Bussikuski löi häirikköä - sai sakot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
Ande sanoi:
Only in Finland.

Jep. Tuntuu, että tässä maassa kaikki on sallittua kunhan vain on tukevassa laitamyötäisessä. IMO kännissä olo rikoksen tekohetkellä saisi olla raskauttava, ei keventävä asia. Jos joku on niin saatanan tahvo, ettei kykene pitämään itseään aisoissa. saisi kyllä vähän saada penalttiakin siitä. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
AKV sanoi:
Tällaisessa tapauksessa kyseessähän ei ole itsepuolustustilanne, vaan oman tai lähimmäisen "kunnian" puolustaminen, joka ei mielestäni vaadi voimakeinoja vaan joko a) toimivat aivot ja/tai b) jalat joilla kävellä suutaan aukovan idiootin luota poies.

Olemme siis eri mieltä tästä asiasta. Kohdat a) ja b) eivät välttämättä toimi kaikissa tilanteissa/kaikilla ihmisillä ja myös ei-niin-loistavilla supliikkimiehillä kuin sinä, on oikeus puolustautua.

AKV sanoi:
Ja kun vielä toteat ettei rajanvetoa kannata yrittää tehdä, niin eikös olisi ylipäätään parempi jättää se fyysinen väkivalta suosiolla pois valikoimista? Ei tarvitsisi sitten kenenkään jälkikäteen pohtia että "olisikohan pitänyt läimäistä jo sen ekan "horon" jälkeen vaiko ei"?

Siis rajanvetoa ei kannata yrittää tehdä täällä internetissä, vaan jokainen arvioi tilanteen sitten kun se on ajankohtainen ja toimii sen pohjalta enemmän tai vähemmän viisaasti. Ihan turha noita tilanteita on tässä vatvoa, kun käytännössä tapahtumien kulkuun vaikuttaa niin monet seikat. Sinulla puolustustekniikoiden valikoima on ehkä a+/b, henkilöllä x se on jotain muuta ja itse käytän mielelläni a:ta, mutta en näe mitään periaatteellista syytä jättää fyysistä väkivaltaa pois valikoimista kokonaan. Viimeeksi mainittu erikoistapauksia varten, ei ensisijaiseen käyttöön.

:zzzz:

Hollowheart sanoi:
ta...Joensuussa sitten sattuu ja tapahtuu. Viime perjantaina, tai no lauantain puolellahan se oli jo, mutta ajelin pyörällä kotia erään kaverin bileistä rantakylästä. . .

:worship: näin sitä toimitaan! :thumbs:

H.C sanoi:
Laissa käsittääkseni on pykälä että jos on selvää että toinen aikoo pistää pataan oikeen tosissaan niin saa lyödä ite ensin.

Laissa ei ole pykälää joka oikeuttaisi lyömään. Hätävarjelusta kertova pykälä antaa mahdollisuuden käyttää lievintä mahdollista voimakeinoa jo alkaneen tai kohtapäätä uhkaavan oikeudettoman hyökkäyksen torjumiseksi.

Joskus lyöminen ja lievin mahdollinen voimakeino voivat olla sama asia.

gotto sanoi:
Jep. Tuntuu, että tässä maassa kaikki on sallittua kunhan vain on tukevassa laitamyötäisessä. IMO kännissä olo rikoksen tekohetkellä saisi olla raskauttava, ei keventävä asia. Jos joku on niin saatanan tahvo, ettei kykene pitämään itseään aisoissa. saisi kyllä vähän saada penalttiakin siitä. :)

Ainakin lukion lakitiedon kurssikirjassa sanottiin, että humalatila ei ole keventävä asia. Kännihän on siis itse tahallaan hommattu juttu, ja jos ei kännissä pysty itseään hillitsemään tulisi olla ottamatta kännejä jne.. Eli ainakin tässä lakikirjassa sanottiin, että rikosta tehdessä kännissä ollut tuomitaan samoin kuin selvinpäin ollut :piis:

Ite oon kyllä sitten kans sitä mieltä, että pitää puolustaa itseään uhkaavassa tilanteessa parhaaksi katsomalla tavalla. Itse olen joutunut useinkin tilanteisiin (oon joku känniläismagneetti), joissa äijä käy liiveihin kiinni jne.. Viimeksi toissapäivänä :evil: Usein auttaa pelkkä puhuminen ja käskeminen tilanteen selvittämiseksi.. Muutamia kertoja on täytynyt ottaa kaveria vähän kiinni ja huutaa hampaat huurussa että loppuu se saatanan päteminen tai tippuu legot suusta..

Kuitenkin lyöminen tulee kysymykseen vain äärimmäisissä tilanteissa, eräs itsepuolustusta opettanut äijä sanoikin että tilanteessa jossa toinen on selvästi lyömässä, harvalla on pokkaa ottaa isku vastaan ja vasta sitten lyödä itse. Itse rakastan hampaitani kuitenkin sen verran, että maksan vaikka sitten ne sakot jos säästyn sillä lyönnillä turpaan ottamiselta..

Masse Majava sanoi:
Hyvää työtä. Pari neekeriä vähemmän.

Ei olis tarvinnut mainita edes asuinpaikkaa. Sen olis voinut jokainen arvata. Kerros kuule, miten olen voinut elää 27 vuotta maanpäällä ja tällaista ei ole ikinään tapahtunut minulle? Eikä sen pahemmin muutakaan rähinää. Kukaan ei ole aukonut päätä minulle, eikä lyönyt, enkä itse olen käsiä liannut. Vai onko nämä niitä yksi miljoonasta asioita? Ettet kuitenkin mennyt provoilemaan jotakin? olihan ne kaikesta huolimatta NEEKEREITÄ ja aineissa. Jotenkin tuo on _niin_ tutun kuulosta. Rähinäroopet kertoo asiat juuri noin. Aina ne vastapuolet on aineissa ja joka toinen kerta neekereitä.

Uskomatonta porukkaa täällä ja kehuskelee tuollaisilla vielä.

Jos sulle ei moista ole kertaakaan sattunu niin ehkä olet hieman isompi kuin minä... kukaan ei uskalla :rolleyes: Enkä sitä paitsi koittanu kehua itteeni tossa mitenkään, ehkä se siltä kuulosti, mutta heitin vaan retorisen kysymyksen että mitä siitä olis tullu jos oisin kuhtunu poliisit. Toisella nenä paskana ja toisella munat kurkussa. Enkä varsinkaan ole eläissäni ketään omasta aloitteesta lyönyt, enkä myöskään ole rasisti.

Masse Majava sanoi:
Eli kyllä tilanne pitää katsoa loppuun saakka. Pelkkä nyrkin nosto ei saa olla syy, että vetäsee juopolta hammaskaluston sisään.

Siinä on vaan se huono puoli että jos jää odottelemaan niin voi olla että 0.2sekunnin päästä on nyrkki omassa otsassa. Tässä tilanteessa pointsit kuskille vaikka olisikin voinut "taluttaa" öykkärin pois lyömisen sijasta.

Nämä kannattaa pitää aina mielessä:

- olet voimaton tyhmyyden edessä
- kun nyrkki puhuu, ei kielitaito auta
- ei kannata kehua voimillaan, kun vastassa on haulikko
- on turha pyllistää, kun paska on jo housussa.

Masse Majava sanoi:
Hyvää työtä. Pari neekeriä vähemmän.

Ei olis tarvinnut mainita edes asuinpaikkaa. Sen olis voinut jokainen arvata. Kerros kuule, miten olen voinut elää 27 vuotta maanpäällä ja tällaista ei ole ikinään tapahtunut minulle? Eikä sen pahemmin muutakaan rähinää. Kukaan ei ole aukonut päätä minulle, eikä lyönyt, enkä itse olen käsiä liannut. Vai onko nämä niitä yksi miljoonasta asioita? Ettet kuitenkin mennyt provoilemaan jotakin? olihan ne kaikesta huolimatta NEEKEREITÄ ja aineissa. Jotenkin tuo on _niin_ tutun kuulosta. Rähinäroopet kertoo asiat juuri noin. Aina ne vastapuolet on aineissa ja joka toinen kerta neekereitä.

Uskomatonta porukkaa täällä ja kehuskelee tuollaisilla vielä.

Eli kun ei ole tapahtunut sulle 27 vuoden aikana,niin tuskimpa muillekaan? :david:
Ja hyökkääjien ihonväriä ei olisi saanut kertoa koska se tahraa näitten viattomien neekerien maineen?

Baarikello sanoi:
Minä haluaisin, että leikki- tai millään muullakaan pyssyillä varustetut penskat/vanhemmat eivät juoksentelisi ympäriinsä tökkimässä niillä tuntemattomien selkään.

Taidat olla kommunisti. Minä taas olen sitä mieltä, että jokaisella ihmisella pitää olla vapaus tehdä sitä mitä haluaa.

Nojoo, moniko täällä oikeasti näki sen tilanteen, jotta voivat varmasti sanoa miten siihen pitää suhtautua?

Eli voisko sanoa bullshit walks? Jos ei voi, niin minäpä tiedän mitä pitää tehdä:

-saunan taakse
-suomeen kuolemantuomio
-varoittava esimerkki ja kiduttaa hengiltä
-kärsis lopun elämänsä
-henki pois vaikka lusikalla
-Kädet ja jalat äijältä irti ja pakotettas kattoo tyhjää seinää 24/7
-jalkapuuhun kaupungin keskustaan
-vangit hoitaa tuollaisen
-köysi katosta roikkumaan
-kiduttamalla tappaminen
-kiduttamiseen kaikki valtuudet
-pitäs repii kädet ja jalat irti ja laittaa suolakuoppaan happipullon kanssa
-Haulikolla naamaan
-pallit pölkylle ja vasaraa niille kerran päivään seuraavat viis vuotta
-tappaminen on oikein

Yhdentekevää ketä syytetään, pääasia että syyllinen löytyy.

gotto sanoi:
IMO kännissä olo rikoksen tekohetkellä saisi olla raskauttava, ei keventävä asia.

Hmm. Seksuaalirikoksissa känninen olotila ei ainakaan lueta keventäväksi tekijäksi. Luulisin, että oikeuden suhtautuminen humalatilaan olisi aika pitkälti sama - ellei sitten raskauttava - muunkinlaisissa rötöstyypeissä?

kekexx sanoi:
Taidat olla kommunisti. Minä taas olen sitä mieltä, että jokaisella ihmisella pitää olla vapaus tehdä sitä mitä haluaa.

Mutta keke-kulta, minä haluaisin tuon tussarin kanssa kirmailemattomuuden lisäksi myös hirven itselleni. Kuitenkin meidän tulee muistaa, että ennen kuin uskallamme arvioida henkilön suuntautumista, meidän pitää keskusteleman gaynoista, jolla elämämme suuret tavoitteet voimme saavuttaa.
:worship:

Masse Majava sanoi:
Kerros kuule, miten olen voinut elää 27 vuotta maanpäällä ja tällaista ei ole ikinään tapahtunut minulle? Eikä sen pahemmin muutakaan rähinää. Kukaan ei ole aukonut päätä minulle, eikä lyönyt, enkä itse olen käsiä liannut. Vai onko nämä niitä yksi miljoonasta asioita? Ettet kuitenkin mennyt provoilemaan jotakin? Rähinäroopet kertoo asiat juuri noin. Aina ne vastapuolet on aineissa ja joka toinen kerta neekereitä.

Tuota tuota, se että sinulle ei ole kukaan idiootti aukonut päätään, ei tarkoita sitä etteikö sitä muille auottaisi.

Esimerkikisi minä olen provosoivan näköinen. Kuulemma. Sen myös huomaa käytännössä. Jos istun vaikkapa kavereiden kanssa baarissa, tulee se "luuletsä vittu olevas kova jätkä, tuu tonne ulos kattomaan kuinka kova jätkä oot" jostain syystä juttelemaan AINA mun kanssa.

Masse Majava sanoi:
Uskomatonta porukkaa täällä ja kehuskelee tuollaisilla vielä.[/

Pakko mainita, etten ole ikinä saanut turpaan, vaikka olenkin joskus joutunut turvautumaan fyysiseen keskusteluun ;).

Baarikello sanoi:
Mutta keke-kulta, minä haluaisin tuon tussarin kanssa kirmailemattomuuden lisäksi myös hirven itselleni. Kuitenkin meidän tulee muistaa, että ennen kuin uskallamme arvioida henkilön suuntautumista, meidän pitää keskusteleman gaynoista, jolla elämämme suuret tavoitteet voimme saavuttaa.

Tässä ei nyt kullittelut auta. Pitää olla vapaus antaa rakkautta hirvelle tussarilla ja pitää olla vapaus lyödä matkustajaa turpaan. Kaikella on tietysti hintansa. Hinta=keiNOT:
-vapaus
-veljeys
-tasa-arvo

Mixu sanoi:
Sakkorangaistuksen ohella bussikuskin pitää maksaa uhrilleen 451 euron korvaukset.

Oikeutta on se, että ihmisoikeus huvitteluun on onneksi noin halpaa. Tuikkaa känniläistä vielä kolme kertaa turpaan, kävelee henkisen tyydytyksen saaneena oikeustalolle ja kiikuttaa maksulapun sossuun... kiithos...

Mutta aika vähällä on bussikuski selvinnyt, kun vain 15 päiväsakkoa saanut. Kyllä tuollaisesta 'kympillä turpaan vedosta' _herkästi_ tulee se 35 päiväsakkoa, vaikka toinen olisi humalassa ja väkivaltainen tms. Ja vaikka olisikin järjestystäylläpitävä henkilö, niin se melkein pahentaa tuota tapausta, koska silloin ainakin teoriassa tiedetään mitä tuollaisessa tapauksessa saa tehdä.
[MUTUA] Jos tämä humalainen kaveri olisi ensin käynyt vaikka kuskin rinnuksiin kiinni ja sitten kuski olisi lyönyt, niin silloin olisi varmasti tullut vielä tuo 15 päiväsakkoa ihan vain liiallisesta voimankäytöstä, ellei sitten lievästä pahoinpitelystä. [/MUTUA]

osku sanoi:
Eli kun ei ole tapahtunut sulle 27 vuoden aikana,niin tuskimpa muillekaan? :david:
Ja hyökkääjien ihonväriä ei olisi saanut kertoa koska se tahraa näitten viattomien neekerien maineen?

Jotenkin jää vaan ihmisten puheista kuva, että joillekin noita asioita tapahtuu enemmän, mitä toisille riippumatta ulkonäöstä. Ja mitä tulee ihonväriin, niin kertojan viestissä sai vähän kuvan, että se olisi selittävä tekijä vastapuolen käytökselle/vapauttava asia koskien kirjoittajan toimintaa.

Tässä muutama yleinen pointti:

1. Jos uhkaava henkilö näyttää aggressiiviselta, nostaa nyrkin/nyrkit pystyyn, mutta ei lyö. Tämä ei vielä oikeuta uhattuna olevaa henkilöä käyttämään nyrkkejään. Uhattuna oleva henkilö maksaa, jos lyö tässä kyseisessä tilanteessa. Lieventävänä asianhaarana menee, jos uhkaaja on "todella iso" verrattuna uhatun "todella pieneen kokoon nähden". Pienempi uhattuna oleva henkilö pelkää henkensä puolesta. Tuossa tilanteessa menee varmaan hätävarjeluun. Ei välttämättä aina.

2. Jos uhkaaja lyö nyrkillä, saa uhattu vastata samalla voimankäytön asteella takaisin riippuen tilanteesta. Mutta paras tuossakin tilanteessa on vastata alemmalla voimankäytön kaavalla esim. taltuttaa uhkaaja ilman lyöntiä, jolloin ei aiheudu fyysistä vahinkoa uhkaajalle.Tässä tilanteessa ei varmaan joudu maksajan rooliin, koska on katsottu aiheelliseksi käyttää alempaa voimankäytön kaavaa tilanteen rauhoittamiseksi.

3. Jos uhkaaja lyö nyrkillä, vastaat siihen kättä pidemmällä. Tässä vaiheessa olet käyttänyt kovempaa voimankäyttöä mitä tilanne olisi vaatinut. Olet maksava osapuoli.

-Tällaisissa tilanteissa täytyy tietää millä kovuudella saa tehdä ja mitä, että ei ole itse maksu mies. Eli voimankäytön pykäliä pitää tietää, jotta osaat toimia oikein.

-Toivon, että ymmärsitte vähän noita pointteja tuolta.

-Ymmärrän, että moni ei odota sitä ekaa iskua vaan varmistaa ekana ns. oman selustansa.

En halua kommentoida kenenkään aiemman kommentteja kuka oli oikessa jne. Tilanne kun ei ole sen paremmin tiedossa, on kaikki siis spekulointia.

Flamer sanoi:
En halua kommentoida kenenkään aiemman kommentteja kuka oli oikessa jne. Tilanne kun ei ole sen paremmin tiedossa, on kaikki siis spekulointia.

No kyllä pointti on kuitenkin siinä että se humalainen uhkasi virantoimituksessa olevaa bussikuskia! Oisko parempi että auto olis menny johonkin rotkoon vai?

:curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom