Mä olen aika paljon yleensä modifioinut noita WOD:eja, mutta pohjia treeniin haen kyllä crossfit.comista tai suomalaisilta crossfit-sivustoilta. Perinteinen crossfit-treeni rakentuu, kuten on todettukin täällä, 1. alkulämmöstä 2. tekniikka- ja/tai voimatreeniosiosta sekä 3. WOD:sta. Itse en ihan täydellisesti noudata tuota kaavaa, koska usein oikeaoppineet crossfit-harrastajat treenaavat 3 päivää ja lepäävät päivän jne. mutta ainakaan mun kroppa ei palaudu niin hyvin jotta tuo olisi mahdollista. Teen viikossa 1-2 crossfit tyyppistä treeniä, joissa yritän käydä suunnilleen koko kehon läpi. Teen siis joko alkulämpöjen jälkeen matalammilla sykkeillä niiden lihasten voimatreeniä, jotka jäävät WOD:ssa vähemmälle tai sitten teen useamman (muokatun) WOD:n samassa treenissä, mutta niiden välillä on reilu palautumistauko. Crossfit-tyylisten treenien lisäksi teen viikossa 1-2 peruspunttitreeniä ja 2 aerobista treeniä.
Suosikkiliikkeitä on soutu, thruster, erilaiset punnerrukset, yhdistelmäliike käsille kahvakuulalla tai tangolla, MAVE ja sit-up & työntö kuulalla.