SUPERCARB 1kg -40%

Dieetti ja ruokavalio apuja!

Ootko pudottanut tuon 30 kg nyt lähiaikoina? Anna keholle hetken rauhoittua, syö hyvin ja jatka voimannostoa hetken. Lisää pikkuhiljaa energiansaantia. Sit kun keho on palautunut kunnolla tuosta isosta rupeamasta, tilanne on tasainen ja energiaa riittää jälleen niin ota loppurutistus dieettiin.

Toinen vaihtoehto on tietysti jatkaa dieettiä pienen tasannevaiheen jälkeen mut sillo voit unohtaa voimatasojen radikaalimman kehittämisen. Tätä en suosittele jos sun keho ei oo siihen valmis - osaatko arvioida tilannetta objektiivisesti? Sun keho on ollut kovilla - hieno työ tuo -30 kg!

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Juu oma perstuntuma on ollu nyt se et en ressais painosta. Nostasin vaan voimaa ;)
Mies innostu yht äkkiä terveistä elämäntavoista (ei oo salilla kävijä) ja se sit tiputti painoo reilusti ja on minuu kevyempi. Ehkä tää on se mikä omaa nuppia rassaa... koitan psyykata itteeni päivittäin pois vaakalta ja tarkkaileen vaan painoja tangossa :D
Onneks se jaksaa tsempata jokasesta enkasta. Samoin ku minä jokasesta vyönreiästä jonka toinen kiristää

Apuja tarttisin minäkin! En niinkään ruokavalioon, tiedän mitä pitää syödä ym...mut miten mä lasken kalorit itelleni.
Lähetääs liikkeelle faktoista:
Ikä 32,pituus 158cm,paino 69, elokuussa 2015 rasva% 34 noin. Lihasmassaa oli hyvin tarttunut 1.5v aikana :puntti: kokeilin pari kuukautta vhh myös,mutta vain nesteet lähti eikä muuta! Löytyy kilpparin vajaatoiminta myös. Oletan lääkityksen olevan kunnossa, muisti vaan temppuilee
Treenaan 4x viikossa 2-jakoisella ohjelmalla. Aerobiset suunnitelmissa mutta aina ei vaan kerkee: 3 lasta ja 3 - vuorotyötä, seliseli.
Joku laskuri antoi näillä pekseillä peruskulutukseksi 1437 kcal ja kokonaisenergiankulutus valitulla rasitustasolla 2227kcal. Tässä kirjattiin ylös liikunnan määrä viikossa,ei sitä aktiivisuuskerrointa.

Otetaanko tosta nyt surutta -500kcal pois vai häh? Jäis 1627kcal millä "mässätä" ...kuulostaa kyllä vähältä :(
2.päivä alotin laskemaan ja lepopäivinä 1700kcal,treenipäivinä 1800-1900kcal. Meneekö puihin?

HELP ME!

Ja vielä jatkoa edelliseen. Miten toimia kun yövuorot alkaa? Syön siis aamupalan klo 9 aamulla ja siitä samoilla silmillä hereillä seuraavaan aamuun,nukkumaan pääsen puoli seitsemän aikaan ja herään kolmen aikoihin iltapäivällä. Aloitanko esim. "aamupuurolla" klo 00.00 aikaan ja "lounas" 03 aikaan ja vielä "välipala" 06.00 aamulla ennen nukkumaan menoa?
Syön siis kolmen tunnin välein

Yövuorosyömisistä en osaa sanoa, mutta tuo keskikulutus kuulostaa mun mielestä aika oikean suuntaiselta. Pakkohan ei ole tuolla -500kcal vetää, vaan jopa parempi vaihtoehto olla pienemmillä miinuksilla (eli esim lepopv 1700kcal/treenipv 2000kcal). Silloin paino lähtee ennemmin rasvasta kuin lihaksista :) Kulutus riippuu toki paljon myös sun työn laadusta - jos on raskas ja liikkuva työ, niin energiantarve voi olla reilusti isompikin. Täällä on aika hyvä laskuri, jolla voi testailla myös aktiivisuuden vaikutusta: http://www.sydan.fi/energiantarve

Viimeksi muokattu:
Kiitos Idunn vastauksesta
Mietityttää nyt kuitenkin vielä mun proteiinintarve. Olenhan siis dieetillä, kovasykkeisiä treenejä tulee ehkä 1-2x viikkoon hiitin ja kävelyjuoksulenkin yhteydessä.
Tiedossa on elokuussa 2015 inbody mittauksella otettu rasvaton massa 47.6kg. Laskenko protskut tuo massa x 2 vai x 2.5? Vaiko kehonpaino x2 tai x2.5?
Rasvat mulla on tällä hetkellä 50-65g/päivä.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Onkohan tämä oikea paikka kysellä päivän ruokajakaumaa sen perusteella että kokonaiskalorimäärä olis 2100 kcal ja jakautuu makroina 105 g protskua, 70 g rasvaa, hiilareita 116 g. Tavoitepainon mukaan pudotettu 200 kcal nykyisestä. Hiilareita vois varmaan vähentää ja lisätä protskuihin?
Entä miten tekisitte päivän ateriat tämän mukaan ja mitä söisitte? Ite pidän aamiaisesta ja lounaasta, illallinen ja iltapala pysynyt kevyempinä.
Salilla käyn 3 krt/vko, päälle kävely/hölkkä 3-4 krt.vko. Istumatyö

Kiitos Idunn vastauksesta
Mietityttää nyt kuitenkin vielä mun proteiinintarve. Olenhan siis dieetillä, kovasykkeisiä treenejä tulee ehkä 1-2x viikkoon hiitin ja kävelyjuoksulenkin yhteydessä.
Tiedossa on elokuussa 2015 inbody mittauksella otettu rasvaton massa 47.6kg. Laskenko protskut tuo massa x 2 vai x 2.5? Vaiko kehonpaino x2 tai x2.5?
Rasvat mulla on tällä hetkellä 50-65g/päivä.

Tästä nyt ollaan useampaa eri mieltä, mutta 2g per ihannepainokilo taitaa olla aika yleisesti hyväksytty sopivaksi määräksi (/ylärajaksi) erityisesti dieetillä ollessa ja kovaa treenatessa. Sun kohdalla se tarkoittais varmaankin jotain 110-120g/pv, koska kyllä siihen ihannepainoon mahtuu jonnin verran rasvaakin :) Rasvamääräkin vaikuttais olevan suht ok, mutta itse pyrkisin ainakin 55g/vrk tasolle "varmuuden vuoksi" ja mieluummin 60-65g.

Onkohan tämä oikea paikka kysellä päivän ruokajakaumaa sen perusteella että kokonaiskalorimäärä olis 2100 kcal ja jakautuu makroina 105 g protskua, 70 g rasvaa, hiilareita 116 g. Tavoitepainon mukaan pudotettu 200 kcal nykyisestä. Hiilareita vois varmaan vähentää ja lisätä protskuihin?
Entä miten tekisitte päivän ateriat tämän mukaan ja mitä söisitte? Ite pidän aamiaisesta ja lounaasta, illallinen ja iltapala pysynyt kevyempinä.
Salilla käyn 3 krt/vko, päälle kävely/hölkkä 3-4 krt.vko. Istumatyö

En kyllä lähtis tuosta enää hiilareita laskemaan, eikä tuo laskutoimitus oikein muutenkaan täsmää - noilla makroilla kaloreita tulee vain reilu 1500. Jos tavoite on 2100kcal, niin aika paljon pitäis pistää lisää ruokaa. 2100kcal tarkoittais esim 70g rasvaa, 120g prodea ja 250g hiilaria noin karkeasti laskettuna.

:hyper:
En kyllä lähtis tuosta enää hiilareita laskemaan, eikä tuo laskutoimitus oikein muutenkaan täsmää - noilla makroilla kaloreita tulee vain reilu 1500. Jos tavoite on 2100kcal, niin aika paljon pitäis pistää lisää ruokaa. 2100kcal tarkoittais esim 70g rasvaa, 120g prodea ja 250g hiilaria noin karkeasti laskettuna.

No mutta, mie olen tainnu laskea nuo kcal määrät sitte ihan keturalleen. Eli tavoitepainoon lasken sitten nuo makrot ja max.kcal määrä 2100. Kalorilaskurisivuilla oli jossain maininta että 1 g protskua ja hiilaria vastaa 9 kcal ja 1 g rasvaa 9 kcal.
Vielä kun löytäis hyviä ruokapäivä-malleja

No mutta, mie olen tainnu laskea nuo kcal määrät sitte ihan keturalleen. Eli tavoitepainoon lasken sitten nuo makrot ja max.kcal määrä 2100. Kalorilaskurisivuilla oli jossain maininta että 1 g protskua ja hiilaria vastaa 9 kcal ja 1 g rasvaa 9 kcal.
Eiku 1 g hiilarii ja prodee on 4 kcal ja 1 g rasvaa 9 kcal.

Ilmankos onkin tullut pikkaisen vääränmalliset kalorit ja makrot :D

Itse suosin sitä linjaa, että tuo kallemäärä jakautuu suht tasaisesti päivän kaikille aterioille, paitsi välipalalle vähän vähemmän. Kokeilemalla oppii itselle parhaat tavat rytmittää syömistä, mutta yleisohjeena vois sanoa, että proteiinia joka aterialle 20-25g, hiilareita erityisesti treenin ympärillä. Iltapalalla prodea, hitaita hiilihydraattele ja pikkuisen rasvaa. Aamulla jotain kuituista ja prodea.

Back
Ylös Bottom