Bodyfitness/Fitness SM 2005

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Emppuli sanoi:
Johanna Vahan olisi pitänyt voittaa se body fitnessin pitkäsarja! Näytti ainakin mun silmään tosi hyvältä. Jotenkin jäi siitä Oravan voitosta sellanen olo, että se oli vähän niin kuin valmiiksi jo pedattu sille...

Vaha oli kertakaikkisen upeassa kunnossa. Olikohan tuomareiden pakkorako laittaa etusijalle MM-karsintalainen? Olisi jo aika vaihtaa tuomaristo. Tärkeämpää lajin kannalta olisi seurata kansainvälistä tasoa, näitä on koko ajan aivan liikaa jossa nimet ratkaisee.

Hulkki sanoi:
Sami Malon (4.) sijoitusta Teemu Isoahon (5.) edelle en voi vieläkään ymmärtää, itse en olisi rankannut Maloa edes viiden finalistin joukkoon.

Itse mietin ihan samaa, että olisin ainakin sijoittanut heidät toiseen järjestykseen, vaikka sami selvästi olikin show-miehiä.

kafferipuhveli sanoi:
Mä ymmärrän ton ihan täysin: tuomareiden mielestä ei ansainnut sen "esityksen" jälkeen minkäänlaista sijoitusta. Lavan läheltä katsottuna ohjelma oli joko vittuilua/satiiri tai henkilöllä on todella omanlaisensa näkemys fitnessistä. Ekana tuli mieleen jotkut "eksoottisen tanssin" kilpailut. Ja miksi esiintyjä hokee liioitellun selkeästi 10 sekunnin välein "fuck you":tä.

No huh huh, takaa ei todellakaan näe kaikkea! Tuo ei kyllä sovi urheilukilpailuun.

fitnesspimu sanoi:
No huh huh, takaa ei todellakaan näe kaikkea! Tuo ei kyllä sovi urheilukilpailuun.

Ihmetyttää, ja huvittaa että tyttären annettiin esittää ohjelma Turun karsintojen väliohjelmanumerona, mutta annettiin kuitenkin tulla SM:iin vetämään sama ohjelma. :down:

Johanna vaha oli kyllä mielettömän upeassa kunnossa, mutta olisiko aivan aavistuksen pehmeämpi kunto voinut sitten tuoda kenties paremman sijoituksen.
Luotan kuitenkin tuomareiden arvostelukykyyn, kokeneita, ja asiansa osaavia siellä rivistössä istuu ja en usko että kisailijoiden nimet siellä paljon painaa.

Mä en yleensä ole lähtenyt mukaan siihen peliin, että jälkikäteen mietitään, kenen olisi pitänyt voittaa jne.Kaikki kunnioitus varmasti asiantuntevalle ja asiansa osaavalle tuomaristolle.MUTTA!! Mutta nyt on pakko avata suuni ja isosti. VOI HYVÄNEN AIKA! Vahan Johanna oli mun mielestä pitkän sarjan ihan YLIVOIMAINEN voittaja. Siis joka osa-alueella. Kiinnitin erityistä huomiota jalkoihin, kun vertas muihin kilpailijoihin!! Kireys ihan omaa luokkaansa(eikä mun mielestä ollenkaan liian kireä!! Alakerran kireys oli ihailtavaa, joissa usealla muulla oli paljon parantamisen varaa) täydellisen lihaisa, tasapainoinen ja mallikas fysiikka. Johanna, olet upeinta mitä Suomen bodyfitness lavoilla on pitkään aikaan nähty. Toivottavasti jaksat painaa eteenpäin!Onnea sm pronssista :) Samoiten kuin vilpitön onnittelu myös kisan muille finaalisteille, oli älyttömän kova taso! Samoin kuten lyhyessäkin sarjassa. Satu Korhosen kunto oli ehdottomasti mieleenpainuvimpia koko viikonlopun aikana. GO GIRLS! :rock:

Richard75 sanoi:
:

Johanna vaha oli kyllä mielettömän upeassa kunnossa, mutta olisiko aivan aavistuksen pehmeämpi kunto voinut sitten tuoda kenties paremman sijoituksen.
Luotan kuitenkin tuomareiden arvostelukykyyn, kokeneita, ja asiansa osaavia siellä rivistössä istuu ja en usko että kisailijoiden nimet siellä paljon painaa.

Samaa mieltä!

Tuli muuten mieleen noista vapaaohjelmista, että itselläni pisti silmään se, että muutamalle kilpailijalle jalkojen nosto jopa vain vyötärön korkeudelle tuotti vaikeuksia. Silloinkin polvi jo koukussa melkoisesti. Mistäköhän tuollainen johtuu, luulisi sitä notkeutta löytyvän, koska mielestäni kuuluu lajin luonteeseen.

Onneksi suurimmalla osalla jalka nousi tyylikkäästi korkealle, ja muutenkin notkeutta löytyi.

vilma-liina sanoi:
Laitetaas tää tänne:
Takahuoneessa oli älyttömän upeeta porukkaa niin kisaamassa kuin huoltamassa. Lämmin kiitos kaikille "elvytys-avustuslahjoituksista". :love: Oli tosi hienoa huomata, kuinka huippu yhteishenki tämän lajin parissa pyörivillä ihmisillä on.
Tosiaan suurkiitokset kaikille kilpasiskoille patukoista, vesistä yms. ja tietysti myös kannustuskuiskauksista jopa lavalla! :eek:
Teidän avulla pystyin viemään kisan läpi loppuun asti. KIITOS! :worship:

Noniin!

Kilpailut on käyty ja SM-pronssia tuli. Kiitos kaikille kovasta kannustuksesta, varsinkin niille ketkä olivat mukana katsomassa kisoja ja huusivat katsomossa suureen ääneen! Suurkiitos myös niille (yli 30!) ihmiselle, ketkä tulivat väliajalla kehumaan ja sanomaan, että kisa on suvereenisti hallussani.. osa oli tuttuja, mutta suurin osa täysin tuntemattomia.

Kolmas sija oli tietenkin hieman pettymys, koska kisoihin lähden AINA voittamaan, ei vain pärjäämään. Nyt pärjäsin kuitenkin ihan hyvin. (SM 3. ei todellakaan ole huonohko sijoitus, saa mennä itse kokeilemaan kilpailemista jos pystyy, muuten voi pysyä hiljaa!)

Kun aloitin dieetin, oli lajina vielä Body Fitness. Eli siis mielsin asian Fitness-lajiksi. Kilpaillessani eilen, laji oli Classic Bodybuilding... Niin ne asiat muuttuu matkan varrella. No, bodybuildingissahan (myös classic) tarvitaan tietenkin reilusti lihasmassaa, jota ehdin hyvin hukkaamaan dieetin aikana. Taas. En ajatellut lihojen säästelemistä koska kyseessä oli fitness-kilpailu, eikä niitä ihan hirveesti pysty säästämäänkään, jos meinaa adt:n mukaisesti vetää itsensä yhtä kireään kuntoon kuin olin lavalla. Saattaa olla katkeran kuuloista puhetta, mutta kuitenkin..

Kysyin muutamalta tuomarilta kisan jälkeen, mikä oli tuomarointiperusteet kohdallani. Kysymäni tuomarin mielestä olin ehdottomasti sarjan kirein, (mikä tietysti lämmitti mieltä), mutta lihasmassaa olisi pituuteen nähden pitänyt olla enemmän. Siinä siis oli syy kolmanteen sijaan. Toinen tuomari kertoi myös kaiken muun menneen nappiin, mutta lihasmassaa lisää. Eli taas sama kuin viime kisoissa: liian pieni tähän kisaan. Kireys oli omastakin mielestä parempi kuin muilla, mutta se kun ei riitä.

Niille epäilijöille, esim. Tylerd, voisin sanoa, että kilpailijan menneisyys EI TODELLAKAAN vaikuta arvosteluperusteisiin, oli sitten syönyt aamupalaksi Nalle Kuntokauraa tai Vaasan Ruispaloja.. Ihan tiedoksi sullekin, normaali aamupuuromääräni on Nalle Kuntokauraa 85 grammaa.
Jos tarvitset lisää ruokavaliovinkkejä, niistä alan sitten laskuttamaan normaalisti.. :D Niin, ja olihan sarjamme voittajakin entinen kehonrakentaja, joka varmaan on myös joskus syönyt kaurapuuroa grammatarkasti aamupalallansa.. Eli se siitä.

Ihan jees fiilis jäi kilpailusta, tai ainakin alkaa pikkuhiljaa siltä tuntumaan.
Tänään alkaa taas treenaaminen ja aerobiset, sillä en aio jäädä laakereilleni lepäämään ja turpoamaan muodottomaksi möykyksi, vaan aion nyt nauttia työn tuomista hedelmistä ja pitää itseni timmissä kunnossa, vaikka seuraavat puoli vuotta! ;) :thumbs:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Poser sanoi:
Kun aloitin dieetin, oli lajina vielä Body Fitness. Eli siis mielsin asian Fitness-lajiksi. Kilpaillessani eilen, laji oli Classic Bodybuilding... Niin ne asiat muuttuu matkan varrella. No, bodybuildingissahan (myös classic) tarvitaan tietenkin reilusti lihasmassaa, jota ehdin hyvin hukkaamaan dieetin aikana. Taas. En ajatellut lihojen säästelemistä koska kyseessä oli fitness-kilpailu
Voin olla väärässäkin, mutta itse olen mieltänyt tämän kisaformaatin kehonrakennuskilpailuksi alusta alkaen. Kisan säännöthän eivät missään vaiheessa muuttuneet, eli alusta asti tuomarointikriteerien on ainakin sääntöjen mukaan pitänyt olla samat kuin kehonrakennuksessa.

Ainoa mikä tuossa viime hetkellä muuttui, oli kisan nimi. "Miesten Body Fitness" oli mielestäni ainakin sääntöjä tutkineen korvaan aika harhaanjohtava nimi, kun taas "Classic Bodybuilding" kuvaa kilpailun ideaa ja sääntöjä aika hyvin.

Anyway, onnittelut Poserille SM-mitalista! Ensi vuonna uudet kujeet?

Mike sanoi:
Vaha oli törkeen kovassa kunnossa ja olis saanut voittaa.

Samaa mieltä. Jotenkin omat arvaukset/mielipiteet meni pieleen viikonloppuna taas kerran loppusijoituksissa. Uskottava ilmeisesti lopultakin etten tosiaankaan ymmärrä mistään mitään... :( :wall:

RANKAISIJA sanoi:
Samaa mieltä. Jotenkin omat arvaukset/mielipiteet meni pieleen viikonloppuna taas kerran loppusijoituksissa. Uskottava ilmeisesti lopultakin etten tosiaankaan ymmärrä mistään mitään... :( :wall:
No hei, mut suurin piirtein nimettiin "Kakkonen on ykkönen" -mieheksi veikattuani melkeinpä jokaisessa kehonrakennussarjassa ykköseksi kilpailijaa, joka lopulta päätyikin kakkoseksi :D

Hulkki sanoi:
Voin olla väärässäkin, mutta itse olen mieltänyt tämän kisaformaatin kehonrakennuskilpailuksi alusta alkaen. Kisan säännöthän eivät missään vaiheessa muuttuneet, eli alusta asti tuomarointikriteerien on ainakin sääntöjen mukaan pitänyt olla samat kuin kehonrakennuksessa.

Ainoa mikä tuossa viime hetkellä muuttui, oli kisan nimi. "Miesten Body Fitness" oli mielestäni ainakin sääntöjä tutkineen korvaan aika harhaanjohtava nimi, kun taas "Classic Bodybuilding" kuvaa kilpailun ideaa ja sääntöjä aika hyvin.

Sama täällä,sillä sanottiinhan monessa yhteydessä olevan kyseessä kehonrakennuskilpailu pituus ja painorajoilla.
Onko kellään tietoa kahden Poserin edelle sijoittuneen pituuksista?

Hulkki sanoi:

Tälläisen kuvan säännöistä saa, aika isoja tässäkin sarjassa suhteessa oltiin.
Classic Bodybuilding, sopii nimenä hyvin. Mallilla on tässä sarjassa suuri merkitys, kuten kehonrakennus kilpailuissa pitääkin olla.

Poser:illa kirein kunto ja hienot (sivu)olkapäät, mikä tekee aina fysiikalle hyvää. Silti lihaa oli Suosaarella ja Antikaisella enempi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom