Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No tämä homma on niin alkutekijöissä etten ole kyllä rehellisesti sanottuna asettanut vielä mitään kiinteitä tavoitteita. Etsin vain jotain muuta salilla olemisen sijalle ja tuntuu että tämä crossfit malli voisi sopia minulle.
Laita esiin jos sulla on jotain mielessä ni voidaan sit muokata sitä tarpeen mukaan. Kotona mulla ois käytettävissä tällanen lista välineistöä:
-Eri kokoisia kahvakuulia
-Soutulaite
-Leuanvetotanko
-Säkki
-tanko+n.80 kiloa painoja
-Tukkeja ja kiviä löytyy pihalta ja lisäksi on tommonen kevytperänen VW Caddy jota on tullu nosteltua (heh).
Kuntosali on kilsan päässä ja sinne pääsee aina.
Ja sit on vielä 50 kilon mörssäreitä farmikävelyyn.
TACK!
No tuossahan on jo hyvin välineitä kotitreeniin. Siis mitkä noi 50kg:n hanttelit on?
Tässä yks esimerkki, jota mä voisin kuvitella tekeväni himassa, jos mulla ois noi välineet:
- alkuverryttelyksi soutua 10 min., silleen että lämmin ja hiki pitää tulla
- leuat x 3 (sarjoja ei ihan loppuun asti, sen mukaan toistot)
- tukin kanto syli otteella 3 x 100m (riippuu tietty tukin koosta ja voimista), lyhyellä palautuksella (n.1min.)
- 10 kiven kanto x 2(lyhyt palautus), matka 30 m, nosto ensin maasta syliin, laske hallitusti maahan 10 m:n kannon jälkeen, juosten hakemaan uusi kivi
- pystypunnerrus kuulalla 2 x 5 räjähtävästi, jaloista kevennys
- farmarikävely 2 x max matka, lyhyellä palautuksella
- loppuun kevyttä soutua+kevyttä venyttelyä 15 min.
Korkeintaan tunti sais mennä aikaa tähän. Ota aika ylös, ja seur. kerral nopeemmin treeni läpi. Kuitenkin alku ja loppuveryttely saman pituiset.
Tässä vaan yks esimerkki. Oliko tuo säkki siis nyrkkeilysäkki vai hiekkasäkki? Jos hiekkasäkki niin , silloin sitä voi käyttää esim. tukin sijasta välillä. Kiviä en ihan heti lähtis pois vaihtamaan.. Tietty jos se on nyrkkeilysäkki ja hyvän painoinen, miksei sitäkin voi kantaa,tukki on kyl musta tehokkaampi.
Laitahan kommenttia, kun alat jotain väsäilee.
Jeps!
Toi kuulostaa hyvältä. Täytyy alkaa tekee kun kelit paranee ni ei tarvi loskassa rämpiä. Ne hanttelit on itse tehtyjä 5cm paksuja ja 25x35cm alaltaan olevia kahvallisia, jotain raskasmetallilevyjä.
No sen oon sisäistäny, mut tuntuu et ois parempi jos ois vaikka tietty ohjelma jota pyörittää esim. muutaman viikon kerrallaan niin ois huomattavasti miellyttävämpää.
Tänään tuli itellä tehtyä tämmönen...
Hyvältä reeniltä näyttää! Paljonko meni aikaa?
Tuolta http://gpptraininghouse.com/ tulostat / kirjoitat ylös treenit vaikka pariks kuukaudeks ja se on siinä. Itse otin sieltä kaikki tammikuun treenit kerralla ja lähdin puskemaan niitä.
---
Asiasta toiseen:
Itse tykkään crossfittailussa siitä, että kaiken muun ohessa tulee tehtyä sellaisia harjoituksia, joita itse ohjelmaa suunnitellessa ei taatusti tulisi lisättyä treeniohjelmaan. Kuitenkin kun seurailee valmiiks hyvin mietittyjä treenejä, tulee ne epämiellyttävät harjoitteet vetäistyä läpi mukavampien ohessa.
Esimerkiks jos en seurailis valmiita treenejä, en taatusti tekis esim. thrustereita
(http://youtube.com/watch?v=sOFegns0qwI). Aika ikävä harjoitus, noita ei tartte kauaa tehdä ennen kuin :urjo:
No pitihän noita thrustereita kokeilla...............ja mä taisin rakastua. Jätkät hääti jo pois ku tuntu ettei malta lopettaa. Näin alkuunsa tuntu tosi sopivalta liikkeeltä ainaki mulle. En repiny älyttömillä painoilla mut kyllä roppa tuulettu aika kokonaisvaltaisesti.