MULTI Call of duty 4

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kipi I
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Yksinpeli oli kyllä rautaa mutta tuli siltikin sellainen tuttu CoD-fiilis että yksin kaikkia vastaan vaikka siinä vierellä niitä kavereita aina olikin. Muuten juoni oli ihan hyvä ja oli pari uutta asiaakin osattu ynnätä mukaan jo muuten melko hyvin kaluttuun fps-genreen. Tuo AC130 -kenttä oli kyllä jotain todella hienoa ja uutta. Varsinkin ne keskutelut miehistön kesken ja muiden välillä toi hyvin tunnelmaa...

Moninpeliä 32 tuntia nyt hanganeena täytyy sanoa että hyvää on paljon mutta näkee siltikin että ensisijaisesti on tuohon yksinpelikokemukseen panostettu. Serveri systeemi on suhteellisen alkeellinen; ei ole filttereitä esim. Hardcore/old school jne. servereiden etsimiseen. Yhdistämisen hakaluus vie joskus hermot, vaikkakin se parantunut parin viime päivän aikaan liekkö master serverit tweakkailtu kuntoon. Itse pelaamisesta niin nuo aseiden voimasuhteet vaatisivat vähän korjaamista kun tuntuu että paras ase on pistooli jolla parhaimmillaan voi ammuskella melkeimpä kentän toiselle laidalle samalla kun rynkyllä ei meinaa välillä osua läheltäkään. Kentät taas on sopivan kokoisia mutta vain sopivan kokoisella porukalla. Varsinkin 32 pelaajaa on jo armottomasti liikaa noilla kartoilla ja parhaat pelit saakin 16 pelaajan servuilla. Kokeilin eilen juuri yhtä 50 pelaajan servua missä ei ollut enää mitään järkeä; kaikki vain juoksivat ympyrää ja räiskivät lonkalta kuin jossakin helvetin Quake 3:ssa. Sitten on vielä nuo helikopterit ja kranaatinheittimet; toiset pitävät ja toiset inhoavat. Itse kuulun tuohon jälkimmäiseen...

Mutta hieno peli, ehdottomasti vuoden parasta antia. Tätä hangatessa meneekin aika varmaan kunnes se uusi Battlefield suvaitsee ilmestyä sitten joskus...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
näin "huijaamalla" menin sen helikopteri odotuksen ...

Eli siihen aukiolle tultiin sieltä uima-altaalta, ja siellä on ulos aukosta vasemmalla pitkähkö talojen muodostama väli. otin kaksi konekivääriä en muista mitä, mutta panoksia paljon !! Juoksin sinne kun kopterit tulivat, miinoitin sumpun suuaukkoa ja itse menin perälle odottamaan että jengi tulee ja aika kuluu. yritä säästää loppu juoksua varten pari valokranaattia ym. Sitten kun helikopteri tulee lähelle niin ei kun menoksi. siellä mä kyttäsin pahimman ruuhkan ajan..

Kiitti vinkistä ;) Läpi meni että napsahti. Tais kapteeni snipata ne kaikki suurimmaksi osaksi siitä istuaaltaan, ku ei mulle paljo jääny :D

Sit mua häiritsee snipu kentäs, ku ne ryömii niiden autojen alta, kyllähän ne vihulaiset ny stna näkee ne siitä ja seki, että vihollisjoukkio kävelee ohi vaunuineen, ku jäbät makaa maassa. Ei ehkä todellisuudes onnistuisi kummatkaan.

Nyt pari kertaa läpi tahkonneenna (hah, eka vaikeimmalla sitten helpoimmalla) voisi kattella peliä ihan näin objektiivisesti.

Helvetin hyvä, siitä ei pääse yli eikä ympäri, tunnelma, näennäisrealismi ja ennenkaikkea sniperointi oli jotain niin uskomatonta ja se loppu huhheijaa, fiilis oli kuin todella hyvän leffan jälkeen.

Sitten niitä huonoja puolia: Välistä pisti ärsyttämään se vihulaisten jatkuva lisääntymistarve, ok, onhan se kiva että pakotetaan eteenpäin eikä jäädä seiniin hinuttaan, mutta vaikeimmalla kun koitat ryskiä luotiseinämän läpi ja ihan viimemetreillä napsahtaa hedari vihuliaisesta, joka yhtäkkiä teleporttasi itsensä tähtialus Enterpraiselta riipaisi suusta pari herkkää kirosanaa.
Toinen joka herätti välillä suurta vihaa oli kavereitten hetkittäinen tyhmyys, tai sitten mokomat ovat vain pelkureita. Varsinkin loppukentissä tämä korostui, kun juoksi käytäviä pitkin ja tuntui olevan yksin kokonaista divisioonaa vastaan, kun kaverit venaavat nurkalla ja odottelivat suuren ja mahtavan pelaajan tappavan puolet vihollisista.

Vaikka nämä välillä vituttivat ja sen saman kohdan tahkoaminen n+1 kertaa pisti ärsyttämään, huomasi että loppujenlopuksi yllättävän paljon oli kiinni pelaajasta itsestään. Rushimalla pääsi hengestään nanosekunnissa, fiksusti suojia käyttäen edeten pysyi hengissä yllättävän pitkään.

Moninpelistä en uskalla sanoa mitään varteenotettavaa, kun en ole vielä sitä hirveästi testannut, mutta pelaan COD4:sen moninpeliä mieluummin kuin vaikka BF2:sta. Mikäli näitä nyt voi edes täysin vertailla.

Tiivistettynä: Aivan helvetin hyvä, jos et ole vielä kokeillut niin kauppaan tai torrentkauppaan kipinkapin.
+yleinen toteutus
+fiilis
+Sniper/Spectre tehtävät, joita on jo ehdittykin kehua
+helvetin hyvä loppu

-tekoälyn hölmöilyt
-vihollisten loputon kloonautuminen

Kokonaisuudessaan :4: ja pual staraa

Sellanen, saa olla eri mieltä.

Yksinpeli meni vyöryttämällä läpi. Pistoolin tilalle jokin toinen ase ja ei tarvitse pahemmin pysähtyä lataamaan. Noin 4½ h ekalla kerralla, mutta pakko tuota on pari kertaa ainakin pelata kun oli niin komean näköistä ja tekoälystäkin huolimatta pitkästä aikaan kunnon COD-peli.
Moninpeli on oikeastaan pakkopelaamista rankeista. Aikamoista sähläämistä koko touhu etenkin isoilla servuilla.
Moninpelin aseista parhaimmat on (rank 40 asti) p90, eka haulikko, puukko (Juokse ja puukota) ja m4. Maamiinoja on parin "ukon" mukana aina tehtävä kohtaisesti. Muuten mennään maksimaalisella vahingolla.
Haulikko on kyllä hirmuinen, mutta ei kanna kusta pitemmällä. Tämä on minun mielestäni ainoa suuri miinus koko moninpelissä. Vaikka miten olisi virittänyt sitä haulikkoa niin 1 metrin päästä ei tapa pitää päästä ihan iholle kiinni.
Sniper-aseet on aika turhia koska usein välimatkat on niin pieniä, että peruskiivääri+piste tähtäin tappaa paremmin ja on vähän varmempi. Ainut kenttä sniputtamiseen on se laiva, tosin silloin saa olla varovainen tuleeko joku niskaan ja puukottaa.
Saa nähdä viehättääkö moninpeli kun nyt vihdoin sain p90, tuolla on tullut aina pahaa jälkeä kun on sen noukkinut maasta.
PC-versiosta puhun..

EDIT: Itse olisin toivonut tuosta yksinpelin sniper-tehtävästä hieman pitempää ja sisältäisi pari tappohommaa ja piiloutumista. Odotin, että olisi moninpelissä ollut käytössä nuo "laajemmat" kartat mutta ainahan ei saa sitä mitä haluaa.

Huh, Huh! ... Mieletön peli kyllä :rock:
Ainut miinus tulee tosta yksin pelin pituudesta. Mutta tunnelma paikkas tilanteen hyvin. En ole kyllä pitkään aikaan (saati ollenkaan?) pelannu niin hyvin tunnelmaltaan toteutettua tehtävää kuin se sniputehtävä, mitä tässäkin threadissä ollaan ylistetty maasta taivaisiin. Olin tunnelmassa jopa niin hyvin mukana, että jos joku olisi tullu huoneeseen samaan aikaan ja sanonut minulle jotain olisin vastannut kuiskaten, että "Hys, etkö näe, että olen passissa?" Tehtävän jälkeen jäi haikea fiilis, sen kaupungin aavemaisuuden takia :(

Se vituttaa, että viholliset ei lopu ikinä, vaan niitä tulee kai aina lisää ja lisää, jonsei rynni eteenpäin. Peli pelattu läpi, ja loppu oli hieno, kun kapu heitti pistoolin, jolla sitte piti viimeseen mieheen suolata pääpahis :D Mahtava peli oli. Odotellaan sit cod 5:Sta. Varmaan vielä parempi.

Se vituttaa, että viholliset ei lopu ikinä, vaan niitä tulee kai aina lisää ja lisää, jonsei rynni eteenpäin. Peli pelattu läpi, ja loppu oli hieno, kun kapu heitti pistoolin, jolla sitte piti viimeseen mieheen suolata pääpahis :D Mahtava peli oli. Odotellaan sit cod 5:Sta. Varmaan vielä parempi.
Kiva spoilata loppuratkasu :D .... no eih, aika moni ton on pelannu jo läpi joten aika sama.

Kuinkas moni muuten venasi lopputekstit loppuun asti ja pelasi sen "piilotehtävän"?

Edit: Nii juu saattoihin se epilogue tehtävä tulla vaikka skippasiki lopputekstit? .. en tiedä ku ite venasin ne loppuun ku tiesin, että sieltä olis yks tehtävä viel tulossa.

Zone-sarja -42%
Kiva spoilata loppuratkasu :D .... no eih, aika moni ton on pelannu jo läpi joten aika sama.

Kuinkas moni muuten venasi lopputekstit loppuun asti ja pelasi sen "piilotehtävän"?

Edit: Nii juu saattoihin se epilogue tehtävä tulla vaikka skippasiki lopputekstit? .. en tiedä ku ite venasin ne loppuun ku tiesin, että sieltä olis yks tehtävä viel tulossa.

Tulee se piilotehtävä, vaikka ei tekstejä venaa. Tosin oli aika lyhyt tehtävä. Eka kenttä oli siisti, kun piti laivasta paeta ja juosta vinossa :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ite luulin et ku se alko ulvomaan et ne toiset tuli siitä ku ulvomisen jälkeen ammuin sen sit koitin uusiks ja ammuin sen suoraan :david:

Mä ammuin sen koiran, ja sit menin maate kauas ja snippasin ne muut koirat ja vielä viimenen oli kapun kimpus, niin ammuin senki hurtan :D rock on.

Aattelin huomenna mennä hakeen xboksille tän. jos liveseura kiinnostaa,niin lisätkää frendilistaan vellu80 ja pistäkää invitee niin ruvetaan vääntään:rock:

On aivan mahtava peli. Grafiikat todella upeat teräväpiirtotelevisiosta! Yksinpeli menty läpi toiseksi vaikeimmalla. Onlinessa tullut pelattua semmoiset 1d 6h. Oon top 7000 joukossa eniten tappaneiden kesken :rock:
Mitä jotku valittaa tuosta tatilla pelaamisesta? Itse ps3:lla ei mitään ongelmia tuossa. Heti kun näkee vihollisen niin saan tähtäimen sitä kohti. Tatilla pitää vaan opetella pelaamaan ja saada siihen se tatsi. Ei sitä kannata riuhtoa ihan täysillä sitä tähtäin tattia. Pienet liikkeet riittää...

Mitä jotku valittaa tuosta tatilla pelaamisesta?

No kun on elämänsä pelannut FPS pelejä hiirellä ni tuo tatti tuntuu todella vammaselta tavalta tähdätä. Ja sormet alkaa kramppaa parin tunnin takomisen jälkeen.

Kyllä tuon käytön oppii, vie vaan aikaa.

AC-130 tehtävä oli kyllä mahtava. Netistäki löytää noita oikeita videoita ja ne ei paljo eroa pelistä.

"Hahaha, he's scared shitless" :D

Tätähän on odotettu. En tosin suostu asentamaan ennenkuin se 8800 GT löytyy koneesta. Prkl viiveet. Kontti suomeen sieltä!

Ite laittelin täs vähän aikaa sit 8800gtx:n. Peli pitäs asentaa koneelle nyt ja alkaa pelaileen!! Katotaan mitä saadaan kortista irti! :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom