Chilikeskustelu

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oottekos työ syöny noita tulisempia chilejä ihan paljaaltaan? Kaverilla oli jotain cittarin punaisia habaneroja, ja pitihän semmoinen mennä sitten yllytyksestä syömään. 5-10 kertaa pureskelin ja sitten nielaisin, heti ei tuntunut kovin pahalta, mutta jonkun minuutin päästä naama ihan punainen ja vesi valui silmistä:itku::curs: Jälkeenpäin oli kyllä kuningas olo:thumbs::david:

Oottekos työ syöny noita tulisempia chilejä ihan paljaaltaan? Kaverilla oli jotain cittarin punaisia habaneroja, ja pitihän semmoinen mennä sitten yllytyksestä syömään. 5-10 kertaa pureskelin ja sitten nielaisin, heti ei tuntunut kovin pahalta, mutta jonkun minuutin päästä naama ihan punainen ja vesi valui silmistä:itku::curs: Jälkeenpäin oli kyllä kuningas olo:thumbs::david:

Tuleehan noita syötyä. 7pod/pot ois seuraavaks hakusessa. Itteä ei se polte niin pelota mutta se seuraava aamu....

Onko kellään kokemuksia Dave's Private Reserve:stä?

Puljunetissä ainakin Dave's Private Reserve 2009 myydään ja tuotteessa on Yli 1.000.000 Scoville yksikköä.

Tekis mieli yks tollane puteli ostaa.
MUN mielestä ihan perus kauraa (muka muutama pisara per annos ja pah, kunnon kököt pitää olla!)...
Kaverin kaa ostettiin jouluksi paikalliseen mestaan pottu tuota ja alkaa oleen kohta loppu!

Joskus jossain nesteessä lilluneita Nagojakin popsinut ja ei ne mun suuhuni mitään ihmeellisiä olleet, tiedä sit jos oli huono satsi tai sen nesteen "syy"!?

Onko kellään kokemuksia Dave's Private Reserve:stä?

Puljunetissä ainakin Dave's Private Reserve 2009 myydään ja tuotteessa on Yli 1.000.000 Scoville yksikköä.

Tekis mieli yks tollane puteli ostaa.
On tullut maistettua ja syötyäkin ruokaa, johon tuota laitettiin pari tömpsäytystä. Maku on aika mieto, mutta itse pidän. Polte on tässä tuotteessa myös aika jees ja mukavan kestoinen!
Ite olen vain miettiny, että onkohan tuota Dave's private reserve 2010 missään vielä myytävissä Suomessa?

Chilikaappi näyttää nyt tältä :

Texas Pete hot sauce (7 pulloa)
Nate Dog wing sauce
Blairs Original Death sauce
Hot Headz! Naga Jolokia sauce
CaJohns Magma Hot Sauce
Mama Africa
Wicked Wanza
Noutaja 1M scoville chiliuute
Mad Dog 1M scoville chili extract
Bih Jolokia Jauhe
Kuivattuja jolokioita
Habaneroja
Chilisuklaata
Erilaisia chilisipsejä / pähkinöitä / karkkeja / jerkyjä

+ huomenna tulee

Mad Dog 5 Million Scoville Extract
tuoreita Naga Moricheja
Dave's Ghost Pepper sauce

+ pähkinöitä, namuja jne jne jne.

Ai että kun maistuu taas pitkästä aikaa tuliset niin taivaallisen hyvälle :P

Chilikaappi näyttää nyt tältä :

Texas Pete hot sauce (7 pulloa)
Nate Dog wing sauce
Blairs Original Death sauce
Hot Headz! Naga Jolokia sauce
CaJohns Magma Hot Sauce
Mama Africa
Wicked Wanza
Noutaja 1M scoville chiliuute
Mad Dog 1M scoville chili extract
Bih Jolokia Jauhe
Kuivattuja jolokioita
Habaneroja
Chilisuklaata
Erilaisia chilisipsejä / pähkinöitä / karkkeja / jerkyjä

+ huomenna tulee

Mad Dog 5 Million Scoville Extract
tuoreita Naga Moricheja
Dave's Ghost Pepper sauce

+ pähkinöitä, namuja jne jne jne.

Ai että kun maistuu taas pitkästä aikaa tuliset niin taivaallisen hyvälle :P

Mad Dog 5 Million Scoville Extract, mihin tota pystyy ees käyttämään? :D

noita naga moricheja tuli testattua. syöminen ei ollu kyllä nii paha mitä ois odottanu, mut mahassa kirveli aika reilusti ja sit vessareissu oli aika tuskaa..

Mad Dog 5 Million Scoville Extract, mihin tota pystyy ees käyttämään? :D

Tänään syötiin niin että hammastikkulla Blairs Cheddar Chipsien päälle 2-5 tökkäisyä tuota tavaraa ja menoksi. On muuten ihan loistava yhdistelmä. Myöskin ruuanlaitossa tuo on tosi kätevä. Kastikkeeseen muutama tippa ja johan on tulista, mutta maku ei muutu.

Ja pitäähän sitä hullujen raakanakin vedellä ;)

Itellä chili polttelee mennen tullen mutta koitan totuttaa mahaani pikku hiljaa lisäämällä chiliä ruokaan enemmän ja enemmän.Tähän asti toiminu,eli ei oo perse verellä tulisen aterian jälkeen :D

Esittelen ensin harrastusvälineeni:

Blair's Original Death
Blair's Pure Death
Blair's Salsa de la Muerte
El Yucateco Red
Mad Dog 357 Collector's Edition 600.000
Tabasco
Tabasco Habanero
Tabasco Chipotle
Mama Africa Red Chilli
Mama Africa Jalapeno

Erilaisia Thaimaalaisia kuivattuja chilejä ja rouheita
Pakkasessa bird's eye chilejä sekä lajitelma muita

Tulossa pian koko El Yucateco'n koko (varsinainen) sarja (Red, Green, Chipotle ja XXX). Tilasin nämä koska pidin erityisesti edellisestä Red:stä ja monet kehuu näitä edullisia Meksikon myydyimpiä kastikkeita.

Itse olen kyllä aina syönyt maustettua ruokaa mutta varsinaisen innostuksen sai aikaan Tahimaanmatka joista jäi käteen intohimo tulisiin thaikeittoihin ja salaatteihin. Kotona sitten kokannut aika paljon thairuokaa. Itse myrkytän melkein kaikki ruoat jollain chilillä: pinaattiohukaiset, makkara, maksalaatikko ja monet muutkin vähemmän itsestäänselvät ruoat. Jos raejuustoon on kyllästynyt sekoitan siihen pari tlk Originaalia ja taas maistuu :)

Muutama sana tuosta Mad Dogista: Pullo on jo pari vuotta vanha eikä sitä ole kulunut montaa teelusikallista. Alussa pidin sitä aivan myrkkynä ja pidän sitä toki edelleen todella tulisena mutta enää en irvistele aivan yhtä tuskissani kun tipan ottaa. Enempää en ole sellaisenaan kokeillut. Isoon chilisatsiin voi laittaa 1tlk mutta kastikkeen maku ei ole mielestäni kaikkein paras vaan vahvojen kastikkeiden tapaan hieman tunkkainen.

Da bomb on ainakin jo meikäläisen makuun suht tulista. Intissä kaverilla oli sitä leirillä mukana ja kun teelusikallisen sitä laitto pakkiruokaan, niin siinä ei muu maistunutkaan enään :D

Itse olen kyllä aina syönyt maustettua ruokaa mutta varsinaisen innostuksen sai aikaan Tahimaanmatka joista jäi käteen intohimo tulisiin thaikeittoihin ja salaatteihin. Kotona sitten kokannut aika paljon thairuokaa.
Sama homma. Ennenkin kyllä söin, mutta nyt ehkä enemmän melkein vuoden Thaimaan reissun jälkeen.

Nykyään etenkin Papayasalaattia tulee tehtyä paljon. Papayasalaattia ja sticky riisiä. :)

Bird chilit seassa tietenkin.

Onkos Pakkiksen chilifaneilla kellään harrastuksena itse kasvatella chilejä? Hurahdin harrastukseen viime keväänä ja pistin siemenet multiin kesällä. Eli vähän myöhään tätä kautta ajatellen, mutta eipä tuo harrastamista ole hidastanut.

Nyt kasvaa n. 10 taimea olohuoneen nurkassa ja ensi kaudelle on vaarana, että mopo karkaa käsistä :) Koitan kyllä pitää homman jossain järkevissä mittasuhteissa. Vähimmäistavoitteena oli, että jos kasvit niin kauan säilyy hengissä, että yhdenkään chilin saisi omasta puskasta kehitettyä. Vuodenvaihteessa sitten uudet siemenet itämään, että saa kesäkaudelle kunnon pensaat terassille :)

Täältä ilmoittautuu yks! Prisman jotain halpis chili siiduja , habaneroi ja nagaa pistin multiin vuoden alussa. Saldona prisman chileistä kymmenkunta chiliä, yks habanero ja komee naga puska ilman chilei. Mitään erikoisia menetelmiä ei ollu käytössä, lähinnä vaan "ikkunalauta kasvatusta"

Onko kellään ideoita miten saisi kotona tehtyä hyviä hotwingseja ? Ne kaupan marinoidut on suht hyviä mutta ei läheskään yhtä hyviä kuin esim siipiravintolan.
Saako sitä Texas Peteä kaupasta ?

Texas Peteä saa kaupoista, ja sen lisäksi ainakin Tampereella ravintola Hook myy niiden käyttämää kastiketta.

Itse kasvatettu chili se on sitä parasta chiliä :)
Tällä hetkellä löytyy:
3 x Orange Habanero
3 x Naga Morich
1 x Black Scorpion Tongue
2 x Bolivian Rainbow
2 x Rocoto Red Peruvian
2 x Lemon Drop
2 x Cheiro Amarela
2 x Habanero Caribbean Red (suosikki, leivälle, pizzan päälle..:P)
2 x Criolla Sella
Lisäksi joku dominikaanisesta tasavallasta peräisin oleva punainen habanero.

Onko muuten kellään kokemusta chilikaupan 40% bih jolokiaa sisältävästä Löyly -soosista? Olen jo pitkään etsinyt tulista soosia, jossa ei olisi sitä extraktia antamassa peräreiän makua.

Täytyypi oikein tännekin suositella tuota Tabasco Chipotlea (Chipotle = savustettua chiliä).
Itse soossi on melko mietoa, mutta se savustuksesta syntyvä maku on aivan fantastinen itsessään. Lisäksi se maku ei ole kuulemma peräisin mistään kemiallisesta esanssista, kuten useimmat savusoossit, vaan aidoista chipotleista ja silti se maistuu vahvasti.

Kovin tulista se ei tosiaan ole, mutta todella hyvän makuista tavaraa. Ja löytyy varmaan ihan lähikaupastakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom