Customia ostamassa..kawa EN500??

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kipi I
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Kipi I

Banned
Liittynyt
9.11.2002
Viestejä
4 150
Ikä
43
Eli olisi tarkoitus hommata täs kesän korvilla joku 3-6tonnin customi.

Mutta kun en noista pyöristä paljon tiedä, niin kyselen itse omistajilta ja viisaammilta, että mikä olisi mahd. hyvä peli :)

Jotain kuvan näköistä pitäisi saada. Etupleksi vaan vittuun esim. tuosta niin hyvä :)

463008_b441756f55770411.jpg


Onko tuo kawa EN 500 fiksu ostos pyöräksi? Paljonko noilla yleensä ajaa, entä mitä nuo kulkee, pitääkö usein olla korjaamassa..

2 Paikkainen pitäisi siis pyörän olla.

Kaikki vinkkejä vaan kehiin :)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos nyt olet vakavissasi kustomia ostamassa ja sulla on joku tietty budjetti, niin osta ennemmin vaikka vähän vanhempi (ja siten halvempi) ja suurempitilavuuksinen pyörä. Nuo kustomit kun on yleensä vähempiajettuja ja matalaviritteisempinä ne koneetkin kestää yllättävän pitkään.

Ja jos meinaat kaksipäällä sillä pyörällä ajella, niin alä ihmeessä osta tuollasta omenaporaa niinkuin kuvassa. Loppuu tehot ja kuutiot ihan alkutekijöihinsä jo kotipihasta kurvattaessa, motarivauhdista puhumattakaan. Ja on monessa pelissä tuo ulkonäkökerroinkin paljon parempi.

Jos mopo on ensimmäinen, niin ehkä kustomissa sellaiset 600-800cc voisi olla ihan jees, saattaa kyllä tuntua tehottomalle toisen kouraan. Honda Shadow, Suzuki Intruder/ marauder, Kavasaki vulcan... onhan noita. Americanraudathan maksaa aina enemmän, millwaukeen malmihan on tunnetusti moninkerroin kalliimpaa. Ajo-ominaisuuksien puolesta kustomeissahan ei nyt niin suuria eroja ole. Tietysti uudemmissa on nyt aina paremmat jarrut yms. palikat. Muuten niissä ei kehitys laukkaa samalla tapaa kuin sporttivehkeissä.

Katso nettimotosta, siellä pystyt rajaamaan hakua kätevästi silleen että antaa sulle sopivat mopottimet budjetin ja tyypinkin puolesta.

http://www.nettimoto.com/

Toivottavasti löytyy mieleistä :thumbs:
 
Joo kai se on enemmän budjetista kiinni tämä homma :)

Jaa 500cc ei jaksa viedä kahta ihmistä vai :D Kyl sitä jollai customilla olis hienompi ajella, kuin kyykky pyörällä.
 
Kyllä se kustomissa vaatii melkeen 750cc että se kahta ihmistä riittävän hyvin vie, etenkin jos peli on vielä lutumpi ilmajäähypeli. Tolla EN:llä painelu voi olla aika vaisua kun se on aika luonnoton ja ylikesytetty sähkömoottori. Tehoa kun ei oo oikein nimeksikään. Noi kuutiot kun ei aina kerro niitä menohaluja, etenkin kustomeissa. Moottorikonstruktioista johtuen noissa kun ei ole yleensä hirveän tilavuustaloudelliset koneet.
 
Mikä on paljon ajettu kilometriluku pyörälle? (suunnilleen).

Mites olis yamaha XVS 650 dragster tai Honda VT shadow. Pitää vielä perehtyä tarkemmin :)
 
Zone-sarja -42%
Kyllähän tuo dragstar noista kahdesta nyt ainankin ulkonäöllisesti on paljon munakkaampi. Taitaapi olla vielä vähän uudempi moottorikonstruktio ellen väärin muista (olikohan toi 535 viragon myllystä kasvatettu ja uusittu, noh). Runkokojen mitoituksetkin vähän erilaiset. Honda tais olla vähän pitempikeulanen, Jammu taas lyhkäsempänä helpompi ajaa ja hallita. Taisi muinoin saada siitä jopa kiitosta ilmestyessään. Moottorien tehot on kyllä melko onnettomia noissa, mutta eiköhän niilläkin alkuun pääse.

Ja ne kustomien myllythän on melkein ikuisia. Olishan ne hyvä lyödä auki jossain välissä (esim. 40tkm) ja katsoa kunto. Tietty venttiilien säädöt tarkastukset tehty koneen suositusten mukaan. Koeajossa muistaa vaan sitten sen koneenkin kuunnella hyvin lävitse, antaa sille ihan kunnolla runtua ja kuulostella toimintaa ja tukkosuutta. Ja vaihteisto kannattaa kanssa vedättää jokasella pykälällä kunnolla lävitte ettei ihmeempää ilmene.
 
Kyllä se kustomissa vaatii melkeen 750cc että se kahta ihmistä riittävän hyvin vie, etenkin jos peli on vielä lutumpi ilmajäähypeli. Tolla EN:llä painelu voi olla aika vaisua kun se on aika luonnoton ja ylikesytetty sähkömoottori. Tehoa kun ei oo oikein nimeksikään. Noi kuutiot kun ei aina kerro niitä menohaluja, etenkin kustomeissa. Moottorikonstruktioista johtuen noissa kun ei ole yleensä hirveän tilavuustaloudelliset koneet.

Allekirjoitan edellisen. Vrk:n oli Jammu lainassa, melkein etsin töpselin paikkaa että saisi laittaa yöksi lataukseen. Es. verrattuna omaan vm -73 Honda CB 350 Fouriin EN vaikutti todellakin sähköpyörältä.
 
Omaa silmää miellyttää tuosta hintaluokasta Savage. Kahden liikuttimeksi siitä ei ole. Eikä varmaan yhden isonkaan kaverin. Meille risuniskoille voisi yksipaikkaisena olla ihan mukava vaaputin. Yksipyttynen 650cc "Big Single" on jo ääniensä puolesta varsin mukava vekotus.

Tässä mun mielestä yksi varsin onnistunut laitos:
photo.php


Miinuksena sitten ilmajäähyn tuomat omat ongelmat. Jos kannen onnistuu pilaamaan niin kalliiksi käy.

Pyörästä lisää tietoa: http://www.savageclub.org/
Nettimotosta savaget.

Edit. Onkohan tuota uutta savagea (malliltaan S40 Boulevard) tuotu Suomeen?
 
Noneen, teinpä vähän kartoitusta noista mopottimista aikani kuluksi kun ei tärkeempääkään tekemistä ollut.

Noi Shadow ja Dragstar työnsi molemmat sellaset 40 kaakkia, eli aikasta vähäsen kuiteskin, speksejä:
Honda
Jammu

Sitten tarkastin nuo kawat: antoivat vähän enemmä kaakkia:
VN750(vanhempi)
VN750(uuempi)
VN800
Noilla nyt voisi kaksi ihmistä liikkua jo vähän liukkaammin. Itse joskus ajanut tollasta 750 vulcania ja ihan kiva peli oli. Kannattaa myös miettiä Saksasta hakemista. Se millä muinoin kurvailin pari pätkää, oli kuulemma tuotu saksasta ja vielä harvinaisen halvalla kuulemma jos vertaa suomen hintatasoon.

Jatketaas, löytyy Suitskalta myös Intruderia:
VS750
VS800

Saatat muuten saada jopa vanhemman VS1400 intikan tuohon hintahaitariin. Sama pätee myös 1100 Viragoon.

Eiköhän mun panos tähän ketjuun ollut tässä :kippis1: Nyt vaan metsästämään soveltuvaa ja koeajamaan, sillä se selviää...
 
Työkaveri tuossa kehaisi ostaneensa juuri tuommosen 1400 intruderin :)

Honda Black widowit taitaa olla yli hintahaarukan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Osta minulta -96 Shadow. Suuttimet+putsari+putket vaihdettu ja säädetty penkissä. 46 Korskuvaa hevosta ;) (dynolappu löytyy).

No vakavasti puhuen tuollainen Varjo jaksaa yllättävän kivasti kuljettaa n.150kg kuormaa. Kyytiläisen jakkara ei kyllä mitenkään hellittele vyöruusun hanuria. Mutta kyllä emännälle on aina kyyti kelvannut,kunhan vaan sadan kilometrin välein malttaa tauon pitää.
 
http://www.nettimoto.com/viewVehicl...Hae+>>&id_make=&id_model=&id_engine_model=&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?show=inline@status=F@id_bike_type=2@id_sub_type=21@pfrom=4000@pto=@yfrom=@yto=@efrom=750@eto=@eng_type=@mileageFrom=@mileageTo=@id_domicile=@search=Hae+%3E%3E@id_make=@id_model=@id_engine_model=

http://www.nettimoto.com/viewVehicl...Hae+>>&id_make=&id_model=&id_engine_model=&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?show=inline@status=F@id_bike_type=2@id_sub_type=21@pfrom=4000@pto=@yfrom=@yto=@efrom=750@eto=@eng_type=@mileageFrom=@mileageTo=@id_domicile=@search=Hae+%3E%3E@id_make=@id_model=@id_engine_model=

Mun mielestä nois on tyyliä :)
 
Suzuki intruderit on ruvenneet kiinnostamaan. Onko 70 000km paljon ajettu? Kaveri meinasi, että noilla sutkeilla ajaa puoli miljoonaa kilsaa :D

Onko 800cc lelu verrattuna 1400cc:seen?
 
Tax Free hintoihin ei ole laskettu veroa, eli sen joudut maksamaan lisäksi.
Mutta kyllä kannattaa ihan suoraan yli 1000cc customeita katella, varsinkin jos 2 päällä + matkatavarat meinaa yhtään ajaa. Kyllähän sitä tietysti pienemmälläkin pärjää, mutta onko se enää hauskaa on toinen juttu.
70 000 ei vielä ainakaan mun mielestä ole mikään loppuun ajettu, mutta riippuu tietysti ihan yksilöstä ja millaista huolta siitä on pidetty. Itellä oli pari vuotta sitten xj600 -vm94, jossa oli mittarissa 64tkm, eikä ollu vielä lähelläkään loppuun ajettua, vaikkakin aika varmasti mittaristosta oli muutama km pois ruuvattukin...
Itse jos joku customi pitäis valita, niin ehdottomasti yamaha V-Max. Niitäkin ihan kohtuu hinnoilla tuntuu jo saavan.
Tuossa ois vielä aika räyhäkän näköinen yksilökin..
http://www.nettimoto.com/viewVehicl...rom=&mileageTo=&id_domicile=&search=Hae+>>&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?show=inline@status=F@id_bike_type=2@id_sub_type=21@id_make=103@id_model=@id_engine_model=@pfrom=1000@pto=8000@yfrom=@yto=@efrom=1200@eto=@eng_type=@mileageFrom=@mileageTo=@id_domicile=@search=Hae+%3E%3E
 
Tollanen V-max on kyllä melko miehekäs peli, mutta kuulemma tuon runkonsa puolesta yhtä ajettavissa kuin rasvattu kyy. Käännetään hiljaa paikallaan ja sitten suoraa urku auki :D Keula jarrutuslaitteineen ainankin heti ensimmäisenä vaihtoon, sitten vois harkita.
 
Tollanen V-max on kyllä melko miehekäs peli, mutta kuulemma tuon runkonsa puolesta yhtä ajettavissa kuin rasvattu kyy. Käännetään hiljaa paikallaan ja sitten suoraa urku auki :D Keula jarrutuslaitteineen ainankin heti ensimmäisenä vaihtoon, sitten vois harkita.

Öhlins tekee V-Maxiin ajokelpoista keulaa, vaan on sitten hintaakin. Ja offtopic vielä :)
 
Suzuki intruderit on ruvenneet kiinnostamaan. Onko 70 000km paljon ajettu? Kaveri meinasi, että noilla sutkeilla ajaa puoli miljoonaa kilsaa :D

Onko 800cc lelu verrattuna 1400cc:seen?


Itse ajan tällä hetkellä 1100:lla Drag Starilla. Aloitin 500 kuutioisella Hondan Shadow:lla, sitten vaihdoin seiskapuolikkaaseen Viragoon ja nyt siis alla on tuo iso Drag Star.

Intrudereista sen verran, että mikäli haluat säätää pyörässä venttiilit kohdalleen, niin käsittääkseni se vaatii moottorin irrottamista rungosta. Hondassa ja Yamahassa homma käy kätevämmin. Paljon ajetussa Intrussa voi olla säätämisen tarvetta, jos myllystä haluaa kaikki tehot irti.

800 Intru riittänee tehojen puolesta mainiosti 2-päällä kurvailuun, mutta satula ei Intrussa ole oikein tehty sitä varten. Itse reissasin seiskapuolikkaalla Viragolla Keski-Euroopassakin emäntä kyydissä ja tehot riittivät moottoritielläkin. Ilmajäähdytteisenä ja kardaanivetoisena tuo Virago on huoleton peli. Ei mitään pahaa sanottavaa.

Itse tekisin valintani 1400 Intrun ja 750/1100 Viragon välillä. Hondan Shadow tahtoo olla tyyriimpi ja koneteholtaan laiskempi...

edit: 70 000 kilsaa on aika paljon, mutta kaikkihan on suhteellista. Jos pyörä on hyvin huollettu, kulutusosat vaihdettu ja koneessa on ollut aina kunnon öljyt niin tuo ei ole kustomin koneelle määrä eikä mikään.
 
Suzuki intruderit on ruvenneet kiinnostamaan. Onko 70 000km paljon ajettu? Kaveri meinasi, että noilla sutkeilla ajaa puoli miljoonaa kilsaa :D

Onko 800cc lelu verrattuna 1400cc:seen?
Ei taida kasisatanen hävitä menohaluissa tonninelisataselle. VS800 on nestejäähdytteinen ja VS1400 on ilmajäähdytteinen.

Itellä on vanha VS1400 ja huoletonta menoa on ollut. Ajo pääasiassa kaksin ja ainakin 1400:n jaksaa kulkea hyvin. Hyvä rakentelun kohde, yksinkertaista tekniikkaa ja paljon osia saatavana.

VS1400:lle 70 000km ei oo vielä mitään.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom