Bodomjärven surmista epäilty vangittu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Andy_T
  • Aloitettu Aloitettu
eldd sanoi:
Eilen oli lehdessä juttua tamperelaisesta 18-vuotiaasta pojasta, joka potki kadulla 50-vuotiaan miehen kuoliaaksi. Tekijä sai 8 vuotta vankeutta. Juttu ratkesi siihen, että tekijän saappaista löytyi uhrin DNA:ta ja paikalta löytyi tupakka, jossa oli tekijän DNA:ta.

Nyt odotan vastavetoa tässäkin ketjussa esiintyviltä Gustafssonin syyttömyyten uskojilta: "eihän se todista, että hän itse potki, joku on voinut lainata saappaita...jos siellä on hänen DNA:ta natsassa, eihän se todista, etteikö joku muukin ole voinut tupakoimatta olla paikalla. Syytön nuorimies joutuu vankilaan".

Tupakasta löytynyt DNA todistaa tappon (?) syyllistyneen olleen itse paikalla. Mikäli hän ei kykene antamaan minkäänlaista selitystä kenkien lainaamisesta ja tapahtumien sivustaseuraamisesta tupakkaa poltellen, on juttu selvä. Bodomin tapauksessa Gustafsson on ollut paikalla, sitä ei tarvi erikseen todistaa. Kengät eivät ole olleet hänen jalassaan nukkumisen aikana, joten vaihtoehtoinen selitys on otettava myös huomioon.
Et kai tosissasi kysy tätä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Willie sanoi:
Et kai tosissasi kysy tätä?

Ihan tosissani. Tampereen case on mielestäni vesiselvä ja oikein tuomittu, tämä osa oli sarkasmia. Ihan yhtä selvä on se, että NG on syyllinen. Jotkut uskovat joulupukkiin ja siihen, mitä NG väittää. Edes tunnustus ei riitä heille, pitäisi varmaan saada valvontakameran kuvaa Bodom-järveltä ja sittenkin sanottaisiin, että siinä esiintyi NG:n näköinen mies.

Willie sanoi:
Kengät eivät ole olleet hänen jalassaan nukkumisen aikana

Näin sanoi nisse. Mutta miksi sitten lintupoika vai mikä olikaan näki sitten nissen jalassa kengät, kun teltan päällä makoili.

Raven sanoi:
Näin sanoi nisse. Mutta miksi sitten lintupoika vai mikä olikaan näki sitten nissen jalassa kengät, kun teltan päällä makoili.

Tuollaisen todistuksen kanssa kenkien verijäljillä alkaakin olemaan merkitystä. Kengät sitten kuitenkin löytyivät matkan päästä, joten myös lintupojan muistin paikkansapitävyys on asetettava kyseenalaiseksi. Muistikuva asiasta taisi kuitenkin palata ensi kerran oikeudessa? Kengät ovat ilman muuta eräs sellainen todiste, joka puhuu Gustafssonia vastaan, mutta täyttä varmuutta ne eivät tapahtuneesta anna. Tuossa Tampereen jutussa kenkien rooli taas on aivan toisenlainen.
En ota kantaa Gustafssonin syyllisyyteen tai syyttömyyteen, pidän kumpaakin vaihtoehtoa suunnilleen yhtä todennäköisenä. Tuomiosta päätettäessä on kuitenkin oltava riittävä varmuus, ja sitä punnittaessa on otettava kummankin osapuolen näkökanta huomioon.

Tapaus Assmanhan aiheutti polemiikkia Pakkiksellakin, sillä ilmeisesti osan mielestä kyseinen äijä on suurin piirtein syyllinen kaikkiin Suomessa tapahtuneisiin ratkaisemattomiin murhiin...

Hans Assmanilla oli täydellinen alibi

Bodominjärven murhia tutkinut poliisi on avannut 45 vuotta salaisena pidetyn ns. Assman-kansion. Julkisiksi tulleiden asiakirjojen mukaan Hans Assmanilla oli kolmen henkilön antama varma alibi surmayölle. Alibia yritettiin horjuttaa eri tavoin, mutta se osoittautui täydelliseksi.

Espoon käräjäoikeus antaa ensi viikon perjantaina päätöksensä Bodomin 45 vuoden takaisista kolmoismurhista.

Assmanin osuuden selvittämistä surmiin on vaatinut mm. emeritusprofessori Jorma Palo.

Ilta-Sanomat tutustui ensimmäisenä ulkopuolisena keskusrikospoliisin Assman-asiakirjoihin, joita on noin 70 liuskaa. Moni Palon kummallisena pitämä asia saa luonnollisen selityksen.

Asiakirjat vahvistavat, että Hans Assman, tuolloin 36, yöpyi surmayön naisystävänsä kanssa naisystävän sisaren ja tämän miehen asunnossa Helsingissä.

Assman oli tullut helluntaiaattona noin kello 18 ja valitellut vatsapoltteitaan. Hän nukkui 33-vuotiaan naisystävänsä kanssa samassa vuoteessa. Ovi toisen pariskunnan huoneeseen oli koko yön auki eikä Assman paikalla olleiden mukaan voinut poistua huomaamatta. Sisarenmies heräsi aamuvirkkuna jo kello 6 ja Assman herätettiin kahville kello 9.

Surmat oli tuolloin jo tehty Bodomilla ja ensimmäiset ohikulkijat olivat nähneet kaadetun teltan. (Iltiksen sivuilta)

Kohta soi kellot Nisselle :rock:
Kenen kanssa mulla oli se veto? En jaksa kelata koko ketjua läpi.
Otetaanko tupla vai kuitti jos ja kun menee hoviin?

1.On syyllinen
2.Ei joudu linnaan

Juttelin tuossa viikko-pari sitten erään poliisin rikostutkijan kanssa hetken aikaa asiasta töissä ollessani ja hän sanoi, että jos juttu olisi rrrreilusti tuoreempi, niin häkki heilahtaisi näillä näytöillä jo aika saatanan varmasti. MUTTA, juttu on niin erikoinen ja saanut niin paljon huomiota, että tod.näk. mikään tuomioistuin ei lähde tuosta langettavaa tuomiota antamaan. Lisäksi puolustus on onnistunut kyseenalaistamaan monta asiaa jotka tutkijoiden ja jopa maallikoiden mielestä näyttää aivan selviltä, mutta joita ei voida kuitenkaan monenkaan vanhan töppäyksen takia voida enää täysin selväksi näyttää. Itse olen miettinyt monta kertaa, että millä tavalla "syytön" mies reagoi häneen käytettyihin pakkokeinoihin? Esim. vangitsemisesta ei Nisse tainnut paljon valittaa. Itse olisin nostanut aivan saatananmoisen äläkän, jos minut olisi vangittu epiltynä kolmeen murhaan...

Kortelainen sanoi:
Itse olen miettinyt monta kertaa, että millä tavalla "syytön" mies reagoi häneen käytettyihin pakkokeinoihin? Esim. vangitsemisesta ei Nisse tainnut paljon valittaa. Itse olisin nostanut aivan saatananmoisen äläkän, jos minut olisi vangittu epiltynä kolmeen murhaan...
Taisit katsoa tuomas & juuso experiencen, jossa Iltalehden rikostoimittaja spekuloi tota asiaa :D

Syytön!

Nisse on SYYTÖN!!!! JEE

Espoon käräjäoikeus on vapauttanut Nils Gustafssonin syytteistä.

Espoon käräjäoikeus on vapauttanut Nils Gustafssonin syytteistä liittyen Bodominjärven surmiin. Oikeuden mukaan näyttöä syyllisyydestä ei ollut riittävästi. Käräjäoikeus mietti ratkaisuaan kuukauden.

Syyttäjät ovat aiemmin ilmoittaneet, että asian käsittely jatkuu todennäköisesti hovioikeudessa, mikäli Gustafsson todetaan syyttömäksi.

63-vuotiasta espoolaista Gustafssonia syytettiin kolmen toverinsa murhasta vuonna 1960. [MTV3]

En ole samaa mieltä kanssanne. Täydellinen farssi koko juttu.

I rest my case.

Children of Bodom
angry are rising
Running amok slaying
with a sense of desire
From the twilight of the past
among the victims who died

Something Wild
has survived!

Huvittavaa kun pitää oikein yrittää saada Suomeen jenkkityylinen kohuoikeudenkäynti....eikös se syyttäjäkin halunnut ristikuulustella Gustafssonia :D

Onneksi tuokin jupakka loppui. Olin jo kurkkuani myöten täynnä katsomaan sen Gustafssonin naamaa joka lööpissä.

Seuraavaksi Seiska voisi kustantaa Matille, Merville, Teuvo Lomanille ja seiskan toimittajalle telttaretken Näsijärven rannalle. (kunhan ilmat vähän lämpenee...)

Matti ja Nisse yhteiskiertueelle :lol2: .

Mulle provikat ideasta, kansaa lappais lavan edustalle niin ettei mitään rajaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom