Chrysler 300c kokemuksia kellään?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Tolla rahalla saa aika hienon M5:kin.Tosin tietysti jotain 2000-2001 mallia.Makuasia,mutta sanoisin kyllä että bemarissa on x100 paremmat varusteet.Ja varmaan liikahtaa paremmin.Ton ryslerin ulkonäkö vaan on enemmän royal-tyyppinen.Bemareitahan on joka paikka täynnä.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Gdane sanoi:
Ei saamari tuommoisia autoja diisseleinä! Sen kuuluu olla bensa ja sen kuuluu syödäkin sitä bensaa jos kaasua painaa PRKLE!

Ihan saatanallisen hieno kampe!

Meillä nousee 5 vuoden sisään bensan hinta tod. näk. kaksinkertaiseksi. Tiedätkö mitä silloin tapahtuu isomoottorisille bensakoneille? No niiden hinta tietysti romahtaa aivan käsittämättömästi, kun kukaan järkevä ei osta enää bensa-autoa. Täällä Suomessakin istutaan täydellisen aikapommin päällä, kun verotus suosii bensavehkeitä, joilla ei kohta tee yhtikäs mitään.

Ei kannata sekoittaa nyt vanhoja nakutuskilkatuskalkatussavutus dieseleitä moderneihin turbodieseleihin. Tuolla CRD mallilla on vääntöä mukava 520 Nm ja tehoa jotain 220 heppaa. Kyllä kerkeää ja väittäisin että tuolla väännöllä tunnelma on hyvinkin jenkkimäisen letkeä. Bonuksena tietysti lähes 1/2 pienempi kulutus.
 
Tomppa85 sanoi:
Meillä nousee 5 vuoden sisään bensan hinta tod. näk. kaksinkertaiseksi. Tiedätkö mitä silloin tapahtuu isomoottorisille bensakoneille? No niiden hinta tietysti romahtaa aivan käsittämättömästi, kun kukaan järkevä ei osta enää bensa-autoa. Täällä Suomessakin istutaan täydellisen aikapommin päällä, kun verotus suosii bensavehkeitä, joilla ei kohta tee yhtikäs mitään.

eiköhän valtio tee bensan hinnalle jotakin kun siitä 80% on veroa, keräävät sitten verorahat liikenteestä jollakin toisella vituttavalla tavalla. etanolia vaan koneeseen, ei tarvii hirveitä muutoksia että etanolilla voi huoletta ajella, koneesta riippuen tietenkin.

edit: kuka nyt haluaa jollakin bmw:llä ajella jos vaihtoehtona on 5.7hemi, vaikka mopar onkin...
 
Eikä toi bensan hinnannousu ole ihan yksiselitteinen.Eiköhän Suomessa ole aina yhtä kallista autoilla,kuten joku jo sanoi,jostakin ne verot otetaan.Diesel veroista en pahemmin ymmärrä,mutta onko niillä nyt niin merkittävää eroa tavalliselle kuluttajalle.Ite oon käsittänyt,että tarvis ajella aika paljon ennenkuin dieselistä olisi jotain säästöä.
 
Itseasiassa verotus on iso syy siihen, miksi elämme pumpulissa. Kun raakaöljyn hinta kolminkertaistui 1998-2005 välillä, me emme huomanneet läheskään yhtä radikaalia muutosta, koska verojen osuus polttoaineen hinnasta on meillä ollut niin korkea. Älkää antako tämän hämätä, mitä pienemmäksi verojen osuus putoaa polttoaineen hinnasta, sitä selvemmin huomaamme raakaöljyn hintakehityksen.

Katsokaas huviksenne tätä käppyrää.

Tai tätä.

Kyseessä ei ole pelkästään maailmanpolitiikan aiheuttama muutos, kuten 70-luvun lopulla. Nyt on kysymys paljon pysyvämmästä ilmiöstä, eli siitä, että öljyä ei yksinkertaisesti riitä enää kaikille.
 
Tomppa85 sanoi:
Itseasiassa verotus on iso syy siihen, miksi elämme pumpulissa. Kun raakaöljyn hinta kolminkertaistui 1998-2005 välillä, me emme huomanneet läheskään yhtä radikaalia muutosta, koska verojen osuus polttoaineen hinnasta on meillä ollut niin korkea. Älkää antako tämän hämätä, mitä pienemmäksi verojen osuus putoaa polttoaineen hinnasta, sitä selvemmin huomaamme raakaöljyn hintakehityksen.

Katsokaas huviksenne tätä käppyrää.

Tai tätä.

Kyseessä ei ole pelkästään maailmanpolitiikan aiheuttama muutos, kuten 70-luvun lopulla. Nyt on kysymys paljon pysyvämmästä ilmiöstä, eli siitä, että öljyä ei yksinkertaisesti riitä enää kaikille.

Eikö nuo hinnat pitäis ensinnäkin diskontata nykyajan rahaan jotta voitais oikeesti vertailla ja tää viimeisin piikki lähti siitä WTC hommasta ja Irakin sodasta. On se öljy nimittäin ollu kallista aikaisemminkin.

Vaikka onhan se nyt selvää, että tässä ollaan pikkuhiljaa huonossa tilanteessa, mutta pienoinen kärjistys tuo sun mielipide.

edit: tästä näkee vähän selvemmin http://www.wtrg.com/oil_graphs/oilprice1947.gif
 
Ville1Suuri sanoi:
Tolla rahalla saa aika hienon M5:kin.Tosin tietysti jotain 2000-2001 mallia.Makuasia,mutta sanoisin kyllä että bemarissa on x100 paremmat varusteet.Ja varmaan liikahtaa paremmin.Ton ryslerin ulkonäkö vaan on enemmän royal-tyyppinen.Bemareitahan on joka paikka täynnä.

Bemareita on joo paljon liikenteessä mutta millasia bemareita..jep, E30:a, E34:a ja E36:a. Kyllä nää 2000-luvun mallit erottuu edukseen.
 
erkjetter sanoi:
edit: kuka nyt haluaa jollakin bmw:llä ajella jos vaihtoehtona on 5.7hemi, vaikka mopar onkin...

Tuossa HEMI-koneessa ei ole kyllä mitään ihmeellistä. Sana 'HEMI' viittaa puolipallon muotoiseen palotilaan. Ei sen kummempaa. Aikoinaan se oli edistyksellistä tekniikkaa, lähinnä hyvien virtausominaisuuksien vuoksi. Puolipallon muotoisia palotiloja on toki nähty monissa muissakin moottoreissa, mutta ei asiasta sen isompaa mainosta ole pidetty. Mopar HEMI 426 teki asiasta legendaarisen. Nyt tällä nimeen liittyvällä legandaarisuudella sitten rahastetaan oikein kunnolla. 300C ei tarjoa suomihinnoin rahalle oikeastaan mitään vastinetta (tekniikka, varustelu, laatu) IMO, ainoaksi syyksi jäisi maksaa siis korin muodoista.

5,7 litraa ja "vain" 340hv - tyypillistä jenkkimeininkiä. BMW M5 (e39) 4,9 litraa ja 400hv!

Itse lähtisin hakemaan tuolla rahalla muutaman vuoden ikäistä käytettyä linjalta Mercedes-Benz (esim. E 500), BMW (E39 M5, miksei M3:kin, X5), Jaguar (klassista eleganssia: S Type), Lexus...
 
BS1 sanoi:
Tuossa HEMI-koneessa ei ole kyllä mitään ihmeellistä. Sana 'HEMI' viittaa puolipallon muotoiseen palotilaan. Ei sen kummempaa. Aikoinaan se oli edistyksellistä tekniikkaa, lähinnä hyvien virtausominaisuuksien vuoksi. Puolipallon muotoisia palotiloja on toki nähty monissa muissakin moottoreissa, mutta ei asiasta sen isompaa mainosta ole pidetty. Mopar HEMI 426 teki asiasta legendaarisen. Nyt tällä nimeen liittyvällä legandaarisuudella sitten rahastetaan oikein kunnolla. 300C ei tarjoa suomihinnoin rahalle oikeastaan mitään vastinetta (tekniikka, varustelu, laatu) IMO, ainoaksi syyksi jäisi maksaa siis korin muodoista.

5,7 litraa ja "vain" 340hv - tyypillistä jenkkimeininkiä. BMW M5 (e39) 4,9 litraa ja 400hv!

kyllä mä tiedän mikä hemi on. ja ihme itkemistä noista tehoista, aina vain huudetaan muna pystyssä missä on eniten tehoja. jos joku ostaa bmw:n pelkästään sen takia että se on bmw ja siinä on tehoa niin voi saman tien lyödä otsaansa leimasimella "mulkku". :jahas:
 
Tomppa85 sanoi:
Meillä nousee 5 vuoden sisään bensan hinta tod. näk. kaksinkertaiseksi. Tiedätkö mitä silloin tapahtuu isomoottorisille bensakoneille?


Eli loppujen lopuksi järkevintä ajaa vaikka 20 vuotta vanhalla diesel golffilla. Ei kuluta paljoa eikä arvo tipu. :jahas:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
syclone sanoi:
Eikö nuo hinnat pitäis ensinnäkin diskontata nykyajan rahaan jotta voitais oikeesti vertailla ja tää viimeisin piikki lähti siitä WTC hommasta ja Irakin sodasta. On se öljy nimittäin ollu kallista aikaisemminkin.

Vaikka onhan se nyt selvää, että tässä ollaan pikkuhiljaa huonossa tilanteessa, mutta pienoinen kärjistys tuo sun mielipide.

edit: tästä näkee vähän selvemmin http://www.wtrg.com/oil_graphs/oilprice1947.gif

Totta, mutta eihän se sitä tosiasiaa muuta, että öljyn hinta on kolminkertaistunut vuodesta 1998. Ja hintakehitys alkoi hyvissä ajoin ennen WTC iskuja ja Irakin sotaa. Juttu on niin, että öljyntuottajavaltiot pumppaavat minkä kerkiävät. Ne eivät voi merkittävästi nostaa enää tuotantoaan...Koskaan. Ja alamäki alkaa viimeistään 10 vuoden kuluttua. Hintojen räjähdymäinen nousu kauan sitä ennen.

Edit: Öljyntuottajavaltioista suurimman osan tuotanto on jo aikoja sitten lähtenyt laskuun.
 
Sumppari sanoi:
Eli loppujen lopuksi järkevintä ajaa vaikka 20 vuotta vanhalla diesel golffilla. Ei kuluta paljoa eikä arvo tipu. :jahas:

Ei tarvitse olla tyhmä. Voi se auto uusikin olla, kunhan kulutus on aisoissa. Ei minulla ole mitään viherpiiperryspropagandaa tässä taustalla, vaan pelkät taloudelliset näkökohdat. Jos kuvittelet että polttoaineiden hinnat jäävät tälle tasolle tai laskevat, elät fantasiamaailmassa.
 
Missä kohtaa kirjoitin että kuvittelen bensanhinnan pysyvän paikallaan?

Listaatko nyt ne autot jotka on tilavia, isoja (eli vakaita ajaa) tehokkaita ja taloudellisia? Se että sinun näkemys eroaa muiden näkemyksestä siitä, millä teholla kerkeää ihan tarpeeksi, tai mikä tila riittää ihan hyvin, ei tarkoita että riittää kaikille.
 
Kokemuksia tuosta autosta: Ruma, sisältää yleensä yhden tai useamman sosiaalisen pökäleen.

Status: Jenkkilä. Pyörre tankissa on kaunista. Yksilöllisyyden korostaminen muusta välittämättä. Ihannointi lähtee yleensä materialismiin pohjautuvasta itsetunnosta. Pienenä on isä kadehtinut naapurin meseä, ja itse kavereiden vehkeitä. Tai kultalusikka suussa- genre.

Älä sitten rikhard ota henkilökohtaisesti, puhun kokemuksistaNI mitä autoon liittyy Tampereella.

Teknisesti raiskaa luontoa suurella kulutuksellaan. Hinta muodostuu muiden ns. edustusautojen mukaisesti vääristä asioista ja ilmasta. Itse en ostaisi kuin väkipakolla, tai kaupankäynnin vuoksi.

Tompalla asialinja! Kunpa ihmiset oikeasti ymmärtäisivät ostaa esim. Priuksia. Auton liiallinen romantisointi voi johtaa oikeasta elämästä vieraantumiseen.

Minä nautin ajatuksesta miten kovaa viestiäni tallotaan pian. Onhan kiihtyvyys ja kiva fiilis tärkeämpää kuin.. kuin elämä. Rappioromantiikka on kaunista. :kippis1:
 
Sumppari sanoi:
Missä kohtaa kirjoitin että kuvittelen bensanhinnan pysyvän paikallaan?

Listaatko nyt ne autot jotka on tilavia, isoja (eli vakaita ajaa) tehokkaita ja taloudellisia? Se että sinun näkemys eroaa muiden näkemyksestä siitä, millä teholla kerkeää ihan tarpeeksi, tai mikä tila riittää ihan hyvin, ei tarkoita että riittää kaikille.

Kuluttavia bensa-autoja ei ole hyvä ostaa. Kuka voisi perustella minulle epäitsekkäin syin perusteet yli 10l/100km kuluttavalle bensiinikäyttöiselle henkilöautolle?


Transitin lectica-sarja. Tilaa, vakautta, taloudellisuutta ja tehokkuutta. Kukaan ei ole jäänyt määränpäästään sillä vehkeellä. Mm. Volkswagen tekee hyviä diesel-farmareita jos sinä et vaadi niin paljon tilaa ja vakautta. Ylipäätänsä diesel-farmarit riittävät vastaamaan vaatimiisi tarpeisiin. Samoin kuin pienet, keskikokoiset ja suuret pakettiautot.

Miten koko ja vakaus muuten liittyvät toisiinsa? Jos vauhti rupeaa hirvittämään, niin on kaksi suositeltavaa asiaa

A) Käyttää järkeä ja alentaa vauhtia
B) A:n jälkeen pitää huoli ettei aja sopimattomia nopeuksia jolloin auto on vakaudeltaan äärirajoillaan.

Meidän autokoulussa kerrottiin että valtaosa onnettomuuksista johtuu liian suuresta tilannenopeudesta. Mistähän se liian suuri nopeus johtuu?
 
Zone-sarja -42%
Don't feed the trolls...

kpsk sanoi:
Pienenä on isä kadehtinut naapurin meseä, ja itse kavereiden vehkeitä. Tai kultalusikka suussa- genre.

Pätee suhun myös, sä olet kääntänyt asian kuitenkin niin että se mitä sä kadehdit vähättelet, halveksut ja haukut :D Sun tyyppisiä henkilöitä on ennenkin nähty ja kuultu :wanha: Yhteistä Teille on se että ei ole mahdollisuuksia edes hankkia tällaisia kivoja leluja :whip:

Hinta muodostuu muiden ns. edustusautojen mukaisesti vääristä asioista ja ilmasta.

Tarkennatko vähän mitä nämä väärät asiat ovat? Korkea hinta kun tulee korkeammasta teknisestä tasosta, varustelusta, materiaaleista jne.


Meidän autokoulussa kerrottiin että valtaosa onnettomuuksista johtuu liian suuresta tilannenopeudesta. Mistähän se liian suuri nopeus johtuu?

Heh heh, totta kai näin on ja tämä on helpoin tapa kirjoittaa onnettomuusraportti valmiiksi. Mieti.
 
:offtopic:

kpsk sanoi:
Meidän autokoulussa kerrottiin että valtaosa onnettomuuksista johtuu liian suuresta tilannenopeudesta. Mistähän se liian suuri nopeus johtuu?

Kokemattomista kuskeista, jotka ajavat Toyotalla, Bmw:llätai jollain muulla vanhalla romulla, päissään, huonoilla renkailla lisäksi auto on täynnä humalassa olevia nuoria, jotka yllyttävät kuskia ajamaan lujempaa.
Siinä syitä suureen tilanne nopeuteen...
 
BS1 sanoi:
Don't feed the trolls...

Pätee suhun myös, sä olet kääntänyt asian kuitenkin niin että se mitä sä kadehdit vähättelet, halveksut ja haukut :D Sun tyyppisiä henkilöitä on ennenkin nähty ja kuultu :wanha: Yhteistä Teille on se että ei ole mahdollisuuksia edes hankkia tällaisia kivoja leluja :whip:

Tarkennatko vähän mitä nämä väärät asiat ovat? Korkea hinta kun tulee korkeammasta teknisestä tasosta, varustelusta, materiaaleista jne.

Heh heh, totta kai näin on ja tämä on helpoin tapa kirjoittaa onnettomuusraportti valmiiksi. Mieti.

Totta, näemme saman maailman eri tavoin. Minä en arvosta asioita mitä tuollainen auto edustaa verrattuna järkevämpiin autoihin. Okei, pitää myöntää että tuo oli aika kärkevää tekstiä, mutta pointti säilyy. Kyse ei ole tuollaisen hankkimisen mahdollisuudesta, enkä väitä että sellaista olisi. Kaikkiko hankkivat tuollaisen jos vain on mahdollisuus? En usko.

Korkea hinta muodostuu tarpeettoman tehokkaasta ja mielenvikaisesta moottorityypistä, tarpeettomasta koristeellisuudesta ja ennen kaikkea ihmisten halusta ostaa tuollaisia saavuttaakseen mielestään jotakin arvostettavaa. Foobari totesi tämän autotyypin edustavan A-luokan blingblingiä. Korkeampi tekninen taso on suuntautunut huonoon suuntaan kestävän kehityksen, niin sosiaalisen ja ympäristöystävällisyyden, kannalta.

Tämä setti alkaa mennä yleiselle puolelle. Jos olisin avautunut jossakin muuassa treadissa, niin havaitsisit kenties etten ole ainoa "trollaaja". Vaikka tulikin liian kärkevää :david: tekstiä kontekstiin nähden..
 
Örkki sanoi:
:offtopic:

Kokemattomista kuskeista, jotka ajavat Toyotalla, Bmw:llätai jollain muulla vanhalla romulla, päissään, huonoilla renkailla lisäksi auto on täynnä humalassa olevia nuoria, jotka yllyttävät kuskia ajamaan lujempaa.
Siinä syitä suureen tilanne nopeuteen...


Totta, autokanta on liian vanhaa ja kansa liian kännistä. Edustusautoilla ei ajeta juurikaan tilastollista häslinkiä. Ihmiset tuntuvat pitävän arvonsa symboleista niin hyvää huolta. Todellinen symbioosin irvikuva.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom