Morjes
Tulipa sitten vihdoin ja viimein rekisteröityä tänne. Ajattelin kysäistä mielipidettänne minkälaista dieettiä suosittelisitte. Lähtökohtana olen harrastellut tässä urheilua koko ikäni ja salilla on tullut käytyä varmaankin joku 3 vuotta aktiivisuuden vaihdellen. Vähän enemmänkin, mutta se oli sitä alkusäätöä ja muiden lajejen ohessa tehtyjä kuntopiirejä. Kroppa on siis muuten ihan ok kunnossa, mutta meikäläisen geeneillä se läski tuleekin tuonne pakaroihin. Pitkään on oltu tässä tilanteessa ja nyt viimein on pakko aloittaa asialle jotain tekemään. Paikallisestihan rasvaa ei pysty polttamaan, joten on alettava dieettaamaan saadakseni tuon perseen rasvat alas. Elämäntavoiltani en juo todellakaan paljoa, en syö pahemmin karkkia, enkä muutakaan rasvaista kuten sipsejä. Kaloritkin on aivan kurissa ja useina päivinä tulee varmasti syötyä aivan liian vähänkin. Silti ne rasvat siellä pysyvät vaikka liikuntaa tulee ihan reilusti.
Salilla käyn 4 kertaa viikossa ja aerobista on tullut n. 2-3 viikkoon. Juokseminen on ihan mukavaa puuhaa myöskin, eli homma ei pitäisi jäädä treenaamisesta kiinni. Luultavasti on siis otettava järeämmät aseet käyttöön. Mitä mieltä olette VHH:sta ja erityisesti ketoosista minun kohdalla? Syksyllä koitin VHH:ta n. 1½ kk ja se olikin semmonen kokeilu. Tällä kertaa kokemusta viisaampana kunnolla ja pidempään. Eli olisiko ketoosidieetti hyvä? VHH:n perusjutut on jo tiedossa, kuten tankkauspäivien tärkeys yms. Aloituspostaus ja kaikki mahdollinen on tullut luettua jo sata kertaa.
Ensi viikon alusta olisi tarkoitus alkaa jotain hommailemaan ja mielessä on ollut tuo VHH. Hiilarit todella alas ja proteeinia niin pirusti, ja tietty kalorit siitä rasvasta. Lihaksista yritän totta kai pitää niin hyvin kiinni kuin mahdollista. Salikerrat ajattelin pitää tuossa samassa ja käydä juoksemassa sen 2-3 kertaa. Kannattaako lenkkejä laittaa salipäiville, vai pelkästään muille päiville, vai onko tällä edes merkitystä?
Yhtenä asiana myös lisäravinteet dieetille. Jotain perinteistä proteeinivalmistetta, kuten Wheyta voisi ainakin hommata. Onko kaikki muut BCAA yms. humpuukia? Kofeeinia tulee kahvista ja Leaderin vihreätä teetä löytyy kaapista. Vitamiineja purkista.
Tuo pakaroiden rasvan määrä on häirinnyt siis jo pitkään, varmaan jopa pari vuotta. Normaalilla ruokavaliolla, hiilareita järkevästi ottaen ja reilulla liikunnalla en ole päässyt tuloksiin, joten nyt on siis pakko aloittaa jo tekemään jotain muuta. Tätä foorumia(+ koko internettiä) olen myös lukenut jo vuosia ja koittanut penkoa ja googletella kaikki tieto läpi, mutta tässä sitä vielä ollaan. Nyt viimein viitsin rekisteröityä ja kysäistä itse asiaan ratkaisua, niin kertokaahan viisammat.
Kiitos jo etukäteen.