Crossfit

Meta title: 💥 CrossFit – Kovaa, kovempaa, kokonaisvaltainen 💥

Meta description: Räjähtävää voimaa, sykettä kohottavia metconeja ja toiminnallista treeniä, joka haastaa koko kropan joka kerta.

On tullu lueskeltua nyt crossfitistä viime aikoina paljon ja oon kyllä innostunut! Tarkoituksena nyt kesään ja lämpimiin keleihin asti mennä vielä suurimmilta osin entiseen malliin perussalitreenillä, ehkä 1 tai 2 WODia lisäksi viikkoon. Kesällä jos sitten keskittyisi hieman enemmän crossfittiin. Jonkunnäköisiä pohjia luulisi löytyvän jalkapallon, salilla käymisen ja vähäisen parkourinkin ansiosta, mutta saa nähdä miltä tuntuu :)

Taidanpa aloittaa crossfit-urani tuollaisella 100 burpees challengella tässä lähipäivinä, ehkä jopa tänään :p Tulen sitten tarinoimaan tuloksista ja tuntemuksista sen osalta!

Missä porukka treenaa ku ainakaan omalla perus salilla ei oikein ole mahdollisuuksia tehdä montakaan "perusliikettä" mitä monissa WODeissa on? Pitäisikö nappaa sellasia WODeja joita ois helpompi tehdä omalla salilla?

(100 poks!)

Heh noniin tulipahan kokeiltua. Jäätiin viiteenkymmeneen ajassa 5:44, mutta syyt olivat ennemminkin sosiaaliset kuin fyysiset: kotona tein ja yllättäen lappasikin vieraita paikalle. Ei siinä tilanteessa auttanut kuin lopettaa mutta lähipäivinä uusi yritys, taidan salilla sen tehdä jottei mitään tollasta ainakaan uudestaan tapahdu.

Stupe, osittain sama ongelma, ei millään pysty kaikkia kotioloissa/salillakaan tekemään :(

Skipatkaa kohtaan 2:20, crossfittiä parhaimmillaan.

Sama skaba 1min kohdalla alkaa pelkkä winwin kun tekee tempausta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ite koitin tuossa perjantaina saanko 15 min tehty 50 x leuat ja 50 x maven, 5 toiston sarjoissa. Mavessa oli 90 kg, mavessa nyt ei ollut ongelmia mut maven jälkeen aina ku lähti leukoja tekee niin sai vaan pari toistoa tehtyä.. sykkeet maksimissa ja happea ei saa millään.

Oisko mitään jos joku postais aina "viikon treenin" tai esim 2 x viikossa, jota porukalla sit nyhvättäis. Saisin itekki motivaatiota paremmin treenata.

Yks suosikeistani: rinnalleveto käsipainoilla ja kyykky levytangolla - 21, 15 & 9 toistoa. Rinnallevedossa kässäreissä yhteensä n. 50% oman kehon painosta ja kyykyssä n. 50% maksimista.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Laitetaas nyt tuokin vielä
[video=youtube_share;UU9vmUk8jUg]http://youtu.be/UU9vmUk8jUg[/video]

Onko Pakkislaisia mukana kisassa???
Viis viikkoa, viis WODia ja Leikki maksaa 10$.

Onko Pakkislaisia mukana kisassa???

Meitsi vois lähtee läpällä kokeilemaan näitä. Crossfit ninjailu on mulle ihan uutta treeniä ja kovasti kiinnostaa, kun normipunttiin ei meinaa löytyä enää motivaatiota.
Oon siis mukana laittamassa niitä huonoja tuloksia, niin muutkin uskaltaa ilmotella. :)

edit. mikäs ois hyvä tavote näin paskakuntoselle tohon 7min burpee treeniin?

vois ihan vittuillakseen kokeilla monta burbeeta tohon seittemään minuuttiin saa tehtyy

Jos oikein "huono" kunto niin tähtää 10 burpeeta/min niin ei pitäis olla ihan mahdoton. Tasaisesti vaan tykittää toistoja, tulee jossakin vaiheessa treeniä tuntumaan pahalta mutta helpottaa kun aika on täynnä.

On hyvä huomata, että burpeessa edellytetään myös tiettyä hyppykorkeutta, joka taisi olla jopa 8 tuumaa. Eli mikä hyvänsä hyppy ei siihen kelpaa.

Kyttä: -Jaa´a, ei taida oikein huonokuntoisella montaa minuuttia mennä 10toistoo/min tahtia burpeeta, jos hyppy on ihan hyppy ja alhaallakin käydään oikeasti, eikä vain käväisy käsien varassa. Toki ensimmäiset minuutit tuntuu helpoilta, mutta monasti se ennen tekemättömällä alkaa hyppy painamaan siellä 30 ja 50 toiston välillä ihan tosissaan.

On hyvä huomata, että burpeessa edellytetään myös tiettyä hyppykorkeutta, joka taisi olla jopa 8 tuumaa. Eli mikä hyvänsä hyppy ei siihen kelpaa.

kuus tuumaa tais sanoo tos videolla.
taidan kokeilla tätä sunnuntaina :)

Heippa!

Täällä on ainakin yksi pakkislainen joka on osallistunut Openeihin. Puolisen vuotta harrastanut Crossfittiä ja sali on jo kokonaan unohdettu elämä. Koskaan en ole näin saanut itseäni "rääkättyä" eli jos haluaa itsensä haastaa kaikissa osa-alueissa, niin tän parempaa lajia siihen en keksi.

Ps. Ne Burpeet pitää tehdä niin että kädet (molemmat1) osuu 15cm korkeammalle kuin max. ulottuvuus. Oli kiva :)

Mä olen aika paljon yleensä modifioinut noita WOD:eja, mutta pohjia treeniin haen kyllä crossfit.comista tai suomalaisilta crossfit-sivustoilta. Perinteinen crossfit-treeni rakentuu, kuten on todettukin täällä, 1. alkulämmöstä 2. tekniikka- ja/tai voimatreeniosiosta sekä 3. WOD:sta. Itse en ihan täydellisesti noudata tuota kaavaa, koska usein oikeaoppineet crossfit-harrastajat treenaavat 3 päivää ja lepäävät päivän jne. mutta ainakaan mun kroppa ei palaudu niin hyvin jotta tuo olisi mahdollista. Teen viikossa 1-2 crossfit tyyppistä treeniä, joissa yritän käydä suunnilleen koko kehon läpi. Teen siis joko alkulämpöjen jälkeen matalammilla sykkeillä niiden lihasten voimatreeniä, jotka jäävät WOD:ssa vähemmälle tai sitten teen useamman (muokatun) WOD:n samassa treenissä, mutta niiden välillä on reilu palautumistauko. Crossfit-tyylisten treenien lisäksi teen viikossa 1-2 peruspunttitreeniä ja 2 aerobista treeniä.

Suosikkiliikkeitä on soutu, thruster, erilaiset punnerrukset, yhdistelmäliike käsille kahvakuulalla tai tangolla, MAVE ja sit-up & työntö kuulalla.

Back
Ylös Bottom