Bussikuski löi häirikköä - sai sakot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä se on niin, että joka leikin aloittaa, se leikin kestäköön. Jos alkaa soittaa suutaan ja viestittää aikomuksesta lyödä, niin vastatkoon seurauksista. Parempi lyödä ensin kuin tulla lyödyksi. Naurettavaa vinkua jälkeenpäin, jos hampit lähti kävelemään, kun on itse aiheuttanut koko tilanteen. Pysyisi kotonaan ryyppäämässä, jos ei osaa käyttäytyä ihmisten ilmoilla. Mun puolesta olis vaikka ajanu vielä äijän yli, olispa yks kusipää pultsari vähemmän tässä maassa :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mixu sanoi:
"Tyhjentämällä lippaan"?. Voin ymmärtää sen, että hengestään pitävä ihminen voisi tuossa tilanteessa ampua paniikkilaukauksen ryöstäjää kohti, mutta tajuttuaan virheensä ei nyt ainakaan sitä koko lipasta purkaisi uhriin.

Meikäläinen nakkais kädet pystyyn ja ilmottaisin, että ole hyvä vie rahat.. Tollasessa tilanteessa saa olla melkoinen John Wayne, jotta ehtii ennen toista laukaisemaan.

Itse tilanteesta en sano mitään. Kuulostaa aika karulta toimminnalta, mutta Iltalehdet osaavat kyllä noita lehtiä myydä..

Eikös toi lippaan tyhjennys ollut vaan urbaanilegenda...??
Tuskin toi oikeasti on tapahtunu, vaikka mistäs sitä tietää...

Zealot sanoi:
Eikös toi lippaan tyhjennys ollut vaan urbaanilegenda...??
Tuskin toi oikeasti on tapahtunu, vaikka mistäs sitä tietää...

Niinpä taitaa olla. editit meni ohi joten siellä pysyy :)

Olisi kiva kuulla näiltä oikeusoppineilta, mitä muuta kuski olisi voinut tehdä, kuin lyödä tai saada turpaansa?

...edellyttäen, että juttu tosiaan meni (/tulkittiin tapahtuneeksi), kuten edellä mainittiin.

demoni sanoi:
Olisi kiva kuulla näiltä oikeusoppineilta, mitä muuta kuski olisi voinut tehdä, kuin lyödä tai saada turpaansa?
En ole oikeusoppinut, mutta ehkäpä vanha kunnoon niskaperseote olisi tuossa tilanteessa ollut riittävä voimakeino.

Tilannetta en ole nähnyt, mutta ainakin, jos istut siinä kuskin paikalla, niin et pysty mitään otteita ottamaan ja muutenkin aika ahdas paikka.

..okei, liian vähän faktoja tiedossa, joten taitaa mennä liikaa spekuloinnin puolelle :david:

Mariko sanoi:
Kyllä se on niin, että joka leikin aloittaa, se leikin kestäköön. Jos alkaa soittaa suutaan ja viestittää aikomuksesta lyödä, niin vastatkoon seurauksista. Parempi lyödä ensin kuin tulla lyödyksi. Naurettavaa vinkua jälkeenpäin, jos hampit lähti kävelemään, kun on itse aiheuttanut koko tilanteen. Pysyisi kotonaan ryyppäämässä, jos ei osaa käyttäytyä ihmisten ilmoilla. Mun puolesta olis vaikka ajanu vielä äijän yli, olispa yks kusipää pultsari vähemmän tässä maassa :)

Kerros mitä voitat, jos mukiloit ihmisiä, jotka mahdollisesti on verbaalisesti lahjakkaampia? satuttaako sana? Satuttaako niin paljon, että makaat mahdollisesti ameebana loppulämän?

Mariko sanoi:

Aivan. Itse jos olisin tuossa tilanteessa ollut kyseinen pultsari olisin kävellyt ilman hampaita kotia nukkumaan ja maksanut kiltisti itse aiheutetun hammaslääkäri maksun. Sen jälkeen miettinyt 50 x kannattaako sitä viinaa ottaa niin reilusti ettei pysty käyttäytymään edes bussi kuskille. Mua ainakin hävettäs vielä mennä syyte nostaa tosta... ei ilkeis.

Lyömällähän pääsee helpommalla, monesti se tippuu ekalla eikä vaatteet paskaannu. Multa propsit kuskille kerralla luulot pois. :thumbs:

t:kyllästynyt taksi/bussi jonojen laskuhumala örveltäjiin.

Näistä ulkomaalaisista...

Joensuussa sitten sattuu ja tapahtuu. Viime perjantaina, tai no lauantain puolellahan se oli jo, mutta ajelin pyörällä kotia erään kaverin bileistä rantakylästä. Siellä sitten näkyi jalkakäytävällä pari hemmoa heilumassa ja koitin ajaa siitä kaikessa rauhassa ohi niin mitäs kävikään: Päättivät sitten kaataa mut pyörän selästä penkkaan ja hakata sinne. Kun pääsin pystyyn niin kaiken lisäks huomasin että nämähän on neekereitä ja aattelin että nyt käy meikäpojalle pahasti. Ilmeisesti oli jotain tyypeillä veressä kun ei toinen kerinny edes lyödä kun ensimmäisellä oli jo bootsin kärki haarovälissä, tätä toista sain jotenki ihmeellisesti suusta kiinni ja kiskasin tämän äijän naaman omaan polveeni. Rusahti siihen malliin että hajos ja pahasti... ja sillä toisella lienee pysyvä impotenssi, housuihin jäi vielä vähän verta toisen kasvoista... mutta mitäs olisin saanu kun oisin kuhtunu poliisit paikalle? :whip: Hipsin siitä sitten kaikessa rauhassa kotiin ja jätin äijät keräilemään omiaan sieltä kadun pinnasta.

Masse Majava sanoi:
Kerros mitä voitat, jos mukiloit ihmisiä, jotka mahdollisesti on verbaalisesti lahjakkaampia? satuttaako sana? Satuttaako niin paljon, että makaat mahdollisesti ameebana loppulämän?

Verbaalisen lahjakkuuden takia en tietenkään mukiloisi ketään, en tiedä minkälaista lahjakkuutta tässä nyt tarkoitat. Tässä bussikuskin tapauksessa näen ratkaisevana nyrkkien nostamisen, eli osoituksen aikeesta lyödä, missä tapauksessa en siis tuomitse ensin lyömistä.

Jos sitten ajatellaan pelkästään verbaalia hyökkäystä, niin olen sitä mieltä, että henkinen väkivalta on rinnastettavissa fyysiseen ja siihen voi vastata fyysisesti. Tässä on ihan turha yrittää tehdä mitään rajanvetoa sille, että koska liika on liikaa ja missä vaiheessa saa toimia. Tapauskohtaisia juttuja, ja yleensä on parempi, jos tilanne selviää puhumalla.

Otetaan nyt tilanne, että joku tulee syytämään jotain tosi loukkaavaa juttua, siis äitisi on huora -linjaa, niin silloin jotta tilanne voisi päättyä ilman fyysistä kontaktia, on hyökkääjän alistuttava ja pyydettävä anteeksi. Mutta jos joku aloittaa tuon tyyppisen pään aukomisen, ei hän yleensä ala vapaaehtoisesti anteeksi pyytämään ja voimakeinoja joutuu ehkä ottamaan käyttöön kaverin taivuttelemiseksi. On tietysti jokaisen omassa harkinnassa, jos haluaa poistua paikalta kunnia loukattuna ja kuunnella selän takaa saatteeksi lisää vittuilua. Sellaista ei pitäisi kuitenkaan vaatia ihmiseltä.

Nämä päänaukojat vielä kun on usein sellaisia viiden tuopin jälkeen muka-machoja maailman kingejä joille tekee ihan hyvää, että joku välillä opettaa niitä ja ego ehkä laskeutuu taas hetkeksi himpun verran alemmas.

Tietenkin suuri osa mölinöistä kannattaa varmasti suodattaa toisesta korvasta sisään, toisesta ulos -periaatteella, mutta joskus väkivalta on mielestäni oikein hyvä ratkaisu.

Hollowheart sanoi:
Näistä ulkomaalaisista...

Joensuussa sitten sattuu ja tapahtuu. Viime perjantaina, tai no lauantain puolellahan se oli jo, mutta ajelin pyörällä kotia erään kaverin bileistä rantakylästä. Siellä sitten näkyi jalkakäytävällä pari hemmoa heilumassa ja koitin ajaa siitä kaikessa rauhassa ohi niin mitäs kävikään: Päättivät sitten kaataa mut pyörän selästä penkkaan ja hakata sinne. Kun pääsin pystyyn niin kaiken lisäks huomasin että nämähän on neekereitä ja aattelin että nyt käy meikäpojalle pahasti. Ilmeisesti oli jotain tyypeillä veressä kun ei toinen kerinny edes lyödä kun ensimmäisellä oli jo bootsin kärki haarovälissä, tätä toista sain jotenki ihmeellisesti suusta kiinni ja kiskasin tämän äijän naaman omaan polveeni. Rusahti siihen malliin että hajos ja pahasti... ja sillä toisella lienee pysyvä impotenssi, housuihin jäi vielä vähän verta toisen kasvoista... mutta mitäs olisin saanu kun oisin kuhtunu poliisit paikalle? :whip: Hipsin siitä sitten kaikessa rauhassa kotiin ja jätin äijät keräilemään omiaan sieltä kadun pinnasta.

Hyvää työtä. Pari neekeriä vähemmän.

Ei olis tarvinnut mainita edes asuinpaikkaa. Sen olis voinut jokainen arvata. Kerros kuule, miten olen voinut elää 27 vuotta maanpäällä ja tällaista ei ole ikinään tapahtunut minulle? Eikä sen pahemmin muutakaan rähinää. Kukaan ei ole aukonut päätä minulle, eikä lyönyt, enkä itse olen käsiä liannut. Vai onko nämä niitä yksi miljoonasta asioita? Ettet kuitenkin mennyt provoilemaan jotakin? olihan ne kaikesta huolimatta NEEKEREITÄ ja aineissa. Jotenkin tuo on _niin_ tutun kuulosta. Rähinäroopet kertoo asiat juuri noin. Aina ne vastapuolet on aineissa ja joka toinen kerta neekereitä.

Uskomatonta porukkaa täällä ja kehuskelee tuollaisilla vielä.

Masse Majava sanoi:
Kerros kuule, miten olen voinut elää 27 vuotta maanpäällä ja tällaista ei ole ikinään tapahtunut minulle? Eikä sen pahemmin muutakaan rähinää. Kukaan ei ole aukonut päätä minulle, eikä lyönyt, enkä itse olen käsiä liannut.

Masse Majava: Elämäni tynnyrissä, osa I

Masse Majava sanoi:
Ettet kuitenkin mennyt provoilemaan jotakin? olihan ne kaikesta huolimatta NEEKEREITÄ ja aineissa. Jotenkin tuo on _niin_ tutun kuulosta.

Eiks se saatana sovittu, että sillä koirankakalla ei leikitä eikä neekeripropagandaa julisteta?
:)

Marikon kanssa samaa mieltä siinä että väkivallalla uhkaamisen (nyrkin nostaminen) tulisi oikeuttaa voimatoimien käyttöön.

Kuitenkin minusta, verbaalinen väkivalta (huorittelu tms.) ei saisi missään tapauksessa tähän oikeuttaa. Useimmat miestensä kotona hakkaamat naiset jne. ovat luultavasti kanssani samaa mieltä.

Mariko sanoi:
Otetaan nyt tilanne, että joku tulee syytämään jotain tosi loukkaavaa juttua, siis äitisi on huora -linjaa, niin silloin jotta tilanne voisi päättyä ilman fyysistä kontaktia, on hyökkääjän alistuttava ja pyydettävä anteeksi. Mutta jos joku aloittaa tuon tyyppisen pään aukomisen, ei hän yleensä ala vapaaehtoisesti anteeksi pyytämään ja voimakeinoja joutuu ehkä ottamaan käyttöön kaverin taivuttelemiseksi.

Eli: jos siis joku puhuu äidistänne ylläolevalla tavalla, ottakaa tyyppi toisella kädellä niskalukkoon ja hinkatkaa vapaan käden rystysillä kipeästi edestakaisin pitkin päänahkaa (antakaa ns. "lomiskaa"). Tehostakaa toistelemalla "Peru puheesi. Peru puheesi". ;)

Mariko sanoi:
Baarikello, sun kommentit on käyneet jostain syystä kovin laimeiksi viime aikoina ;)

No, jumaleissön. Joukko mieleltään arvaamattomia musiikkitietäjiä kidnappasi viattoman, mutta rehellisen kansalaisen ghettokellariinsa ja raiskasi pyhimpäni moneen kertaan. Siinä vaiheessa, kun luulin sen jo olevan ohi, joku(Baarikello itse?) kävi vielä vääntämässä alkuasukasmusiikkia tulvivien stereoiden volume-namikan kaakkoon niin, ettei ääneni kuulunut enää minnekään. No, toisaalta siihenkään asti en ollut oikeastaan kuullut mitään muuta kuin "Linnanvuori, Linnanvuori!" Menee tässä siis jonkin aikaa, että kävelee vähän rennommin kuin A-kirjain. HTH. :)

Mariko sanoi:
Verbaalisen lahjakkuuden takia en tietenkään mukiloisi ketään, en tiedä minkälaista lahjakkuutta tässä nyt tarkoitat. Tässä bussikuskin tapauksessa näen ratkaisevana nyrkkien nostamisen, eli osoituksen aikeesta lyödä, missä tapauksessa en siis tuomitse ensin lyömistä.

Jos sitten ajatellaan pelkästään verbaalia hyökkäystä, niin olen sitä mieltä, että henkinen väkivalta on rinnastettavissa fyysiseen ja siihen voi vastata fyysisesti. Tässä on ihan turha yrittää tehdä mitään rajanvetoa sille, että koska liika on liikaa ja missä vaiheessa saa toimia. Tapauskohtaisia juttuja, ja yleensä on parempi, jos tilanne selviää puhumalla.

Otetaan nyt tilanne, että joku tulee syytämään jotain tosi loukkaavaa juttua, siis äitisi on huora -linjaa, niin silloin jotta tilanne voisi päättyä ilman fyysistä kontaktia, on hyökkääjän alistuttava ja pyydettävä anteeksi. Mutta jos joku aloittaa tuon tyyppisen pään aukomisen, ei hän yleensä ala vapaaehtoisesti anteeksi pyytämään ja voimakeinoja joutuu ehkä ottamaan käyttöön kaverin taivuttelemiseksi. On tietysti jokaisen omassa harkinnassa, jos haluaa poistua paikalta kunnia loukattuna ja kuunnella selän takaa saatteeksi lisää vittuilua. Sellaista ei pitäisi kuitenkaan vaatia ihmiseltä.

Nämä päänaukojat vielä kun on usein sellaisia viiden tuopin jälkeen muka-machoja maailman kingejä joille tekee ihan hyvää, että joku välillä opettaa niitä ja ego ehkä laskeutuu taas hetkeksi himpun verran alemmas.

Tietenkin suuri osa mölinöistä kannattaa varmasti suodattaa toisesta korvasta sisään, toisesta ulos -periaatteella, mutta joskus väkivalta on mielestäni oikein hyvä ratkaisu.
Marikolle ihan tallainen kysymys (ilman provoilua seka vittuilua), etta pateeko mielestasi saanto henkisen ja fyysisen valisesta suhteesta myos parisuhteessa, eli jos nainen kayttaa verbaliikkaansa lyoma-aseena niin saako mies kayttaa fyysista vakivaltaa naisen hiljentamiseksi?

Mielestani ei saa, ja muutenkin henkinen vakivalta ei ole rinnastettavissa fyysiseen. Aina voi lahtea pois (suhteesta esim.) ja terveen itsetunnon omaavalle ei pitaisi haistattelu aiheuttaa minkaannakoista kunnian menetysta. Tama siis jos kyseessa on esim. baarissa tapahtuva kertaluontoinen paanaukominen. Vaikeampi tapaus on sitten pitka-aikainen henkinen vakivalta esim. koulukiusaaminen, johon en halua sanoa mitaan koska se riippuu sitten aina siita mista roikkuu...

Mariachi sanoi:
Marikolle ihan tallainen kysymys (ilman provoilua seka vittuilua), etta pateeko mielestasi saanto henkisen ja fyysisen valisesta suhteesta myos parisuhteessa, eli jos nainen kayttaa verbaliikkaansa lyoma-aseena niin saako mies kayttaa fyysista vakivaltaa naisen hiljentamiseksi?

Ei päde. Parisuhteessa ei saa ikinä koskaan milloinkaan lyödä.

Myöskään henkistä väkivaltaa ei saa parisuhteessa käyttää, ja jos sitä esiintyypi, suosittelen eroamista, jos ei puhe auta. Suhteessa on jotain pahasti vialla, jos pitää toista henkisesti mollata ja alentaa, inhottavaa. Mutta näistähän on puhuttu täällä ennenkin...

Hei kuka antoi negatiivista reputationia siitä, että sanoin BK:n kommenttien laimentuneen? Porsas, ilmaise itsesi, tuun vääntää sua nenään...:hyper:

Mariko sanoi:

Tällaisessa tapauksessa kyseessähän ei ole itsepuolustustilanne, vaan oman tai lähimmäisen "kunnian" puolustaminen, joka ei mielestäni vaadi voimakeinoja vaan joko a) toimivat aivot ja/tai b) jalat joilla kävellä suutaan aukovan idiootin luota poies.

Ja kun vielä toteat ettei rajanvetoa kannata yrittää tehdä, niin eikös olisi ylipäätään parempi jättää se fyysinen väkivalta suosiolla pois valikoimista? Ei tarvitsisi sitten kenenkään jälkikäteen pohtia että "olisikohan pitänyt läimäistä jo sen ekan "horon" jälkeen vaiko ei"?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom