Chilikeskustelu

Juu, mutta ei maistu tunkkaiselle niinku monet muut habanero tuotteet. Nyt lähtee testiin pure death. Jugut valmiiks. Aika siisti kokemus muuten oli, eilen söin tuota mad dogs revengeä ja tänään menin sit saunaan. Ekalla kerralla poltti naamaa ihan vitusti. Tokalla kerralla poltti
sormenpäitä, toista polvea, otsaa. Helvetin siistejä kokemuksia näistä :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen itsekin miettinyt, että minkä takia habanero on niin käytetty ja suosittu chili. Omaan suuhun polte on aian liian pistävä ja vittumainen. Chipotle ja jolokia ovat tähän mennessä ehkä suosikkeja (jolokiaa olen maistanut tosin vain Pure Deathissa)

Bih jolokia on kyllä aika erinomaista pulverina, soveltuu aika mukavasti esim. pyttipannua tai läskisoosia ryydittämään. Pehmeä mutta vakaa potku, on myös varsin ketterää annostella hyppysellisinä vs. extractoidut tipat. Mistä tuleekin mieleeni että se taitaapi olla nyt omasta kaapistani loppu :itku:

Bih jolokia on kyllä aika erinomaista pulverina, soveltuu aika mukavasti esim. pyttipannua tai läskisoosia ryydittämään. Pehmeä mutta vakaa potku, on myös varsin ketterää annostella hyppysellisinä vs. extractoidut tipat. Mistä tuleekin mieleeni että se taitaapi olla nyt omasta kaapistani loppu :itku:

Todellakin, Bih Jolokia paprikajauhe on mun suosikkia. Paras tulinen jauhe mitä oon löytänyt. Taitaa olla vaan 10% bih jolokiaa tuossa jauheessa, mutta mulle riittää polte ihan hyvin.
E: Ja sitä ei näköjään enää löydy. :(

Tänään hain paketin postista, aivan loistavaa tavaraa Chilikaupasta! Tuli nestesavua, "Sauhua" ja CaJohns 10:ä. Viimeisin oli aika tymäkkä tuttavuus, juuri sopivaa käytettäväksi ruoanlaittoon jos haluaa tosi tulista ruokaa, jota pystyy silti syömään.

Olen erittäin tyytyväinen tavaran laatuun, kommunikaatio toimi ja toimitus oli nopeaa. Ainoa miinus oli se, että vasta kassalla tajusin että tuotteisiin tulee alvit päälle, yllätuskustannukset kassalla ei oo kivoja. Eipä nuo kovin kallita silti olleet kun ulkomaisia kauppoja katsoo eli hinta/laatu kohdillaan. Ensi tilaukseen sitten supertulisia! :)

Joo-o, äskeiseen vielä sen verran että höpisin ihan omiani noiden alvien kanssa, onhan ne näköjään niissä hinnoissa jo mukana. My bad!

mikä olis joku yleis kastike tuomaan tulisuutta ruokiin toi tabasco maistuu omasta mielestä ihan etikalle. joku perus vaikka mitä sais cittareista? kun itekin diggaan aina tulisista ruuista.
sori jos oli vaikeesti kirjoitettu

mikä olis joku yleis kastike tuomaan tulisuutta ruokiin toi tabasco maistuu omasta mielestä ihan etikalle. joku perus vaikka mitä sais cittareista?

Yksi mun suosikeista maunkin puolesta on mama africa's -sarjan peri peri -kastike. Ei liian ytyä, muttei myöskään liian löysää.

Joskus tuo Habanero Tabasco oli sellaista "vain muutamia tippoja ruoka-annokseen" -tulista. Nyt kun on jo pidempään käyttänyt After deathia pöytämausteena ja pitkästä aikaa laittoi leivän päälle tuota Tabascoa, niin aika vaisuahan se oli eikä muutenkaan kovin hyvää maultaan.

Mun mielestä habanero tabascossa on kans samankaltainen etikkainen maku, tosin ei ihan niin voimakas. Ja on vähän lussua.

Joskus tuo Habanero Tabasco oli sellaista "vain muutamia tippoja ruoka-annokseen" -tulista. Nyt kun on jo pidempään käyttänyt After deathia pöytämausteena ja pitkästä aikaa laittoi leivän päälle tuota Tabascoa, niin aika vaisuahan se oli eikä muutenkaan kovin hyvää maultaan.

Joo, pakko kompata tätä:D

Itelläkin after/sudden/mega deathit mausteena joka ruuassa niin ei tuo habanero enää tunnu missään, vaikka joskus pelottikin. Ja hyi saatana mitä paskaa maultaan tuo habanero tabasco.

Huhhuh. Taas tuli vietettyä koko aamu naama punasena pöntöllä.
Onko mitään millä vois helpottaa noita tulisten kastikkeiden / chilien syönnin aiheuttamaa oloa seuraavana aamuna?

Onko kellään kokemuksia Dave's Private Reserve:stä?

Puljunetissä ainakin Dave's Private Reserve 2009 myydään ja tuotteessa on Yli 1.000.000 Scoville yksikköä.

Tekis mieli yks tollane puteli ostaa.

Onko kellään kokemuksia Dave's Private Reserve:stä?
Maistamaan en ole päässyt, mutta yleensä nuo "tappavissa" scovilleissa pyörivät kastikkeet eivät ole maultaan järin herkullisia. Sisältävät kapsaisiinikonsentraattia, joka on kai jossain määrin kitkerää kamaa. Ennemminkin kuriositeettina noita kai hankitaan. Pyörähdä chilifoorumilla, siellä on muistaakseni noista enemmänkin juttua parin vuoden takaa.

Tuolla juttua The Sourcesta (7 miljuunaa scovia): http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=3066.0

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom