Dieetti-thread 2005

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZannaZ
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Angelica-82 sanoi:
Mun dieetti on vasta alkutekijöissään mut mua kyl eniten stressaa jos paino/sentit ei vähene niin pitäskö heti tehä muutoksia ruokavalioon tai liikuntaan vai oottaa se 1-2vk ja kattoo mitä sit tapahtuu. Vaikka täs ei mitään varsinaista aikataulua ole niin mukavahan se olis edistyä...

Onpa tuo varmaan aika henkilö-/valmentajakohtaista, mutta punttimimmien raamatussa eli Taluksen kirjassa sanotaan, että kolme viikkoa on hyvä aika "tehdä samaa" ja sitten miettiä uusia kikkoja. Itse ainakin olen sitä noudattanut. Eli aloitin 2300 kcal, jota 3 vkoa ja nyt sitten 3 vkoa 2000 kcal:a kun paino ei alun spurtin jälkeen laskenut kuin muutama 100 g viikossa. Seuraava muutos lienee aamuaerobisten aloittaminen ja/tai kalorivaihteluiden aloittelu, sitten vasta mietin kaloreiden alashilailua. Onneksi älysin kerrankin lähteä ajoissa liikenteeseen, ei iske paniikki niin herkästi, jos ei ihan suunnitemien mukaan edetäkään. Kroppa kun ei ole kone :)
Kovasti tsemppiä, Angelica, projektiisi! Et ole yksin... :thumbs:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Eka viikko on nyt takana ja se oli ns. karsimisviikko eli totuttautumista vähän siistimpään ruokavalioon. Kalorit oli 2000kcal joka päivä paitsi eilisestä ei ole ihan tietoa kun olin koko päivän reissussa (pakollisessa) ja jouduin paikkaan jossa tarjottiin jotain muuta kun dieettisafkiohin kuuluu. Onneks pystyin vain maistamaan, en mässäämään. Liikuntaa ei myöskään tullu eiliselle yhtään ja lauantaillekin vain 30min leppoisa kävely.

Paino oli siis pudonnut 1kg verran. Enemmänkin ois kai voinu, sen verran pöhöttyny olo oli viikko sitten :D Mutta katsotaan, miten se tästä taas etenee. Mittoja en ottanu, kun aattelin tehdä sen vähän harvemmin ni ei tarvi tuskastella millimetrien kanssa.
Tosin tuntuu kyllä jo, että pahin pöhötys on kadonnut. Hyvä :)

Uutta viikkoa kehiin sit vaan :D

Minä aloitin tomerasti sen toisen viiden kilon tiputuksen kaksi viikkoa meni hienosti ja sitten tuli se tämä kevään yskä, kolme viikkoa yskinyt ja nyt jos liikkuu liian nopesti niin keuhkot ei pysty ottamaan happea riittävästi, vittu kun vituttaa. Motivaatiota löytyisi muttei terveyttä. Näillä keuhkoilla ei viitsi leikkiä. :hyper:

Kirjoitan nyt tähän ketjuun kun en viitsi tätä varten omaa laittaa.
Eli mitähän olisi nyt järkevää tehdä kun pitäisi saada vähän vielä tuota keskivartaloa kadotettua, mutta painoa ei ole yhtään liikaa. (49kg/159cm).
Tällä hetkellä kalorit ovat karkeasti laskettuna n.2000-2300 päivässä.
Itse suunnittelin lisääväni liikuntaa (reipasta kävelyä) ja jättämällä ne turhat herkut väliin.
Onko mitään vinkkiä kun kaloreitakaan en haluaisi alemmas laskea? (ettei paino tipu).

Nyt se alkoi Trinitynkin dieetti. Eilen oli ensimmäinen dieettipäivä, ja alku oli ainakin mahtava. Päivällä kävin treenaamassa ja treeni kulki paremmin kuin aikoihin. Oiskohan motivaatio jotenkin kohdallaan tällä hetkellä...!? :hyper: Tänä aamuna oli ekan lenkin vuoro. Oli ihanaa tepastella pakkasessa kun aurinko paistoi ja tuli muutenkin mahtava fiilis.

Aamupaino oli aloituspäivänä 61,6kg. 12 viikkoa ois nyt ainakin tarkoitus vetää. Ilman mässypäiviä ja alkoholia. En oo varmaan ollu koko täysikäisyyden aikana täysin ilman tippaakaan alkoholia kolmea kuukautta. Siis ei edes lasillista viiniä tms. Nyt mennään tiukasti. :whip:
Aloitin treenipäiväkirjan tuonne vippi-puolelle, jonne sitten sepostelen tarkemmin syömisiä ja treenejä ja muuta mitä päähän pälkähtää. E% on nyt noin 33/33/33 ja kalorit noin 1750. Aamulenkkejä alkuun kolmesti viikossa 40 min. ja salitreenit 4-jakoisella 7-8 päivän kierrolla. Katsotaas mitä tästä tulee.

Trinity sanoi:
Aloitin treenipäiväkirjan tuonne vippi-puolelle, jonne sitten sepostelen tarkemmin syömisiä ja treenejä ja muuta mitä päähän pälkähtää.

Onko Mimmeissäkin oma vippi-puoli? Vai ihan tuolla yleisellä puolella? Eihän tuo kyllä kovin suuri satsaus olis jos vipiks liittyis mutta ei oo vaan saanu aikaseks...

Gillyanne sanoi:
Tuittu: Mimmeillä ei ole omaa VIP-osiota, eli samaan hintaan saat vipit koko palstalle. :)

No joo, kävinpä nyt samantien liittymässä vipiksi, eipä tuo tosiaan iso vaiva ollut ;) Nyt vain odotellaan tunnuksen voimaanastumista :kippis1:

Kaks dieettiviikkoa nyt takana ja yhteensä -2kg. Eli 1kg pudonnu vielä viimekin viikolla. Puntari näytti tota lukemaa jo torstaina mut eilen tuli syötyä vähän suolasempaa safkaa joten ilman sitä ois voinu olla vielä vähän vähemmän. Mutta sehän ei vaikuta rasvan määrään ja ihan hyvällä mallilla on alkanu, vaikka aluks hirvitti näin suuret alkukalorit (oon aina syöny vähän liian vähän...).
Viime viikkokin meni siis 2000kcal syöden ja ilman erityisen kovia aerobisia. Yhden aamulenkin tein (45min) ja sit 20-30min aerobista puntin päälle ja 1 spinning.
Mittanauhamittoja en ottanu edelleenkään, ehkä sit kun on 4vko kulunu.

Taidan vetää vielä tän viikon samalla kalorimäärällä, paitsi sit lepopäivänä vähän vähemmän (kun mun peruskulutus nyt ei kovin iso ole...) ja kattoo sit onko tahti jo hidastunu. Onneks ei oo kiire :)

Ja nää isommat dieettikalorit on auttanu siihen, et nyt oon ottanu joka päivä kalaäljyt, rypsiöljyt yms säntillisesti, 2-3rkl päivässä :)
Ennen ku on rasvat meinannu unohtua dieetillä. Ja protskutkin on ollu välillä 120-160g, kun nekin on meinannu joskus pikkuhiljaa tipahtaa alle sadan...

Joo, ja nälkä ei oo vaivannu! Paitsi aamulla herätessä mut sehän on vaan hyvä et sillonkin ruoka maittaa. Niinpä herkkujakaan ei oo tehny mieli, tai jos onkin ni ei oo ollu vaikee sivuuttaa.

Joko Jippii

:hyper: Ei ihan viellä.
Paino pudonnut lokakuusta 2004 tähän päivään 8 kiloa :rock:
Koko kropasta lähteny noin7-8 centtiä vyötärö, rinnan alta ja lantiolta.
mIKÄ PARASTA TREENI KULKEE JA KILOT NOUSSEET PAINOISSA.
Tällä vauhdilla nuo 2 viimeistä kiloa lähtee helpolla tai 4 kiloa jos korvien väli kestää.
PS. MIke yhtään viestiä ei tule uuteen sähköpostiosoitteeseen???

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
3 viikkoa takana ja tulos oli viime viikkoon 0. Mutta en pudotusta odottanutkaan, koska olin useamman päivän vanhempien luona ja siellä ei dieettiä voi pitää! Mässäiltyä ei tullu mut muuten ruoka oli kaikkea muuta kun dieettiruokaa :( Mut käyn siel nii harvoin et ei viitti äidin mieltä pahottaa yhen dieetin takia.
Liikunnat oli 1h kävelyä päiväs joko isän tai äidin kans.

Eilen palasin omaan kotiin ja nyt kiristely jatkuu. Luulin et paino ois voinu noustakin kun oli sen verran hiilaripitosta safkaa mut ei näköjään. Toivottavasti sit tippuu taas kunnolla tän viikon aikana.

Mulla alkoi 13. viikko. Paino jumittaa 64 kilon tuntumassa, käy allekin, mutta tulee takaisin myös sen päälle. Paino on siis tippunut vajaat 6kg. Mitat pienenee silti: enää sentti, ja vyötärö on alle 60cm! Sinänsä tuo paino nyt on ihan sama, kunhan rasvaa lähtee ja kroppa kiristyy. Ylävartalosta rasvan lähtemisen varsinkin huomaa, olkapäät alkaa vähitellen tulla esiin ja selässäkin näkyy ihan pieniä muutoksia. Alavartalossa on niin paljon pehmustetta, että aika radikaaleja saa tapahtua, että muutoksen huomaa itse ;) Pohkeet tosin näyttää jo aika erilaiselta, ja kaipa ne reidetkin on kaventuneet.

Olin pääsiäisen ajan vanhempien ruokapöydässä, mutta se ei kyllä dieettiruokien mutustamista estänyt. Hiilaripäivän vietto kotosalla oli aika antoisaa, kun siellä kaapit pullistelee mitä erilaisempia hiilaripitoisia ruokia myslistä mitä erikoisimpiin pastoihin. Parasta oli silti kotipaikkakunnalla valmistettava ruisleipä, jota parempaa ei Suomesta löydy! Takaisin ketoon siirtyminen tosin oli vielä parempaa, nimittäin näin hiilaripäivänä päiväunilla jo sellaista unta, että anelin koutsilta joko tankkauksen saa lopettaa kun on niin paha olo... hoho :D

Dieetti jatkuu vielä vappuun saakka ja vähän alkaa iskeä paniikki, että mitäs sen jälkeen. Tekis mieli itseasiassa jatkaa vielä koko toukokuukin. Olo on vaan jotenkin niin mukava ja tasapainoinen ja päivät menee helposti kun ei tarvitse yhtään miettiä mitä milloinkin söisi, kunhan lukee vaan ohjelmasta.

Tuntuipas tänään niin hyvältä palata arkeen pääsiäisen jälkeen, vaikka en todellakaan ole edes millään dietillä. Syön kuitenkin ympäri vuoden samoja ruokia, olipa sitten on tai off -season. Vanhempien luona tuli syötyä "huonosti" eli ei niin säännöllisesti, eikä samoja "bodi"ruokia kuin omassa kodissa. Harmillisesti kaupat olivat jo sulkeutuneet, kun pääsin perille, joten en ehtinyt käydä ostamassa "omia" ruokia vanhempien jääkaappiin. Onneksi pikkusiskoni punttailee jo melko ahkerasti, joten pummasin häneltä muutaman raejuusto- ja maitispurkin :D

Emppuli sanoi:
Täällä olisi tarkoitus myös jonkin näköistä diettiä pitää... :) Tavoite ei tällä hetkellä ole päästä mihinkään Ûber-tiukkuuteen vaan kiristellä sen verran, että itsellä on hyvä olla ja treenailla.. Laitan hieman tarkempaa tietoa tähän threadiin sitte ku tämä mun kiristelyni pääsee kunnolla alkuun.. :rock:

Huomenna alkaa vihdoin(!) se minunkin diettini... :) Kaikkien mahdollisten flunssien ja mahatautien jälkeen nyt tuntuu siltä että hommasta voisi jtn tullakin.. :hyper:
Joten siis huomisesta alkaa... Katotaan nyt miten tämä lähtee... :D

Zone-sarja -42%
4 viikkoa takana nyt ja alusta lähtien tulos edelleen -2kg. Eli paino junnaa samassa ku noi 2kg lähti 2 ekan viikon aikana. Tosin naisten vaivat tulollaan, joten siinäpä ehkä pieni syy, miksei ole pudotusta yhtään. Vituttaa kyl mut minkäs teet. Ainakaan ei oo paino noussu! Niin, ja repsahduksia ei ole tullut, jos ei lasketa sitä, että hiilareita oon syöny enemmän viime viikolla kuin oli tarkoitus. Tosin hyvistä lähteistä ja ei mitenkään ylettömästi kuitenkaan.

Pudotin kalorit nyt 1800:aan. Jos kovana treenipäivänä nälkä käy sietämättömäks ni sit lisään sellaselle päivälle vähän mut muuten pysyn nyt näissä kaloreissa. 1800 on kuitenki mun laskennallisen peruskulutuksen luokkaa, joten ei pitäs olla liian vähän.

MUTTA: Mulla on meinannu mennä treenit vituiks jo monta kertaa ihmeellisten kipuilujen vuoks. Tiedä sit onko fyysistä vikaa oikeesti vai onko ne jotain psyykkisen stressin heijastumia tai jotain...Täs on usein ollu niska ja selkä niin hiton jumissa ja kipee (siis lihakset, ei ranka) että oon saanu oikein kunnon mahtipäänsäryt ja sillon salilla ei pysty tekeen mitään :( Oon yrittäny mut ei siitä vaan mitään tuu. Ja tänään sit iski päivällä hirvee vatsalihaskramppi, jota välillä jo ehdin luulla umpisuoleksi...Ei pystyny liikkumaan ja kipu sai kyyneleet silmiin. Hengittäminenki oli hankalaa. Sit sisulla yritin nieleksiä särkylääkkeen kokeeks ja hengittelin syvään ja vihdoin se kipu hävis tossa äsken. Pääsen siis sittenkin salille :) Pelkäsin jo et taas tulee takapakkia!

Hitto, parin kilon päästä oon siinä kunnossa mitä joskus joulun aikaan...siitä pitäs vielä 2-4kg repiä pois mut niillä ei oo niin kiire...Kunhan nyt eet pääsis siihen parin kilon päähän aluks.
Kevät on kyl siks hyvää aikaa tälle puuhalle ku liikunta on niin mieleistä, kun on niin kivat ilmat ja keli lämpenee ja lumi sulaa...
Niin, ja mulla ainaki ruokahalu keväällä pienenee automaattisesti.

Olen ihan aloittelija näissä dietti-asioissa, ja totta puhuen en taida tietää diettaamisesta yhtään mitään. Nyt kuitenkin olen viimeaikoina korjannut ruokavaliotani, sillä söin pitkään todella huonosti (siis liikaa ja "vääränlaista" ruokaa)

Taisin kuitenkin korjata syömisiäni hieman liikaa, sillä kaloreita on nyt viikon ajan tullut vain 1700/pvä. Olen kuitenkin omasta mielestäni syönyt hyvin, eikä ole ollut nälkä, en siis edes tajunnut syöväni liian vähän ennen kuin kirjoittelin tuohon "mitä söit tänään/eilen"-threadiin ja Gillyanne minua ystävällisesti opasti, että kannattaisi ehkä syödä enemmän.

Eli mitä mieltä siis olette siitä jos nyt nostan kalorit johonkin 2200 ja alan siitä vähitellen pudottamaan? Mikä olisi sopiva tahti, eli koska voin vähentää kaloreiden määrää ja kuinka paljon? Kuinka kauan voi/kannattaa olla dietillä yhteen mittaan ja kuinka usein vuodessa?

Huh! Kylläpä tuli kysymyksiä :hyper:

denile sanoi:
Eli mitä mieltä siis olette siitä jos nyt nostan kalorit johonkin 2200 ja alan siitä vähitellen pudottamaan? Mikä olisi sopiva tahti, eli koska voin vähentää kaloreiden määrää ja kuinka paljon? Kuinka kauan voi/kannattaa olla dietillä yhteen mittaan ja kuinka usein vuodessa?

Huh! Kylläpä tuli kysymyksiä :hyper:

Heippa denile!

Varmasti hyvä idea nostaa noita kaloreita vielä tässä vaiheessa, jos vasta olet dieetin aloittanut. Muuten on myöhemmin tosi työlästä keksiä enää keinoja, joilla jumittuneen painonlaskun saisi taas vauhtiin - kaloreista kun ei paljon tuossa enää voi pihistellä!

Jos olet nyt syönyt pidemmän aikaa tuon 1700kcal/pv, suosittelisin sinua nostamaan kalorit takaisin tuonne 2000 päälle vaiheittain. Tämä siksi, että kroppasi pystyy mukautumaan tuohon muutokseen, eikä hätkähdä niin kovasti yhtäkkistä +500kcal/pv lisäystä. Voisit tehdä muutoksen esimerkiksi muuttamalla päivittäistä kalorimäärää ensin +200kcal/pv (eli söisit 1900kcal/pv), pitäisit tuon 1-2vk riippuen miten paino käyttäytyy. Sitten toisen kerran +200kcal/pv, jolloin olisit jo 2100kcal/pv-tasolla. Jos paino edelleen on ok (laskee tai pysyy samana), voit vielä koittaa nostaa kerran 100-200kcal/pv.

Toinen vaihtoehto on laskea viikottainen kokonaiskalorimäärä. Tällä tavalla sain itse viime keväänä nostettua päivittäistä kalorimäärää helposti. Jos päivittäiset keskikalorit olisi esim. 2000kcal, viikossahan tulee siis yhteensä 14000kcal. Kroppaa totutettiin suurempiin määriin vaihtelemalla kalorimäärää päivittäin, esim. näin: ma 1700kcal, ti 1800kcal, ke 1900kcal, to 2000kcal, pe 2100kcal, la 2200kcal, su 2300kcal ja taas alusta. Tuota siis ensin siten, että keskikalorit on sen ~1900kcal (=13300kcal/vk) ja sitten vaihdellaan noita päivittäisiä määriä.

Nämä jutut ei sitten ole mitään kiveen hakattuja, mutta noin sain itse kalorimäärää lisättyä. Nyt en voisi kuvitellakaan enää syöväni normaalisti (dieetti on eri asia) jotain 1500kcal kuten tuolloin tein. Huh, miten ihmeessä sitä on pysynyt hengissä?

Sitten kun olet saanut kaloritasoa nostettua, voisit alkaa tekemään pieniä muutoksia vaikkapa kahden viikon välein. Jos tuolla 2200kcal ja tämän hetkisillä liikunnoilla paino putoaa, jatka sitä kunnes painossa ei tapahdu muutoksia. Sen jälkeen voit aina painon alkaessa junnaamaan lisätä esim. aerobista, tiputtaa kaloreita -200kcal/pv, muuttaa makroravinteiden suhteita (esim. tiputtaa hiilareita ja lisätä proteiinia ja rasvaa), ottaa kalorivaihtelut käyttöön, hankkia rasvanpolttajia jne. Näistä siis vaan aina joku vaihtoehto kerrallaan mukaan, ei kaikkia yhdeltä istumalta! Pitää olla paljon keinoja takataskussa :) Dieettiä ei kannata jatkaa loputtomiin, vaan asettaa järkevä aikaraja. Esimerkiksi 12-15 viikkoa lienee ihan hyvä aika dieetille. Painon pitäisi pudota n. 0,5kg viikossa, jolloin menetetty paino on todennäköisemmin rasvaa.

Tsemppiä dieetille! Nyt aamuaerobiselle... tässähän itsekin motivoituu taas kahta kauheammin ;)

Faidra sanoi:
Jos olet nyt syönyt pidemmän aikaa tuon 1700kcal/pv, suosittelisin sinua nostamaan kalorit takaisin tuonne 2000 päälle vaiheittain.

Olen siis syönyt noin vähän kaloreita vain viikon ajan. Eli onnistuisiko tuo kalorien nostaminen 2200:aan lyhyemmässä ajassa kuin ehdotit?

Olen siis todella tyhmä näissä diettiasioissa, joten mitä sitten, kun dietti on ohi? Siitäkö sitten pikkuhiljaa nostetaan taas kaloreita ja kuinka paljon? Eli kun ette ole dietillä niin onko teidän kalorinne reilusti plussalla? Ja mitä kropalle sitten tapahtuu kun alatte taas lisäämään kaloreita? :confused:

Ja Faidralle SUUUURI kiitos todella hyvistä neuvoista!! Eiköhän näillä pääse jo alkuun! :D

Täällä dietti sujuu hyvin, selvää lällyn sulamista havaittavissa ja mittanauhakin tämän todistaa, voisin laittaa tänne jotain virallista raporttia aiheesta jahka aikaiseksi saan. Dietti ei ole pahemmin rasittanut hermoja tai tuottanut suurempia ongelmia, oikeastaan olen nauttinut tästä dietistä oikein kovasti. Olo on ollut koko ajan hyvä ja minkäälaista heikotusta tms.. ei ole ilmaantunut.

Innolla etiäpäin :hyper:

Diettaaja täälläkin!

Vähähiilarisella pudotan huolellisen (n. 5 vuotta) hiilaritankkauksen tuloksena tulleita liikakiloja (n. 20) joista seitsämän on vuoden alusta jo saatu karkoitettua.

Loput olis tarkoitus taltuttaa maltillisesti pikku hiljaa periaatteella että rasvat lähtee. :whip:

Latest posts

Back
Ylös Bottom