Chrysler 300c kokemuksia kellään?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
kpsk sanoi:
:( Ikkunoita kuuluu raapata auton ollessa paikallaan? Se ei kai vaaranna turvallisuutta, ellei hiiltynyt kuski saa sydänkohtausta :rolleyes: . Kaupoista löytyy ihan hyvännäköisiä talvivaatteita, pilkkihaalari ei välttämättä ole tarpeellinen. Viittaukset kämpän lämpötilaan olivat mielestäni melko tarpeettomia..

Edustusautojen hinta koostuu mielikuvilla rahastamisesta, tarpeettoman tehokkaasta moottorista, ja väärään suuntaan johtaneesta auton ihannoinnista.

Mielestäni on typerää puolustaa noinkin isoon ääneen kuten sinä postissasi isoa tehoa, varsinkaan kun et perustele sen tarvetta. On phakta, että Suomessa ei tarvitse moista tehoa henkilöautoon. Vai painaako joku niin paljon, ettei kosla muuten liiku? Ei. Sanon että moinen tehomäärä on tarpeeton, ja vielä suuremmalla syyllä koska kukaan ei sano siitä mitään, kenties tietäen sen olevan itsetunnon nostatusta varten. Voisin luetella näitä syitä tähän enemmänkin, mutta Teidän itsesäätelynne ei sitä luultavasti kestäisi. :piis:

Priuksen ylivoimaisuudesta voi olla montaa mieltä. Sanoin hieman kärjistetysti sen olevan paras bensa-auto, koska sehän on subjektiivinen asia. Kerrohan miksi Priusta ei voi käyttää kaupunkien ulkopuolella? Dieselfarkku nyt on jo sellainen auto, jonka suorituskyky on vähintäänkin riittävä Suomen oloihin.
Edelleen suosittelen tutustumista talviautoilun ihanuuteen. Kas kun ne lasit osaavat jäätyä kesken matkankin, niin sisältä kuin ulkoakin. Vai tarkoitatko, että pitäisi pysähdellä kesken matkan? Vaikka raavitkin ne jäät laseista liikkeelle lähtiessäsi, niin ensimmäisten kilometrien näkyvyys on usein rajoittunutta lasien huurtumisen vuoksi. Oikeasti, kukaan asioista perillä oleva ei kiellä tehokkaan lämmityksen ja huurteenpoiston tuomaa turvallisuusetua. En tarkoittanut sitä, että ne vaatteet olisivat ulkonäön vuoksi hankalia. Pikemmin se on ikävää lämpimästi pukeutuessa, että sisällä on sitten kuuma. Ja pliis, ei mielellään tarinoita mistään mullistavista keksinnöistä vaatealalla. Jos sun mielestä on aivan sama vaikka autossa ei olisi lämmintä, niin millä perustelet sen, että kämpässäsi pitää olla. Molempiin kuluu energiaa ja molemmat ovat vaikuttavat vain itsekkäästi sun tai mun elämisen mukavuuteen ja terveyteen.

Edustusauton (on muuten hölmö nimi jonkin luokan autoille) hinta koostuu kalliista suunnittelukustannuksista, volyymimalleja pienemmistä valmistusmääristä, kalliimmista materiaaleista, uudesta teknologiasta ja sen sellaisista. Jos niiden hinta olisi pelkkää ilmaa, niin Mersu tekisi törkeästi rahaa. Näin ei ole. Ihmisillä jotka näkevät auton pelkkänä siirtymisen välineenä on varmasti vaikea ymmärtää niiden ominaisuuksia. Oletko koskaan istunut S Mersun tai sen kilpailijoiden kyydissä? Matkustamismukavuus on aivan toista tasoa kuin jossain Priuksessa tai öljynpolttofarkussa. Ja nämä autot ovat juuri niitä, joissa esitellään turvallisuutta parantavat uudet teknologiat. Väität että näiden autojen ominaisuudet eivät ole suhteessa niiden tarjoamiin ominaisuuksiin, miten voit määritellä tuollaisen? Millainen esim. S Mersun melutason pitäisi olla, jotta se oikeuttaisi kyseisen auton hinnan. Entäpä eikö se riitä, että ison Lexuksen ilmastointilaite tarkkailee kasvojesi lämpötilaa miettiessään optimaalista ilman virtausta ja lämpötilaa. Pitäisikö tarkkailla vielä vasenta pallia ja oikeata peukaloakin? Eipä noita ja monia muita ominaisuuksia halvemmallakaan saa. Melukin on muuten saaste...

Aatteellisen paatoksesi välissä et ole huomannut keskeisintä pointtiani. En puolusta Chrysyn tehoja. Hyökkään vain sinun määrittelemää tarpeellista/liiallista tehomäärää vastaan. Faktaa on se, että on mahdotonta määritellä tarpeellista tehotasoa. Sanotaan vaikka, että vahva moottori tarjoaa mm. turvallisuutta ohituksiin ja tekee kesäisistä Saksaan suuntautuvista matkoista siedettäviä. Mopoautolla liikut jo 10 kW:llä ihan sulavasti. Jokainen määrittelee sen, kuinka paljon haluaa tehoa autoonsa. Jos koet, että se monia hiilidioksidia merkittävästi ikävämpiä päästöjä ilmaan tuprutteleva nakuttava kansanauto on oikean tehoinen sun tarpeisiin, niin älä tule kertomaan että sen pitää riittää myös muille. Sillä tuossa vaiheessa aatteestasi tulee ideologia. Tuossa on paljolti samaa tyyliä kuin Hitlerin ja monien muiden historian nimimiesten toimissa.

Säköhybridi säästää polttoainetta silloin, kun joudutaan tekemään paljon jarrutuksia ja kiihdytyksiä. Tasaisella nopeudella ajettaessa kyseinen teknologia vain lisää kulutusta. Siksi sitä ei voi suositella haja-asutusalueille. Hondan käyttämä versio on siinä mielessä fiksumpi, että siinä yhdistyy suurin osa Priuksen hyvistä puolista ja vain pieni osa huonoista ominaisuuksista.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
300C on hieno auto, mutta dieselinä en oikein ymmärrä sitä. 300C on komea munanjatke, ei mikään talousihme, ja sen hankkiminen nakuna menee jotenkin samaan sarjaan kuin ajatus jostain diesel-Porschesta.. ei kiitos. Jos haluaa ajella "arvodieselillä" niin sitten vaikka mersu alle ja karvahattu päähän. Dieselin taloudellisuus on jatkossa vähän niin ja näin; länsinaapurissa nafta maksaa jo enemmän kuin bensa. Toki naku syö vähemmän, mutta trendi ei todennäköisesti tule muuttumaan, naftakoneet ovat maailmalla sen verran isossa suosiossa, että niiden taloudellisuus tulee ottamaan iskua hyvälaatuisen naftan käydessä vähiin - ja nykyistä kalliimmaksi.
 
uga sanoi:
300C on hieno auto, mutta dieselinä en oikein ymmärrä sitä. 300C on komea munanjatke, ei mikään talousihme, ja sen hankkiminen nakuna menee jotenkin samaan sarjaan kuin ajatus jostain diesel-Porschesta.. ei kiitos. Jos haluaa ajella "arvodieselillä" niin sitten vaikka mersu alle ja karvahattu päähän. Dieselin taloudellisuus on jatkossa vähän niin ja näin; länsinaapurissa nafta maksaa jo enemmän kuin bensa. Toki naku syö vähemmän, mutta trendi ei todennäköisesti tule muuttumaan, naftakoneet ovat maailmalla sen verran isossa suosiossa, että niiden taloudellisuus tulee ottamaan iskua hyvälaatuisen naftan käydessä vähiin - ja nykyistä kalliimmaksi.
Se on jännä kun nämä jenkkeille varsin arkiset autot muuttuvat Suomeen rantautuessaan joiksikin ihmeen munanjatkeiksi. Eikä sitten mitään väliä vaikka auto olisi Letukka tai Buick jollain lypsykonettakin hidaskäyntisemmällä koneella. No, sama toimii myös toiseen suuntaan. Jopa joku Saba 900 on Jenkkilässä joidenkin mielestä kuumaa kauraa. Eikö tuo Chrysy voisi olla vain yksi monista e-mersun luokassa? Vähän isompi kuin muut ja varusteita siihen saa edullisesti. Mikä ihme siitä tekee muita pyhemmän? Eipä dieseleiden suosiossa ole oikein näkyvissä merkittäviä muutoksi. Jenkkilä voi tulla mukaan jossain vaiheessa, mutta tällä hetkellä se ei näytä oikein todennäköiseltä. Euroopassa dieselit ovat olleet suosiossa jo pitkään, eikä viimeaikoina ole tapahtunut merkittävää muutosta. Jalostukapasiteettia on jo rakennettu lisää.
 
Ixa sanoi:
Btw. Richardo, tuleeko auto kuinka monen henkilön käyttöön, ts. onko perhettä vain tarvitseeko iso mies vain ison auton?
HOHO, eihän tuo sentään mikään perheauto ole :)
 
m80 sanoi:
No miksei? :)
Se ei tykkää moisesta väärinkäytöstä. Sillä pitää poikamiehen ajella yksikseen tai korkeintaan joku satunnainen beibe kyytissä. Takakontissa saa olla salikassi muttei missään nimessä lastenrattaat.

:rolleyes:
Noh, eli lapsiperhe sopii tuollaisen pirssin kanssa yhteen yhtä hyvin kuin turvaistuin Ferrariin. Imago you know.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
D.Yates sanoi:
Se ei tykkää moisesta väärinkäytöstä. Sillä pitää poikamiehen ajella yksikseen tai korkeintaan joku satunnainen beibe kyytissä. Takakontissa saa olla salikassi muttei missään nimessä lastenrattaat.

:rolleyes:
Noh, eli lapsiperhe sopii tuollaisen pirssin kanssa yhteen yhtä hyvin kuin turvaistuin Ferrariin. Imago you know.

Mikä tuon erottaa imagon, teho- taikko kokoluokan suhteen esim. A6:sta tai 500-sarjan Bemarista? Ei mikään. Ehkä laatuodotukset ovat vähäisemmät jenkkiauton ollessa kyseessä. Hyvätuloisen perheen perheautoja/suomitakseja nuo ovat. Jos poikamiehelle imagoyksikseenajeluautoa etsii, pitää katsella jotain muuta kuin isoa sedania.
 
NHB sanoi:
Se on jännä kun nämä jenkkeille varsin arkiset autot muuttuvat Suomeen rantautuessaan joiksikin ihmeen munanjatkeiksi.

Yleistät liikaa, tuo ei todellakaan päde kaikkiin jenkeistä tuleviin paskoihin. Jos joku ei tajua eroa jonkun Neonin ja 300C:n välillä, en oikein osaa auttaa.. 300C kuuluu ulkonäön ja statuksen takia ostettaviin bling-bling-autoihin, joita rapakon takana tuunataan urakalla. Jos on joskus avannut MTV:n viime vuosina, asian pitäisi olla aika selvä. On toki totta, ettei 300C ole perusversionaan sen kalliimpi kuin joku mersu, mutta jotenkin se vain näyttää niin erilaiselta kuin tylsät mersut tai vaikka bemaritkin, joita jostain syystä moni myös pitää munanjatkeina. Minun silmissäni munanjatkebemareja ovat lähinnä M3 ja M5, muut ovat ihan kivoja ja ripeitä perheautoja - vähän tyylikkäämpiä kuin mersut mutta melkein yhtä tylsiä ulkomuodoltaan.

Itse kuulun tosiaan siihen köyhälistöön joka ajaa Neon-luokan autoilla ihan taloudellisuussyistä, ja valitan, minulta perusmersut tai audit eivät saa "ansaitsemaansa" huomiota, siinä missä 300C kääntää kyllä pään ulkomuodollaan.
 
uga sanoi:
Yleistät liikaa, tuo ei todellakaan päde kaikkiin jenkeistä tuleviin paskoihin. Jos joku ei tajua eroa jonkun Neonin ja 300C:n välillä, en oikein osaa auttaa.. 300C kuuluu ulkonäön ja statuksen takia ostettaviin bling-bling-autoihin, joita rapakon takana tuunataan urakalla. Jos on joskus avannut MTV:n viime vuosina, asian pitäisi olla aika selvä. On toki totta, ettei 300C ole perusversionaan sen kalliimpi kuin joku mersu, mutta jotenkin se vain näyttää niin erilaiselta kuin tylsät mersut tai vaikka bemaritkin, joita jostain syystä moni myös pitää munanjatkeina. Minun silmissäni munanjatkebemareja ovat lähinnä M3 ja M5, muut ovat ihan kivoja ja ripeitä perheautoja - vähän tyylikkäämpiä kuin mersut mutta melkein yhtä tylsiä ulkomuodoltaan.

Itse kuulun tosiaan siihen köyhälistöön joka ajaa Neon-luokan autoilla ihan taloudellisuussyistä, ja valitan, minulta perusmersut tai audit eivät saa "ansaitsemaansa" huomiota, siinä missä 300C kääntää kyllä pään ulkomuodollaan.
Oletin kyllä, että kaikki ymmärtäisivät jo sanomattakin ettei tuo koske Neonia. Hyvä esimerkki on vaikka uusi Musse. Se on halvalla tehty nuorison suosima (hinnat alkaen)coupe kotimaassaan. Täällä moni pitää sitä jonain aivan muuna.. Pakkotoistollakin hiljattain silti todistimme kuinka monien mielestä 70 tonnia on ok hinta sellaisesta täällä. Civicejäkin tuunataan jenkeissä, mutta tekeekö se siitä yhtään sen erikoisempaa laitetta? Ja jos nyt välttämättä haluaa rakentaa maailmankuvaansa MTV:n kautta, niin kyllähän nuo umpitylsät Bemarit ja Mersutkin ovat varsin suosittuja räppineekereiden keskuudessa. Chrysyn muotoilu on ihan kiva ja tuore, mutta ei kyllä Bemariakaan ainakaan tylsyydestä voi syyttää. 300 C:n muodoissa on perinteisiä jenkkiläisiä elementtejä ja Cadillaceissa on vähän samoja linjoja.
 
jiiii sanoi:
Mikä tuon erottaa imagon, teho- taikko kokoluokan suhteen esim. A6:sta tai 500-sarjan Bemarista? Ei mikään.
Aivan, eikä nuo mainitsemasikaan ole mitään tyypillisiä perheautoja. Niillä 50v lapseton lääkärisetä tai juristi ajelee purjeveneelle/golfkentälle.
 
NHB sanoi:
Se on halvalla tehty nuorison suosima (hinnat alkaen)coupe kotimaassaan. Täällä moni pitää sitä jonain aivan muuna.. Pakkotoistollakin hiljattain silti todistimme kuinka monien mielestä 70 tonnia on ok hinta sellaisesta täällä. Civicejäkin tuunataan jenkeissä, mutta tekeekö se siitä yhtään sen erikoisempaa laitetta?

Noi autojen hintaerot meillä ja sitten muualla on hauskaa seurattavaa. Jenkeissä 300C maksaa 34k$ (n.29k€). MB E500 maksaa jenkeissä 60k€ (n.50k€). Hintaeroa on 43% kuten pitääkin.

Suomessa 300C maksaa 74 600€ ja E500 100k€, hintaero vain 25% :jahas:
 
Zone-sarja -42%
NHB sanoi:
Civicejäkin tuunataan jenkeissä, mutta tekeekö se siitä yhtään sen erikoisempaa laitetta? Ja jos nyt välttämättä haluaa rakentaa maailmankuvaansa MTV:n kautta, niin kyllähän nuo umpitylsät Bemarit ja Mersutkin ovat varsin suosittuja räppineekereiden keskuudessa.

Hoho, olet tainnut katsoa liikaa sitä fast&furiousia, kun vedät civic-kortin esiin. Eipä taida löytyä kuin hardcorehondistien joukosta moisia kikottimia - ja nekin vain eksoottisuuden takia. Itse en muista nähneeni jenkeissä ikinä yhtään civicciä liikenteessä.

Myös BMW ja Mercedes nauttivat jenkeissä tiettyä eksoottisuuslisää, varmasti vähän samaan tapaan kuin täällä kalliimmat jenkkiautot kiistatta saavat tiettyä yliarvostusta osakseen. En todellakaan kiistä sitä etteikö Mustangin kohdalla ole nähtävissä tietty härmälisä auton arvostuksessa, mutta se oikeastaan herättääkin kysymyksen, miksi 300C on arvostettu kummallakin puolen rapakkoa? Niin, se erilainen muotoilu..

NHB sanoi:
Chrysyn muotoilu on ihan kiva ja tuore, mutta ei kyllä Bemariakaan ainakaan tylsyydestä voi syyttää. 300 C:n muodoissa on perinteisiä jenkkiläisiä elementtejä ja Cadillaceissa on vähän samoja linjoja.

No eihän Bemari mikään Corolla toki ole, mutta ei se silti pomppaa esiin liikennevirrasta. Mutta toisaalta, jahka noita 300C:ä alkaa näkyä ammattikoululaisten kourissa jossain alatikkurilan shellillä, niiden eksoottisuus ja pimp-factor kärsivät kyllä rankan inflaation ja niihin aletaan suhtautua kuten muihin hinnat alkaen 50k maksaviin autoihin joita on valmistettu vähän liian kauan. Toivottavasti siihen menee kuitenkin vielä pitkään.
 
D.Yates sanoi:
Aivan, eikä nuo mainitsemasikaan ole mitään tyypillisiä perheautoja. Niillä 50v lapseton lääkärisetä tai juristi ajelee purjeveneelle/golfkentälle.
No ei nyt vielä tuon luokan autot ole purjeveneilijöiden yksinoikeutta. Näissä merkeissä on mentävä vähintään pykälää isompiin tai sitten superluxus-merkkeihin kuten Bentley.
 
comma sanoi:
Tämä on nyt tosin uusi, muuta erittäin hieno coupe -mallinen auto on myös jo tilattavissa oleva Peugeot 407 Coupe, esim.

407 Coupe 3.0 V6 Pack n. 52 100 e

407 Coupe -sivusto


Miten joku voi edes mainita tässä threadissa jostain Peugeotista. :itku:

Ajettavuudeltaan toi 300c Hemi (verrattuna esim. S Audiin) on huono.
Ei todellakaan mikään urheiluauto, mutta sopii pehmeää kyytiä arvostaville.
 
uga sanoi:
Hoho, olet tainnut katsoa liikaa sitä fast&furiousia, kun vedät civic-kortin esiin. Eipä taida löytyä kuin hardcorehondistien joukosta moisia kikottimia - ja nekin vain eksoottisuuden takia. Itse en muista nähneeni jenkeissä ikinä yhtään civicciä liikenteessä.

No eihän Bemari mikään Corolla toki ole, mutta ei se silti pomppaa esiin liikennevirrasta.
Joko muistisi on varsin valikoiva tai sitten et koskaan jenkeissä ole käynyt? Civic on yksi jenkkilän myydyinpiä henkilautoja. Se taitaa olla tukevasti TOP-10 settiä jenkeissä.

Eikö tosiaan uusi Z4, 5-, 6- tai 7-sarjan bemari herätä muotoilullaan mitään reaktioita sinussa? Eikö edes silloin, kun olit nähnyt sitä yhtä harvoin kuin nyt olet 300 C:tä nähnyt? BMW:n mallit ovat kyllä niin HC art decoa, että pitäisi vähän turneemmankin silmän jotenkin reagoida. Tosin Chryslerilla on kyseisen taidesuuntauksen ehkä tunnetuin maamerkki, mutta se on Chryser buiding.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom