Customia ostamassa..kawa EN500??

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kipi I
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kertokaa mitä parempaa on indtruder 1400cc kuin 800cc. Ku en osaa päättää kumman ostaisin. Valinnan varaa ei paljon ole, ja mitä pienemmällä budjetilla pääsee, niin sitä parempi. 1400cc on n. 6000e ja 800e alle 5000e. Tehot ei paljon heitä ja runko sama. Renkaat tosin eri paksuiset ja varmaan äänet 1400cc sexymmät :D
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ota nyt suoraan se isompi jötkäle niin ei tarvitse sitten myöhemmin itkeä jos mopo tuntuu laiskalta. Siinä isommassa on noilla lukemilla vielä aika reilusti varaa houkutella enemmän kaakkeja. Sitten kun rupeaa mopo kestämään hanskassa ja meno tuntumaan liian rattoisalle, niin vaihtaa avarampaa putkea ja imupuolta. Musta tuntuu että tuo vekotin on kuristettu aika nuhaiseksi, eli potentiaalia olisi enempäänkin...

Eli jos aiot kestää jatkossakin kustomissa, niin eipä tarvitsisi olla heti vaihtamassa toiseen mopoon...
 
http://www.nettimoto.com/viewVehicl..._make=77&id_model=3312&id_engine_model=332&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?show=inline@status=F@id_bike_type=2@id_sub_type=21@pfrom=@pto=@yfrom=@yto=@efrom=@eto=@eng_type=@mileageFrom=@mileageTo=@id_domicile=@search=Hae+%3E%3E@id_make=77@id_model=3312@id_engine_model=332

http://www.nettimoto.com/viewVehicl..._make=77&id_model=3312&id_engine_model=332&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?show=inline@status=F@id_bike_type=2@id_sub_type=21@pfrom=@pto=@yfrom=@yto=@efrom=@eto=@eng_type=@mileageFrom=@mileageTo=@id_domicile=@search=Hae+%3E%3E@id_make=77@id_model=3312@id_engine_model=332

Olis pari.. Tosin pitää vielä miettiä, mihin hintaan kannattaa ostaa. Ja onko turvallisempaa ostaa liikkeeltä, kuin yksityiseltä.

Sitten mietin onko siirtosarjasta paljon hyötyä. Olen pitkä mies, ja mietin sovinko sarvien taakse istumaan, jos ei pyörässä ole siirtosarjaa. Kuintekin siirtosarjat maksaa peräti 800e erikseen ostettuna.
 
Kertokaa mitä parempaa on indtruder 1400cc kuin 800cc. Ku en osaa päättää kumman ostaisin. Valinnan varaa ei paljon ole, ja mitä pienemmällä budjetilla pääsee, niin sitä parempi. 1400cc on n. 6000e ja 800e alle 5000e. Tehot ei paljon heitä ja runko sama. Renkaat tosin eri paksuiset ja varmaan äänet 1400cc sexymmät :D

No onhan siinä vääntöä reilusti enemmän kuin 800:ssa, joka ainakin kaks päällä ajaessa on tärkeää. Makeammat äänet ja tosiaan pikku vaivalla saa herkutettua lisää polleja.
 
Kertokaa mitä parempaa on indtruder 1400cc kuin 800cc. Ku en osaa päättää kumman ostaisin.

Jos haluat Intrun ostaa, niin osta heti se 1400 cc. Koska olet itse iso äijä ja kun meinaat vielä emäntääkin kuskata, on tuo tonninelisatasen tarjoama alavääntö juuri sitä, mitä lääkäri määrää.

Intruder on esim. Drag Stariin tai Hondan Shadowiin verrattuna kapean oloinen laite ja alkuperäisessä ohjaustangossa kädet ovat yllättävän lähellä toisiaan. Pitkällä miehellä polvikulma muodostuu sellaiseksi, että ajofiilis voi olla "polvet suussa ja kyynärpäät polvissa"- tyyppinen elämys.

Mutta siirtosarjan tarve selviää vasta kun käyt koeajolla.
 
Itse ajan tällä hetkellä 1100:lla Drag Starilla. Aloitin 500 kuutioisella Hondan Shadow:lla, sitten vaihdoin seiskapuolikkaaseen Viragoon ja nyt siis alla on tuo iso Drag Star.

Intrudereista sen verran, että mikäli haluat säätää pyörässä venttiilit kohdalleen, niin käsittääkseni se vaatii moottorin irrottamista rungosta. Hondassa ja Yamahassa homma käy kätevämmin. Paljon ajetussa Intrussa voi olla säätämisen tarvetta, jos myllystä haluaa kaikki tehot irti.

800 Intru riittänee tehojen puolesta mainiosti 2-päällä kurvailuun, mutta satula ei Intrussa ole oikein tehty sitä varten. Itse reissasin seiskapuolikkaalla Viragolla Keski-Euroopassakin emäntä kyydissä ja tehot riittivät moottoritielläkin. Ilmajäähdytteisenä ja kardaanivetoisena tuo Virago on huoleton peli. Ei mitään pahaa sanottavaa.

Itse tekisin valintani 1400 Intrun ja 750/1100 Viragon välillä. Hondan Shadow tahtoo olla tyyriimpi ja koneteholtaan laiskempi...

edit: 70 000 kilsaa on aika paljon, mutta kaikkihan on suhteellista. Jos pyörä on hyvin huollettu, kulutusosat vaihdettu ja koneessa on ollut aina kunnon öljyt niin tuo ei ole kustomin koneelle määrä eikä mikään.


Kumpaan sopii paremmin iso mies istumaan. 1400 intikkaan vai 1100 shadowiin?
 
Kumpaan sopii paremmin iso mies istumaan. 1400 intikkaan vai 1100 shadowiin?


Suoralta kädeltä sanoisin, että Shadowiin. Leveämpi ohjaustanko ja originaalit jalkatapit paremmassa paikassa.

Mutta selviää lopullisesti vasta kun kokeilet.
 
Osaako joku asiaan perehtynyt sanoa tarkemmin mitä muutoksia em. Intruderiin on tehty ulkonäön puolesta vakioon verrattuna? Ei nuo osien nimet yms. ole vielä tuttuja, mutta pyörän ulkonäkö on juuri sitä mistä pidän. Leveämpi etu- ja takarengas, matalampi ja erimuotoinen stonga ainakin, mutta onko noille viralliset "tuning-nimityksetkin"?

Eli siis tähän:
attachment.php


Ja onko kellään tieto, millainen Kawasaki Mean Streak 1500 on pyöränä?

Ensimmäinen pyörä mietinnässä ja ulkonäöllisesti tuon tyyliset miellyttäisi.
 
Osaako joku asiaan perehtynyt sanoa tarkemmin mitä muutoksia em. Intruderiin on tehty ulkonäön puolesta vakioon verrattuna? Ei nuo osien nimet yms. ole vielä tuttuja, mutta pyörän ulkonäkö on juuri sitä mistä pidän. Leveämpi etu- ja takarengas, matalampi ja erimuotoinen stonga ainakin, mutta onko noille viralliset "tuning-nimityksetkin"?

Myynti-ilmoituksessa noita on listattu:
Runko:
-Keskirunko vakio
-keula gsxr K2, vanne 4,25x18, kumi140/60/18
-Swingi, Thunderbike,kopio, Vanne 10,5x18
kumi 280/35/18. Takapumput Bitubo
- lokasuoja, satula yms. omavalmisteita..

Moottori:
-Lohko vakio.
-Ryhmä 1480, JE-takomukeilla
-Kannet portattu, vakio nokilla.
-Kaasarit modattu, hengitystä paranettu.
- putkisto 2-1+race-slipari, omavalmisteita.

(http://www.nettimoto.com/570048)
 
Ok, eli kyseessä on nähty huomattavasti enemmäkin vaivaa kuin vain bolt-on -osien paikalleenruuvausta.

Mean Streak on silti ihan vakionakin aika miellyttävän näköinen pyörä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Osta HD Sportster 883cc. Joku tuolla mainitsikin että hinta säilyy paljon paremmin ja tehoakin riittävästi. Ja onhan se aina miehekkäämpi kun tuollainen Suzusuki. Tosin hinnat alkaa tuosta 7000k...
 
Sitä Saksasta hakua kannattaa todella miettiä. Voi vähän vanhempi kustominjötkäle irrota aika huokeella.
Das Saksanmopolinkki
Sitten siitä tullin linkistä verot päälle. Ja noitahan jotkut firmat kuskaa parillasadalla kotiovelle. Kannattaa harkita.
 
:D Hyvin on mietteet muuttuneet keskustelun kuluessa: Alkuun kirjoittaja oli ostamassa 500cc kawaa ja nyt hankintalistalla onkin 1400cc Suska. Asiaa! Jää ainakin pari "turhaa" välivaihetta pois prätkäharrastuksesta.

Itse ostin 600:sen Shadowin ensipyöräksi pari vuotta sitten ja nyt onkin mieliteko päivittää pärrää isommaksi. Varmuuden vuoksi rupesin dieetille,jos rahavarat eivät anna periksi pyöräkaupoille-jaksaapahan vanha palvelija sitten kesemmällä taas kuljettaa.
 
:D Hyvin on mietteet muuttuneet keskustelun kuluessa: Alkuun kirjoittaja oli ostamassa 500cc kawaa ja nyt hankintalistalla onkin 1400cc Suska. Asiaa! Jää ainakin pari "turhaa" välivaihetta pois prätkäharrastuksesta.
Onpahan sentään kestetty kustomissa. :D Katotaan jos tuota muutaman sivun päästä oltaisiin jo isossa kyykkysportissa...

Mutta jos totta puhutaan, niin itsellä on käynyt juuri tällainen efekti, mutta vaan toisinpäin. Onhan nuo katuohjukset aika kovia, mutta jostain kumman syystä tuollainen aikaisemman kaltainen munakas tehokustomi on ruvennut viehättämään.... ...tai jos voittais lotossa ja ostaisi molemmat.
 
munakas tehokustomi on ruvennut viehättämään.... .

Itseäni arveluttaa ISOISSA customeissa paino. Tuollaisen kuussatkun käsittely on luvattoman näppärää (siis parkkiruutuun/ruudusta kikkaillessa,työntäessä jne)
 
Joo 1400 intikka haetaan la imatralta :D Kaikki sanoo, että osta iso, niin ei tarvi katua. Transitilla sit vaan körötellään yli 1000km päivässä perse punaisena, mutta eiköhän se ole sen arvoista.
 
Hyvähyvä, niin sitä pitää :D Kait nyt olet pyörän kuitenkin jossain koeistunut / ajanut jopa muutaman metrin. Vai mennäänkö sitä ihan ottamaan ensikosketusta?

Millanen härveli ja millä lukemilla siellä on piilossa, ja onko se yksityisellä vai liikkeessä?
 
Hyvähyvä, niin sitä pitää :D Kait nyt olet pyörän kuitenkin jossain koeistunut / ajanut jopa muutaman metrin. Vai mennäänkö sitä ihan ottamaan ensikosketusta?

Millanen härveli ja millä lukemilla siellä on piilossa, ja onko se yksityisellä vai liikkeessä?

Ilman ensipurasua käydäään kattoos. Toivotaan ettei tarvi lähteä tyhjin käsin takaisin, mutta eiköhän se oteta, vaikka vähän kolhuja tms olisikin. -92, 26tml ajettu, sissybar, siirtosarja ja normi sekä suora tanko mukaan. (Onko muuten helppo vaihtaa itse tuo ohjaustanko?). Ja mimoton pyörä :)
 
Zone-sarja -42%
Jos se nyt on tuo mimoton sivuilla oleva härpäke, niin siistiltähän se näyttää. Tangon nyt vaihtaa vaikka käsipuoli. Jos se polkupyörään onnistuu, niin kyllä mopoonkin. Noi hidastimet on vaan ainut juttu mikä mua huolestuttaa noissa intikoissa. Vähän sama kuin vanhemmissa harrikoissa. Yksi onneton levy yksimäntäsellä orvon näköísellä puristimella, hrrrr...

Aikatsos, noita olikin kaksi....
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom