Muutamien epäonnistuneiden dieettausyritysten jälkeen nyt tuntuu siltä, että tämä todella voi onnistua. Ruokavalio alkaa olemaan suurinpiirtein kunnossa - keskimäärin 1800 kcal syön päivässä jakaumalla 40P/40H/30R. Ekspertti en todellakaan ole, mutta tuolla jaottelulla + kalorimäärällä olen saanut vähennettyä mieliteot nopeisiin hiilareihin lähes täysin eikä nälän tunnetta ole kuin harvoin. Olen energinen, nukun hyvin ja jaksan urheilla (treenauksesta en voi -vielä-puhua)
Syön rahkaa, raejuustoa, kanaa, salaattia,tonnikalaa, protskujauhetta, fastin dietmixiä. Aamiainen on ainoa ateria, jolloin syön enemmän hiilareita, kuten weetabixia tms. Aamusta en saa alas rahkaa/raejuustoa/kananmunaa, olisko tähän ehdotusta jollain proteiinin lähteeksi?
Painoindeksini on 29, joten läskiä riittää. Olen kuitenkin painooni nähden hyväkuntoinen ja jaksan liikkua.
Urheiluni tällä hetkellä keskimäärin:
5-7xvko koiran kanssa reipas kävely 1h+pienempiä lenkkejä päivittäin
1-2krt/vko hölkkä n.30 min (pikkuhiljaa tarkoitus pidentää lenkkiä+lisätä kertoja)
1-2krt/vko Bodypump
1-2krt/vko aerobinen salilla cross trainer 50 min+vatsat & kyljet
Tähän tarvitsisin eniten neuvoja. Minulla on 3 päivän saliohjelma, jota en ole kuitenkaan tehnyt noin puoleen vuoteen. Onko mahdollista kehittyä oikeaan suuntaan ilman salitreeniä? Kannattaisiko vähentää aerobista ja ottaa salitreeni mukaan, vaikkakin ensimmäisen puolen vuoden tarkoitus on lähinnä poistaa ylimääräiset läskit vartalosta?
Tavoitteena on pudottaa ensi kesään mennessä paino ihannelukemiin eli noin 53 kiloon. Tarkoitus ei ole vaakaa kuitenkaan kytätä vaan peiliä ja mittanauhaa.. Paino tulee luultavasti tasoittumaan 50 ja 60 kg:n välille (pituuteni 163cm).
Mielipiteitä ja ehdotuksia otetaan mielellään vastaan