Carnivore Diet

Itse en kasviksilla ole koskaan mitään postiivista vaikutusta huomannut, vaikka välillä niitä syönyt reippaasti ja välillä en ollenkaan. Mutta lihansyönnillä on selvä positiivinen vaikutus itsellä treeniin, voimatasoihin ja muutenki yleiseen oloon. Kaiken lisäks se on helvetin hyvää.
Mua ei juurikaan kiinnosta muodostaa ruokavaliota muiden mielipiteiden tai joidenkin väestötutkimusten perusteella. Mielkummin kokeilen mikä toimii itsellä.

0_t4JOS_KkK0CaNnzy.jpg

Ehottomasti se kannattaakin tehdä niin, että etsii sen itselleen sopivan tavan. Tutkimuksista saa kuitenki osviittaa suunnista mistä voi ja ehkä kannattaisi hakea sitä hyvää lähestymistä. Suurin osa meistä kuitneijn kuuluu siihen keskivertoon ja hyvin suurella todennäköisyydellä juuri sinä et ole se poikkeus vaan sitä keskivertoa.
Eikö tolla herra Carnivorella noissa verikokeissa juuri ole ne testotasot todella huonot, johon tuossa tutkimuksessa juuri viitattaisiinkin olevan yhteys? Voi toki olla ihan sattumaakin

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miltähän se kasvispohjainen ruokavalio sitten mahtaisi näyttää?? Korka happokuormainen sitten olisi paljon lihaa sisältävä. Kyllähän se tuossa aika selkeästi sanotaan "eläinkunnan tuotteet"
"LPVD (I) was a vegetable and fruit-based diet with very limited use of grain and dairy products. Participants were not allowed to eat meat, cheese or bread at all during the 4 days. During ND (I), participants followed their habitual diet. LD (II, III) was based on a large intake of vegetables and fruits and a limited use of grain and dairy products. Participants were instructed not to eat red meat, eggs or cheese during the 7 days. However, the diet included chicken (2 g/kg/d) to ensure an adequate intake of protein.

HD (II, III) was planned to include no vegetables and fruits at all. It mainly consisted of grain products, chicken, red meat and eggs. Participants were advised to eat according to their perceived energy needs during the first diet period. The dietary instructions for the second diet period were adjusted so that the diet periods were isoenergetic. Between the two diet periods, participants were permitted to eat according to their habitual diet."

-----

Aion muuten tämän 30 päivän liharuokavalion jälkeen ottaa kattavat verikokeet ja vetää seuraavat 30 päivää täysin kasvisruokavaliolla ja verrata sitten kaikkea. Pitää tosin vielä vähän miettiä että onko tuo 30 päivää tarpeeksi pitkä aika nähdäkseen todelliset erot.

Aika paljon vihaajia liikenteessä. Onkohan moni näistä vegaaneita? Itse en uskalla enää antaa minkäänlaista pika tuomiota näille vaan mielenkiinnolla katselen. Mulla oli juuri viikon mittainen paasto. Vähän reilu vuosi sitten olisin tuominnut sen idioottimaiseksi tempuksi. Sama ketoosin kanssa vuosia sitten.

Aika paljon vihaajia liikenteessä. Onkohan moni näistä vegaaneita? Itse en uskalla enää antaa minkäänlaista pika tuomiota näille vaan mielenkiinnolla katselen. Mulla oli juuri viikon mittainen paasto. Vähän reilu vuosi sitten olisin tuominnut sen idioottimaiseksi tempuksi. Sama ketoosin kanssa vuosia sitten.
Sulla vähän lähtee laukalle ton vihaaja sanan kanssa jos minut siihen myös liität :D Eikö se keskustelussa ole hedelmällisempää, että joku haastaa sen mielipiteen myötäilyn sijaan? Ei se minulta ole pois miten kukin syö. Eikä tuo nyt mikään uusi juttu ole urheilussa tai bodauksessa tai urheilussa ylipäänsä. Esim Aki Loikkanen ja hänen oppilaansa Antti Heikkilä noita tutkivat urheilijoilla jo 80-luvun alusta lähtien ja siitä kirjan saivat myös aikaseksi. Nimi oli muistaakseni H-limit.

Mielenkiintoista muuten että tässä tutkimuksessa lihapitoinenruokavalio sisälsi myös pääasiallisesti vilja tuotteita kun taas kasvisruokavaliossa niitä rajoitettiin. Tätä ei kuitenkaan sitten pidetä näköjään vaikuttavana tekijänä, vaan liha.

Mielenkiintoista muuten että tässä tutkimuksessa lihapitoinenruokavalio sisälsi myös pääasiallisesti vilja tuotteita kun taas kasvisruokavaliossa niitä rajoitettiin. Tätä ei kuitenkaan sitten pidetä näköjään vaikuttavana tekijänä, vaan liha.
Ilmeisesti niillä on se happokuormaa lisäävä vaikutus. Eihän tuossa varsinaisesti ole ollut tarkoitus tutkia mitään vegaani vs carnivore ruokavaliota. Tarkoitus on ollut tutkia sitä happokuormaa aiheuttavaa ruokavaliota vs sitä vähentävää. AIka helpostihan tuosta on pääteltävissä, että ne viljat sitä siis lisäävät. Toki sitten tarkentavan tutkimuksena voisi erotella sen siten että olisi tuosta ryhmät joissa on pelkästään lihaa, pelkästään viljaa ja kumpaakin happokuormana niin saataisiin näillekkin se mahdollinen ero. Toivottavasti sellaisen tekevät, olisi todella mielenkiintoista nähdä miltä ne tulokset näyttävät.

Itse en kasviksilla ole koskaan mitään postiivista vaikutusta huomannut, vaikka välillä niitä syönyt reippaasti ja välillä en ollenkaan. Mutta lihansyönnillä on selvä positiivinen vaikutus itsellä treeniin, voimatasoihin ja muutenki yleiseen oloon. Kaiken lisäks se on helvetin hyvää.
Mua ei juurikaan kiinnosta muodostaa ruokavaliota muiden mielipiteiden tai joidenkin väestötutkimusten perusteella. Mielkummin kokeilen mikä toimii itsellä.

0_t4JOS_KkK0CaNnzy.jpg
Hyvä kuva siitä, kuinka tehdään huono tutkimus. Hyvässä tutkimuksessa toki otetaan huomioon sekoittavat tekijät mahdollisimman kattavasti, kuten monissa lihan käyttöäkin käsittelevissä tutkimuksissa.

On niin saatanan typeriä nämä ruokavaluot mitkä rajataan ruoka-aineita paljon. Absoluuttisesti ultimaattisesti järkevintä on pitää vapaus ottaa kaikkea hyvää tekevää mistä ruoka-aineesra tahansa. Appelsiini boostaa kilpirauhasta ja hedelmistä saa fruktoosia. En voi syödä koska lihansyöjä. Avokaadosta ja.pähkinöistä saan hyviä rasvoja. En voi syödä jne. Riisistä saan helposti sulavaa hiilaria, en voi syödä. En voi syödä kusta ja paskaa vaikka ne on terveellisiä, koska olen carnivore.

On niin saatanan typeriä nämä ruokavaluot mitkä rajataan ruoka-aineita paljon. Absoluuttisesti ultimaattisesti järkevintä on pitää vapaus ottaa kaikkea hyvää tekevää mistä ruoka-aineesra tahansa. Appelsiini boostaa kilpirauhasta ja hedelmistä saa fruktoosia. En voi syödä koska lihansyöjä. Avokaadosta ja.pähkinöistä saan hyviä rasvoja. En voi syödä jne. Riisistä saan helposti sulavaa hiilaria, en voi syödä. En voi syödä kusta ja paskaa vaikka ne on terveellisiä, koska olen carnivore.
Luuletko sä että kaikki noudattavat esim. Carnivore ruokavaliota ihan pelkän huvin vuoksi? Koska on kiva rajoittaa syömisiä? Kävikö mielessä että ehkä monet ovat vain todenneet sen toimivaksi ruokavalioksi itselleen? Täältä voit vaikka lukea joidenkin ihmisten tarinoita, kuinka ovat saaneet apua moniin vaikeisiin sairauksiin tästäkin ruokavaliosta http://mikhailapeterson.com

Itse en ymmärrä, miksi pitäisi yrittää selviytyä joko pelkällä pihvillä tai pelkillä kasviksilla. Eikö tavoite ole yhdistää fiksulla tavalla parhaat eväät, eikä rajoittua johonkin pieneen joukkoon?

Itse en ymmärrä, miksi pitäisi yrittää selviytyä joko pelkällä pihvillä tai pelkillä kasviksilla. Eikö tavoite ole yhdistää fiksulla tavalla parhaat eväät, eikä rajoittua johonkin pieneen joukkoon?
En usko että kovinkaan moni lähtökohtaisesti yrittää selviytyä pelkällä pihvillä, vaan on kokeilun kautta siihen päätynyt. Kun lukee carnivore ruokavalion noudattajien tarinoita niin enemmän kuin usein on lähdetty eliminoimaan ajan kanssa eri ruokia ja lopulta päädytty siihen että pelkän lihan syönti on ollut kaikista paras ratkaisu. Carnivore ruokavaliohan on tietysti ns "extreme" ruokavalio ja olen kanssasi samaa mieltä että uskon että on paras yhdistää "parhaat eväät". Joillekkin vain näköjään se pelkän lihan syönti on toimivin ratkaisu ja täällä nyt tuntuu olevan vaikea sitä ymmärtää koska "hei kyllä mä syön riisiä joka päivä eikä mulla mitään ongelmia ole".

En usko että kovinkaan moni lähtökohtaisesti yrittää selviytyä pelkällä pihvillä, vaan on kokeilun kautta siihen päätynyt. Kun lukee carnivore ruokavalion noudattajien tarinoita niin enemmän kuin usein on lähdetty eliminoimaan ajan kanssa eri ruokia ja lopulta päädytty siihen että pelkän lihan syönti on ollut kaikista paras ratkaisu. Carnivore ruokavaliohan on tietysti ns "extreme" ruokavalio ja olen kanssasi samaa mieltä että uskon että on paras yhdistää "parhaat eväät". Joillekkin vain näköjään se pelkän lihan syönti on toimivin ratkaisu ja täällä nyt tuntuu olevan vaikea sitä ymmärtää koska "hei kyllä mä syön riisiä joka päivä eikä mulla mitään ongelmia ole".

Luulisin että erittäin harvalle pelkän lihan syönti on toimivinta. Sen takia varsin harvan kannattaa sellaista edes yrittää.

Sehän se taitaa olla jokaisen ruokavalion suhteen olla se ongelma, että kuvitellaan olevan yksi universaali kaikille sopiva juttu ja hyvin suurella todennäkösyydellä se on juuri se mitä itse seuraa. Se keskiverto toki johon suurin osa meistä kuuluu pääsee parhaaseen tulokseen seuraamalla mitä tutkimukset kertoo ja siitä haarukoimalla. Pieni prosentti kuitenkin kuuluu siihen erikoisruokavalio ryhmään näiden yleisempien erikoisruokavalioiden ja allergioiden ulkopuolella.

Käsitin, että Vainion Arto lähti ihan alusta sen ruokavalion suhteen siten, että alotti jollain ruokatuotteella joka sopi ja sitten alkoi sen päälle rakentamaan itselleen sopivan. Tuossahn olisi mahdollista tehdä sitä ihan samaa eli jos liha sopii niin kokeilee siihen seuraavan tuotteen sopiiko ja jos ei niin sitten ei, mutta siten olisi mahdollista saada variaatiota siihen diettiin.

https://cronometer.com/ tuta sivustoa suosittelisin jos paljonkin rajoittaa ruokatuotteita niin sieltä voi katsoa tarkemmin mitä ruokavaliostaan saa ja mikä tärkeämpään mitä sieltä puuttuu, jotta voi ainakin suplementoida sitten sitä puutosta jottei jää siitä kiinni.

0_t4JOS_KkK0CaNnzy.jpg

Toki jokainen tekee, kuten parhaaksi näkee, mutta ei oo millään tavalla perusteltua tai järkevää kokeilla asiaa, jonka negatiivisia vaikutuksia ei käytännössä voi havainnoida tai mitata ilman erinäisiä laboratoriotutkimuksia, omalta fiilispohjalta. Hatara vertaus, mutta esimerkiks hampaat voi olla ihan lahot ilman mitään ennakkovarotusta. Ennen röntgeniä vois heittää, et ihan turhaan mä niitä hampaita pesen jonkun väestötason tutkimuksen pohjalta, ku ihan hyvältä ne edelleen tuntuu suussa.

Sun kiinnostuksen puute ei ikävä kyllä kumoa näyttöön perustuvaa tietoa.

Ja nimenomaan vähäinen kuidunsaanti on yksi noista jäännösvariaatioista, johon tossa hieman yksipuolisesti ja virheellisesti esitetyssä kuvassa viitataan.

Kuvasin eilispäivän ruokailut, vähän tosin poikkesi normaalista. Aika paljon on tullut lohta vedettyä ja naudan/porsaan erilaisia lihoja. Aika harvoin menee edes broileria jota eilen söin.

Kuvasin eilispäivän ruokailut, vähän tosin poikkesi normaalista. Aika paljon on tullut lohta vedettyä ja naudan/porsaan erilaisia lihoja. Aika harvoin menee edes broileria jota eilen söin.

Kuukaudenko meinasit kokeilla vai miten?=)Kerros tuloksia ja fiiliksiä dieetin aikana sitten!mielenkiintosta =)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom