Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mahdanko olla yksin tämän ongelman kanssa? En yksinkertaisesti voi sietää habanerojen makua. Tulisuus ei ole se ongelma, vaan se ominaismaku. Yleensä chilien maku on sellainen paprikamainen, oma ehdoton suosikki maun puolesta on jalapeno. Mut habanero, sen maistaa kyllä läpi melkein mistä tahansa ja pirjo pyrkii suuhun lähes välittömästi :urjo:
omat suosikit on piripiri-soosit ja cayennepippurisoosit. Molemmista ei ole taidettu juuri tässä threadissä puhua. Aikoinaan Alepoistakin sai säilöttyjä piripirejä mutta on poistunut valitettavasti valikoimasta jo vuosia sitten. Ainakin joistain k-marketeista saa Portugalilaista Quinta D´avon piripiri sooseja.
Mun mielestä taas habanero on helvetin hyvää.Habanero maistuu lähes yhtä pahalta kuin Nagat. Jalapenot on loistavia, niitä vaan näkee harmillisen harvoin missään myynnissä - kun jotain on niin tuppaa oleen just Habaneroja tai Nagaa. Aji Cristal on kans ihan älyttömän hyvän makuinen lajike.
Kaupan habaneroissa on ihan älyttömiä eroja. Kerran Prismasta ostin semmosen neljän paketin ja ensimmäinen kerran laitoin yhden kappaleen 400g jauhelhiaa eikä makua edes huomannut. Seuraavaan satsiin 2kpl ja tuli ihan helvetin tulista. Oma sato meni tänä vuonna lähes kokonaan pilalle kun nagoihin ja jalapenoihin tuli älyttömästi kirvoja enkä saanut millään pois. Toisessa huoneessa olleet habanerot sentään säästyivät.No voi olla. Riippuu tietenkin mihin on tottunut. Mutta itse laitan pari orange habaneroo kattilalliseen keittoo. Se on sellasta sopivan tulista sillon.
Habanero maistuu lähes yhtä pahalta kuin Nagat. Jalapenot on loistavia, niitä vaan näkee harmillisen harvoin missään myynnissä - kun jotain on niin tuppaa oleen just Habaneroja tai Nagaa. Aji Cristal on kans ihan älyttömän hyvän makuinen lajike.
Mun mielestä taas habanero on helvetin hyvää.
Googleta Fatalii, löytyy siemenet ja paljon tietoaKiknnostais tuo omien chilien kasvatus ja siitä onkin noussut muutama kysymys:
Millä pääsee helposti alkuun? ostanko vain kaupasta chilejä ja laitan siemenet kukkaruukkuun mullan kera?
Jos nyt se ei noin mene, miten sitten? kiinnostaisi myös jokin hyvä lajike aloittaa tämä harrastus. (mieto ja helppo kasvattaa)
kiitän!
Oon saanu noi simput tutun kollegalta, joka ei ollut 100% varma, että ovat moricheja, mutta totesi, ettei niitä pysty itse syömään. Ulkonäkö tosiaan täsmää netin kuviin ja väri on osassa podeja ferrarin punainen. Heitin tossa eilen yhden naamariin, ja polte ei ollut suussa jäätävä,mutta hikeä puski ja koko kroppa oli kuin olisin ollut saunassa. Myös erittäin miellyttävä hedelmäinen maku. Blairsin pure death maistui ketchupilta ton jälkeen. Eli kai tässä myös hieman tolea on ja röökin poltto tuskin edistää makuaistia
Mä olen kanssa joskus syönyt mietoja nagoja. Tai siis vitut mitään mietoja, ehkä puolet habaneron tulisuudesta. Mutta siis ihan naurettavan mietoja siihen nähden mitä ne yleensä on.