Body Solid Dippiteline. Onko hyvä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
MORO!
Ajattelin tehdä kotisalille oman dippitelineen ja kopioda mallin Body Solid dippitelineestä.

3614_b.jpg

Onko kellään kokemuksia ko. telineestä? Olisko jotain parannettavaa, esim onko putkien paksuus ja oteleveydet sopivia?
Jos jollain on käytössä niin mittoja olis kiva saada. Ainesputkista ei löydy mittoja mistään, mutta pystyt lienevät jotan 70 *50 mm rhs-putkea.
Itse olen suht kevyt mutta jos hökötys tulee joskus myytyä, niin pitänee tehdä suht tolkkutekoinen.

Kannattaa tosiaan tehdä tarpeeksi järeästä tavarasta, että kestää ja on tukeva.
Itellä teline joka on 60x60 teräsputkea ja seinämävahvuus 4 mm.

Taidan tosiaan kallistua tukevan rakenteen puolelle.
Malliksi jotain tämäntapaista trnajan suosittelemaa molemmista päistä tuettua:
22463.jpg

Luulen että 60*40*3 rhs-putki riittänee koska tässä Kraftwerkin mallissa ei pystyille tule vääntärasitusta.
Teitkös Pedro itse telineen? 4 mm:n seinämällä lienee myös kunnioitettavan painoinen. Pistä kuvaa jos omatekele.
Tässä omien kuntosalilaitteiden itsetekemisessä on lähes yhtä mukavaa tämä suunnittelu ja valmistus, kuin itse treenaaminen.
Ja tulee pirun paljon halvemmaksi.

Onko power rackiä olemassa? Itse tein dippitelineen hitsaamalla kaksi paksumpaa putkea sopivassa kulmassa toisiinsa nähden välipalalla yhteen. Tämän aurauskolmion mallisen hökötyksen voi asettaa power rackin turvarautojen päälle makaamaan ja tehdä dippejä ilman pelkoa. Ikään kuin linkin takana löytyvä viritys, mutta raudat on hitsattu toisiinsa kiinni http://www.fitstep.com/Misc/Newsletter-archives/issue19-dips.htm

Tässä omien kuntosalilaitteiden itsetekemisessä on lähes yhtä mukavaa tämä suunnittelu ja valmistus, kuin itse treenaaminen.
Ja tulee pirun paljon halvemmaksi.

Tuo on kyllä kaikinpuolin totta. Aivan älyttömän säästön saa aikaiseksi kun vaan ei tee mitään markan rilustusta. Kunnon jämerä itsetehty kuntosalilaite kun ei menetä arvoaankaan varmaan koskaan.

Tuo jarijarin idea on kyllä hyvä, harmi kun ei tullut suunniteltua minkäänlaista tollasta kyykkytelineeseen..... Enään ei jaksa rakentaa =)

+ sellasenhan saa tehtyä 2 rautaputkesta ja kakkosnelosesta jos ei oo kaikki hirmutarkkaa.
++ rakentelemassa iltapäivällä :evil:

Onko power rackiä olemassa? Itse tein dippitelineen hitsaamalla kaksi paksumpaa putkea sopivassa kulmassa toisiinsa nähden välipalalla yhteen. Tämän aurauskolmion mallisen hökötyksen voi asettaa power rackin turvarautojen päälle makaamaan ja tehdä dippejä ilman pelkoa. Ikään kuin linkin takana löytyvä viritys, mutta raudat on hitsattu toisiinsa kiinni http://www.fitstep.com/Misc/Newsletter-archives/issue19-dips.htm

Tol kaverilla on toi v-kulma vähän eri päin kun oon itse tottunut. Eikös noissa kaupallisissakin tuotteissa oo se v vähän niinkuin just toisinpäin. Kuten ensimmäisen viestin kuvassa.

Tol kaverilla on toi v-kulma vähän eri päin kun oon itse tottunut. Eikös noissa kaupallisissakin tuotteissa oo se v vähän niinkuin just toisinpäin. Kuten ensimmäisen viestin kuvassa.

Nyt on kyllä pakko kysyä, että ootko tosissas? :D

Mun piti teetättää eräällä tutulla amiskalla halvalla tämmöinen samanlainen dippiteline, jota Sakke Selkäinahon nettikaupassa myydään HC Gymline merkillä (linkkiä ei saane pistää, koska siellä myydään myös lisäravinteita)

Vaan en saanut aikaiseksi järkätä mittoja paperille. :rolleyes: Tosin eipä ole myöhäistä, kaipa missä vaan amiskan metallilinjalla moinen sötkötys tehtäisiin aika halvalla. Sakke Selkäinahon nettikauppa myy tuommoista 170€ (voimaharjoittelu.fi -> laitteet -> HC Gymline telineet). Ei varmaan siinä ole mitään vikaa, mutta hinta on kovin korkea. Sitä ennen pitänee järkätä kahdesta tangosta dippiteline jarijarin postaaman kuvan mukaan. Tangon noin 28-29mm halkaisija vaan on liian ohkanen mun makuun, saisi olla dippiä varten jotain 50mm putkea mieluusti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt on kyllä pakko kysyä, että ootko tosissas? :D

No mitä vittua. Kato tota linkin kuvaa missä se on asettanu ne levytangot. V aukeaa eteenpäin. Ja kommentti on: "As you can see in the pictures, the bar are set in a "V" shape. This provides the most natural positioning for the hands and shoulders. "

Sit kato tota ensimmäisen viestin kuvaa kaupallisesta tuotteesta ja äijää joka siinä vääntää. V aukeaa taaksepäin.

Luulis että siitä on joku konsensus olemassa kumpi asennoista on fysiikalle parempi.

Tämmönen tästä nyt tuli;
6759233.jpg

Vielä maalaus ja peitetulpat putkienpäihin.
Tein muuten tuommoisen "matkalaukku"-mallin, eli väliputki on kiinni neljällä hitsatulla pultilla ja siipimutterilla. Kun on tuo tila vähän pieni, niin saa pistää telineen läjään seinän viereen.

Nolifelle mittoja: Kork 135, otelev: 54-64 putken keskeltä mitattuna, oteputkien pituus 70 ja halk 4,5, runko 60*40 rhs.
En tiedä onko nämä mitat hyvät, yritin tehdä semmosen unisex-mallin että käy kaiken kokoisille käyttäjille. Menee tosiaan hieman aikaa suunniteluun kun ei ole valmiita mittoja.

Siistin näköinen ja aika varmasti tosi tukeva. Ilmeisesti saa vielä kasaankin :D. Tollasen kun jaksais ittekkin tehdä.

Tämmönen tästä nyt tuli;
6759233.jpg

Vielä maalaus ja peitetulpat putkienpäihin.
Tein muuten tuommoisen "matkalaukku"-mallin, eli väliputki on kiinni neljällä hitsatulla pultilla ja siipimutterilla. Kun on tuo tila vähän pieni, niin saa pistää telineen läjään seinän viereen.

Nolifelle mittoja: Kork 135, otelev: 54-64 putken keskeltä mitattuna, oteputkien pituus 70 ja halk 4,5, runko 60*40 rhs.
En tiedä onko nämä mitat hyvät, yritin tehdä semmosen unisex-mallin että käy kaiken kokoisille käyttäjille. Menee tosiaan hieman aikaa suunniteluun kun ei ole valmiita mittoja.

kiitoksia mitoista :) joutuu harkitteen ittekki tekemistä täällä opiskelun ohella ;) vähän jäi mietityttää toi kokoonlaitettavuus mut kaippa se ihan tukeva sit on :D

No mitä vittua. Kato tota linkin kuvaa missä se on asettanu ne levytangot. V aukeaa eteenpäin. Ja kommentti on: "As you can see in the pictures, the bar are set in a "V" shape. This provides the most natural positioning for the hands and shoulders. "

Sit kato tota ensimmäisen viestin kuvaa kaupallisesta tuotteesta ja äijää joka siinä vääntää. V aukeaa taaksepäin.

Luulis että siitä on joku konsensus olemassa kumpi asennoista on fysiikalle parempi.

Ei ollu mitenkään vihamielinen tuo meikäläisen kysymys. :D Tarkoitin vain sitä, että sehän on aivan se ja sama miten päin nuo stongat tuossa telineessä on, koska voit itse asettua siihen juuri haluamaasi suuntaan.

Ei ollu mitenkään vihamielinen tuo meikäläisen kysymys. :D Tarkoitin vain sitä, että sehän on aivan se ja sama miten päin nuo stongat tuossa telineessä on, koska voit itse asettua siihen juuri haluamaasi suuntaan.

On toki. Ihmettelin vaan kun toi linkin äijä julistaa että toi olis fysikaalisesti paras asento ja sit sillä on just eripäin ne tangot kuin kaikilla muilla. Ja ranteetkin näyttää aika vääntyneiltä.

On toki. Ihmettelin vaan kun toi linkin äijä julistaa että toi olis fysikaalisesti paras asento ja sit sillä on just eripäin ne tangot kuin kaikilla muilla. Ja ranteetkin näyttää aika vääntyneiltä.

Ahaa. Siispä pahoittelen väärinymmärrystäni ja ehkä hieman provosoivaa kysymystä!

PS. Olenpa vielä samaa mieltäkin siitä, että dippaaminen tuntuu paljon luonnollisemmalta, tehokkaammalta ja siten paremmalta kun tuo V aukeaa taaksepäin. :)

kiitoksia mitoista :) joutuu harkitteen ittekki tekemistä täällä opiskelun ohella ;) vähän jäi mietityttää toi kokoonlaitettavuus mut kaippa se ihan tukeva sit on :D

No ei tollasella reenata ellei tukeva oo :D.
Ja voihan toiselle puolelle tehdä alas tollasen toisen tangon minkä saa pois.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom