Brassailua

Jos on varaa ja se tuo iloa elämään, miksi ei laittaisi viittäkymppiä autoon? Toiset ostaa hienoja autoja, toiset vaatteita ja jotkut molempia. Vertaan autoa vaatteisiin, koska molemmat kertovat yleensä jotain omistajastaan.

No tarkoitus olikin viitata tuohon vähän normaalia varakkaampaan, mihin vastasin. Vaikka sitä ajattelee hienon auton viestivän jotain, niin keskituloiselle se ehkä viestittää varsin pinnallisia prioriteettejä. Niin, ei se ole minun pussista pois, mitä ihmiset rahoillaan tekee. Auto on vain huono sijoitus. Ja keskituloiselle se vie muusta varakkuudesta suuren osuuden. Alle 30 vuotiaiden ihmisten varallisuudesta menee puolet autoiluun. Voi olla, että tilastot ovat nyt jo muuttuneet.

Joo, olen entinen autoharrastaja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Okei eli jos on varaa asua 100 000€:n kämpässä, niin miten arvokas auto pitäisi sinusta olla, että se antaisi henkilöstä oikean kuvan?

Ei oikeestaa voi sanoo hintaa, vaa se on mallista kiinni.. Mä sanoisin et esim e46koppanen m3, e39koppanen m5 tai 540, x5 ja 7sarja, miksei 335i e90 tai coupena, eli e92..

Noi on aika sellanen et mikä vaa on riittävä peli, vaikka saksassa asuisin, ja x5 lähtee mobile.de yleesä suunnilleen alkaen 25000 euroa, ei se hinta vaa se laatu.

Eli enpä anna oikein arvoa sille että on corolla tai pösö 206. ja tietty brassailutalo pitäis olla omakotitalo, ja mielellää parkettilattioilla, koska ne on hienommat ku muovimatot, mun yksiössäki on sentää puiunväriset laminaatit:kuola:

Edit, ja tietenki alle 2.5 litranen ei käy laatuu.. ja kyl musta esim e46 328/330 on jo iha riittävä, tosin ei kauheen yyberbrassailu enää, mut just sopivaa....

No tarkoitus olikin viitata tuohon vähän normaalia varakkaampaan, mihin vastasin. Vaikka sitä ajattelee hienon auton viestivän jotain, niin keskituloiselle se ehkä viestittää varsin pinnallisia prioriteettejä. Niin, ei se ole minun pussista pois, mitä ihmiset rahoillaan tekee. Auto on vain huono sijoitus. Ja keskituloiselle se vie muusta varakkuudesta suuren osuuden. Alle 30 vuotiaiden ihmisten varallisuudesta menee puolet autoiluun. Voi olla, että tilastot ovat nyt jo muuttuneet.

Joo, olen entinen autoharrastaja.

Hmm... Mitäs hienot vaatteet sitten viestittävät ko. keskituloiselle?

Auto tosiaan on huono sijoitus. Auto on mielestäni ylellisyystuote suurelle osalle meitä. Moni tulisi hyvin toimeen ilman omaa autoa. Toisilla se vain helpottaa elämää paljon ja joillekin se tuo elämyksiä miellyttävällä ulkonäöllään ja hyvillä ajo-ominaisuuksillaan.

Onko muuten hieno ja hyvä (yleensä myös kallis) sohva mielestäsi jotenkin perusteltavissa?

Ei, en ole autoharrastaja. Uusi työsuhdeauto on tosin tulossa.

Hmm... Mitäs hienot vaatteet sitten viestittävät ko. keskituloiselle?

Auto tosiaan on huono sijoitus. Auto on mielestäni ylellisyystuote suurelle osalle meitä. Moni tulisi hyvin toimeen ilman omaa autoa. Toisilla se vain helpottaa elämää paljon ja joillekin se tuo elämyksiä miellyttävällä ulkonäöllään ja hyvillä ajo-ominaisuuksillaan.

Onko muuten hieno ja hyvä (yleensä myös kallis) sohva mielestäsi jotenkin perusteltavissa?

Ei, en ole autoharrastaja. Uusi työsuhdeauto on tosin tulossa.

No timanttikoristeltu vyönsolki voi olla hieman ylipramea... :) Vaatteissa ei nyt kuitenkaan puhuta yleensä sellaisista rahoista, mitä auton kanssa. Niin ja mihin tarvitaan oikein hienoa taloakaan? Brassailuun kai kuuluu se, että näytetään rahan tuhlausta? Vertaa raptähdet. Pitää olla 12 vessaa talossa, timanttihampaat ja turkikset. Show offia, mutta onko siinäkään mitään järkeä?

En mä varmaan tajua enää kaikkia noita pinnallisia juttuja. Mut on mullakin noita omia brassailujuttuja. ;)

no samalla ajatusmallilla 90% pakkiksen porukasta tavisten mielestä brassailee ulkonäöllään ja lihaksillaan.. jopa meikäläisellä on kuuleman mukaan hirveen isot haukkarit:D

Eikös vaan ihan omaksi iloksi ihmiset osta autoja ja veneitä ja kalliita esineitä ja hienoja taloja..

ja tietty brassailutalo pitäis olla omakotitalo, ja mielellää parkettilattioilla, koska ne on hienommat ku muovimatot, mun yksiössäki on sentää puiunväriset laminaatit:kuola:

Missä välissä OKT:stä on tullut brassailua? Ehkä sitten jos sinulla olisi kaksi kertaa isompi talo kuin naapureillasi. Aika harvaan kaupunkiin saa niin isoa taloa rakentaa (>300m2). Sentään löytyy Suomesta vielä paikkakuntia, joissa kukaan itseään kunnioittava ei asu kerrostalossa.

Kaippa tässä on kyse elintasosta ja mikä omasta mielestä nostaa sitä eniten. Ehkä jollekin auto on tärkeämpi kuin asunto. Voi asua mielellään 20m2 yksiössä vuokralla kunhan on varaa pitää hienoa autoa.

Onko Bossin kauluspaita brassailua?

Missä välissä OKT:stä on tullut brassailua? Ehkä sitten jos sinulla olisi kaksi kertaa isompi talo kuin naapureillasi. Aika harvaan kaupunkiin saa niin isoa taloa rakentaa (>300m2). Sentään löytyy Suomesta vielä paikkakuntia, joissa kukaan itseään kunnioittava ei asu kerrostalossa.

Kaippa tässä on kyse elintasosta ja mikä omasta mielestä nostaa sitä eniten. Ehkä jollekin auto on tärkeämpi kuin asunto. Voi asua mielellään 20m2 yksiössä vuokralla kunhan on varaa pitää hienoa autoa.

Onko Bossin kauluspaita brassailua?

se vähän riippuu. itse olen kuullut pelkästään kehuja bossin puvuista ja kauluspaidoista. jos katsoo että bossin kestoon suhteutettu arvo on suurempi kuin jonkun kiinalaisen löytötexistä haetun kauluspaidan, sanoisin että bossin kauluspaita on fiksun ihmisen ostos. riippuu aina ihmisestä miten korostaa mitäkin. jos pitää joka lauseessa mainita että "on tää hiton hyväntuntunen tää bossi!" tai vastaavaa niin sit se on brassailua. jos joku pitää sitä bossia vaan kun se tuntuu hyvältä päällä eikä huutele paitansa merkkiä niin tuskin on brassailua.

Hummer_kooste_kuva3.jpg

Linkki
Tuollanen vuokrataan kesällä päiväks ja sillon kuule brassaillaan 24/7

Hummer_kooste_kuva3.jpg

Linkki
Tuollanen vuokrataan kesällä päiväks ja sillon kuule brassaillaan 24/7

varo hidastetöyssyjä. siinä on mopopojat ja traktoripapat töötti pohjassa jonossa perässä kun tuommosella yrittää ylittää hidastetöyssyn brassailun vaatimalla kunnialla (eli ilman että näyttää siltä kuin auto kaatuis..)

Ei oikeestaa voi sanoo hintaa, vaa se on mallista kiinni.. Mä sanoisin et esim e46koppanen m3, e39koppanen m5 tai 540, x5 ja 7sarja, miksei 335i e90 tai coupena, eli e92..

Just tän takia en koskaan osta bemaria. On tosi omaperästä näyttää miten hyvin menee ostamalla bemari. Kaiken maailman lippalakkipojatkin vetää lippalakki takaravaivolla bemareilla.

Just tän takia en koskaan osta bemaria. On tosi omaperästä näyttää miten hyvin menee ostamalla bemari. Kaiken maailman lippalakkipojatkin vetää lippalakki takaravaivolla bemareilla.

joo amiksen parkkipaikka on noiden "hyvin menee!" -tyyppien vanhojen autojen loppusijoituspaikka...

mersun slr/shelby gt 500/köeningsegg/muu superauto
näillä ei ainakaan tartte pelätä että tulee samanlainen auto vastaan suomessa.

Jos on rahaa niin miks sitä ei näyttäis. Ei nyt tietenkään tartte viskellä rahaa ilmaan ja näytellä persettä köyhille limusiinin ikkunasta, mut kyllä ihmisen kuuluu oma arvonsa näyttää. Tyylillä...

Jos on rahaa niin ajellaan sit ferraril...jos ei ni ei... Vittuako sil on väliä, mitä muut ajattelee... Tärkeintä että itte on tyytyväinen.

Jos mulla ois ferrari alla niin totta kai pullistelisin sil...etenki hyvännäkösten naisten edes!

Jos on rahaa niin miks sitä ei näyttäis. Ei nyt tietenkään tartte viskellä rahaa ilmaan ja näytellä persettä köyhille limusiinin ikkunasta, mut kyllä ihmisen kuuluu oma arvonsa näyttää. Tyylillä...

Ootko oikeasti sitä mieltä, että ihmisen arvo riippuu jotenkin siitä paljonko sillä on rahaa? Itse koen ainakin olevani ihan yhtä "arvokas", kuin joku Ferrarilla ajeleva sikarikas, vaikka en Ferraria omistakaan.
Mutta samaa mieltä olen, että kukin voi ajella ihan sellaisella autolla kuin haluaa/mihin on varaa, riippumatta muiden mielipiteistä.

Ootko oikeasti sitä mieltä, että ihmisen arvo riippuu jotenkin siitä paljonko sillä on rahaa? Itse koen ainakin olevani ihan yhtä "arvokas", kuin joku Ferrarilla ajeleva sikarikas, vaikka en Ferraria omistakaan.
Mutta samaa mieltä olen, että kukin voi ajella ihan sellaisella autolla kuin haluaa/mihin on varaa, riippumatta muiden mielipiteistä.

yleensä normi ihmisillä on enemmän arvoa ihmisenä kuin normaalista elämästä syrjäytyneillä kavereilla (eli rahan perässä juoksijoilla)...

ainakin mun mielestä. jos esimerkiks pitää kauppalehti option sikarinurkkausta vakavana asiana eikä taukohuumorina, lyö kaverilla hammasrattaat tyhjää pahemman kerran :D

e: ja jos jollakulla on terve itseluottamus ja itsetunto niin tuskin tarttee niitä pönkittää sosiaalisella statuksellaan..eli "arvollaan"

yleensä normi ihmisillä on enemmän arvoa ihmisenä kuin normaalista elämästä syrjäytyneillä kavereilla (eli rahan perässä juoksijoilla)...

ainakin mun mielestä. jos esimerkiks pitää kauppalehti option sikarinurkkausta vakavana asiana eikä taukohuumorina, lyö kaverilla hammasrattaat tyhjää pahemman kerran :D

e: ja jos jollakulla on terve itseluottamus ja itsetunto niin tuskin tarttee niitä pönkittää sosiaalisella statuksellaan..eli "arvollaan"

Ok, no tässä on taas kysymys siitä, että mitä "arvo" sanalla ymmärretään. Tottakai ihminen, jolla on rahaa, on yhteiskunnassa aivan eri asemassa(eri arvoinen), kuin se jolla ei ole. Itse puhuin omasta näkökulmastani, ja siitä arvosta, jonka annan omissa silmissäni toisille ihmisille. Esim. jos olen kaupungilla, ja viereen ajaa joku 200000e:n bemarillaan, niin en automaattisesti arvosta tätä ihmistä sen enempää kuin muitakaan, ja enkä tunne mitään alemmuuden tunnetta.
Tämä ei kuitenkaan tarkoita välttämättä sitä että en ko. autoa itselleni haluaisi. Tosin en statussymboliksi, vaan se takia että satun pitämään mm.autoilusta, ja ihailemaan nopeita autoja;) .

Yleensä rahakkaat ihmiset omaa korkean statuksen (johtajat, korkeat virkamiehet jne.) ja näin ollen heidän arvonsa/asemansa yhteiskunnallisessa hierarkiassa on korkeampi.

Ihmisarvo on sitten eri asia. Jokainen on yhtä arvokas...teoriassa.

Silti elämä on raadollista ja yleensä ne parhaiten toimeentulevat kerää arvostusta ja ihmisiä ympärilleen.

Ootko oikeasti sitä mieltä, että ihmisen arvo riippuu jotenkin siitä paljonko sillä on rahaa?
Tottakai se riippuu siitä, valitettavasti.. Aika mielenkiintoinen ajatus ettei riippuisi, kun kuitenkin kaikki jotka niinkin väittää ei paljoa kavereita alempaa omaa.. Ja kaikki, joka ikinen pyrkii koko ajan ylemmäs..

Jos joku vetää palkokasvin nenään, niin mä sanon nyt tässä loppukaneetiksi, että totta vitussa se oisi helvetin hyvä juttu, että ihmisarvo ei riippuisi rahasta, mutta kyllä se nyt käytännössä on vähän niin, että harva meistä arvostaa huumeitten käyttäjiä, kodittomia, pultsareita ja erivärisiä ja tietty ihan rehellisen koyhiä sossunasiakkaita joita kaikkia yhdistää varattomuus. Aika harva meistä kaveeraa niiden kanssa. Itseasiassa iso käsi niille jotka ottavat köyhätkin aivan ilman ennakkoluuloja.

Tottakai se riippuu siitä, valitettavasti.. Aika mielenkiintoinen ajatus ettei riippuisi, kun kuitenkin kaikki jotka niinkin väittää ei paljoa kavereita alempaa omaa.. Ja kaikki, joka ikinen pyrkii koko ajan ylemmäs..

Jos joku vetää palkokasvin nenään, niin mä sanon nyt tässä loppukaneetiksi, että totta vitussa se oisi helvetin hyvä juttu, että ihmisarvo ei riippuisi rahasta.

Eihän se nyt riipu siitä ollenkaan:hyper: .

Vaikka olisit TJ, niin ei se tarkoita että sinulla olisi yhtään mukavampi vaimo kuin naapurin duunarilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom