Chilikeskustelu

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Citymarketissa on jotain noita Chililitkuja.

Säilyykö tuollainen vajaa 4 litran pönikkä Texas Peteä kauankin hyvänä?

Ei meinaan ihan äkkiä selviä omalla kulutuksella tuosta määrästä ja pienemmät pullot taas saattavat loppua hyvinkin nopeasti. Kiitokset etukäteen!

Säilyy priimana muutaman viikon, sen jälkeen pikkuhiljaa alkaa maku huonontua. Ei mene niin äkkiä varsinaisesti pilalle mutta laatu vähitellen kärsii. Kannattaa pullottaa heti avaamisen jälkeen vaikka puolen litran muovipulloihin ja mahdollisesti pakastaa jos joutuu pidempään säilyttämään.

Chilikokemuksia

Ite olen todellakin kokenut näihin saatanan tulisiin sooseihin sisäistymisen varmaan aika samalla tavalla kantapään kautta ku moni muukin. Ensin maistetaan tabascoa, ja sitten siitä jotain pikkusen vahvempaa (50k SHU) tavaraa ja sitten ollaan niin kovia jätkiä että tilataan jotain miljoonan scovillen soosia.
Vedetään sitä teelusikallinen kerralla ja kunhan siitä selvitään hengissä (JOS selvitään:D) myönnetään että ei oo vielä valmis tälle tasolle. Sitten tilataan taas nöyränä poikana jotain miedompaa (100-200k SHU) ja sieltä aletaan sit nousta taas lähemmäs sitä miltsin Mad Dog revengeä joka vei ekan kamppailun 1-0 mutta saatana kyllä se päivä vielä tulee kun tuon päihitän!

The Source pällistelee hyllyssä myös mutta kun miljoonan scovillen soosia on maistanut ja sille antautunut niin kunnioitettavat 7.100.000 SHU on sellainen määrä että saa tuolla hyllyssä pällistellä vielä vuosia.

Sääntönä on pidetty kavereiden kanssa näissä tällaisia perussääntöjä joita moni muukin käyttää:

Kastikkeilla:
Pullo auki
Haistellaan sitä, ja sanotaan mitä mieltä siitä hajusta on.
Täysi teelusikallinen sitä.
Annetaan kyrventää 5 minuuttia ennenku juodaan mitään päälle.

Pippureilla:
Kanta pois ja syödään koko chili
Pureskellaan vähintään 15 sekuntia ja sitten nielaistaan jos pystyy.
Odotellaan noin minuutti.

On se JÄNNÄ miten sen poltteen aikana kärvisteleminen on vittumaisin tunne maailmassa mutta kun se on ohi, tulee sellainen "voitinpas saatana" fiilis ja kohta on taas uudet tulisemmat setit kehissä:D

Täysi teelusikallinen sitä.
Annetaan kyrventää 5 minuuttia ennenku juodaan mitään päälle.
Sourcen ja muiden yli reilusti miljoonan scovillen soosien tapauksessa pitää kyllä sanoa että ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET TEHKÖ NÄIN. Kokeilkaa ensin vaikka hammastikulla.

Megadeathit ja muut vastaavat 150ml pulloissa myytävät käyvät ekstremekokeiluihin teelusikkamäärin, mutta nämä pikkuisissa muutaman senttilitran pulloissa tulevat siirappimaiset uutteet eivät todellakaan, Niistä voi ihan oikeasti tulla hengenahdistusta ym. oireita. Ja jos ei muuta niin sellaiset vatsakivut että monet sanovat omakohtaisesti molemmat kokeneena puhjennutta umpisuolta paljon pienemmäksi kivuksi.

No en nyt tiedä, mad dogs revengeä kun vedettiin niin pystyin olemaan sen 2 minuuttia juomatta mitään. Astmaatikko olen siis itsekkin , ja HUOM!!! nuo säännöt on niitä sääntöjä joita moni muukin "chilipää" käyttää, en siis yritä yllyttää tekemään ketään mitään tyhmää.
Ei siis kannata näyttää muille miten kova jätkä on ja vetää ruokalusikallista sourcea..

Pippureilla:
Kanta pois ja syödään koko chili
Pureskellaan vähintään 15 sekuntia ja sitten nielaistaan jos pystyy.
Odotellaan noin minuutti.

On se JÄNNÄ miten sen poltteen aikana kärvisteleminen on vittumaisin tunne maailmassa mutta kun se on ohi, tulee sellainen "voitinpas saatana" fiilis ja kohta on taas uudet tulisemmat setit kehissä:D

Seuraavana päivänä vaan tekee kipeää vessassa:) Syötiin kerran kaveriporukalla 15 habaneroa/per nuppi. Kaikki meni suht. hyvin, kunnes koitti seuraavan päivän iltakakka.
Edit. poistettu hävyttömyydet lopusta:)

Seuraavana päivänä vaan tekee kipeää vessassa:) Syötiin kerran kaveriporukalla 15 habaneroa/per nuppi. Kaikki meni suht. hyvin, kunnes koitti seuraavan päivän iltakakka.
Edit. poistettu hävyttömyydet lopusta:)

Joo se paskalle meno on kyllä sellainen juttu mitä tekee chilisyönnin jälkeen mieli pitkittää niin kauan ku mahdollista :lol2:

Täytyy kiittää hyvästä palvelusta ja nopeasta postituksesta. Tilasin keskiviikkona ja pyysin josko olisi mahdollista, että saisin tuotteet tällä viikolla. Nyt vetelen kirjoittaessani cheddar-sipsejä. On hyvää. Oli toinen tilaukseni, eikä takuulla viimeinen.

Nagatoffee on muuten hyvää. Toffee itsessään ihan hyvää ja chili tuo juuri sopivan potkun. On kunnolla poltetta, mutta ei kuitenkaan liikaa.

poppamiehillä kyllä kestää se postittaminen.
Kaveri tilas/ maksoi viime torstaina ja eivät ole vieläkään perillä :lol2:
Tokihan oli pääsiäinen välissä mutta silti...

Mitenkäs muuten on? Tilasin kaksi pientä putelia Amazon mangoa ja sainkin samalla rahalla kaksi pulloa Habanero Mangoa. Oliko Amazon mango loppu tjsp, vai kävikö vahinko?

poppamiehillä kyllä kestää se postittaminen.
Kaveri tilas/ maksoi viime torstaina ja eivät ole vieläkään perillä :lol2:
Tokihan oli pääsiäinen välissä mutta silti...
Itse sain parissa päivässä. Tilasin muistaakseni tiistaina niin oli torstaina perillä ennen pääsiäistä

Mitenkäs muuten on? Tilasin kaksi pientä putelia Amazon mangoa ja sainkin samalla rahalla kaksi pulloa Habanero Mangoa. Oliko Amazon mango loppu tjsp, vai kävikö vahinko?
Hupsista, minun moka. Ota yhteyttä jos haluat korjata tilanteen, minun puolestani saat pitää nuo vaikka tuli pikkuisen nyt takkiin kaupalle noiden osatlta :)

Ei saatanan vittu. Aamupalaks tuli kokeiltua 3 palaa poppasuklaata.
Ensin maku on ku jossain pääsiäismunan suklaassa ja sitten PUM bih jolokia tarraa kielestä kiinni. AIka virkistävä kokemus.

Noi Blairin sipsit ei taida olla ihan tasalaatuisia tulisuuden suhteen. Se yksi cheddar-pussi josta kirjoitin joskus, oli aivan järkyttävän vahva. Yhtä vahva kuin cajun-pussi. Nyt tilaamastani määrästä cheddareita olen tuhonnut neljä pussia ja ne on olleet ihan tasalaatuisia. Kun taas chipotle pussi oli myös merkattu medium-tuliseksi, mutta siitä ei löytynyt sitten minkäänlaista potkua. Ainoa mauste joka maistui, oli joku grillimauste ja savu.

No, eihän tämä sinällään mitään haittaa, hyviä ne on joka tapauksessa. Ajattelin vaan, että onko muut huomanneet samaa?

Noi Blairin sipsit ei taida olla ihan tasalaatuisia tulisuuden suhteen. Se yksi cheddar-pussi josta kirjoitin joskus, oli aivan järkyttävän vahva. Yhtä vahva kuin cajun-pussi. Nyt tilaamastani määrästä cheddareita olen tuhonnut neljä pussia ja ne on olleet ihan tasalaatuisia. Kun taas chipotle pussi oli myös merkattu medium-tuliseksi, mutta siitä ei löytynyt sitten minkäänlaista potkua. Ainoa mauste joka maistui, oli joku grillimauste ja savu.

No, eihän tämä sinällään mitään haittaa, hyviä ne on joka tapauksessa. Ajattelin vaan, että onko muut huomanneet samaa?

Kyllä oon. Tosin vain habanero sipsien kanssa. Kaks pussia oli, toisessa olleita teki tiukkaa syödä ja toiset meni aika kivuttomasti alas. Eipä siinä, mikäs sen kivempaa ku ei tiedä mitä odottaa:D

Kyllä oon. Tosin vain habanero sipsien kanssa. Kaks pussia oli, toisessa olleita teki tiukkaa syödä ja toiset meni aika kivuttomasti alas. Eipä siinä, mikäs sen kivempaa ku ei tiedä mitä odottaa:D
Maistuukos noissa habanero-sipseissä se itse habanero? En uskaltanut tilata, koska jos maistuu, niin en saa niitä alas. Ei se tulisuus mitään, mutta habaneron ominaismaku on aivan järkyttävän paha. Noista jauheista en tiedä, mitä tossakin varmasti on käytetty, mutta tuore habanero jossain ruuassa saa naaman irvistykseen.

Maistuukos noissa habanero-sipseissä se itse habanero? En uskaltanut tilata, koska jos maistuu, niin en saa niitä alas. Ei se tulisuus mitään, mutta habaneron ominaismaku on aivan järkyttävän paha. Noista jauheista en tiedä, mitä tossakin varmasti on käytetty, mutta tuore habanero jossain ruuassa saa naaman irvistykseen.

Ei maistu habanero. Itekkin oon samaa mieltä tuon habiksen maun kanssa. Eli vaikka tabasco habanero on niin pahaa että tekee tiukkaa maun puolesta se saada syötyä niin vaikka noiden sipsien makua epäilin niin olivat helvetin maukkaita!!! tosi hyviä , ja sitten se polte. huhhuh...

Kyllä nuo cajunit hakkaa habaversion aika selkeästi noin maun puolesta, habaversiossa piikkaa läpi vähän tuota ominaiskatkua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom