Crossfit toimii paremmin kuin bodauksessa - kaikkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sihvi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Uskooko joku vielä 2000-luvulla, että vain kopioimalla jonkun Pro -ukon kehonrakennusohjelman jostain lehdestä, auttaa saamaan samanlaiset lihakset ja voimat? Ja jollain meni vielä 10 vuotta tajuta tämä.

Kuka puhui nyt jostain pro-ukkojen ohjelmista ja niiden lihaksista? :face:

Allekirjoitan kyllä aloituspostin väitteet täysin. Normibodailu näyttää ja kuulostaa nykyään pelkästään typerältä, ja pidän crossfittiä täysin ylivertaisena harjoittelumuotona. Eniten vituttaa bb tyylinen lihasten pitäminen itseisarvona, versus crossfitin ideologia täydelliseksi urheilijaksi kehittymisestä. Eristävien liikkeiden poisto ohjelmasta oli varmasti urheilu-urani parhaita päätöksiä. CF aiheuttaa päätöntä vihaa bb piireissä mutta ei voisi kiinnostaa vähempää, oma on häpeänsä.

Naisellinen näkökulma: Crossfitterit, miehet ja naiset, jotka harrastavat sitä kilpatasolla, ovat mahtavan näköisiä. Vain harva fitness ym. sankarit ovat samassa kunnossa.. Ja heille se tulee vain suorituskyvyn kehityksen sivutuotteena...

Ja nyt alkaa sitten mäkätys päälle.

Kuka puhui nyt jostain pro-ukkojen ohjelmista ja niiden lihaksista? :face:

Pointti oli se, että uskooko joku, että jollain perinteisellä kehonrakennusohjelmalla on mahdollista kehittyä muutakin kuin ekat 2 vuotta. Ei mikään ihmekkään, että on tulokset lähteneet nousuun, kun on tullut harjoitteluun edes jotain järkeä. Sitähän aika monet harrastaa, napataan jostain jenkkilehdestä "hyvä" ohjelma ja ihmetellään, kun ei tapahdu mitään. Sitä kehonrakennusta kun voi treenata myös monin eri tavoin ja mielestäni jenkkilehdet ovat täysi vitsi tuloksellisesta harjoittelusta.

Sun kommentissasi ei ollut yhtään mitään järkeä. "Suorituskyvyn kehityksen sivutuotteena". Väitätkä että fitness ym sankarit eivät ole voimakkaita?
Ehkä kyse on enemmänkin tavoitteista ja niiden mukaisista treeneistä. Fitness ym. sankareiden kilpailut arvostellaan käsittääkseni ainoastaan ulkonäön perusteella, valistakaa toki jos olen väärässä. CF:ssä kilpailevien urheilijioiden ainoa tavoite on suorituskyvyssä, ulkonäkö tulee sitten siinä ohessa. Mielestäni kaikki kilpailut jotka voitetaan kauneudella tai ulkonäöllä ovat aina hieman vinksahtaneita ja jonkun kieroutuneen mielen tuotosta. Oli kyse sitten fitnesskisoista, koiranäyttelyistä, autojen tuunauksesta tai mr. olympia skabat. Toiminnallisuus on kaunista.

Ehkä kyse on enemmänkin tavoitteista ja niiden mukaisista treeneistä. Fitness ym. sankareiden kilpailut arvostellaan käsittääkseni ainoastaan ulkonäön perusteella, valistakaa toki jos olen väärässä. CF:ssä kilpailevien urheilijioiden ainoa tavoite on suorituskyvyssä, ulkonäkö tulee sitten siinä ohessa. Mielestäni kaikki kilpailut jotka voitetaan kauneudella tai ulkonäöllä ovat aina hieman vinksahtaneita ja jonkun kieroutuneen mielen tuotosta. Oli kyse sitten fitnesskisoista, koiranäyttelyistä, autojen tuunauksesta tai mr. olympia skabat. Toiminnallisuus on kaunista.
Kehonrakennuksessa ja crossfitissa kilpaillaan eri asioista mutta tekeekö se sitten kehonrakentajista yhtään sen huonompia ihmisiä tai suorituskyvyltään heikompia?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Toivottavasti teillä nyt se sarkasmitutka edes vähän värähti tuosta mun postista. :)

Mitä eroa on crosfitillä ja kuntopiirillä vai onko kyse taas vain taitavasta markkinoinnista? ;)

tossa on mun mielestä kiteytetty cf:n ja bb:n erot aika hyvin

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Oliko tää crossfitti nyt sitä, missä heilutaan sellasilla sirkuksen leikkipainoilla?

5543829797_cd3ccab156_m.jpg

Kieltämättä tämmönen probodari oli sitten mies tai nainen ole minun mielestäni kovin esteettinen otus. Lähinnä tulee mieleen ylijalostettu lihakarja.

Aloitin harjoittelun crossfitmetodeilla lokakuun lopussa. Nyt viiden kuukauden jälkeen on aika katsoa tuloksia. Taustalla on 10 vuoden kehonrakennustyylinen harjoittelu.

Täytyy sanoa että ottais päähän jos kymmenen vuoden salikorteilla ei saisi juuri mitään aikaan.
Itse tein askettäin massaohjelman kaverille joka oli treenannut salilla viisi vuotta saamatta alun jälkeen paljonkaan aikaiseksi, voisin sanoa että kehitys lähti raketin lailla nousuun, mutta se saattaisi kuulostaa yhtä naurettavalta kuin aloituspostin "Reebok" mainos.

Back
Ylös Bottom