Crosstraining - yhdistelmätreenejä

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
En tehnyt, mutta tein eilisessä treenissä 5 leukaa+ 10 punnerrusta 20 kertaa eli yhteensä 100+200, aikaa meni 16 minuuttia.

Hitto jotenki noi crossfit.comin reenit näyttää kivemmiltä ku gpp vaikka siellä samaa settiä onkin paljon, jos alkaiski niitä tekee viikon jäljessä, tai pari päivääkin.

Hitto jotenki noi crossfit.comin reenit näyttää kivemmiltä ku gpp

Kappas, en ole ainoa joka on tuota mieltä. Itse tein eka gpp:n treenejä, mutta vaihdoin crossfit.comiin (tai tarkemmin sanottuna brand x martial artsiin, jossa on crossfitin päivän treeneistä vaihtelevan kovuisia versioita) kun ne vaikutti jotenkin paremmilta.

Pikavilkasulla näyttäs muuten että gpp:n treenifilosofia alkaa pikku hiljaa muotoutumaan omanlaisekseen. Siinä missä crossfitin treenit ovat useimmiten yksi kokonaisuus, gpp:llä näyttäs uusissa treeneissä olevan kaksi osaa, joista ensimmäinen on jonkinlainen kevyt voimailu ja jälkimmäinen kovempaa rähinää (esim. treenit 31.07., 01.08., 02.08.).

Mites päivän treeni, tekikö kukaan?
Itsellä kun ei nuo muscle-upit oikein irtoa niin tein nuo 120kpl leukoja ja 120kpl dippejä. Aikaa meni noin 30min, dipeissä oli hyytyä todella pahasti.

Mulla ei oikein 120+120 vieläkään onnistu, joten tein 60+60. Ens kerralla pakotan menemään 120+120, sitten vois harkita voimistelurenkaiden hankkimista muscle-uppien harjoittelua varten.

Kappas, en ole ainoa joka on tuota mieltä. Itse tein eka gpp:n treenejä, mutta vaihdoin crossfit.comiin (tai tarkemmin sanottuna brand x martial artsiin, jossa on crossfitin päivän treeneistä vaihtelevan kovuisia versioita) kun ne vaikutti jotenkin paremmilta.

Mielestäni tuota crossfit.comin sivustoa kannattaa noudattaa senkin takia että noista keskusteluista on paljon hyötyä, siellä kun on tarpeeksi suuri volyymi että moneen askarruttavaan asiaan löytyy vastaus. Jokaisen päivän kohdalla blogissa on 500-1000 kommenttia.

Tää on mulle ihan uus juttu, mutta olisi mielenkiintoista soveltaa tätä omaan harjoitteluun. Onko teidän mielestä "järkeä" tehdä esim. kerran tai kaksi viikossa joku noista tytöistä - lähinnä ajattelin ensimmäistä kolmea (Angie, Chelsea, Barbara, jos en väärin muista)? Jos viikossa on lisäksi 1-3 lajireeniä ja pari kertaa "normaalia" salireeniä + yksi painikerta. Salilla kun ei renkaita ole, eikä minulla ole painonnostotekniikat (tempaus esim) niin hyvin hallussa, niin ajattelin noiden kolmen olevan sopivia, kun koostuvat ihan perus lihaskuntoliikkeistä.

Edit: Tarkennuksena tuohon "järkevyyteen"; eli tekeekö hallaa muulle reenaamiselle, jos ei tee noita vastaavia reenejä useammin - kärsiikö palautuminen tms? Ei siis noin mittavia lihaskuntoharjoitteita tule muussa harjoittelussa tehtyä. Ja jos noita alkaa tekemään, niin onko oletettavissa tuolla esim. kerta viikkoon -tahdilla semmoista kehitystä, että kestävyys nousisi tasolle, jolloin seuraavaksi päiväksi siitä palautuisi?

Vtu, että meikä osaa selittää sekavasti.

Jos kiinnostaa lukea syistä miksi GPP:n treenit eroavat crossfit.comin päivän treeneistä niin aiheesta löytää keskustelua ja perusteluja täältä.

Näköjään viime aikoina hieman muutosta treeneissä havattavissa, mm. sovita harjoitus itsellesi sopivaksi maininta lähes joka treenin yhteydessä.
Se on kyllä totta että noita kommentteja on kovin vähän gpp:n reeneistä, mikä on vähän tylsää.
Kiitos linkistä, hyviä pointteja, tohon isoon ketjuun täytys tutustua.

Jos joku tietää kertoa miten gpp:llä lämmitellään (sivut näytti mainitsevan että jotain lämmittelyä ja keskivartaloharjoitteita), niin voisi huvikseen suosia suomalaista ja testata noita gpp:n uusia treenejä. Jos ne nyt sitten vaikka olisivat fiksuja, tosin olis kyllä mukava kuulla että miks usein just bulgarialaista kyykkyä...

...Vtu, että meikä osaa selittää sekavasti.
No nyt päädyin ottamaan kerran viikkoon 300 -reenin. Eli:
25 leukaa
50 toistoa mavea 60kg
50 punnerrusta
50 hyppyä n. 0,5m korkealle laatikolle/penkille
50 jalkojen heilautusta, samalla pitäen 60kg tankoa suorilla käsillä selinmakuulla
50 kahvakuulatyöntöä (12 tai 16kg)
25 leukaa

Ei varmasti mene kokonaan ainakaan leuat alkuunsa.. Ja taukoja joutunee pitämään joka liikkeessä. Mutta tuolla lähetään murjomaan.

Tää on mulle ihan uus juttu, mutta olisi mielenkiintoista soveltaa tätä omaan harjoitteluun. Onko teidän mielestä "järkeä" tehdä esim. kerran tai kaksi viikossa joku noista tytöistä - lähinnä ajattelin ensimmäistä kolmea (Angie, Chelsea, Barbara, jos en väärin muista)? Jos viikossa on lisäksi 1-3 lajireeniä ja pari kertaa "normaalia" salireeniä + yksi painikerta.

Varmaan ihan jees vaihtoehto, tosiaan tuolla keskusteluissahan spekuloitiin vähän siihen suuntaan että crossfitin mukainen suuri määrä metco-reenejä ei useemman lajitreenin päälle välttämättä olis pidemmän päälle hyvä juttu.

Lämmittelyissä tehdään keskivartaloa ja liikkuvuutta kehittäviä liikkeitä, päällimmäisenä tarkoituksena loukkaantumisten estäminen. Eli, että lihakset ja nivelet ovat valmiina rasitusta varten. Itse olen kokenut uuden lämmittelytavan hyväksi, aiemmin tein vähän kiinnostuksen mukaan CFWU:ia.

Perustelut bulgarialaisille taitaa olla jalkojen voimatasojen tasapainoittaminen. Voimatasojen erot tulee aika selkeästi esiin yhden jalan liikkeissä, esim yhden jalan kyykyissä tai bulgarialaisissa. Skaalattuna vaihtoehtona on tehty askelkyykkyä.

Metconeissa GPP:llä suuntaus on tällä hetkellä lyhyempiin ja ohjeistus reippaaseen skaalaamiseen jos metcon-treeni meinaa mennä yli puolen tunnin. Muutenkin painotusta voimapuolen kehittämiseen. Voimalajien harrastajan on huomattavasti helpompi hypätä mukaan crossfit-kelkkaan kuin kestävyyslajien.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Perkeles, menin tos reenaa tarkotuksena tehä muscle uppeja, LOL.
En saanu yhtään. Tuli vähän aliarvioitua liikettä, mitenkähän noita lähtis reenaa?

Perkeles, menin tos reenaa tarkotuksena tehä muscle uppeja, LOL.
En saanu yhtään. Tuli vähän aliarvioitua liikettä, mitenkähän noita lähtis reenaa?

Jaloilla pikkasen alkuvauhtia, sen verran, että menee siitä käsien "käännöstä" yli. Kannattaa kiinnittää huomiota myös keskikroppaan, koska se tekee erittäin suuren osan työstä, eli paketti tiukkana ja vatsat kunnolla mukaan. Tuon kun oppii, niin alkaa menemään helposti.
Itellä meni suht onnettomista yrityksistä muutama viikko tyylipuhtaaseen suoritukseen. Erittäin loistava liike, itte oon arponu pitäiskö tuo olla yläkroppa- vai keskikroppapäivänä. Ei muuta kun kovaa treeniä :thumbs:

Edit. niin teen siis nuo tangolla, renkailla tekis kyllä mieli kokeilla kanssa. Joskus aikoinaan oon niillä tehny, muistaakseni tangolla on hiukan haastavampi.

Noniin, rupes pikkasen löytymään jotain tohon muscle uppiin, vajaa puol tuntia reenailin sitä ja sain kyllä tehtyä paljonkin toistoja hyppäämällä enemmän tai vähemmän, ehkä se siitä lähtee vielä...mahtavan tuntunen liike.
Toinen mitä tein eilen siinä sivussa niin kiipesin kisahallin köyden kolme kertaa ilman jalkoja, onko hieman sairas puristusvoimaharjoite...mahtavan tuntunen laji

opin tossa pari päivää sitten tekemään muscle-upin. vielä ei todellakaan mene sarjoja.
Hyppääminen on yksi vaihtoehto keventää, mutta kannattaa kokeilla sellaista että heilauttaa itseänsä tangossa roikkuen eteenpäin, ja juuri kun on ääriasennossa edessä ja lähdössä heilahtamaan taaksepäin niin silloin aloittaa vedon, välittömästi kun on vetänyt itsensä ylös/melkein ylös, koukistaa lantion/alavatsan ja potkaisee jalat suoriksi eteenpäin niin saa vauhtia ja pääsee ihan helpsti tangon yläpuolelle. heilahdus ja potkaisu pitää onnistua tekemään juuri oikeaan aikaan tai ei pääse tangon yli. vahva saa olla jos noita tekee ihan pelkillä käsivoimilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom