Box-kyykky tasa/vinopenkille?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
boxilla en uskalla laittaa vielä maksimi-painoja kun tuntuu vaaralliselta kävellä tanko niskassa. sarjapainolaskuri näyttäis että maksimi ois 255. takakyykky toivottavasti +200kg
Riippuu laskurista ja sen jälkeen yksilöstä miten hyvin ne pitää paikkansa. Mulla puhelimessa oleva laskuri näyttää tuolle sarjalle 248 kg ja mun kohdalla se näyttää just eikä melkein oikein. Siksi sitä käytänkin.

Siitä se lähtee. Tasanen ok nosto. Toki jos mittasyvää haet, tuosta sais mennä vielä aika reilusti alemmas.

juu niin pitäis, koitan saada kuukauden päästä oikeella syvyydellä vähintäänkin samanverran. tosiaan oli pitkä tauko kyykystä ni ei oikeen sujunut.. mitä mieltä pysäytyskyykystä onko hyvä liike?

Erittäin hyviä ne kaikki stopit apuina on. Stoppeja jos tekee ilmassa eikä penkille, ne tietenkin on rankempia. Silti niitä pitäs eniten tehdä siihen heikkoon kohtaan. Ei siis itsestäänselvästi sinne ala-asentoon.

Eihän se paranekkaa, jos se sun penkille tehty oli väärä apuliikeversio. Muuten niistä on kyllä täs vuosien saatossa saatu paljon apua ihmisille. Tuosta nyt ei nähny, mihin se sun kyykky jämähtää ku jämähtää. Ellet tehny täs nyt lainkaan normisyvää kyykkyä, en ihmettele, ellei se kehittynyt.

tarkoitin tolla vaan itseäni että mulle ei pelittänyt. alan taas tekee normikyykkyä toivottavasti lihasmuisti toimii ja saan nopeaa kehitystä. vaihdoin just salia pitäis löytyä matalampi boxi kuin edellisellä ja saan varmasti siitä enemmän hyötyä kuin tosta enkasta mikä oli korkealle boxille tehty.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu niinku sanoin, apuliike ei auta pääliikettä, jos se on valittu väärin. Sama esim penkissä: jos ongelma on rinnaltalähtö, ei siinä korkeet lankkupenkit auta. Kyykylle harvemmin kannattaa tehdä semmosia kovin korkeita boksitteluja, missä polvikulma on yli 90°. Ilmaan stopattujakin varauksella.

tarkoitin tolla vaan itseäni että mulle ei pelittänyt. alan taas tekee normikyykkyä toivottavasti lihasmuisti toimii ja saan nopeaa kehitystä. vaihdoin just salia pitäis löytyä matalampi boxi kuin edellisellä ja saan varmasti siitä enemmän hyötyä kuin tosta enkasta mikä oli korkealle boxille tehty.
Se sun nykyinen boksi on kyllä oltava tosi korkea jos teet sen kanssa vitosen 20 kg isommalla painolla kuin mikä on kyykyn ykkönen, mikä sekin oli vähän vajaa. On oikeastaan melko oletettavaa ettei sillä kyykkytulos nouse.

Tietenki vaikuttaa. Maksimi on maksimi. Ei siinä voi antaa yhtään tasotusta. Nää kaikki jutut täällä on kuitenki spekulointeja, koska sun treeneistä ei mitään tiedä. Hajanaisia juttuja sieltä täältä ei voikaan antaa kauheen vahvaa pohjaa analysoida tekemisiä tarkemmin.

ens viikolla pysäytyskyykkyä 50% kolmosia ja takakyykkyä semi-kovasti 2x5. tätä 4xviikossa ja kerran viikossa mave 2-4toistoa yksi sarja. yläkroppaa kyykkypäivinä miten palautuu. en sitten osaa sanoa toimiiko mutta virheistä oppii... kuukauden tota laitan sitten uuden videon

Viimeksi muokattu:
tosta videosta vielä meneekö polvet liikaa eteenpäin? voimanosto kyykyssä pitäis vissiin kyykätä enemmän taaksepäin? ajattelin että ehkä mulla tekniikka boxilla parempi ja sen takia nousee paljon enemmän rautaa

Polvet voi mennä ihan hyvin eteen. Aika leveellä saa kyykätä, jos pystyyn pitäs säärien jäädä. Jos sä haluat sinne pohjaan voimaa, miks teet vain 3*50%? Laita ihan reippaasti rautaa ja kyykkää joka toinen kerta stopilla ja joka toinen normaalisti.

tosta videosta vielä meneekö polvet liikaa eteenpäin? voimanosto kyykyssä pitäis vissiin kyykätä enemmän taaksepäin? ajattelin että ehkä mulla tekniikka boxilla parempi ja sen takia nousee paljon enemmän rautaa
Eihän sulla itse asiassa edes mene polvet paljon paskaakaan eteen. Monella voimanostajalla menee paljon enemmän. Ja se riippuu aika paljon välityksistäkin ja saattaa olla jopa tavoiteltava asia. Esimerkiksi jos yrittää kyykätä sääret pystyssä ja yläkroppa on sen takia vaakatasossa, niin se ei ole kovin tavoiteltava kyykkytekniikka. Silloin on tasan kaksi vaihtoehtoa: Leventää asentoa tai työntää polvia eteen. Jälkimmäinen on usein luonnollisempi. Varustekyykkääjistä ei sitten kannata ottaa mallia.

aattelin et sais nopeutta ja vois tehdä useammin kuin se että laittais rautaa tankoon kunnolla. perusvoimaa sitten tolla 2x5 semi-kovaa.

suunnittelin että ennen normitekniikalla pohjista stopilla vaikka 4x3x50% ja sitten sen jälkeen 2x5 lopettaa viimeisen sarjan 1toisto ennen failurea

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom