Chilikeskustelu

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Edit: Itteä kiinnostais nuo Chipotlet, mutta ei juurikaan tulisena. Mitkä niistä on jonku verran Tabascoa tulisempia? Ja hyviä tietenki.
Iguanan chipotle on paras tähän mennessä vastaantulleista, täyteläinen ja miedompi kuin Tabasco. Toinen hyvä on El Yucateco, jossa on jo vähän enemmän potkua ja tosi voimakas savun maku.

Iguanan chipotle on paras tähän mennessä vastaantulleista, täyteläinen ja miedompi kuin Tabasco. Toinen hyvä on El Yucateco, jossa on jo vähän enemmän potkua ja tosi voimakas savun maku.

Okei, pitää laittaa lähiaikoina tilausta menemään.

Mistä kastikkeesta kannattaisi alottaa jollei kauheesti ole kokemusta noista chileistä? Haluaisin sen kastikkeen olevan kuitenkin sitten "riittävän" tulista ettei jäädä ihan tabasco asteelle...

Ite alotin tosta Blairin Pure Deathistä ja voin suositella muillekkin :thumbs: Se on sellaista että kun vaan muistaa teelusikalla annostella niin ei kovin herkästi saa ruokaa pilalle ja makukin on aika hyvä omaan mieleen. Ja kyllähän tuolla tarpeen vaatiessa saa aika tulistakin aloittelijan suuhun :hyvä: Ja nuo Blairin sipsit on kans aivan sairaan hyviä :kuola: Alkuun ne tulisimmat on vähä turhan tulisia ja suosittelenki ottaan niitä mediumeja kans jos tilaa. Hyvä laittaa noita tulisimpia pöydälle kippoon kun pitää pippaloita :D Näkee aika eksoottisia ilmeitä kun porukka niitä lappaa naamariin :D

Amazonin kastikkeita löytyy myös joistakin City Marketeista.
Chipotle :kuola:

Mulla on tota amazonin 5xChipotlee 157ml pulloo. sain ne 2,5e/kpl. Aivan älyttömän hyvää, muutenki chipotlet on kovia!!

Sain eilen tilauksen. Jalapeno Cheddar -sipsejä, Cajun-sipsejä, Kiukku-salmiakkia ja chilikaupan medium suklaata. Puolet suklaasta ja Cheddar sipsit meni yhdeltä istumalta.

Suklaa oli ihan ok, vaikka itse suklaan maku oli suoraan halvasta suklaajoulukalenterista. Aika mieto, mutta ei suklaaseen paljon enempää tulisuuttaa sovikaan.

Jalapeno-sipsit oli mun makuun jo siinä rajalla tulisuuden kanssa. Kyllä ne yhdeltä istumalta veti melko kivuttomasti, mutta sanonpa vaan, että en mä noin kiukkuisia jalapenoja ole kyllä mistään löytänyt. Vielä pitäisi uskaltaa toi cajun-pussi avata. Se näyttäisi olevan astetta tulisempaa.

Chilisalmiakki oli aika jees. Tosin se itse salmiakki oli taas mitä oli, mutta tulisuus toi siihen kivaaa potkua, vaikkei paljoa turkinpippureita kummempaa olekaan. Näitä pystyy vetämään enemmänkin kerralla ja tuloksena vain oikein miellyttävä polte.

Millastas muuten se nagakiukku on tohon verrattuna? Onko jo liian tulista, vai uskaltaako kokeilla ensi kerralla?

Joku pehmeä salmiakki muuten olisi aika kova, jos sellaista saisi. Ihan normaali kaupassa myytävät batman-chilisalmiakit on helvetin hyviä, mutta niissä ei kyllä ole minkään näköistä tulisuutta. No, ei se niiden tarkoitus olekaan, mutta joku ton tapainen aikuisille suunnattu tuote olisi loistava.

Nagakiukku -salmiakki on useampaa kertaluokkaa tulisempaa kuin tuo tavallinen, jossa sitä poltetta tosiaan on vain hyvin miedon lämmön verran. Toleranssi siihen kyllä kasvaa aika äkkiä mutta ekat pastillit saattavat olla suht hikoiluttavia :)

Kiskoin äsken ton cajun pussin naamaan telkkaria katsoessa. Vähän reilu viisi minuuttia senkin tuhoamiseen vain meni, eikä ollut kyllä yhtään jalapeno-sipsejä kummempia, vaikka näiden piti olla tulisempia. No, hyvä vaan, kyllä sitä poltetta silti riitti. Molemmat pussit oli hyviä ja lisää on pakko tilailla.

Sulla on kyllä ollut joku sattumapussi se cheddar, yleensä noissa kahdessa mainitussa on aika huikea ero tulisuudessa...

Nyt kun noi makeiset tuli puheeksi, niin kokeilin tossa kuukaus nirepakat tota tulista tummaa suklaata. Maku aika halpa mutta poltti kyllä, oli tosin aika pistävä polte. En voi suositella vaikka tummasta suklaasta tykkäänkin :/

Nyt kun noi makeiset tuli puheeksi, niin kokeilin tossa kuukaus nirepakat tota tulista tummaa suklaata. Maku aika halpa mutta poltti kyllä, oli tosin aika pistävä polte. En voi suositella vaikka tummasta suklaasta tykkäänkin :/
Veikkaan että kyse oli tuosta 60 gramman levystä Pepper-Kingin tummaa suklaata?

Ite tykkäsin habanero-sipseistä.Ei pussillinen kauaa vanhentunut :) Sitä Pepper-Kingin
vahvempaa suklaata tuli testattua myös levyllinen.Taidan syödä jatkossa chilit ja suklaat kumminkin erikseen.

mä ny täältä kysyn ni missä päi youtubee onse video mis se jätkä porukka (suomalaisii) testaa jotaa chilikastiketta tjsp...hurja kiroominen ku on niin tulista jne siin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom