Chilikeskustelu

Näitä xilitemppuja 'riittävästi' harrastelleena olen havainnut jännän ilmiön: ei enää tee mieli koittaa mitään supertulista (ei tee mieli litkiä 7 litraa jugurttia), mutta näitä tarinoita on kiva lukea.

Henkilökohtaiset tuntemukset pienintäkään lahjakkuutta ja verbaaliakrobatiaa omaavan tuotoksina ovat jotenkin niin... Käsin kosketeltavia - sen kivun voi aistia vähän kuin katsoisi jackassia telkusta.

Eli kokeilkaahan hullut vielä lisää ja laittakee tarinoita ;)

(Omat vanhat videojorinat ryssityillä audiosynceillä jne löytyy https://m.youtube.com/user/sethaie jos nyt välttämättä pitää jotain OCta laittaa)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mistä tampereelta löytynyt hyviä habaneroja? Itse tullut sutattua paljon noiden tosi vahvojen +10 poppamies kastikkeiden kanssa, mutta ihan tuoretta habaneroa ei ole tullut vielä maistettua.

Pitanee kayda kokeilemassa tuota Death Burgeria jollain Suomen visiitilla. Viime kesana kavin syomassa tuon Chicosin saalittavan pokkaburgerin. En ymmarra mita jarkea on food challengessa, jonka burgeri ei edes polta suussa. Ehka sen oli tarkoitus olla haaste Chicosissa kayvan lapsiperheen 5-vuotiaalle. Tulisin ruoka mita olen koskaan maistanut on seuraava:

The Buffalo Wing Factory And Pub

Jos joskus noille kulmille eksyy, niin suosittelen kokeilemaan... Nuo wingsit on maustettu ihan puhtaalla kapsaisiinilla. Nuo aiheuttavat ihan saalimatonta kipua moneksi tunniksi kaikkialle. Jalkipolte oli myos erittain kova ja vessassa tuli jodlattua muutaman kerran tavaran tullessa ulos. Washington DC:n lahimaastossa on muutenkin aika hyvia food challengeja:

http://www.washingtonpost.com/going...challenges/2012/02/14/gIQA3aiTGR_gallery.html

EDIT: Voisi ehka lisata tahan, etta ehka huonoin idea koskaan oli food challenge Dallasin-Forth Wortin lentokentalla olevassa grillissa. Kyseessa oli aivan perkeleen tuliset ribsit. Tuli syotya nama sopivasti ennen Lontoon lentoa. Lentokoneessa olikin aika mukavaa.

Näitä xilitemppuja 'riittävästi' harrastelleena olen havainnut jännän ilmiön: ei enää tee mieli koittaa mitään supertulista (ei tee mieli litkiä 7 litraa jugurttia), mutta näitä tarinoita on kiva lukea.
Tämä. Nykyisin revin tuoreistakin siemenet ja siemenkannattimet irti ja nautiskelen jumalattoman hedelmäisestä mausta. Ei vain vanha jaksa.

Jos chilin ystävät joskus törmäätte tälläiseen chilikastikkeeseen, niin suosittelen heti ostamaan muutaman lavallisen.. Maku on euforiaa (tuttu toi sitä indonesiasta tuliaisiksi varmaan 100 putelia)

nnl6h0.png

Kauankos teillä meni, että pystyitte ottaan ruokalusikalla nuppineulanpään sijaan noita +250,000 schovillen settejä? Itse totuttelin tolla ahjo juntusen 330,000 kastikkeella.. aluksi vähän kastoin hammastikkuun ,hieroin kieleen jne.. nykyään ruokalusikallisen pystyy ottaan, eikä enään tule irvisteltyä samanlailla kun aluks siitä hammastikun päällisestä :D ... aaah huomena saa habaneroja aaaah.. tää koukuttaa!

Kauankos teillä meni, että pystyitte ottaan ruokalusikalla nuppineulanpään sijaan noita +250,000 schovillen settejä? Itse totuttelin tolla ahjo juntusen 330,000 kastikkeella.. aluksi vähän kastoin hammastikkuun ,hieroin kieleen jne.. nykyään ruokalusikallisen pystyy ottaan, eikä enään tule irvisteltyä samanlailla kun aluks siitä hammastikun päällisestä :D ... aaah huomena saa habaneroja aaaah.. tää koukuttaa!
Ei kauaa. Joka ruokaan sitä tuli joskus 10v sitten lutrattua ja pikkuhiljaa kipukynnys nousi.

On tämä kyllä koukuttavaa hommaa. Joka päivä pitää tulisempaa ja tulisempaa saada aikaiseksi. Tällähetkellä mennään noissa Madame Jeaneteissa mitä saakin ainaki S-ryhmän putiikeista. 1 kokonainen Madame jauhelihapaketin ja muiden lisukkeiden kanssa tuntuu jo helvetilliseltä. Mutta, aina vaan lisää. Tuo Roosterin Death Burger kummittelee mielessä, kyllä se joskus täytyy kokea.

naga morichi selätetty :) ei ollut itseasiasssa niin paha kun oletin, koko kroppa kyllä puutui hiukan ja päässä heitti , mutta silti :D :D.

Juu on koukuttavaa puuhaa. Itsellä nyt vähän jäänyt, joten taitaa olla toleranssit laskenut jo aika alas. Ne kun nousee aika helpolla, kun päivittäin vetää tulista safkaa.

Kunnon chili polttaa aina kahdesti ;) ... Tuppaavat vaan monesti olemaan myös niin pahanmakuisia ettei enää huvita niiden kanssa leikkiä. Koukuttaahan se kyllä yllättävästi...

Kertokaapas "chilipäät", kannattaisiko mun ilmoittaa avovaimo johonkin chilinsyöntikilpailuun. :)

Meikäläiselle riittää about 1kpl Bird's eye "pipanoita" :) ja kyllä tiedän syöneeni, vaikka vahvasta ruuasta pidänkin. Avovaimo vetelee noita sellasen 20-30kpl salaattiin(tai keittoon jne) ja hupsin, "little bit spicy" on vaan kommentti. Ja yam yam, eikun ääntä kohti. Toki 3-vuotiaasta saakka on toleranssiaan nostanut, kun on aasialaista alkuperää. Mutta silti ihmettelen...En vaan pysty noita montaa vetämään ja aina saadaan kyläillessä hyvät naurut, kun alan heti irvistelemään kokeiltuani taas kerran, joko nyt menisi...:evil:

Kertokaapas "chilipäät", kannattaisiko mun ilmoittaa avovaimo johonkin chilinsyöntikilpailuun. :)

Meikäläiselle riittää about 1kpl Bird's eye "pipanoita" :) ja kyllä tiedän syöneeni, vaikka vahvasta ruuasta pidänkin. Avovaimo vetelee noita sellasen 20-30kpl salaattiin(tai keittoon jne) ja hupsin, "little bit spicy" on vaan kommentti. Ja yam yam, eikun ääntä kohti. Toki 3-vuotiaasta saakka on toleranssiaan nostanut, kun on aasialaista alkuperää. Mutta silti ihmettelen...En vaan pysty noita montaa vetämään ja aina saadaan kyläillessä hyvät naurut, kun alan heti irvistelemään kokeiltuani taas kerran, joko nyt menisi...:evil:

Chilifesteillä taitaa olla vuosittain naga morichin syönnin mm-kisat :D, sinne vain ottaan chilipäistä mittaa. :dance:

Mutta viime viikonloppuna wanha opiskelutoverini saapui Tampesteriin pikkuvaimonsa kanssa lähinnä chili-festivaalien tunnelmista nauttiakseen ja kun joskus puolivakavissaan on puhuttu tuosta Jack the Roosterin Death Burgerista, niin jostain kumman syystä päivällispaikaksi valikoituikin tuo kyseinen ravintola. Tarkoituksena siis kumpaisellakin vetäistä tuo pikku burgeri kitusiin.

Onnittelut näin vähän myöhässä. Toivottavasti sulle ei käy niin kuin mulle. Tuossa oman tekstini loppupuolella arvuuttelen, että en ole ihan varma kannattiko ja nyt voin sanoa, että ei kannattanut. Maha otti tuosta niin kovaa nokkiinsa, että Chilihommat on joutunut jättämään kokonaan väliin ja nykyään jopa ihan tavallinen paprika vähänkin suuremmissa määrin saa aikaan melko väkivaltaisen rpiplun.

Suositut

Back
Ylös Bottom