Captains of Crush gripperit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Äijä
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko kellään kokemusta moisista?

Sopiva malli on varmaan Trainer tai Nro 1, mutta noiden väliltä ei pysty valitsemaan. Onko tuo Trainer kuinka tiukka verrattuna perinteisiin halpismalleihin?

Itse tilasin kuukausi sitten Nro. 1-mallin. Jos vertaa tuota tavalliseen halpiskilkuttimeen, niin ero on melkoinen; alussa tuotti vasemmalle kädelle tuskaa sulkea aivan loppuun asti. Oikealla kädellä sujui luonnollisesti paremmin. Halpismallilla taisi mennä jo ennen Captainia käytännössä satoja toistoja. :rolleyes: Niitä voi kuitenkin käyttää lämmittelemiseen ennen varsinaista treeniä, joten ei niillä vesilintua kannata heittää jos sattuu sellaiset omistamaan.

Näin jälkeenpäin ajateltuna Trainerista aloittaminen olisi varmaan ollut järkevämpää. Mutta ainakin Nro. ykkösellä vääntäminen on ollut palkitsevaa jos mikä. :whip:

Sekalaisia Crusher-huomioita:

- Liian usein ei saa treenata, vaikka mieli tekisi. Itse huomasin, että varsinkin päivää ennen ja jälkeen selkäpäivän ei kannata puristella, muuten voi käydä ohrasesti. (Heikompi käsi ei ehdi palautua ja tällöin tulee esim. maastavedossa itku.)

- Jos ei ole tehnyt muita kyynärvarsia vahvistavia liikkeitä, niin kannattaa ottaa nekin ohjelmaan jo pelkästään yksipuolisen rasituksen välttämiseksi.

Originally posted by Äijä
Onko kellään kokemusta moisista?

Sopiva malli on varmaan Trainer tai Nro 1, mutta noiden väliltä ei pysty valitsemaan. Onko tuo Trainer kuinka tiukka verrattuna perinteisiin halpismalleihin?

No, ei tullu mieleen laittaa jotain linkkiä?

Minkälaisia toistomääriä olette tehneet noilla Captains of Crush -puristimilla. Minulla on ollut kuukauden verran trainer-malli ja saan vasemmalla kädellä 21 toistoa ja oikealla en ole tehnyt 30 enempää vaika helposti menisi vielä enemmän toistoja. Tänään tuli malli Nro. 2 oikealla kädellä jäi kolme milliä vajaaksi täysi puristus. Pitää tilata Nro. 1 sitten kun niitä taas on saatavilla. Trainerhan vastaa 45 kiloa, Nro. 1 on 65 kiloa ja Nro. 2 on 90 kiloa. Sitten on vielä Nro 3, joka on 125 kg ja Nro 4. joka on 165 kg. Nelosen on valvotuissa olosuhteissa puristanut yksi mies mailmassa ja kolmosen 98 miestä.

Mulla kans traineri ollut muutaman viikon, ja noin 20 toistoa menee molemmin käsin, tosin koitin vaan kerran "normaalireenin jälkeen" montako menee. Yleensä teen rauhallisesti 5x5 molemmilla käsillä parin sekunnin "supistuksella". Sitten loppuun puristus, ja lasken hitaasti kymmeneen tai vähän yli. Pitkien sarjojen huonona puolena on, että ote liukuu hieman pois optimaalisesta asennosta, ja vehje hieroo sormista ihon vereslihalle.

Itsekin mietin pitäiskö tilata seuraavaksi se kakkonen, mutta näköjään ykkönen olis sopivampi valinta.

Tilaukseen!... en oo tienny että tommosiakin tehään ihan kunnollisia :)

edit:
Trainer - 45 kg... itellä on tommonen joku löysä (vaa´alla kun testasin sillain hienosti niin näytti ~10kg) jolla saan 80toistoo.
Mahtaakohan mennä yhtään tolla 45kg:llä ?
:D

Itse sain toissa viikolla tollasen trainerin postissa. Nivelet paukkuu mukavasti sormissa kun vääntelen.

Jollain nettisivulla neuvottiin tekemään 3x10 settiä kolmen päivän välein. Neuvottiin myöskin,että sitten kun saat 25 toistoa tehtyä voit siirtyä etiäpäin seuraavaan gripperiin.

Originally posted by ressukka
Pitkien sarjojen huonona puolena on, että ote liukuu hieman pois optimaalisesta asennosta, ja vehje hieroo sormista ihon vereslihalle.

Pistä jotain tahmeaa (siis että ote pitää) mailaerkkaa siihen sormien puoliseen kahvaan jos on liian hieno hipiä.

Toimi ainakin mulla, kun alkoi mennä sormista nahka gripperin kanssa. Tietty sitkeästi vereslihalla hinkkaamalla aikaa myöten kovettuisi sormienkin liha, mutta miten sitten kävisi mun konserttiviulistin uran (eikä emäntäkään välttämättä tykkää jos menee sormista herkkyys...)? ;)

Sori jos kysyn ihan pässejä, mutta mikäs näissä nyt on se juju ja tarkoitus? Saada forkkuihin kokoa, grippiin voimaa vai valtavat sormihauikset? Kaikkea näitä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sori jos kysyn ihan pässejä, mutta mikäs näissä nyt on se juju ja tarkoitus? Saada forkkuihin kokoa, grippiin voimaa vai valtavat sormihauikset? Kaikkea näitä?
Luulisin että grippiin voimaa.
Itsellä kanssa jotkut weiderin gripperit

Originally posted by Tomi

Saada tanko pysymään isommilla raudoilla käsissä ilman liinoja eli gripin takia minä noilla ainakin hieron ja tuntuu jopa auttavan melko hyvin.

Mitään mahtiforkkuja gripperillä tuskin saa vaikka miten hieroisi, luulisin rannekääntöjen olevan parempaa forkkutreeniä, jos joku nyt forkuille erikseen treeniä tuntee tarvitsevansa.

Originally posted by Tomi

Saada sormiin voimaa. Saatan olla väärässäkin, mutta ne lihakset jotka vastaavat puristamisesta ovat melko pieniä ja forkut ei paljoa kasva grippereitä puristelemalla. Sen sijaan voimapuolella löytyy pelkkiä puristusvoimaexperttejä jotka vertailevat voimiaan eri lajeissa ja on olemassa omia nettisivustoja, jotka keskittyvät puristusvoimaan. Tämä Captains of Crush -gripperi sarja on suosittu voimantestausmuoto niissä piireissä. Muita testejä on erityisen Thomas inch -käsipainon nosto, ns. möykyn nosto ja erilaiset yhdenkäden maastavedot sekä monia muita lajeja.

Ja noilla voi varmaan elvistellä kavereille :P Puristusvoiman haku on ilmeisesti kyseessä kuitenkin.

Ok, kiitos vastausryöpystä. Nyt olen taas vähän vähemmän tymä bodbaeri. Mietinkin juuri tuota, että jos kyseessä olisi se forkkujen kasvatus, niin varmasti parempi tapa kasvattaa niitä olisi jättää vetoremmit kotiin lopullisesti. :)

Kysellään nyt sitten lisää tyhmiä. Miksi noissa kapteeneissa ei ole ollenkaan mitään pehmikkeitä valmiiksi? Luulisi jo tuohon hintaan saavan?
Captain Of Känsät Kädessä....

No siksi ei ole pehmusteita että ne pysyis paremmin kourassa, jos tarvit pehmusteita osta itelles joku Niken geeli pallo jota puristella...:arvi: :arvi: ..tuntuu samalta kuin tämän miehen kulkuset...

Noh se päivä unista

Mulla on no3 gripper, saan sen oikealla kädellä n. 0,5cm päähän kiinnipuristamisesta ja vasemmalla n. 1,0cm päähän kiinnipuristamisesta.

Täytyy sitten kun kolmonen menee kokonaankiinni, käydä kouraisemasta jotain:david: kurkusta....

Laitoin eilen tilauksen menemään trainer -gripperistä, jolla olisi tarkoitus vahvistaa otetta leuanvetoja ajatellen. T-magista muutaman leuanvetoartikkelin lukeneena sain sen käsityksen, että pelkän puristusvoiman lisäämisellä voisi saada muutamia leukoja lisää. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta ?

Suositut

Back
Ylös Bottom