Chilikeskustelu

Poltteen maksimointi

Jos omistatte Dave's Private Reservaa niin ottakaas sitä tippa tai kaksi
raakana ja menkää sen jälkeen saunaan hengittämään suun kautta. Ei voi muuta sanoa että huh huh mikä fiilis. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tulisimpia Blaireja ja muutama uusi tuote kaupassa. Esimerkiksi pari varsin mainiota sinappia Australiasta, unohtamatta Mad Dogin huippuhyvää 357 -sinappia. Niin ja siipikastikkeitakin on paria erilaista.

Olipa hyvä, että osui tämä threadi silmiin.
Aina olen diggaillut erilaisista chilisooseista, mutta Suomesta ei ole tahtonut löytyä, joten olen tilannut Englannista (yksi Englantilainen tuttu valmistaa itse pirun hyviä kastikkeita).
Englannista tilatessa vaan ongelmana kohtuu korkeat postikulut.

Pitääpä tutustua tuohon chilikaupan valikoimaan ja laittaa tilausta sisään lähipäivinä :thumbs:

Tilattiin chilikaupasta kaverin kanssa jokin aika sitten useampi purkki soosseja. Tavarat taisi olla perillä kahden päivän päästä tilauksesta, ja oikein hyvin pakattuna. Eli voin suositella :).

hot.jpg

Noita kuulemma saa pääkaupunkiseudun K-supermarketeista, toivottavasti leviävät pian myös Pohjois-Suomeen.
Pain 100% = :kuola: :haart:

Mistä kastikkeesta kannattaisi alottaa jollei kauheesti ole kokemusta noista chileistä? Haluaisin sen kastikkeen olevan kuitenkin sitten "riittävän" tulista ettei jäädä ihan tabasco asteelle...

Mistä kastikkeesta kannattaisi alottaa jollei kauheesti ole kokemusta noista chileistä? Haluaisin sen kastikkeen olevan kuitenkin sitten "riittävän" tulista ettei jäädä ihan tabasco asteelle...
Jauheista suosittelen chipotle chilejä. Aivan loistavaa, saat makua leivästä kastikkeisiin.
Blair's After Death on hyvä tulinen pöytämauste, mutta sitäkään ei kannata vetää tyhjään mahaan.
Itse suosin jalapenokastikkeita, joku siinä vihreässä palossa viehättää. :)
Esimerkiksi Blair's Heat Collection: Jalapeno Tequila :haart::haart::haart:
Tosin tossa ei ole tulisuutta tabascoa kummemmin mutta maku on taivaallinen sellaisenaan. Siihen kun lisäät chipotlea tai vaikka tota after deathia, takuulla tulee tulisuutta ja makua tarpeeksi. Varsinkin jos tabasco on ollut entuudestaan "tulista".

Vaihtaisin After Deathin Death-kastikkeeseen, jos kokemusta ei ole yhtään. Blairin kastikkeista kuitenkin maultaan paras on juuri tuo After death,

Nyt tulee vähä noob kysymys mutta eihän esim. tabasco mitään chilipohjaista ole. Siinähän on pippuria eli köynnöskasveista saatavaa ja chili on paprikoista? Miks sanotaan sitten chilipippuriksi?

Nyt tulee vähä noob kysymys mutta eihän esim. tabasco mitään chilipohjaista ole. Siinähän on pippuria eli köynnöskasveista saatavaa ja chili on paprikoista? Miks sanotaan sitten chilipippuriksi?
"Chili on nimitys niille paprikoille, joiden kapsaisiinipitoisuus on niin suuri, että niitä voidaan hyödyntää mausteina eri ruoissa. Myös monet chililajikkeet kuuluvat Capsicum annuum -lajiin, mutta esimerkiksi tabasco valmistetaan samaan sukuun kuuluvasta Capsicum frutescens -lajista."
-wikipedia

Dave's Private, astetta tulisempaa :D

Tuota käytän lähes päivittäin, antamaan kivan jälki potkun ruokaan.
Vuoden 2008 putelli.
Kaksi tippaa 400g j-lihaan on sopiva suhde itselleni. 3 tippaa tekee ruuasta syömä kelvottoman.

Kannattaa aloittaa hammastikulla annostelu, kun ekaa kertaa maistaa tuota ;)

Kaveri laitto kolme tippaa Privatea juustosiivun päälle ja syötti mulle, polttelihan se ihan mukavasti. Huulia kirveli monta tuntia.

Edit: Itteä kiinnostais nuo Chipotlet, mutta ei juurikaan tulisena. Mitkä niistä on jonku verran Tabascoa tulisempia? Ja hyviä tietenki.

Chipotle on aivan helvetin hyvää. Kyllä sitä voi aloittelijakin käyttää kunhan ei laita niinkuin paprikajauhetta. Kantapään kautta noi oppii.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom