Carnivore Diet

Kuukaudenko meinasit kokeilla vai miten?=)Kerros tuloksia ja fiiliksiä dieetin aikana sitten!mielenkiintosta =)
Kuukauden joo. Alkuun tuntui vähän siltä että ei helvetti miten sitä kuukauden pystyy syömään pelkkää lihaa, mutta tuntuu että päivä päivältä tuntuu vain paremmalta. Nyt olen puolitoista viikkoa paastonnut joka päivä 14-19 tuntia, mikä on onnistunut ilman mitään ongelmia kun aiemmin "ns" normaali ruokavaliolla en koskaan pystynyt sitä toteuttamaan vaihtelevan vuorokausirytmin takia. Nyt pystyn helposti syömään viimeisen aterian vaikka kello 20 ja mennä nukkumaan (töiden takia) 05-06 välillä syömättä mitään. Ei puhettakaan sellaisesta muilla ruokavalioilla.

Olen silti skeptinen tämän ruokavalion suhteen, mutta se on päivä päivältä vaikeampaa kun perkele tuntuu vain niin hyvältä. (Pitkän aikavälin vaikutuksistahan en osaa sanoa mitään)

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itellä kans 16h aikaikkuna onnistuu pajon helpommin keto ruokavaliolla (lihaa,kasviksia,kanamunia,salaattia ollu ruokavaliossa).Normi ruokavaliolla ku kokeili nii nälk kerkes tulla aina..itellä kans kasilta viimestää vika safka seuraava 12 duunissa.

Eilisen syömisiä, vähän tavallisemman kaavan mukaan kuin aiempi video. On muuten hauska huomata miten negatiivinen vastaanotto aiemmalla videolla oli. Sitä voi tehdä videon jostain hiilaritankkauksesta jossa vetää vaikka yli 500g sokeria eikä kukaan reagoi mitenkään, mutta syöppäs pelkkää lihaa päivän ajan niin johan se menee jengillä tunteisiin. :LOL:

Nyt on päivä 23 menossa pelkällä lihalla ja muutama huomio matkan varrelta.
- Treenitehot tuntuvat hiipuvan päivä päivältä, toisaalta painoa on myös lähtenyt 6.3kg mikä tietysti vaikuttaa ainakin painojen nosteluun. Olo on yleisesti energinen ja hyvä, mutta heikkous treenatessa vaivaa kyllä. Tuntuu kyllä mielestäni astetta heikommalta kuin normi vhh/keto ruokavalioilla. Uskon että tämä ajan myötä paranisi mutta en tiedä ehdinkö itse kokea tätä muutosta.

- Välillä tuntuu vähän nihkeältä syödä pelkkää lihaa. Se rasvaisuus ja suolaisuus alkaa vähän kyllästyttämään, kyllä siihen kaipaa mukaan vähän hedelmiä ja kasviksia.

16.5 käyn verikokeissa, otan: teston, kolesterolit, kilpirauhasen, munuaisten+maksan toiminnan, sokerit, CRP:n ja perus verenkuvan.

Eilisen syömisiä, vähän tavallisemman kaavan mukaan kuin aiempi video. On muuten hauska huomata miten negatiivinen vastaanotto aiemmalla videolla oli. Sitä voi tehdä videon jostain hiilaritankkauksesta jossa vetää vaikka yli 500g sokeria eikä kukaan reagoi mitenkään, mutta syöppäs pelkkää lihaa päivän ajan niin johan se menee jengillä tunteisiin. :LOL:

- Treenitehot tuntuvat hiipuvan päivä päivältä, toisaalta painoa on myös lähtenyt 6.3kg mikä tietysti vaikuttaa ainakin painojen nosteluun. Olo on yleisesti energinen ja hyvä, mutta heikkous treenatessa vaivaa kyllä. Tuntuu kyllä mielestäni astetta heikommalta kuin normi vhh/keto ruokavalioilla. Uskon että tämä ajan myötä paranisi mutta en tiedä ehdinkö itse kokea tätä muutosta.

- Välillä tuntuu vähän nihkeältä syödä pelkkää lihaa. Se rasvaisuus ja suolaisuus alkaa vähän kyllästyttämään, kyllä siihen kaipaa mukaan vähän hedelmiä ja kasviksia.

16.5 käyn verikokeissa, otan: teston, kolesterolit, kilpirauhasen, munuaisten+maksan toiminnan, sokerit, CRP:n ja perus verenkuvan.

Joo voin kuvitella et alkaa vähä kyllästyttä mut hyvin jaksanu pysyy pelkäas meatis!Minkälaista negatiivista vastaanottoo :D:D ku ei tääl eikä tupes näkyny mitää..Jotai vege itkijöitä?:LOL: verikoe tulokset tänne sit kans mielenkiintost nähä vaikuttaako mihkää!(y)

Olipa hyvännäköisiä entrecote pihvejä :kuola:

Joo voin kuvitella et alkaa vähä kyllästyttä mut hyvin jaksanu pysyy pelkäas meatis!Minkälaista negatiivista vastaanottoo :D:D ku ei tääl eikä tupes näkyny mitää..Jotai vege itkijöitä?:LOL: verikoe tulokset tänne sit kans mielenkiintost nähä vaikuttaako mihkää!(y)
Näitä :ROFLMAO:

Liitteet

• angryvegan.JPG
    angryvegan.JPG
    19,9 KB · Katsottu: 752
Nyt kun saat verikoe tulokset niin kysymys.

Oletko niillä kaloreilla mitä voisit noudattaa loppuelämäsi ?

Koska esim alhainen kalorimäärähän edistää terveyttä oli sit liha tai vege dieetti.

Mutta tsemppiä erittäin hienoo että jaksat yrittää tollasta.

Nyt kun saat verikoe tulokset niin kysymys.

Oletko niillä kaloreilla mitä voisit noudattaa loppuelämäsi ?

Koska esim alhainen kalorimäärähän edistää terveyttä oli sit liha tai vege dieetti.

Mutta tsemppiä erittäin hienoo että jaksat yrittää tollasta.
Mullahan ei tässä varsinaisesti ole ollut tarkoituksena pudottaa painoa, taikka nostaa sitä. Oon joka päivä syönyt sen verran kun on tehnyt mieli ja tuntunut tarpeelliselta. Sitä on oikeastaan itsestään muodostunut tietyt määrät mitä syö, eikä sen yli tee mieli mennä. Kaiken mitä olen syönyt olen kirjannut alas ja sitten kun loppuraporttia kirjoitan niin lasken päivittäisen kalorikeskiarvon. Pari päivää sitten heitin huvikseni syömiset MyFitnessPaliin ja päivän saldoksi tuli joku 3100 kaloria. Veikkaan että se on aika lähellä totuutta päiväkeskiarvosta.

En halunnut lähteä sille linjalle että kalorit ovat tarkkaan laskettuja ja mietittyjä koska iso osa carnivore syöjistä ei taida niitä juurikaan miettiä. Kun aloitin tämän kokeilun niin kyselin itseasiassa Shawn Bakeriltä instalivessä vähän käytännön asioita niin sieltä tuli aika pitkälti "go with how you feel" ja omien sopivien määrien löytämistä, vastauksena mitä määriin tuli ja että toki vähemmän jos haluaa pudottaa painoa ja vice versa.

Uskon vain että saan todenmukaisimman kokemuksen tästä ruokavaliosta kun annan ruokahalun säädellä määriä. Sillä tavalla on myös mielestäni parempi nähdä vaikutuksia suorituskykyyn ja yleiseen jaksamiseen/olotilaan. Miinuskalorit kun vaikuttaisivat niihin oli ruokavalio mikä tahansa.

Itse oon miettiny vaihtavani saliharrastuksen abtroniciin, kun olen nähnyt niillä mainosten mannekiineilla niin isot lihakset.

Onhan se mahdollista, että lihansyönnilläkin joitain muutoksia saadaan aikaan, mutta tuolla tarinalla ei ole muuta arvoa kuin meatheals-sivuston mainosarvo. Tosin se lienee ollut tarkoituskin.

Voisikohan M4RC saada Snellmannilta tai Atrialta sponsoroinnin kohta, vielä parempi kun Wotkinssilta saisi. Minulla menee sen verran paljon rahaa lihaan ja kalaan, että kelpaisi tännekkin.

Itse oon miettiny vaihtavani saliharrastuksen abtroniciin, kun olen nähnyt niillä mainosten mannekiineilla niin isot lihakset.

Onhan se mahdollista, että lihansyönnilläkin joitain muutoksia saadaan aikaan, mutta tuolla tarinalla ei ole muuta arvoa kuin meatheals-sivuston mainosarvo. Tosin se lienee ollut tarkoituskin.
Joo eipä historia taida tuntea sellaista diettiä, jonka mainosvartalot eivät olisi hyvässä kunnossa. Sama pätee toki verkostomarkkinoinnin mainoskasvojen varallisuuteen.

Voisikohan M4RC saada Snellmannilta tai Atrialta sponsoroinnin kohta, vielä parempi kun Wotkinssilta saisi. Minulla menee sen verran paljon rahaa lihaan ja kalaan, että kelpaisi tännekkin.
Tää on ongelma just Suomessa verrattuna esim. Yhdysvaltoihin (missä mainosmiehet asuvat) kun sitä lihaa on vähän eri tavalla ja hinnalla tarjolla. Täältä saat jonkun LIDLin vakuumipakatun flanksteakin 20e/paketti mikä on aika lailla kerta-annos. Ei sitä paljoa mitään grassfed organic lihoja vedellä ja onko se sitten niin hyväksi vedellä näitä halvimpia lihoja jotka ovat kotoisin ties mistä shithole maasta..

Itse oon kyttäilly -30% ja muita alennustuotteita ja muutenkin käyttänyt jonkin verran halvempia lihoja kuten porsasta ja naudan edullisempia osia. Eipä se tällä tavalla ole mulle yhtään kalliimpaa kuin mitä normaalisti menisi ruokaan, taitaa jopa mennä vähemmän.

4 viikkoa tuli täyteen ja vielä 2 päivää jäljellä. Kyllä tässä vahvasti tuntuu siltä että haluaisi vihreetä/hedelmiä syödä. Huomiona tosin että treenitehot olivat viime viikolla jo paremmat, itseasiassa ihan kohtuulliset.

Tää on ongelma just Suomessa verrattuna esim. Yhdysvaltoihin (missä mainosmiehet asuvat) kun sitä lihaa on vähän eri tavalla ja hinnalla tarjolla. Täältä saat jonkun LIDLin vakuumipakatun flanksteakin 20e/paketti mikä on aika lailla kerta-annos. Ei sitä paljoa mitään grassfed organic lihoja vedellä ja onko se sitten niin hyväksi vedellä näitä halvimpia lihoja jotka ovat kotoisin ties mistä shithole maasta..

Aika harvaa isoa lihantuottajamaata kutsuisin shitholeksi. Esimerkiksi Uusiselantilainen ulkonä läpi vuoden apilaa vetänyt lammas voisi olla vaihtoehto. Etelä-Amerikassakin tuotetaan paljon aroilla ruohoa syöviä nautoja. Possua tehdään hemmetisti EU:n kehittyneissä maissa...

Suomessa hevosenliha voisi olla vaihtoehto ja Suomessa myös metsästetään erilaisia metsien sarvipäitä paljon. Järvissä on myös monenlaista kalaa tarjolla sille, joka sitä vain haluaa.

Aika harvaa isoa lihantuottajamaata kutsuisin shitholeksi. Esimerkiksi Uusiselantilainen ulkonä läpi vuoden apilaa vetänyt lammas voisi olla vaihtoehto. Etelä-Amerikassakin tuotetaan paljon aroilla ruohoa syöviä nautoja. Possua tehdään hemmetisti EU:n kehittyneissä maissa...

Suomessa hevosenliha voisi olla vaihtoehto ja Suomessa myös metsästetään erilaisia metsien sarvipäitä paljon. Järvissä on myös monenlaista kalaa tarjolla sille, joka sitä vain haluaa.
No ei noista muu kuin possu ole vaihtoehto hintojen takia. Ei sitä vedellä mitään 20-50 € kilohinnan lihoja jos ei syö muuta kuin lihaa. Tai no, en minä ainakaan. Silloin tällöin voi jotain 10 € kerta-annos hintoja maksella mutta ei kyllä missään nimessä säännöllisesti.

No ei noista muu kuin possu ole vaihtoehto hintojen takia. Ei sitä vedellä mitään 20-50 € kilohinnan lihoja jos ei syö muuta kuin lihaa. Tai no, en minä ainakaan. Silloin tällöin voi jotain 10 € kerta-annos hintoja maksella mutta ei kyllä missään nimessä säännöllisesti.

Paljonko painoa tippui kuukauden aikana ?

Testot ?

Itsellä ainakin hiilarittomuus tuntuu laskevan testoja mut ei mitään faktaa tai mittari on jalkojen välissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom