Dieetti-thread 2005

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZannaZ
  • Aloitettu Aloitettu
Capsu sanoi:
Nyt on takana hieman reilu 1.5kk low carb dieettiä ja vaaka näyttää tosiaan -10kg. Syön päivän aika noin neljä kertaa ja liikuntaa on mielestäni tarpeeksi 3x sali 2x kävelyä viikossa, mutta paino tuntuu jotenkin putoavan hitaasti.

Itse en mikään dieettiasiantuntija ole, mutta tuo painonpudotustahti ei todellakaan kuulosta hitaalta. Yleensä viikkotahdiksi suositellaan 0,5-1 kiloa, sinulla paino on tippunut viikossa keskimäärin yli 1,5 kiloa. Toki jos lähtöpaino on korkea, paino voi tippua nopeamminkin, mutta mielestäni tahti ei missään nimessä ole liian hidas.

Muutamien epäonnistuneiden dieettausyritysten jälkeen nyt tuntuu siltä, että tämä todella voi onnistua. Ruokavalio alkaa olemaan suurinpiirtein kunnossa - keskimäärin 1800 kcal syön päivässä jakaumalla 40P/40H/30R. Ekspertti en todellakaan ole, mutta tuolla jaottelulla + kalorimäärällä olen saanut vähennettyä mieliteot nopeisiin hiilareihin lähes täysin eikä nälän tunnetta ole kuin harvoin. Olen energinen, nukun hyvin ja jaksan urheilla (treenauksesta en voi -vielä-puhua)

Syön rahkaa, raejuustoa, kanaa, salaattia,tonnikalaa, protskujauhetta, fastin dietmixiä. Aamiainen on ainoa ateria, jolloin syön enemmän hiilareita, kuten weetabixia tms. Aamusta en saa alas rahkaa/raejuustoa/kananmunaa, olisko tähän ehdotusta jollain proteiinin lähteeksi?

Painoindeksini on 29, joten läskiä riittää. Olen kuitenkin painooni nähden hyväkuntoinen ja jaksan liikkua.
Urheiluni tällä hetkellä keskimäärin:
5-7xvko koiran kanssa reipas kävely 1h+pienempiä lenkkejä päivittäin
1-2krt/vko hölkkä n.30 min (pikkuhiljaa tarkoitus pidentää lenkkiä+lisätä kertoja)
1-2krt/vko Bodypump
1-2krt/vko aerobinen salilla cross trainer 50 min+vatsat & kyljet
Tähän tarvitsisin eniten neuvoja. Minulla on 3 päivän saliohjelma, jota en ole kuitenkaan tehnyt noin puoleen vuoteen. Onko mahdollista kehittyä oikeaan suuntaan ilman salitreeniä? Kannattaisiko vähentää aerobista ja ottaa salitreeni mukaan, vaikkakin ensimmäisen puolen vuoden tarkoitus on lähinnä poistaa ylimääräiset läskit vartalosta?

Tavoitteena on pudottaa ensi kesään mennessä paino ihannelukemiin eli noin 53 kiloon. Tarkoitus ei ole vaakaa kuitenkaan kytätä vaan peiliä ja mittanauhaa.. Paino tulee luultavasti tasoittumaan 50 ja 60 kg:n välille (pituuteni 163cm).

Mielipiteitä ja ehdotuksia otetaan mielellään vastaan :hyper:

Wendy sanoi:
Itse en mikään dieettiasiantuntija ole, mutta tuo painonpudotustahti ei todellakaan kuulosta hitaalta. Yleensä viikkotahdiksi suositellaan 0,5-1 kiloa, sinulla paino on tippunut viikossa keskimäärin yli 1,5 kiloa. Toki jos lähtöpaino on korkea, paino voi tippua nopeamminkin, mutta mielestäni tahti ei missään nimessä ole liian hidas.

Hmmh, taidan olla vain kärsimätön kun tuota lähtöpainoa on reippaasti kertynyt 100+ kg. Nyt taas paino on pysynyt noin viikon samassa pieniä heilahduksia lukuunottamatta, mutta sekin oli odotettavissa. Painon pudottaminen päinvastoin kuin sen hankkiminen on kyllä todella hankalaa olipa kyseessä dieetti kuin dieetti. Tämä on ollut kohdallani ainoa vähänkään tulosta tuottava. Nälkää en juuri koe, mutta vierottuminen kaikesta hyvästä (jugurtti, suklaa) oli vaikeinta :D Onneks ollaan molemmat, minä sekä mies samalla ruokavaliolla joten ruokia ei tarvitse tehdä erikseen ja molemmat voi tsempata toista kun heikkous hiilareihin meinaa yllättää :D

Moni näyttää syövän super hienosti ja puhtaasti ainakin mitä söit tänään/eilen threadin tunnustuksissa. Tuntuu vaan siltä, että oikeanlainen syöminen vaatii suunnittelun lisäksi myös oman kyökin läheisyyttä. Miten ihmeessä te muut mimmit olette ratkasseet ruokaongelman jos olette esim poissa kotoa jossakin päiväreissuilla? Mitä teette jos muu porukka suuntaa pizzeriaan tai burgerille ja itse pitäisi pysyä ruodussa jä välttää noita paikkoja. Onko teillä laukut täynnä hyvälaatuisia proteiinipatukoita? Etenkin dieetillä olen törmännyt tähän eväs-ongelmaan liian usein. Ei sitä hedelmiäkään voi koko päivää popsia kun jostain pitäisi saada ne 2 g proteiinia/painokilo ettei tulisi syöneeksi omia lihaksiaan.

Helmuska sanoi:
Moni näyttää syövän super hienosti ja puhtaasti...

Miten ihmeessä te muut mimmit olette ratkasseet ruokaongelman jos olette esim poissa kotoa jossakin päiväreissuilla? Mitä teette jos muu porukka suuntaa pizzeriaan tai burgerille ja itse pitäisi pysyä ruodussa jä välttää noita paikkoja. Onko teillä laukut täynnä hyvälaatuisia proteiinipatukoita?

Mä laitan ruuat valmiiksi pakasterasioihin ja otan mukaan minikylmälaukun (sellaisen pehmeän, yllättävän fiksun näköisiä löytyy nykyään kaupoista)+kylmäkallen. Jos esim. kylmä pasta+kana ei uppoa noin vaan, voi mukaan tehdä jonkun ihanan salaatin johon sekoittelee nuo edellä mainitut. Proteiinijuomat on kans ok jos niistä tykkää: jauhot sheikkeriin ja vettä paikan päällä sekaan. Itse kuitenkin tykkään syödä mahdollisimman paljon kiinteää ruokaa joten oon tyytynyt vaan ottamaan tuon kylmälaukun mukaan pullollaan ruokaa.

Jos ei huvita pakata, löytyy kuitenkin pikaruokapaikoista ja ravintoloista fiksujakin vaihtoehtoja: kanasalaatti ilman kastiketta ja leipäkuutioita, kananrintaa ja uuniperunaa (pyydä ilman kastiketta)... ja usein ravintoloissa ranskalaiset saa korvattua lämpimillä kasviksilla kun kysyy vaan.

Huomenna alkaa mun pieni syyskiristelyni. :hyper: Pitää kirjotella tänne sit jossain vaiheessa et mites tämä etenee. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom