D-vitamiini (EI ALENNUSKOODEJA TAI TILAUSJUTTUJA)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei jumaliste tuol on triljuuna eri purkkia. Tarkoitus olisi tilata ihan perus monivitamiini + D3 vitamiini + Omega3 setti. Yritä nyt sit noista päättää :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Enpä tuontirajoituksista kummemmin tiedä, mutta itse en tilaisi yli 45e summalla, joutuupi maksamaan veroja ja jää helpommin tulliin lähetykset.

Zone-sarja -42%
Onkos noissa muuten jotain tuontirajotuksia kuinka paljon voi tilata? Paino/Määrä?
Eli about 1.3kg menee tuolla normikuljetuksella. Koodihan oli KOS023 ;-)
International Air Mail, First Class Flat $6.00 -- For orders valued up to $80.00, and weighing up to 3 pounds (1361 grams).
Orders shipped out using this method take 5 days to 2 weeks for delivery to Asia, Canada, Europe, and Pacific

International Air Mail, Economy Flat $4.00 -- For orders valued up to $80.00, and weighing up to 3 pounds (1361 grams).
Orders shipped out using this method take 1-2 weeks for delivery to Canada and Europe, and 2-3 weeks to Asia and Pacific

No Hempukkakin laajensi tietolähteitään terveysportin ulkopuolelle ja täytyy myöntää, että pitää harrastaa lähdekritiikkiä tuotakin tietokantaa selaillessa, ainakin D-vitamiiniasian suhteen :) Surkeassa jamassa ollaan suositustemme kanssa, myönnetään, myönnetään. Suositusten laatioiden suuntaanhan se suurin kritiikki kai tässä täytyy kohdistaa, kuten täällä ollaankin tehty. Omasta kokemuksesta aloin miettimään sitä, miksi esim. lääkärikunnassa ei ihan hirveästi kuulu soraääniä nykyisiä suosituksia kohtaan (tai sitten itse olen vaan niistä tietämätön). Käytännössä taitaa kuitenkin olla niin, että vaikka yksilötasolla tiedettäisiinkin, että nykyiset suositukset ovat aivan liian pienet, ei kovinkaan moni viitsi lähteä sooloilemaan potilaittensa kanssa, kun kuitenkin teoriassa on se liika-annostelun riski. Jos sattuu olemaan niin huono tuuri, että juuri se potilas, jolle ollaan suosituksia suurempia annoksia suosittelemassa, onkin se D-vitamiiniyliherkkyystapaus, niin hoitovirheitä selviteltäessä virallinen annossuositus on kuitenkin se, johon vedotaan. Siinä mielessä hankalaa, kun nuo suositukset sitovat porukan käsiä suosittelemasta potilailleen niitä annostuksia, joilla oikeasti tekisikin jotain.
Lääkärikunnan pitäisi itse olla aktiivinen tiedon hankinnassa. Heidän koulutussessioissa, jotka ovat lääkefirmojen järjestämiä ei ko. asioita vahingossakaan kerrota.
Toisekseen, jos kehottaisi ihmisiä lisäämään mm. D-vitamiinin saantia yli kymmenkertaiseksi mitä viralliset suositukset määräävät niin menettäisi uskottavuuden kolleegoidensa suhteen.
Tämä on sitä vanhaa DDR-meininkiä ... odota vaan kun joskus virallisen tahon vitamiinijarrut siirtyvät syrjään ja saapuu perestroikka terveydenhoitojärjestelmään, niin jopas koloistansa kömpii toinen toistaan valistuneempia lääkäreitä, jotka mumisevat jotain 'että kyllä minä, mutta kun virallinen taho määräsi' skeidaa, kuten silloin ennen DDR:ssäkin.

Uusimmassa Tiede lehdessä (12/2009) oli juttua D-vitamiinista.
Otsake oli;
D Supervitamiini torjuu myös influenssaa.

jooh nyt on 4x "Vitamin D-3, Highest Potency, 5,000 IU, 120 Softgels" tilattu iherbistä.. laitoin samalla vähän magnesiumia ja sinkkiä joten tilauksesta tais tulla just vähän alle 45 €, saa nähä missä vaiheessa tulee, jos tulee ;)

NAP868 <- alennuskoodikoodi

Ei jumaliste tuol on triljuuna eri purkkia. Tarkoitus olisi tilata ihan perus monivitamiini + D3 vitamiini + Omega3 setti. Yritä nyt sit noista päättää :D

sama ongelma.. meni tunti pari noita tutkiessa :rolleyes:

Nyt lähti omatkin D-vitskut tilaukseen :), elkkarin koodia NAP868 tuli käytettyä.

Myös minulta uusi koodi tuleville tilaajille: PEL617

Lääkärikunnan pitäisi itse olla aktiivinen tiedon hankinnassa. Heidän koulutussessioissa, jotka ovat lääkefirmojen järjestämiä ei ko. asioita vahingossakaan kerrota.

Kyllä, lääkäreillä on velvollisuus elinikäiseen itsensä kouluttamiseen, ihan muutenkin kuin vain lääkefirmojen tilaisuuksissa juoksemalla. Itse olen huono puhumaan lääkäreiden roolista tässä asiassa, koska en tosiaan valmis vielä ole. Sen vähäisen käytännön työn kokemuksen perusteella, mitä minulla on, voin kuitenkin arvailla, että monella tuulisella lääkärinpallilla se käytännön medisiina usein on sitä, että asiat tarkastetaan suosituksista ja siirrytäänkin jo seuraavaan asiaaan. Eihän ne suositukset mitään pakkopakko-ohjeita ole, mutta kuten sanoin, se oikeudellinen vastuu kuitenkin ohjaa niitä noudattamaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuli vielä yksi juttu mieleen. Onko porukka käynyt mittauttamassa kalsidiolipitoisuuksiaan missään vaiheessa ennen D-vitamiinin annosnostoa tai jossain vaiheessa sen jälkeen? Olisi ihan mielenkiintoista tietää, minkälaisia arvoja tässä porukassa on ollut. Tosin voihan se olla, ettei täällä porukka ole loppujen lopuksi yhtään sen homogeenisempaa kuin muuallakaan...mutta kuitenkin :) Jos joku on käynyt mittauttamassa, niin kiinnostaa.

Tässä nyt meikäläisen tilaukset. Olo on kuin karkkikaupassa, mutta nämä nyt sitten tarttuivat mukaan. Tämän lisäksi Solgarin VM-75 monivitamiinia jota on jo hyllyssä valmiina.

-Now Foods, Magnesium Citrate, 200 mg, 250 Tablets (NOW-01292)
-Healthy Origins, Vitamin D3, 5,000 IU, 360 Softgels (HOG-15337)
-Solgar, Chromium Picolinate, 500 mcg, 120 Veggie Caps (SOL-00872)
-Healthy Origins, CoQ10 Gels, 400 mg, 60 Softgel Capsules (HOG-35027)
-Solgar, Natural Herbal Diuretic, 100 Veggie Caps (SOL-03947)
-Doctor's Best, Best Alpha-Lipoic Acid 600, 600 mg, 60 Veggie Caps (DRB-00133)
-Life Extension, Super K, with Advanced K2 Complex, 90 Softgels (LEX-12249)

Kommenteja? Mielipiteitä?

^
En oikein osaa sanoa mitään erityistä ylläolevista. En ole eri aineksiin niin paljon perehtynyt.
Ainakin d-vitamiini ja magnesium on hyväksi havaittuja. Ja eiköhän muistakin ole jotain hyötyä, halvalla saa niin mikäs tilaillessa :) Menikö muuten yli 45e? Jos menee, niin voi joutua ymmärtääkseni maksamaan tullimaksuja.

Itse tilasin tollasen satsin, ZMA ennen nukkumaan menoa. D-vitamiinia löytyy jo kaapista.

2x Now Foods, Zinc Picolinate, 50 mg, 120 Capsules
2x Now Foods, B-6 Pyridoxine HCl, 50 mg, 100 Tablets
2x Now Foods, Magnesium Citrate Caps, 120 Vcaps

Tilasin vitskuja ja käytin fRiGin koodia. Oma koodi on OMI156, saa käyttää. :D

kauankohan näissä tilauksissa suunnilleen menee? itsellä mennyt 9 päivää eikä ole vielä tullut. oma koodini on KOG411

Missähän toi iHerbsin antama seurantakoodi pätee? Yrittänyt sillä jäljitellä tuota lähetystä sillä 3pvä tilasin, 4pvä lähti postiin ja tässä sitä ollaan, mitään ei kuulu. Kauanko porukalla on kestänyt nuo toimitukset?

Seurantakoodi on lähinnä katoamistapauksia varten, USPS:n sivuilta ei näe mitään paketin matkan vaiheista. Reilu puolitoista viikkoa meni kun valitsin First-Class Mailin.

kauankohan näissä tilauksissa suunnilleen menee? itsellä mennyt 9 päivää eikä ole vielä tullut. oma koodini on KOG411
Muron puolella oli joku saanut 24.10 tilatun paketin juuri, kaipa siinä parisen viikkoa vierähtää sitten. Itsellä viikko kulunut tilauksesta.

Missähän toi iHerbsin antama seurantakoodi pätee? Yrittänyt sillä jäljitellä tuota lähetystä sillä 3pvä tilasin, 4pvä lähti postiin ja tässä sitä ollaan, mitään ei kuulu. Kauanko porukalla on kestänyt nuo toimitukset?
Seurantakoodi ei toimi Suomeen lähtevissä lähetyksissä, odottelepa rauhassa. :)

Piru oli sitten menneet loppumaan nuo monivitskut, mitä tilasin. Pitäisköhän sitä ottaa yhteyttä, että vaihtaisivat toisiin vai tyytysköhän odottelemaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom