pertti818 sanoi:
Simmottis piti kysymäni, että kun harrastelet noita yleisurheilun heittolajeja ihan kansallisella tasolla - näytti Tilastopajassa olevan hallista SM-mitalikin - niin eikös tuollainen vitamiinin otto ole vähän huono juttu tuolla rintamalla....
Aineet poistuvat elimistöstä, ystävä hyvä.
En minä mene kisaamaan, ellen tiedä olevani puhdas!
Niin tuota minäkin vähän ihmettelen ja muutenkin tätä suitsuttamista siitä, että jos haluat kisata niin aineita täytyy käyttää..
Suomessa on jo muutenkin tarpeeksi näitä fanaattisia nuoria, jotka yhä enemmän ja enemmän innostuvat roinaamisesta kun joku tällainen menestyneempi kaveri on heitä "patistamassa"
En IKINÄ ole käskenyt KETÄÄN käyttämään aineita, päinvastoin HÄMMÄSTELEN, miten joka toinen kloppi kuurittaa vaikkei ole edes kisoihin menossa!? JA NIITÄ MÄÄRIÄ HÄMMÄSTELEN; jätkät syö nappeja kuin leipää ja pistää piikkiä perseeseen vielä lisäx!? Sitä mä en tajua mutta ei mun tarvitsekaan, se ei ole mun asia kritisoida,kukin omalla tavallaan. Kerronpahan vaan kokemuksesta, että vähemmälläkin pärjää...
Enpä usko, että meidän pituushyppääjillä tai keihäänheittäjillä olisi paljoa sponsoreita, jos heidän käyttäytyminen olisi tässä asiassa samalla tasolla kuin herra mustosen.
Mulla ei ole ollut sponsoreita ENNEN ENSIMMÄISTÄKÄÄN HAASTATTELUA, eikä paljolti sen jälkeenkään...joten turvan pieksämisestä se ei voi johtua.
Mä tosin oon kisannu jo kohta 20v.(!!!), välillä jonkun vähän sponsoroimana ja sitten taas ilman sponsoreita, joten ei mun kisat sponsoreista jää kiinni. :curs:
Toki kisoihin valmistautuminen on aina helpompaa, jos tietää, että protskua on kaapissa ja ei tartte viimesiä pennosiaan laskea kisahotelleihin, -matkoihin, yms.:D
Kannattaisi muistaa, että tällaisia keskustelupalstoja lukee myös "ei niin fanaattiset" kuntoilijat ja lajin arvostusta normaali-ihmisten parissa ei varmasti viedä eteenpäin, jos koko ajan ollaan julistamassa omasta aineiden käytöstä.
Ai SENKÖS TAKIA multa tulee kaikenmaailman eläkeläishiihtäjät, jääkiekkoilijat ja pikajuoksijat ym.kyselemään "vitamiineja"???
Viimestään Lahden tapaus nosti esille, miten koko hiihdon huippu douppaa, eikä siihen herra Mustosta tarvittu.
Vai ei kotikaupunki ole pakinnut omaa poikaansa, no, mistäköhän tuo johtuu
Kerro mulle kenet bodaajan Kuopio ois sit palkinnu!?!
Uskon, et bodaus lajina vaan ei nauti päättävien arvostusta.
Bodarien iso olemus on kautta aikojen yhdistetty hormooneihin ja sivuutettu tyylikkäästi se tosiasia, että ihan joka muussakin lajissa käytetään aineita siinä missä bodauksessakin!Puhun aineista siksi, että huomattaisiin tämä tosiasia.
Hormooni on aine, jota oma elimistökin tuottaa, mutta KOHTUUS kaikessa.
Sen sijaan huumeet ja öljyt on mielestäni jo täysin luonnonvastainen keino menestyä urheilussa/bodauksessa ja niiden yleistymisestä olen TODELLA huolissani!!
Ja henkilökohtaiset kiitokset Pertti818:lle, kun jaksoit esittää kritiikkisi asialinjalla!!
Kyllä minua saa täällä kritisoidakin, ei tää palsta oo pelkkää Boogien stooria... Mutta se, miten asiansa esittää, vaikuttaa paljon siihen, millaisen kaiun täältä saa...Ei mua kiinnosta ainakaan näpytellä vastauksia ihan paskaviesteihin. :D