En itekään uskonut tuohon mahdollisuuteen kehittyä kovalla dieetillä, mutta voimat ovat todellakin kasvaneet. Hermotus ilmeisesti kuitenkin paranee pahoillakin miinuskaloreilla. Tosin olen rakentanut ruokavalion mahdollisimman optimaaliseksi. Päivä mennään kovilla miinuksilla, ja yö taas mennään plussalla. Hieno mennä vatsa täynnä nukkumaan:)

Miksei muka lihat kasva dieetillä??? Mulla ainakin on tumppu kasvanu sentin (jos se nyt mikään mittari on) vaikka paino on tippunu n. 8kg. Tosin ennen dieettiä oli parinvuoden totaalitauko salihommista. Vuoden alussa päätin uudestaan alottaa urheilemisen ja samalla alko armoton tauon aikana kertyneiden läskien poltto. Olkoon se sitten lihasmuisti tahi jotain muuta, mut esim. rasvat on alempana kuin koskaan ja tumppu on nyt ennätyslukemissa ever vaikka miinuksella ja natuna reenataan. :rock:

werty sanoi:
Miksei muka lihat kasva dieetillä??? Mulla ainakin on tumppu kasvanu sentin (jos se nyt mikään mittari on) vaikka paino on tippunu n. 8kg. Tosin ennen dieettiä oli parinvuoden totaalitauko salihommista. Vuoden alussa päätin uudestaan alottaa urheilemisen ja samalla alko armoton tauon aikana kertyneiden läskien poltto. Olkoon se sitten lihasmuisti tahi jotain muuta, mut esim. rasvat on alempana kuin koskaan ja tumppu on nyt ennätyslukemissa ever vaikka miinuksella ja natuna reenataan. :rock:

Jos lähtee ns. "nollista" kaikki on mahdollista.

lähinnä voimaharjoittelun hermostollinen painotus saattaa aiheuttaa sen, että lihat menee kasaan, mutta kyse on aika väliaikaisesta ja näennäisestä jutusta. ei haitaksi ole se lain.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Ihan dietin ekalla viikolla voimat kasvoi ja melkein kaikissa liikkeissä sai nostaa sarjapainoa. Mutta mitä pitemälle diettiä mennään, sitä enemmän saa ottaa rautaa pois sarjapainoista. Sekä sarjakestävyys on laskenut roimasti. Nyt lähinnä homma on semmosta pumppailua ja hajottaa käydä salilla kun mitään ei jaksa tehdä. Oon kyllä välillä ollutkin aika reilusti miinuksella. Painoakin on kyllä tippunut sen 34 päivän aika 7kg. Ehkä ens viikon vielä vedän... saa nyt nähä miten kiinnostaa....

Single tai dual factorin kaltaiset perusohjelmat sopivat mielestäni erinomaisesti dieetille. Kohtuullinen volyymi ja sopiva frekvenssi plus isot painot = lihat säilyvät ja voimataso pysyy vähintään samana.

AKV sanoi:
Single tai dual factorin kaltaiset perusohjelmat sopivat mielestäni erinomaisesti dieetille. Kohtuullinen volyymi ja sopiva frekvenssi plus isot painot = lihat säilyvät ja voimataso pysyy vähintään samana.

Samaa olen koittanut. Vähemmän toistoja, enemmän romua. Toistaiseksi on toiminut =)

Jos ei ole mikään erityisen rasvainen tyyppi, niin miksi pitää vetää niitä kaloreita niin vähän? Eikö kannata mieluummin vetää vaikka max n.400 kcal alle per päivä, niin tulokset ei tipu niin paljon. Sehän oli niin, että se keho ei polta sitä rasvaa yhtä nopeasti, kuin alussa jos elää esim. -1000 kalorilla. Mitä sen jälkeen kun on paino tiputettu minimiin? Ilmeisesti alkaa lihasten hankkiminen ja syöminen. Jos kilpailee niin sitten ymmärrän koko homman.

Oletteko mitenkin tiukaksi vetäneet itsenne dieetillä ja tehden voimatreeniä? Palaako lihaa enemmän verrattuna jos tekisin perus kehotreeniä? Ja ainakin itellä alkaa jossainkohtaa varmasti rassaamaan voimatasoja kova dieetti, eli varmaan tulee raja vastaan vaikka puhtaasti voimatreenilläkin tekisi. Mielenkiintoinen aihe, josta itsellä ei kokemusta ole.

Timba79 sanoi:
Oletteko mitenkin tiukaksi vetäneet itsenne dieetillä ja tehden voimatreeniä? Palaako lihaa enemmän verrattuna jos tekisin perus kehotreeniä? Ja ainakin itellä alkaa jossainkohtaa varmasti rassaamaan voimatasoja kova dieetti, eli varmaan tulee raja vastaan vaikka puhtaasti voimatreenilläkin tekisi. Mielenkiintoinen aihe, josta itsellä ei kokemusta ole.
Voimatasot alkaa siinä vaiheessa varmaan laskea kun funktionaalista lihasmassaa on lähtenyt merkittävästi ja hormoni yms. tasot muuttuu. Hermosto voi ihan hyvin kehittyä dieetilläkin, mutta jossain vaiheessa tuo voimataso joko vakiintuu tai lähtee laskuun. Riippuu sitten mm. rasvaprosentista, kalorimäärästä yms. Omien kokemusten mukaan tollasella voimatreenillä funktionaalinen massa säilyy hyvin, mutta ns. sarkoplasmista lihasmassaa lähtee, jos on sen tyyppistä treeniä on harrastanut. Sama se jos hiukan massaa katoaa, kun se tulee plussalla takaisin hyvin nopeasti, ja mahdollisesti kasvaneet voimatasot mahdollistaa sitten suuremman mekaanisen rasituksen lihaskudokselle, joka sitten edistää anaboliaa.

Itse olen käyttänyt plussalle siirtyessä tuollaista portaistettua kalorisyklitystä. Esim. ensimmäinen viikko +800kcal, 2.vko +600kcal, sitten jatketaan bulkkia +400kcal:lla, kunnes onkin taas dieetin vuoro. Ja erityisesti proteiinin suhteellisen osuuden nostan massakauden alkuun korkeaksi. Hommahan ei mene niin sanotusti läskiksi, kun lihasmuisti pitää huolen että suuretkin ylimääräkalorit käytetään lihaskasvuun.

Lihaksen menee "kasaan" voimatreenillä dietillä? Voisko joku selittää tarkemmin, sama ilmiö kuin body-ohjelmassa dietillä vai..? Miten paljon tota sarkoplasmista lihasta lähtee ja tämä on ilmeisesti keho tyyppisellä treenillä saavutettua..?

E. Miten te jotka ootte dietillä treenannu voimaa, niin ootteko ottanu voima-ohjelman vai laskenu toistoja vaan?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom