Bongaa Pakkislainen (pakkisreleet, ei ihmisiä)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mievain
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tähtityttö sanoi:
Kuka, hei se opetetaan jo ekalla luokalla!

Pissistäkin kiinnostaa :hyper:

Ketä kiinnostaa jos joku käyttää ketä-sanaa. Turhaa nysväystä puuttua toisten kirjotustapaan. Jos on halua nysvätä niin siitä vaan virkkaamaan pitsiliinoja tai jotain.

Ketä sanan käyttö on Turun suunnassa jo ihan murteessa, joten jos muutenkin käyttää puhekieltä kirjoituksessaan, ei tuo mun mielestä virhe ole. Toisaalta saatan olla puolueellinen, kun tuo omassa puheessakin esiintyy. :)

Galileo sanoi:
Ketä sanan käyttö on Turun suunnassa jo ihan murteessa, joten jos muutenkin käyttää puhekieltä kirjoituksessaan, ei tuo mun mielestä virhe ole. Toisaalta saatan olla puolueellinen, kun tuo omassa puheessakin esiintyy. :)

Tästä olikin joskus puhetta eräällä toisella forumilla. No, tappeluksi meni siellä, joten en ota tähän enempää kantaa. Pisti vain silmään. Kiitos ja hei! :D

AGR sanoi:
Ketä kiinnostaa jos joku käyttää ketä-sanaa. Turhaa nysväystä puuttua toisten kirjotustapaan. Jos on halua nysvätä niin siitä vaan virkkaamaan pitsiliinoja tai jotain.

No meitä pilkunnussijoita joiden omatkin tekstit vilisevät vääränlaisia muotoja sun muita. Mutta tuo ketä sanan kuka paikalla särähti munkin silmään niin pahasti, että meni silmä rikki.

Huomauttaisin myös itseäni siitä, kuinka sanasta silmään puuttuu oikea possessiivisuffiksillinen muoto silmääni ja sana minunkin on kirjoitettu virheellisesti munkin. Hyi minä, anteeksi :offtopic:

Galileo sanoi:

Itse Rovaniemeltä kotoisin olevana kans kuuntelin tuota ketä sanaa kun Turkuun ekaa kertaa tulin. Kamalin mitä kuulin oli jonku noin 12-v pojan suusta "Ketä ton opettajan nimi on?" Siis jestas..

No, mutta tapoja on monia, mikäs minä olen niistä valittaan, kun itsekkään en osaa kirjoittaa/puhua "oikein".

Moni asia ei saa lopoa ärsyyntymään, mutta tämä "ketä" -sanan viljely on yksi niistä vahvimmista. Jumalauta eihän tuo ole enään edes suomea jos puhutaan "Ketä teki sitä?", "Ketä haluaa jäätelöä", VOI LUOJA GRRR :curs:

Kieliopillisestikin vielä niin päin helvettiä ja ruman kuulosta.

Kylläpä nyt helpotti

L0b0 sanoi:
...... enään ........ jos puhutaan "Ketä teki sitä?", "Ketä haluaa jäätelöä", VOI LUOJA GRRR :curs:

Kieliopillisestikin vielä niin päin helvettiä ja ruman kuulosta.

Kylläpä nyt helpotti

Se on enää, ei enään. Melkein yhtä paha kuin tuo ketä. Pakkislaisia en ole bongannut.

TJJ sanoi:
Itse Rovaniemeltä kotoisin olevana kans kuuntelin tuota ketä sanaa kun Turkuun ekaa kertaa tulin. Kamalin mitä kuulin oli jonku noin 12-v pojan suusta "Ketä ton opettajan nimi on?" Siis jestas..

No, mutta tapoja on monia, mikäs minä olen niistä valittaan, kun itsekkään en osaa kirjoittaa/puhua "oikein".
Siis toi on jo niin päin persettä että ärsyttää varmasti kaikkia, mutta oikein käytettynä :D ketä kuulostaa normaalilta mun korviin. Eipä tolle mitään voi kun ketään ei sano kuka täällä päin :)
EDIT: Joo ja ettei ihan aiheesta ohi mennä, muutaman paidan joskus nähny mutta siihen se on jäänyt.

Mut hei, mehän voitais tehdä tästä Bongaa Pakkislainen -threadista väittely "ketä"-sanan käyttämisestä. Ou jee! ;)

Mä bongasin Sumun about 4 viikkoa sitten Sörnäisten metroasemalla. Kävelit melkein päin, mut et huomannu.. nyyh..

Kuka oli suht isokokoinen henkilö valkoisessa pakkis t-paidassa kisakatsomossa, omisti silmälasit, mutta ei hiuksia:) Ainakin zeizei, mike, timba79, zannaz ym. nähty...

neutraali sanoi:
vippi puolella on kuvia ja muistaakseni myös reenipäiväkirjakin löytyy. eli ei muuta ku vipit hommaat niin sieltä löytyy, ainakin kuvat siis. ei tässä mikään ihme juniori ole kyseessä.

No avatarin alainen teksti osui jälleen hyvin...
Sitten ihmetellään miksi tälläkin palstalla ihan jonninjoutava ylivaatimattomuus nostaa väliin päätään...

Sen verran nyt uskallan sanoa että vaikka nyt mikään "kisakireäimenverisuonenikintyhjäksi-posettaja" ei kyseessä ollutkaan niin ensimmäinen reaktioni oli että "oho, toi ainakin erottuu poppoosta aika selkeästi".. Kaverinikin kummasteli että "onpa kaverilla hartiaa"...

Ja eikö sitten kuvista päätellen jääkaapin kokoinen ystävämme avaa sanaisen IT-tulensa... "mikään ihmejuniori ole kyseessä..."

:curs: :curs: :curs:

Wondadog on oikeassa. JP Fux on aikamoinen möykky ikäisekseen, ja vieläpä möykky verrattuna moneen aikuiseenkin puntinvääntäjään!

Mike bongattu kainalot märkänä Lahdessa. :D Näkyhän sielä vaikka ketä...ZannaZ pääsi jopa yhteen kuvaan,mutta tarkotus siinä oli kyllä Teresaa kuvata ;)

Jullikka sanoi:
...ZannaZ pääsi jopa yhteen kuvaan,mutta tarkotus siinä oli kyllä Teresaa kuvata ;)

Elä selitä! Kuitenkin olit mua siä varta vasten kuvaamassa :D :lol2: :hyper:
Sori :offtopic:

Mutta joo, itse aiheeseen, tosiaan Lahdessa tuli bongailtua vaikka ketä. Ei millään jaksais alkaa luettelemaan. Asianomaiset kyllä itsetietävät. Aika herkästi tuli vähintään moikkailtua jos jonkun näki, ehkä muutama sanankin vaihettua. Kivaa porukkaa kyllä.

-editedit-
Suatana! Tasalukuja posteissa. 1,000 :rock:

Wondadog sanoi:
No avatarin alainen teksti osui jälleen hyvin...
Sitten ihmetellään miksi tälläkin palstalla ihan jonninjoutava ylivaatimattomuus nostaa väliin päätään...

Sen verran nyt uskallan sanoa että vaikka nyt mikään "kisakireäimenverisuonenikintyhjäksi-posettaja" ei kyseessä ollutkaan niin ensimmäinen reaktioni oli että "oho, toi ainakin erottuu poppoosta aika selkeästi".. Kaverinikin kummasteli että "onpa kaverilla hartiaa"...

Ja eikö sitten kuvista päätellen jääkaapin kokoinen ystävämme avaa sanaisen IT-tulensa... "mikään ihmejuniori ole kyseessä..."

:curs: :curs: :curs:
joo, minähän tein päätelmäni vain kuvasta joita kuva osiolla on. minä en ole jääkaapinkokoinen vaan ihan tavalisen kokoinen ihminen, painoa hieman normaalia ihmistä enemmän ja sekin mahassa ja vyötäröllä suurimmaKsi osaksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom