Dieetti-thread 2005

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZannaZ
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Janetti sanoi:
Täälläkin dietin juuri aloittanut, eikä oikein hyvältä tunnu. Taisin laskea kalorit heti liian alas 1800 ja nälkä oli niin kova et piti nostaa 2200....... huoh. No, pikku hiljaa sit lasken. Tuo 2200 koostuu siis 30% pr, 40%hh, 30%r, tällähän syntyy tulosta vai..? (Lepopäiviä on yks, 4 jaettu sali, yksi spinni + koiran kans rentoa kävelyä päivittäin).

Ja onhan oikein et syön 5-6 lusikallista rasvaa päivässä et saan määrän tonne 30%!? Tuntuu vaan itestä aika hurjalta... Ja tuntuu ettei jää mitään syötävää ku vetää noita rasvoja noin paljon ja sit proteiinijuoman aamulla ennen lenkkiä ja salin jälkeen palkkarin...

Taidan tarvita hiukan uskonvahvistusta jo tässä vaiheessa :nolo:

Mitä kalorisi olivat ennen kuin laskitne?niin se on hyvä että laskee kaloreita pikkuhiljaa alaspäin,niin ei tunnu se pudotus kauhealta.5-6 lusikallista..hmm..minkä kokoinen lusikkasi on?mitä nuo prosentit meinaa..sori jos olen tyhmä. :) syön itse 60g rasvaa.saan siis reilusti lisäillä sitä ruokiini. tietysti noissa ruokamäärä asioissa on niin monta asiaa jotka niihin vaikuttavat ja kaikki on hyvin yksilöllistä..miksi muuten juot protskun ennen lenkkiä? salin jälkeen palutus on joo ehdoton.
varmasti diettisi onnistuu jo silläkin että sulla on motivaatiota iso määrä saada
itsesi haluttuun kuntoon!!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
En ole laskenut näin tarkasti syömisiä ennen diettiä, mut rasvaa oon syöny paljon vähemmän, ja näin söin ruokaa enemmän, arvelisin et 2500-2700 kaloria oisinkohan. Liikun mielestäni aika paljon ja olen syönyt sit silleen et jaksan liikkua hyvin eikä nälkä pääse kurnimaan. Painoa tuli ehkä kolmessa kuukaudessa puolitoista kiloa.

Lusikka on tavallinen ruokalusikka, kai.. :) Mittaan kyllä grammoina kans eli tänään pitää syödä 40g öljyä. Mut kiva tietää et näin pitääki kun syöt vielä enemmän! En siis ihan metsässä oo. Juon heraa ja vettä aamulla ennen lenkkiä koiran kans, koska mulla on kova nälkä jo herätessä ja sit ennen ku aloitin diettiä, niin silloin jo heikotti aina ihan hirveästi kävellä jos ei mitään suuhun laittanu. Ja eikö se estäisi katabolisen tilan ja säästän varmuudella rakkaat lihasmuruset... Oon kyllä niin alottelija et saatan olla nyt ihan pihalla. Mut toisaalta hidastaakohan tuo proteiini aamulla aineenvaihduntaa. No, pitää kokeilla vaikka joku aamu jättää juoma pois ja katsoa mitä tapahtuu!

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Kyllä monet kokeneet kisaajatkin on raportoineet juovansa pienen heradrinksun ennen aamulenkkiä. Näin teen itsekkin dieetin alussa. Kun tuntuu ettei rasva sitten enää pala niin hyvin, jätän tuon ammuheran ottamatta. Pitäsi vaan ostaa BCAA:ta että sais niitä sitten vetää nassuun ennen lenkkiä. Hyvin olen aina jaksanut lenkkeillä (reipasta kävelyä, syke 130-150) ilman mitään protskuakin. Ihan alussa se lenkille lähtö voi olla hankalaa, mutta yleensä nälkä kaikkoaa kunhan pääsee vauhtiin. Lenkin loppuvaiheessa kyllä saattaa nälkä taas ilmoitella itsestään...

Oman dieetin aloitukseni olen siirtänyt maaliskuun alkuun. Jotenkin tuli halu vielä jonkun aikaa treenata korkeemmilla kaloreilla nyt kun pääsin pari viikkoa vaivanneesta flunssasta eroon.

Janetti sanoi:
En ole laskenut näin tarkasti syömisiä ennen diettiä, mut rasvaa oon syöny paljon vähemmän, ja näin söin ruokaa enemmän, arvelisin et 2500-2700 kaloria oisinkohan. Liikun mielestäni aika paljon ja olen syönyt sit silleen et jaksan liikkua hyvin eikä nälkä pääse kurnimaan. Painoa tuli ehkä kolmessa kuukaudessa puolitoista kiloa.

Lusikka on tavallinen ruokalusikka, kai.. :) Mittaan kyllä grammoina kans eli tänään pitää syödä 40g öljyä. Mut kiva tietää et näin pitääki kun syöt vielä enemmän! En siis ihan metsässä oo. Juon heraa ja vettä aamulla ennen lenkkiä koiran kans, koska mulla on kova nälkä jo herätessä ja sit ennen ku aloitin diettiä, niin silloin jo heikotti aina ihan hirveästi kävellä jos ei mitään suuhun laittanu. Ja eikö se estäisi katabolisen tilan ja säästän varmuudella rakkaat lihasmuruset... Oon kyllä niin alottelija et saatan olla nyt ihan pihalla. Mut toisaalta hidastaakohan tuo proteiini aamulla aineenvaihduntaa. No, pitää kokeilla vaikka joku aamu jättää juoma pois ja katsoa mitä tapahtuu!

No joo tuo 2200 kcal tuntuu paljon paremmalta kuin 1800kcal, kun nuo ennen diettiä olevat kalorisi olivat 2500-2700. Itse otan ennen aamulenkkiä vihreää teetä,saan siitä potkua lenkille ja lenkillä tietysti menevää musaa.Dietillä vielä ollessani otin teetä,cofeiinia ja rasvanpolttajia (siis niitä sallittuja) ennen lenkkiä.Ne auttoivat kummasti vireystilaan.Nyt onkin vaikeampi,mutta kovalla tahdolla lähden ulos!! Jos tuo protskudrinkki ei ole este rasvasi palamiselle tai painosi putoamiselle, niin miksi ei jos jaksat näin paremmin. :) Tuosta katabolisesta en sano mitään..
Lihanmurusia pystyy säästämään riittävällä ruokamäärällä ja proteiini määrällä.Sinunakin seurailisin painosi tippumista ennen kuin lähdet tiputteleen kaloreitasi,että saat mahdollisimman pitkään syödä paljon..aah! :hyper: Tsemppiä vain dietin onnistumiseen!

Nyt se on päätetty. Viunan juominen loppui tähän päivään. Piti tulla tännekin se kirjoittamaan ikään kuin viralliseksi lupaukseksi. :nolo:

Viime viikon sortumiset:
Puoli litraa Light mansikkajäätelöä
Viunailta (n. 10 annosta)
Kebab salaatilla
Vaalea leipä kevytlevillä ja täysrasvaisella juustolla.
Ja kaikki nämä dokaamisen takia...

Muuten on mennyt hienosti. Olen käynyt innokkaasti puntilla ja tällä viikolla olisi tarkoitus aloittaa lyhyehköt aamuaerobiset. En ole laskenut kaloreita laiskotuksen vuoksi, mutta ajattelin jossain vaiheessa oikein urakalla laittaa niitä tuonne kehon laskuriin ja tsekkaa, etten vaan huijaa itseäni.

Lähinnä olen pyrkinyt syömään kaksi lämmintä ateriaa, joilla paljon salaattia ja lihaa. Kunnon aamupuuron protskuineen ja sitten hiukan välipaloja ja protskupitoisia iltapaloja. Voin laittaa joku päivä tuonne mitä tänään söin -ketjuun ja sitten voitte kertoa, mitä kaikkea menee pieleen. :rolleyes:

Ja porkkanoita olen syönyt n. puoli kiloa päivässä. AAAH. Porkkanoita... Mun naama alkoi jo muuttua oranssiksi betakaroteenista ja jouduin pitämään välipäivän. Kai sitä aina joku addiktio on keksittävä. :D

(Aaaahhhh. Porkkanoita... :kuola: Douh!)

Noniiih, nyt on tämäkin täti aloitellut urakkansa, 12 viikkoisen diettailun.
Toukokuun loppuun olisi siis tarkoitus viettää "nuhteetonta elämää" ja sulattaa rasvaa.
Vaakalukemat ovat kyllä maximaaliset tällähetkellä :D pituutta on siis 179 ja painoa tämän plussailun jälkeen 80 kiloa, jiihaaa, kokoa riittää siis :D

Kiloista en niinkään välitä, kunhan tulisi lihaserottuvuutta ja ympärysmitat pienenisivät usealla sentillä.

Olen pudottanut kalorit pikkuhiljaa 2000 seuraava etappi sitten 1800 , siinä lukemassa viivähdetään sitten noin neljä viikkoa sitten taas kiritään ja aloitan kaloreiden vaihtelun. Mässypäiviä en pidä, muutaman siistin tankkauspäivän vain.
Kaloreita pudottelen hiilareista, rasvat ja proteiinit pysyvät ennallaan niinkuin tähänkin asti.

Katsellaan että mihinkä tällä päästään, postailen kuvatuksia tuonne kuvaosiolle sitten kun (jos) se on aiheellista :D

Tsemppiä teille kanssadiettailijoille :thumbs:

Plussalla tässä ollaan menty jo sen verran pitkään, että ainakin parin kuukauden kiristely on eessä. Tarkkaa aloituspäivää en vielä ole päättäny mut eiköhän se ala tossa maaliskuun puolivälissä viimestään. Mitään erityisempää dieettiä en vedä vaan siistin taas ruokavalion ja lisään aerobista (joka onkin ollut lähes nolla tässä kevät puolella). Ja kaloreita nipistelen sit vähitellen.

Überfläsä en vielä oo mut motivaationa toimii ainakin noi kesähousut, joiden toivon istuvan kun kesä saapuu...Ja keväällä on muutenkin kivaa lisätä aerobista kun päivät pitenee ja keli lämpiää. Ja kieltämättä noi plussakalorit käy toisinaan mielenterveyden päälle...

Ja kun täs keväällä on eessä muutto uuteen kaupunkiin niin en halua heti ekana näyttää porsaalta :D Pinnallinen :( !!!

Täällä olisi tarkoitus myös jonkin näköistä diettiä pitää... :) Tavoite ei tällä hetkellä ole päästä mihinkään Ûber-tiukkuuteen vaan kiristellä sen verran, että itsellä on hyvä olla ja treenailla.. Laitan hieman tarkempaa tietoa tähän threadiin sitte ku tämä mun kiristelyni pääsee kunnolla alkuun.. :rock:

Ei kisasuunnitelmia tälle vuodelle eli ei myöskään "oikeaa dieettiä". Tämä vuosi on omistettu perheelle ja taloprojektille. Vuosi 2004 meni aivan hullutellessa, ja siitä palautuminen on ollut piiiiiiitkä prosessi.

Syksyn kisojen jälkeen mopo karkasi käsistä oikein komeasti eli otin takaisin jokaisen syömättä jääneen kalorin korkojen kera. Pullaa ja karkkia ja karkkia ja pullaa ja jäätelöä ja kakkua ja eikun lisää... Kunnes sain idean ryhtyä low-carb-ruokavaliolle ja tein siinä viikkojen kuluessa subjektiivisen havainnon hiilihydraatin merkityksestä palautumiselle... Olin aivan sippi-uupunut tönkkö. Ei jaksanut treenata, ei pyöräillä töihin, ei niin mitään (psyykkisesti oli kyllä ihan ok olo ja pääsin irti sokeriaddiktiosta mutta muuten ei kiitos). Siispä wellcome ruisleipä ja kaurapuuro.

Nyt ruokavalio on hiljalleen ohjautunut oikeille raiteille; ei ole mielihaluja eikä ahmimishäiriöitä. Valkoinen vehnä, sokeri ja ylenpalttinen rasva pois eli ihan se maailman yksinkertaisin resepti. Hiilarit ja protskut nyt suunnilleen 1:1 eli 200g + 200g ja rasvaa n. 80g eli kaloreiksi muutettuna n. 2300/vrk. Tämä siis jonkinlainen karkea keskiarvo. Riisiä, pastaa tai perunaa en syö juuri koskaan. Hiilarit otan puurosta, ruisleivästä, riisikakuista jne. Fetasalaatti + tonnikala sekä erilaiset munakkaat käyvät pääaterioista. Syöminen ei ole nyt elämää hallitsevaa kuten aikaisemmin. En punnitse joka jyvää, kaikki on silleen suunnilleen.

Treenaan n. joka toinen päivä. Jokseenkin kovasti mutta ilman sen suurempaa tavoitteellisuutta. Voisihan sitä jonkun nousujohteisen ohjelman väsätä vaan en kehtaa. Kyllä se olemassa oleva lihas nyt kotitarpeiksi riittää. Aerobista tekaisen puolituntisen aina treenin jälkeen. Olen tähän saakka pyöräillyt työmatkani mutta harkitsen nyt vakavasti linja-autoon siirtymistä. Lomani aikaan tein havainnon, että kunto paranee laiskotellessa... eli liiallinen aerobinen vain vetää jumiin ja väsyttää.

Tavoite olisi päästä pysyvästi näppärään kuntoon. Ei enää vain äärimmäisyydestä toiseen. Tämä vuosi on siis kisaamisen suhteen välivuosi. Mistään kehittymisestä ei kuitenkaan kannata haaveilla, koska talon rakentaminen kaiken muun arjen myllytyksen keskellä vie varmasti veronsa.

Kilpailemisesta vielä sen verran, etten viime vuoden kokemusten jälkeen todellakaan edes tiedä mitä tekisin. Keväällä olin body fitnesiin liian iso ja syksyllä kehonrakennukseen liian pieni (sen lisäksi, että olin umpilöysä - tiedän). Pitäisi siis kutistua tai kasvaa. Ensiksi mainittu on järjetöntä ja toinen liian ankaraa (ei riitä minulla eväät). Voisinkohan osallistua miesten body fitnesiin... Oikea fitness on poissuljettu, koska ak:n vapari jäisi mieleen lajin historian häpeäpilkkuna; kuperkeikkaa ja kynttilähyppyä kummempaa ei näillä taidoin irtoa. No, ehkä näihin mietteisiin tulee ajan myötä vastaus itsestään.

ARGH. Mä en tiedä, mikä mulla on! Jeesatkaa tytöt. Mä olen nykyisin aina treenin jälkeen niin väsynyt, että voisin mennä suoraan nukkumaan. Pyrin aina syömään n. 2-3 tuntia ennen treeniä lounaan ja treenin jälkeen juon palkkarin (1dl heraa,0,5dl maltoa) ja sit himassa tunnin kuluttua syön jotain. Miksi olen niin vitun poikki koko ajan? Olen ehkä syönyt vähän huonosti, mutta ainakin syön joka päivä kunnon aamiasen ja lounaan ja sitten pyrin vetämään proteiinia, hedelmiä jne. Tuntuu, etten mene tästä mihinkään ja treeni-intoakin häiritsee se, että tietää olevansa sen jälkeen ihan out of it.... :(

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Tuo väsymys kuulostaa kovin tutulta. Itsellä ollut pidemmän aikaa sama ongelma...Välillä katoaa sitten taas palaa. Tuntuu toisinaan, että kulkee kuin unessa eikä ajatus kulje. Olen yrittänyt lisätä vitamiineja ym, syön monipuolisesti, vaikka olenkin dietillä. Mahtaisko olla jotain ylirasitusta...Kun treenaa kovaa ja paljon, samalla on dietillä ja muutenkin paljon tekemistä, ei kai se ihme ole jos väsyttää. Muutama totaali lepopäivä ja esim hiilaripäivä vois piristää!

Mulla kans on ollu tota havaittavissa, vaikka tällä hetkellä vietän kaikkea muuta kuin kiireistä elämää... Yleensä toi treenin jälkeinen väsymys menee kyl siinä illalla n. 10 aikana ohi ja sit voiski helposti valvoo pitkäänkin. Ärsyttävää.

Mut sen oon huomannu, että väsymyksen tunne pahenee, jos niskat on jumissa. Ajatus takkuaa jne. Eilen oli tosi karmee olo illan ja yöllä sit napsahti taas fasettilukko ja tää päivä on menny makoillessa. Tuskaa istua nytki koneella mut pakko ;)
Ajattelin mennä kohta tekeen kevyttä jumppaa, jos vaikka paikat aukeis ja olo piristyis.

Niin, ja ensi maanantaina alkaa mun kiristely. Mittanauhat ja vihkot ja muut valmiiks :D

Laitan tähän samaan syssyyn...

Eli olen nyyppä (kuten näkyy) ja salilla käymistä olen aloitellut tässä kuukauden, käynyt aika vaihtelevasti n. pari krt viikossa. Jatkossa on tarkoitus käydä 4 - 5 kertaa. No, ongelmani on kuitenkin se, että olen ylipainoinen (177/86) ja rasvaprosenttini on erilaisilla mittaustekniikoilla mitattuna jotain 34 - 38 välillä. Ainakin viidestätoista kilosta rasvaa olisi siis päästävä eroon, mutta haluaisin myös samalla kehittyä. Olen selaillut paljon forumia läpi, mutten löytänyt tähän kysymykseen vastausta: Onko samaan aikaan laihtuminen ja lihaksien kehittyminen mitenkään mahdollista? Jos on niin miten? Oikean ruokavalion perusteet ovat kyllä hallinnassa (ja vajetta pidän siinä -500 kcal), mutta viekö miinuskaloreilla kituuttaminen mukanaan myös mahdollisen lihaskehityksen?

vinkulelu sanoi:
Laitan tähän samaan syssyyn...

Onko samaan aikaan laihtuminen ja lihaksien kehittyminen mitenkään mahdollista? Jos on niin miten? Oikean ruokavalion perusteet ovat kyllä hallinnassa (ja vajetta pidän siinä -500 kcal), mutta viekö miinuskaloreilla kituuttaminen mukanaan myös mahdollisen lihaskehityksen?

Ovathan nuo Expertit tälläkin palstalla todenneet, että lihaskasvu on miiinuskaloreila mahdollista aloittelijalle ja kun lihasmassa ei ole kovin paljoa. Jos kerran ruokavaliosi on hanskassa ja näin ollen mitä ilmeisimmin myös riittävä proteiinin saanti, en näkisi tätä yhtälöä täysin mahdottomana.

vinkulelu sanoi:
. Olen selaillut paljon forumia läpi, mutten löytänyt tähän kysymykseen vastausta: Onko samaan aikaan laihtuminen ja lihaksien kehittyminen mitenkään mahdollista? Jos on niin miten? Oikean ruokavalion perusteet ovat kyllä hallinnassa (ja vajetta pidän siinä -500 kcal), mutta viekö miinuskaloreilla kituuttaminen mukanaan myös mahdollisen lihaskehityksen?

Käytännössä lihasten kehittäminen miinuskaloreilla on mahdotonta, koska lihaksen rakentuminen vaatii energiaa (plussa kaloreita) ja hurjasti työtä.
Dietillä kadotetaan läskin mukana myös lihasmassaa.

En tiedä, mitkä kalorisi ovat nyt tai dietillä, mutta itse en käytä kovin suurta vajausta heti alussa, vaan tiputtelen 200kalorilla esim 4vko:n välein. Tankkauspäiviä pidän ensimmäisen kuukauden jälkeen kerran parissa viikossa, niin aineenvaihdunta pysyy käynnissä, mikä on läskin palamisessa tärkeää!

Mutta jos sinulla on perusteet hallinnassa, niin turhaan tässä lörpöttelen. :) Tarvitset sitten vain päättäväisyyttä, pitkäjänteisyyttä ja itsekuria! Tsemppiä :thumbs:

Tänään sit alkoi homma ja tuli otettua noi alotusmitat ja paino. Voi helv..ti! Niitä ei kyl tarvi julkasta :D Kauhee turvotus viikonlopun jäljiltä ja kreatiinikuuri päättymässä mutta silti...

No, tästä on ainakin hyvä alottaa, luultavasti aluks voi kyl nesteitä poistua aikalailla, joten ehkä se sit vähän piristää. 4kg on painoa nyt enemmän ku alkuvuodesta, joten ei se kyl voi olla pelkkää fläsää...kaipa toi kreatiinikin on osaltaan vaikuttanu!

Hui hitto! Hirvee into ois lähtee juokseen hullunlailla, mut jos malttais mielensä ja ottais rauhallisesti!

Mun dieetti lähti ihan mukavasti käyntiin ja tahti oli puolisen kiloa viikossa tossa helmikuun ajan. Sai vielä hyvin syötyäkin. Nyt oon viidettä yötä töissä ja heti iski kauhea turvotus ja paino nousi pari kiloa. Nyt on tullut vielä pari päivää syötyäkin epäterveellisesti ja epäsäännöllisesti. Mut pitää taas huomena palata normaaliin rytmiin ja toivoa että lähtis taas paino tasaseen laskuun. Neljä kiloa ajattelin puouttaa vielä siitä painosta mikä oli ennen töitten alkua. Toukokuun aikana vois siihen päästä.

kata sanoi:
Mun dieetti lähti ihan mukavasti käyntiin ja tahti oli puolisen kiloa viikossa tossa helmikuun ajan. Sai vielä hyvin syötyäkin. Nyt oon viidettä yötä töissä ja heti iski kauhea turvotus ja paino nousi pari kiloa. Nyt on tullut vielä pari päivää syötyäkin epäterveellisesti ja epäsäännöllisesti. Mut pitää taas huomena palata normaaliin rytmiin ja toivoa että lähtis taas paino tasaseen laskuun. Neljä kiloa ajattelin puouttaa vielä siitä painosta mikä oli ennen töitten alkua. Toukokuun aikana vois siihen päästä.

Samma här! Yövuorot tekee ihan ihme temppuja aineenvaihdunnalle, aivan kammottava turvotus iskee jo ekan vuoron aikana. Ongelmana on myös se että minulta häviää ruokahalut yövuorojen ajaksi eli ruokaa on survottava väkisin kurkusta alas. :urjo:

Kymmenes dieettiviikko pyörähti juuri käyntiin. Kaloreita on tiputettu pari kertaa, hiilaripäiviä on ollut muutama ja ensi viikolla taas systeemit muuttuu. Koitetaan miten keto tähän kroppaan puree, kun matalahiilarisella olen muuttunut idiootiksi joka nukahtelee joka paikkaan :nolo:. Paino on pudonnut nyt 4.3kg, ja senttejä on lähtenyt kiitettävästi. Välillä tuntuu vaikealta ja välillä taas on päiviä, jotka menee ihan siivillä ja nautin suunnattomasti keventyneestä olosta. Kahdeksan viikkoa olis näillä näkymin vielä tarkoitus jatkaa.

Dieetin suunnittelu ja muutokset on hyvissä käsissä, luotan valmentajaan ihan täysin. Itselle ei sitten jää muuta kuin toteuttaminen.. hoho, helppoa. Kun pääsis vaan tästä loputtomasta analysoinnista ja tekis vaan mitä käsketään... mutta kun on tällainen luonne, että on pakko ääneen pohtia kaikkien mahdollisten asioiden suhteita toisiinsa ("kun perjantaina söin desin enemmän mehukeittoa, niin siksiköhän paino ei laske?" tai "kun tänään unohdin päiväruualta öljyn, siksiköhän meinaan kuolla nälkään?" tms :D). Yritän vähitellen päästä tuosta tavasta eroon ja porskuttaa vaan eteenpäin. Asennetta tämä touhu eniten vaatii, sen kyllä olen huomannut. Tosi mielenkiintoista tässä matkan varrella tunnustella omia tuntemuksia ja mielialoja. Joka viikko kuitenkin on varmistunut se asia, että olen vahva enkä luovuta sitten millään, vaikka jotkut päivät tuntuu ihan tappavan pitkiltä ja nälkä on kamala. Jonain päivänä vielä... kisalava here I come :evil:

Mun dieetti on vasta alkutekijöissään mut mua kyl eniten stressaa jos paino/sentit ei vähene niin pitäskö heti tehä muutoksia ruokavalioon tai liikuntaan vai oottaa se 1-2vk ja kattoo mitä sit tapahtuu. Vaikka täs ei mitään varsinaista aikataulua ole niin mukavahan se olis edistyä...
No, viikonpäästä näkee onko mitääääään tapahtunu, ees ne ylimääräset nesteet poistunu tms. Se on kyl jännä et vaik painoo on tullu reilusti lisää ni se ei jotenki näy löysänä... :) Luojan kiitos.
Mut voi sitä päivää kun taas vaatteet istuu :D

Niin ja kysymys muille: mistä johtuu et jos tekee kevyenki aamuaerobisen niin koko sen päivän on paljon herkemmin nälkä? Mulla ainaki...tai sit se on vaan psyykkistä nälkää. Tuntuu vaan et vaik mitä söis ni kohta on taas nälkä. Vaikka siis kalorit on 2000.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom