Bodykyykky vs. voimanostokyykky

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen koettanut tehdä kyykkyä kapealla otteella, mutta selkä on siinä ehkä turhan kovalla rasituksella. Syy on kyllä varmaan tekniikassakin, mutta kannattaisiko minun vaihtaa leveämpään kyykkyyn? Siinä selkä pysyy mielestäni paremmin kurissa.

Kannattaako tehdä voimanostokyykkyä jos ensisijaisena tavoitteena on massa, mutta kyllä se voimakin kelpaa.

Kokeile kyykätä leveämmällä jalkojen asennolla esim. muutaman kuukauden ajan. Tuskin ainakaan häviät mitään.

Olen aina kyykännyt ja melkein aina maastanostanut jalat leveällä juuri siksi, että säästäisin alaselkääni. Jalat kapealla teen sitten rinnallevetoa, etukyykkyä, jullea, SJMV:tä, askelkyykkyä ja prässiä (joskus noilla liikkeillä korvaten takakyykyn ja sumomaven).

Kapealla kyykkäämisessä ei minun mielestä ole järkeä tuon selän rasittumisen takia, eikä se välttämättä ota reisiinkään sen paremmin kuin leveämpi asento.

Body-tyylinen kyykky on mielestäni parempi tehdä n. hartioiden levyisellä tai hiukan leveämmälläkin asennolla siten, että liike lähtee polvista(polvet taittuvat ensiksi ja lantio seuraa) ja tulee mahdollisimman "suoraan" alas minimaalisella yläkropan eteenpäin taittumisella ja mielellään "perse lattiaan" jos notkeus riittää, eikä selkä pyöristy.

Voimanostokyykyssä tulisi olla ehkä vielä hieman leveämpi asento ja liike lähtee lantiosta, selkä enemmän mukana nostossa. Ylöstullessa pakarat/takareidet aloittavat noston ja jännittyvät ennen etureisiä.

Tämä toimii omalla kohdalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom