Dieetti-thread 2005

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZannaZ
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Voisit kyllä varmaan kirjata tähän (tai tuohon "Mitä olet syönyt eilen/tänään"- threadiin) rehellisesti kaikki syömäsi ruuat määrineen, niin nähdään oletko laskenut kalorit oikein :) Ainakin syömäsi ruoka-aineet kuulostavat hyviltä ja laadukkailta, sinun täytyy syödä niitä melkoisen vähän, jos kaloreiksi olet saanut vain 1400 kcal? Mutta sehän nähdään, kun kirjailet niitä ylös.
Ja on kyllä totta sekin, että terveellistä ruokaa saa syödä todella paljon, että saa päivän kalorit täyteen, ainakin jos on tottunut syömään "norminaisen" määriä einiinlaadukasta ruokaa. Itselleni ei kyllä ole tehnyt tiukkaa, vaikka paljon syönkin :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Laitan tuonne "Mitä olet syönyt tänään/eilen?" -threadiin vaikka eilisen ja maanantain syömiset. Jos sinä Helga, tai joku ehtisi hiukan tsekata missä mennään :) Tuntuu kyllä oudolta ettei kalorit tule täyteen kun vedän safkaa enemmän kuin muut meidän taloudessa :D

Allright olin unohtanut laskuistani maidot :) Niistä tulisi maanantain osalta 238kcal lisää ja eilisen osalta 306kcal. Mutta ei nuo kalorit silti nouse yli 2000, vai?

Faidra olikin jo tuossa toisessa threadissä laskenut kalorisi, joten säästyn siltä vaivalta :) Ihan monipuolisilta ruokailusi näyttivät, määriä voisit kyllä nostaa, että pääset yli 2000 kcal:n. Ainut mikä nyt pisti silmään, oli aamupalan köykäisyys/yksipuolisuus/proteiinittomuus ja iltapalakin oli vähän pielessä. Eli illalla olisi hyvä välttää runsasta määrää hiilareita,erityisesti nopeita sellaisia, (ellei tämä ole treenin jälkeinen ateriasi) ja panostaa proteiiniin ja rasvaan (koska yö on parasta "kasvuaikaa" :)). Eli herkut herkkupäivälle tai sitten johonkin aamupäivän aterian yhteyteen, jos jotain hyvää haluaa itselleen sallia päivittäin. Mielestäni ei ollenkaan hullumpi idea herkutella VÄHÄN joka päivä, kuin kunnolla kerran viikossa. Itse tosin pysyn paremmin kurissa ja nuhteessa kun herkuttelen maksimissaan kerran viikossa, muuten karkaa mopo käsistä :jahas:

Mutta kuten tuossa yllä pohdittiinkin, niin suosittelisin sulle edelleen sitä, että helmikuun ainakin söisit reilummin ja viilaisit vielä ruokavaliotasi parempaan suuntaan (esim. hyvät rasvat tais puuttua? eli öljyt, pähkinät, lesitiinit sun muut) ja sitten maaliskuussa, jos siltä tuntuu, voisit pientä dieettiä kokeilla. Tärkeää nyt saada aineenvaihduntasi pyörimään, että on sitten kaloreita mistä vähentää. Painotan nyt vielä, että tärkeimmät ateriat ovat aamiainen ja treeninjälkeinen ateria, silloin reilusti kaikkia makroravinteita.

Heipparallaa vaan täältä sairaspetistä!!

Joo meikäläinenkin ehti jo alotella tuon kiristelemisen heti uuden vuoden jälkeen, mutta kuten jo muualla mainittua, viime viikon keskiviikkona iski tuo harvinaisen sitkeä flunssa ja pisti tämän neidin hommat vähän katkolle... :( Voipi olla että yksi syy tähän sairastumiseen oli mun tosi fiksu ei yhtään lepopäivää-meininki, joka hävettää ihan myöntää asioista kuitenkin jotain tietävänä. Ohjelmassa oli alkuun 4 punttia ja kolme lenkkiä sitten lepopäiville aseteltuna. Lenkit oli kyllä vaan 40-50 minuuttia pitkiä (tämän takia aattelin ettei ne rasita). No nyt kunhan tästä tokenen, niin se yks lepopäivä kyllä pysyy siellä ohjelmassa kuten aina ennenkin.

Kaloreita meni semmoset 1800-2000 vähän aktiivisuudesta riippuen, ja paino lähti tippuun sen 0,5kg viikossa tuolla tavalla. Painoon en tälläkään kertaa tuijota, vaan käytössä on joka viikkoiset mittaus-sessiot, ja se ah niin rakas PEILI :D Nyt sairaana makoilun aikana oon syöny koko ajan ihan puhtaasti (paitsi se saakelin viime lauantain vitutus-retkahdus Troijan kebabbiin... :nolo: ), mutta pikkusen vähemmän ettei hirveenä kertyis fläsää. Proteiinit tietysti normaaleissa lukemissa. Uudet kuvat otan heti kunhan oon tästä pikkusen toennut päässyt taas vähän treenaileen. Tuntuu että tää paikallaan olo kerää nestettä, ja ne lähtee sitte heti kiertoon kun vähän liikkuu ja aineenvaihdunta lähtee taas normaalisti hurraamaan...

Ruokapuoli on alkuun siis täysin puhdas, eikä siihen kuulu mitään herkkuhetkiä. Koitan vetää koko homman läpi näin, ja pidän mielummin kaloreita korkeemmalla ku että esim. kerran viikossa söisin enemmän... saatikka että höpöjä. Ruokavalio koostuu niistä perusjutuista kuten kaurahiutaleista (plus lesestä yms.), täysjyväriisistä, ruisplus-pastasta, ryvitasta ja realista. Protuna rahkaa, raejuustoo, kalkkunaa, paistijauhelihaa, tonnikalaa jne. Rasvaa kylmäpuristetusta pellavansiemenöljystä ja lesitiinit tuun ottaan kans mukaan. Loppudieetille on varattu sitten "sitä mistä ei saa täällä kait enää puhua" eli mahuang-pohjaista stackia... toimii :haart:

Mutta tämmöstä siis tällä kertaa... katellaas sitte joskus myöhemmin uudelleen. :kippis1:

Edit: Hyi karsee ku tuli paljon hymiöitä...

Meitsi aloittaa mahdollisesti myös diettaamisen tässä jossakin vaiheessa. Nythän olen syönyt jo peräti 7 viikkoa "kiltisti" ja 2600 kcal verran.

Tulevien viikkojen aikana tulen varovaisesti kokeilemaan joko kroppa on toipunut maagisesta säästöliekkiefektistä ja kokeilen rukata kaloreita ihan hitusen pienemmälle tasolle (tyyliin max. 200 kcal) ja sitä ennen saatan myös testata ruokavalion protsku-hiilarimäärien muuttamista.

Tavoitteena olisi päästä vihdoin näistä ylimääräisistä fyllistä eroon (pitemmän aikaa palstaa lukeneet muistanevat että olen taistellut näiden fyllien kanssa kohta jo 2 vuotta - kaloreiden alentaminen ei auta jos olet jo säästöliekillä!).

Täällä kans dieetataan, nyt about kolmas viikko menossa. On helppoa, kun avokkikin on dieetillä, niin ei tuu mitään repsahduksia. :rock: Pääasiallisesti katson proteiinin, hiilareitten ja rasvojen suhdetta ja yritän saada tarpeeksia kaikkia ja hyvässä suhteessa ja illalla välttelen nopeita hiilareita. Exceliin merkitsen kaikki syömiset ja se onkin suurena apuna. Harmi vaan, kun en aina saa tarpeeksi kaloreita päivän mittaan. Yritän saada tuon 1800 kcal ainakin, koska salikäyntejä viikossa tulee 4 + lenkit.

Mitat on nyt 168/61,6, alottaessa painoa oli noin 63 kg. Dieetin tarkoituksena on pääasiassa pudottaa muutama kilo (tavoitteena n. 60 kg), alnetaa rasvaprosenttia ja enemmänkin totuttautua kunnon syömisiin. Päällimmäisenä ajatuksena koko dieetin aikana on ollut, se että syödä täytyy!!

Loppuun muuten vielä yksi kysymys, voi olla, et se on ihan turha, mutta kuitenkin Kysymykseni liittyy kanamuniin ja siihen, että kannattaako sitä syödä joka päivä? Itse olen aamiaisella puuron ja ruisleivän lisäksi syönyt aina yhden kananmunan (kelt + valk) ja päivällisellä tai illalla sitten vielä toisen.

Ironbutt sanoi:
Meitsi aloittaa mahdollisesti myös diettaamisen tässä jossakin vaiheessa. Nythän olen syönyt jo peräti 7 viikkoa "kiltisti" ja 2600 verran.
Tavoitteena olisi päästä vihdoin näistä ylimääräisistä fyllistä eroon (pitemmän aikaa palstaa lukeneet muistanevat että olen taistellut näiden fyllien kanssa kohta jo 2 vuotta - kaloreiden alentaminen ei auta jos olet jo säästöliekillä!).
Minä myös jatkan "diettaamista". 5 kiloa läksi ennen joulua ja nyt aloitin taas ja itkisin jos ei olisi mittanauha mukana hommassa.
Paino ei ole laskenut mutta sentit häviää. aloitin 8 viikon tiukan treenikuurin ja sen jälkeen taas muutama kilo pois. Nythän on helppoa :hyper: vain muuttaa läski lihakseksi :curs: . Haluan nimen omaa voimaa lisää mutta se kuuluisa motivaatio on tiessään. Ennen joulua 5 kiloa oli suorastaan helppoa kun oli korvien väli kunnossa mutta nyt tämä on väkinäistä ( mikä ilmasu). Sillon kun mie treenaan kovasti kuntopyörä 90 min ja isoilla painoilla, en pysty olee syömättä, oksettava nälkä panee syömään.

Taidan sittenkin jättää dieettailun tältä keväältä väliin. Paino putosi alle 60, kun aloitin kurssin ja fillaroin joka päivä 20 km :jahas: Mahakaan ei röllötä. Joten syömiset pysyy reiluna edelleen, mutta tuon herkkupäivän pidän vain 2 kertaa kuussa. Kultsini mielestä sekin on liikaa, eilen sanoi minua vantteraksi!!!. Ruokavalion koostumusta tosin pitää vähän rukata.

Dieettaminen on jotenkin älyttömän vaikeaa! En ole oikeastaan koskaan elämässäni laiduttanut tarkoituksella syömisiäni ja/tai liikuntaani säätelemällä.

Jaah. Mikähän on fylli?

Fylli tarkoittaa tässä tapauksessa ihon alla olevaa ylimääräistä pehmeää täyteainetta eli rasvaa.

Pehmoleluissa ja sohvissa yms. se fylli tarkoittaa myös sitä pehmustetta, mutta koostumushan vaihtelee (nallekarhuissa "pumpulimaista" ja sohvissa usein vaahtomuovin omaista).

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Jooh. Ensi viikolla aloitan dieetin. (Olen kyllä hieman jo aloittanut, mutta vakavasti ottaen vasta ensi viikon alusta.) Plussakaloreista on kertynyt ihan sikana läskiä, josta pitäisi nyt päästä eroon, että sen alla olevat uutukaiset lihakset tulisivat näkyviin. Mitään muuta suunnitelmaa mulla ei vielä ole kuin rajoittaa hiilareita, syödä sikana kasviksia ja hedelmiä ja huolehtia runsaasta proteiinin saannista. Ja rasvoista.

Punttitreeni pysyy ennallaan kolmessa viikkokerrassa. Aerobista lähden kaiketi hiljalleen nostamaan tästä. Nyt aerobista kertyy punttipäiviltä 3x30min ja muilta päiviltä 2-3x40-50 min. Katellaan nyt, miten kalorien alentaminen vaikuttaa ensiks.

En jaksaisi millään mitään punnita ja laskea (eikä mulla ruokavaakaa olekaan). Pidättäydyn varmaankin tarkasti vihkoon ruoka-aineet ja summittaiset määrät merkkaamiseen. Esim. aamupuurot, palkkarit jne. mittaan aina desimitalla. Kouluruualla pyrin lähinnä vaikuttamaan kaloreihin perunan ja salaatin käänteisellä määrällä ja valitsemalla sen ei-paneroidun vaihtoehdon :D . (Salaattia enemmän kuin perunaa, eikä mitään lisukeleipiä, joita olen viime aikoina innostunut "pullana" popsimaan...)

Ajattelin myös luopua latten juomisesta kahvilassa (2 desiä punaista maitoa...) ja pysytellä kahvin ja teen ja hermesetaksen maailmassa.

Ja lupaan yrittää dokata vähemmän. :rolleyes: Lu-paan. Pitäisi varmaan tehdä joku maksimaalisen viikkoannoksen lupaus, mutta en uskalla, kun en kuitenkaan noudattaisi sitä. Sanotaanko, ettei enempää kuin pullo viiniä viikossa? (auts.) Kuulisin mielellään muiden selvitymisestä sosiaalisessa baariympäristössä. Siis niiden, jotka sellaisessa aikaansa viettävät. Mä käyn baarissa/tanssimassa vähintään kerran viikossa, yleensä kaksi, joten se on mun suurin ongelma kalorien suhteen. Namia en syö juuri koskaan (oikeastaan vain jos joku tarjoaa) ja ruokienkin kanssa olen melko järkevä. Niin että apua kaivataan...

Ja viikonloppu häämöttää... :evil:

Mikä on baari? :D kysyy Sasuli jolla ei ole elämää :D

Siis mulla tuo alkoholin käyttö rajoittuu ehkä neljään kertaan vuodessa, en juo edes saunakaljaa kuin todella harvoin. Dietillä ei aio todellakaan ottaa pisaraakaan, jos juhlat tulee niin tyydyn juomaan jäävettä, vissyä tms.. Kielenkannattimet on aika irti ilman alkoakin että hauskaakin riittää ihan veden voimalla :hyper:

Zannaz: olen täysin samaa mieltä vilma-liinan kanssa sinun diettisuunnitelmista. Keskittyisin nyt hankkimaan vain lihasta ja jättäisin diettirutistuksen sitten, kun kisat ovat ajankohtaiset. Tässä vaiheessa vedetty dietti ei nosta sinun sijoituksiasi tulevassa kisassa, vaan juuri se hyvin treenattu ja lihaksikas kroppa!

Itselläni olisi hirveä vimma rueta nyt dietille, mutta aion säästää aloituksen tuonne kesäkuulle, koska suunnitelmissa on kisata Fitness Expossa 2005. Miksi siis riutuisin dietillä nämä viimeiset massanrakennus kuukaudet? No way, nyt treenataan kovaa ja syödään hyvin, jotta lihas kasvaa. Diettiin on enää aikaa 4 kuukautta. Se on lyhyt aika!

Sasuli sanoi:
Mikä on baari? :D kysyy Sasuli jolla ei ole elämää :D

Siis mulla tuo alkoholin käyttö rajoittuu ehkä neljään kertaan vuodessa, en juo edes saunakaljaa kuin todella harvoin. Dietillä ei aio todellakaan ottaa pisaraakaan, jos juhlat tulee niin tyydyn juomaan jäävettä, vissyä tms.. Kielenkannattimet on aika irti ilman alkoakin että hauskaakin riittää ihan veden voimalla :hyper:

Toi on just tota. Juominenhan ei ole addiktio vaan sosiaalisen käyttäytymisen muoto. :rolleyes: En edes halua "baarittelusta" eroon; on elämässä jotain kivaakin oltava. Se kuitenkin ikävästi riitelee dieettitarkoitusten kanssa. Hauskuuden puutteesta ei siis ole juomisessa kyse, vaan pikemminkin tietystä sosiaalisuudesta ja ystäväpiiristä. Ehkä yritän taas vanhaa hyväksi koettua "joka-toinen-juoma-teetä/vissyä"-taktiikkaa. Jotain on pakko keksiä, kun tänään on eka virallinen dieettipäivä ja jo huomenna olisi yhdet näyttelynavajaiset... Voi voi...

Esni: en millään halunnut sun elämäntapaasi moittia, älä toki ota tuota mun kommenttia sillä tavalla, lähinnä naureskelin omalleni eli hyvä kun tuntee sanan baari (lue: Sasuli on mökkeytynyt).

Sasuli sanoi:
Esni: en millään halunnut sun elämäntapaasi moittia, älä toki ota tuota mun kommenttia sillä tavalla, lähinnä naureskelin omalleni eli hyvä kun tuntee sanan baari (lue: Sasuli on mökkeytynyt).

Joo, en mä. Omaa persettäni vaan tuijottelen. Ihan syystä viime lauantain jälkeen. :itku:

:thumbs: Kyl tää tästä. Ehkä säkin vielä joku päivä löydät itsesi kapakista. :D Ja minä jostain muualta.

esni sanoi:
Toi on just tota. Juominenhan ei ole addiktio vaan sosiaalisen käyttäytymisen muoto. :rolleyes:

Täällä yksi kummajainen, joka ei juo eikä käy baarissa ollenkaan :hyper: eikä se tunnu ilonpitoa estävän.

Olen aivan samaa mieltä tuosta, että juominen on sosiaalisen käyttäytymisen muoto. Mulla on sitten niin friikki ystäväpiirikin, että kukaan ei juo :D :lol2:

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
No niin! Olisi mullakin tarkoitus aloitella dieettiä. Perusruokavalio on aika siisti - suklaata hyvin harvoin, jäätelöä samaten harvoin, irtokarkkeja sitten vähän useammin (on tuo toinen puolisko sellainen karkkihiiri), pullat ja keksit ja muut eivät ole ongelma (niistä en tykkää). Ainut ongelma voisi mullakin olla tuo alkoholi eli lähinnä light-siiderit, joita tulee juotua jonkin verran viikossa. Baari-iltoina voi mennä 11 pulloakin...*nolo* Tosin baarissa ei tule käytyä joka viikko...no, anywho, voisi sanoa, että tyypillistä suomalaista alkoholinkäyttöä (ei tosin miesten). :D

Ruokavaliossa olisi tarkoitus olla jossain n. 1800 kcalissa, kovina treenipäivinä tarpeen mukaan vähän enemmän (esim. kaksi tuntia spinningiä peräkkäin -> lisäruokaa). Nyt on näyttänyt tulevan n. 2200-2300 kcal/pvä kovina treenipäivinä. Luulen, että se on hyvä, koska kuluu jotain lähes 800 kcal kahdessa spinningtunnissa. Punttia 2 x vko, lihaskestävyystreeni painoilla 1 x vko, plyoja kotona kerran viikkoon, 3-4 x spinning (joista yksi kerta kaksi tuntia, muut 50-60 min. per kerta). En siis panosta punttiin niin paljoa, haen sellaista perussporttista kehoa. :) Lihasten ei tarvitse olla isot, kunhan vain saisin rasvaa pois, jotta nämäkin vähät näkyisivät!

Rasvaprossa on nyt varmaan jossain 23-25 (160,5 cm, 54 kg), aiemmin ollut vuosikausia välillä 16-19%. Tuntuukin hassulta, että syömisiinsä täytyy kiinnittää oikein huomiota määrien suhteen, kun aiemmin vaan söin, mitä söin (tosin terveellisesti ja silloin vielä vähärasvaisesti - vähärasvaisuus tosin kostautui välillä hirveinä sipsihimokohtauksina, jolloin söin koko pussillisen...). Kunto on tosin varmaan aika lailla sama eli hapenottokyky on jossain 53-54 (siis vo2max) eli rasvaa vaan pitäisi saada pois! Noh, tätä kai se vanhaksi tuleminen teettää...nyyh.

Laitan proggiksesta updeittiä ;) vaikka 6 viikon päästä! Samalla auttaa mua pitämään tämän dieettilupaukseni...muuten ihan varmasti luistaisin! :D

Trinity sanoi:
Heipparallaa vaan täältä sairaspetistä!!

Loppudieetille on varattu sitten "sitä mistä ei saa täällä kait enää puhua" eli mahuang-pohjaista stackia... toimii :haart:

[mod]Kyseistä tavaraa ei saa enää laillisesti myydä, joten se luokitellaan myös mimmeissä kielletyksi aiheeksi. -vilmis[/mod]

Täälläkin dietin juuri aloittanut, eikä oikein hyvältä tunnu. Taisin laskea kalorit heti liian alas 1800 ja nälkä oli niin kova et piti nostaa 2200....... huoh. No, pikku hiljaa sit lasken. Tuo 2200 koostuu siis 30% pr, 40%hh, 30%r, tällähän syntyy tulosta vai..? (Lepopäiviä on yks, 4 jaettu sali, yksi spinni + koiran kans rentoa kävelyä päivittäin).

Ja onhan oikein et syön 5-6 lusikallista rasvaa päivässä et saan määrän tonne 30%!? Tuntuu vaan itestä aika hurjalta... Ja tuntuu ettei jää mitään syötävää ku vetää noita rasvoja noin paljon ja sit proteiinijuoman aamulla ennen lenkkiä ja salin jälkeen palkkarin...

Taidan tarvita hiukan uskonvahvistusta jo tässä vaiheessa :nolo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom