Bodomjärven surmista epäilty vangittu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Andy_T
  • Aloitettu Aloitettu
Mege sanoi:
Ikävä kyllä, vaikka Nils kertoisi mitä satuja, se ei ole mikään todiste hänen syyllisyydestään.
Miksi valehdella, jos olet syytön?
Nilsin 45 vuoden muistamattomuushan yllättäen loppui muutama viikko sitten, kun hän yllättäen muuttikin tarinaansa ja muisti käyneensä Sepon kanssa vielä kalassa. Muuta mies ei sitten muistakaan murhayöltänsä. "Tietää" kuitenkin olevansa syytön ja sillä sipuli.
Nilshän on melkein kuin Suomen O.J.Simpson. Enää puuttuu se, että Nils demonstroisi oikeuden edessä kuinka murhaajan jalassa tekohetkellä olleet kengät eivät itseasiassa edes sovi hänen jalkoihinsa. :lol2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pecman sanoi:
- Neurologina voin sanoa, että jo yksi puukonisku päähän on niin kivulias, että ihminen pyörtyy tai ei ainakaan pysty lyömään itseään uudestaan. Ja tässä puhutaan noin kymmenestä puukoniskusta, kaikki vasemmalle puolelle päätä. Gustafssonhan on tiettävästi oikeakätinen.

Missä puukonhaavoissa? Olen pariin otteeseen kahlannut julkaistun esitutkinta-aineiston läpi, enkä löydä sieltä mitään mainintaa Nissen puukonhaavoista; pään alueella todetaan olleen ainoastaan "tylpän väkivallan" merkkejä. Jos niitä iltalehden tms. totuuden torvena tunnetun auktoriteetin artikkeleissa vilistääkin, se ei kuitenkaan kumoa sitä, mikä esitutkinnassa on faktaksi todettu?

heinis sanoi:
Missä puukonhaavoissa? Olen pariin otteeseen kahlannut julkaistun esitutkinta-aineiston läpi, enkä löydä sieltä mitään mainintaa Nissen puukonhaavoista; pään alueella todetaan olleen ainoastaan "tylpän väkivallan" merkkejä. Jos niitä iltalehden tms. totuuden torvena tunnetun auktoriteetin artikkeleissa vilistääkin, se ei kuitenkaan kumoa sitä, mikä esitutkinnassa on faktaksi todettu?
Luitkos sä nyt edes kokonaan quottaamasi viestiä? :joulu5:

Mähän lainasin Jorma Palon haastattelua ja juuri alkuun kirjoitin: "Näiden uusien todistajanlausuntojen myötä Jorma Palokin joutuu miettimään uudelleen vakuuttuneisuuttaan Nilsin syyttömyydestä."

Eli tarkoitin juuri tuota, että Jorma Palo on uskonut Nilsin syyttömyyteen pitkälti juuri noiden puukoniskujen ansiosta, jotka kuitenkin (nekin) osoittautuivat Nilsin mielikuvituksen tuotteeksi.

Trifixion sanoi:
Simpsonin tapausta en uskalla lähteä kommentoimaan, koska en siitä tarpeeksi tiedä, mutta lähinnä hain pohdiskelullani eroa valehtelun ja tietämättömyyden välillä. Mikäli siis Nisse on traumatisoinut niin, että on unohtanut täydellisesti kaikki tapahtumat kriittisiltä hetkiltä, niin ei kai kukaan usko tehneensä sellaista tekoa, vaan olettaa ensin olevansa syytön ja pitävän syytöksiä aivan älyttöminä: "En kai minä nyt parhaimpia kavereitani tappaisi!"
Toki on aivan eri asia, mikäli kaveri tietää totuuden ja kertoo väärää todistusta. Tällöin kai puhuttaisiin samankaltaisuudesta Simpsonin kanssa.

Suomi on täynnä ihmisiä, joitten tunnolla on toisen/toisten ihmisten henki, eikä se näy päällepäin millään tavalla. Toisaalta, ihminen jolta irtoaa tuollainen teko, kuten Nisseltä, ei ole muutenkaan henkisesti normaali, joten sen käytöstä on aivan turha spekuloida. Esim. sosiopaatelle on aivan yleistä olla täysin välinpitämätön tekojensa suhteen, olivatpa ne mitä tahansa, joten miksi tuo olisi Nissen kohdalla mitenkään erikoista?

Miten se olisi näkynyt ulospäin jos Nils olisi tappanut ne 3 ihmistä?Vaimo
aina tietää...
Millainen ihminen Nils on ollut luonteeltaan(ja tietoa ennen Bodomia).
Onko äkkipikainen?Itse olen ollut tekemisissä ihmisen kanssa joka tappoi
ja voin sanoa,että pinna paloi todella nopeasti.Jonkunlainen luonnekuvaus tästä tredistä Nilsistä puuttuu.

hitto että nauratti ku ykspäivä luin iltasanomia ja siellä oli juttua siitä kun nils oli pidätetty näistä surmista ja hän joutui jäämään laitokselle yöksi/kuulusteltavaksi, no nils oli soittanut kotiin jossa puhelimeen oli vastannut hänen tyttärensä ja tytär oli siinä samalla selittänyt tilannetta nilssin vaimolle joka oli tyttären vieressä, nilssin vaimo oli huutanut taustalta että et sitten myönnä mitään:D, tämä väite tuli tutkijan suusta joka oli ollut ilmeisesti nilssin vieressä kun hän oli puhunut puhelimeen laitokselta. vaimo kiistää huutaneensa moista ja sanoo että hän oli huutanut, että muista ettet sinä ole mikään murha mies :)

kimmo2543 sanoi:
.Jonkunlainen luonnekuvaus tästä tredistä Nilsistä puuttuu.

Mä olen ihmetellyt ihan samaa. Voin olla väärässä, kun en ole juttua mitenkään intensiivisesti seurannut, mutta mä olen siinä käsityksessä, että sille ei ole tehty persoonallisuustestiä. Mua todella kiinnostaisi, mitä tulisi tulokseksi, kun joku vankimielisairaalan yliproffapsykiatrikolleegio lätkisi pari päivää musteläikkää ynnä muuta palikkatestiä sen eteen. Täysin kummalliset hermot sillä näyttäisi olevan, kun ei mistään hälinästä tunnu vittuuntuvan. Eikä selvästikään helposti saa post-traumaattista stressireaktiota, kun kaikissa massacren jälkeisissä kuvissa jätkä vaan virnuilee, vaikka psyko on just tappanut mielitietyn ja parhaan ystävän.

Muuten olen sitä mieltä, että oli syyllinen tai syytön, niin ihan silmitöntä verorahojen tuhlausta. Jätkä elänyt niin pitkään siivosti, että mitä noita kaivelemaan.

Rinkku sanoi:
Muuten olen sitä mieltä, että oli syyllinen tai syytön, niin ihan silmitöntä verorahojen tuhlausta. Jätkä elänyt niin pitkään siivosti, että mitä noita kaivelemaan.

No niinhän meillä ameriikassakin sanottiin, että OJ on pelannu niin pitkään niin tun hyvin ameriikan jalkapalloa, että turha sitä on mistään syyttää. Mukavaa miestä!

Mummonmarkka vetoa, että Rinkulla on oma lehmä ojassa, eiku oma Kyllikki suohon survottuna nuoruuden telttaretkiltä. Ja koko tää Pakkiskirjoittelu on itse asiassa osa Rinkun salakavalaa mediasuunnitelmaa, jolla luodaan miellyttävä ja intellektuelli julkisuuskuva kiinnijäämisen varalta. Vähän polttelis kuulla Rinkun muijalta, että miten "mukava" ja "hauska" mies tuokin oikeasti on! Asiantuntijatribunaaleja se on tähän asti todistetusti pitänyt pilkkanaan!1

reino sanoi:
Mummonmarkka vetoa, että Rinkulla on oma lehmä ojassa, eiku oma Kyllikki suohon survottuna nuoruuden telttaretkiltä. Ja koko tää Pakkiskirjoittelu on itse asiassa osa Rinkun salakavalaa mediasuunnitelmaa, jolla luodaan miellyttävä ja intellektuelli julkisuuskuva kiinnijäämisen varalta.
Mä oon jo pidemmän aikaa epäillyt ihan samaa. Rinkkuhan on älykäs, mutta pipi äijä.
Se tietää itsekin, ettei pysty täysin hillitsemään sairasta mieltään ja niinpä se verhoilee sen tuotokset huumoriksi. Joillekin se menee läpi ja niitä ne porkkanajutut naurattaa, mutta mulla nousee niskakarvat pystyyn. Varsinkin siitä iltasadusta. :urjo:
En tiedä mitä rinkku on tehnyt, mutta jotainhan se varmasti on.
Pahinta kaikessa on, että kiinnihän se ei koskaan tule jäämään. Kuka nyt epäilisi jotain 60-kiloista rillipäätä, joka on täysin vaimonsa tossun alla? Nyt kun se vielä vaihtoi nickkinsä ringsidesta rinkuksi niin eihän KRP:kään ikinä tule pääsemään jäljille...

Pecman sanoi:
Rinkkuhan on älykäs, mutta pipi äijä.
Se tietää itsekin, ettei pysty täysin hillitsemään sairasta mieltään ja niinpä se verhoilee sen tuotokset huumoriksi. Joillekin se menee läpi ja niitä ne porkkanajutut naurattaa, mutta mulla nousee niskakarvat pystyyn....

Vaikka tässä nimmareilla kirjoitellaankin, niin pidätkö TÄYSIN mahdottomana, että mä en jotain kautta olisi saanut selville, että missä sä asut?

Rinkku sanoi:
Vaikka tässä nimmareilla kirjoitellaankin, niin pidätkö TÄYSIN mahdottomana, että mä en jotain kautta olisi saanut selville, että missä sä asut?
Heh, äläs nyt rinkuli... :haart:
leikkimielistä arvuuttelua tässä vaan reinon kaa :kippis1:
Popsi popsi porkkanaa :love:
ehehheh, aika oftopikiksi meni...:piis: :joulu5:
Modet voi poistaa, eikös juu?

edit. tietääkö joku muuten lomakohteen jossain kaukana missä voisi oleilla halvalla esim. seuraavat puoli vuotta? :itku:

Pecman sanoi:
edit. tietääkö joku muuten lomakohteen jossain kaukana missä voisi oleilla halvalla esim. seuraavat puoli vuotta? :itku:

Sattumoisin varasin juuri kahden hengen ja kuuden kuukauden reissun Goalle.
Assman Carrot Holiday Resort. On kuulemma viihtyisä ja mukava paikka.
Lähdetkö kaveriksi?

reino sanoi:
Lähdetkö kaveriksi?
Huh, ehkä tästä sittenkin selvitään. Alan pakkaamaan.

reino sanoi:
Lähdetkö kaveriksi?

REPS :D

Ville1Suuri sanoi:
Vähän offtopicia,mut jossain postauksessa Pecman taisi sanoa olevansa neurologi ja ikää 23v.Kuinkas lyhyt se neurologin koulutus on?

:joulu5: :joulu3: :joulu5:

En o selannut tätä koko juttua läpi,mut etsin äsken ton Pecmanin alkuperäisen viestin.Se taisikin olla lainattua tekstiä,tosta sai väärän käsityksen,mut hyvä jos se edes hannibalia nauratti.Eli ei ollut turha viesti.:)

neutraali sanoi:
ei tuota millään pysty toteen näyttään että se olis murha, ei millään. ja taposta hankala miestä syyttää koska rikos on vanhentunut jo 1980.

Heh, taisit olla just sinä Neutraali (tai yks niistä) joille esitin ton teorian että se tappo ne ja tappo vanhentuu, mutta sitten väitit/sanoit että ei voi surmata kolmea niin ettei se olisi murha.. Ja silloin 60-luvulla raakuus ei vielä tehnyt taposta murhaa.

Oot näköjää kääntäny kelkan kokonaa ;)

Eki88 sanoi:
Heh, taisit olla just sinä Neutraali (tai yks niistä) joille esitin ton teorian että se tappo ne ja tappo vanhentuu, mutta sitten väitit/sanoit että ei voi surmata kolmea niin ettei se olisi murha.. Ja silloin 60-luvulla raakuus ei vielä tehnyt taposta murhaa.

Oot näköjää kääntäny kelkan kokonaa ;)
on kääntynyt, lue mun kirjoittamia viestejä tänne trediin niin näet että kelkka on kääntynyt´ :). mainitsn asiastakin tuolla jossain taempana tai ei se kokonaan oo kääntynyt, päivällä saatan olla sitä mieltä että nisse on syyllinen ja illalla sitä mieltä ettei hän ole :D

Alibi-lehti: Gustafsson tunnusti jo 1982
Julkaistu 1:30

tulosta juttu
lähetä linkki
keskustele
Tänään ilmestyvän rikoslehti Alibin mukaan Bodominjärven murhista syytetty Nils Gustafsson olisi tunnustanut olevansa vastuussa kolmen ystävänsä kuolemasta.
Lehti on haastatellut 40-vuotiasta terveydenhoitoalalla työskentelevää ja Riihimäen suunnalla asuvaa Virpiä, joka kertoo tavanneensa vuonna 1982 tuolloin 17-vuotiaana talouskoululaisena Gustafssonin Espoon keskuksen terminaalissa bussia odotellessaan.

Naisen mukaan Gustafsson pyysi häntä ajamaansa bussiin juttelemaan. Juttelu kääntyi Bodominjärven tapahtumiin 22 vuotta sitten, ja Gustafsson pyysi Virpiä katsomaan hänen kasvojensa arpia, Virpi kertoo lehdessä.
Virpi sanoo myös, ettei tiennyt tuolloin aluksi, että mies on ainoa eloonjäänyt.
"Muistikatkoksesta ei ollut tietoakaan, kun keskustelimme Bodomista."
Virpistä on lehdessä useita täysin tunnistettavia kuvia eikä hänelle ole lehden mukaan maksettu haastattelusta.

Gustafssonin puolustuksen mukaan väite tunnustamisesta ei pidä paikkaansa.
Nainen sanoo olevansa asiasta vakuuttunut.
"Ensinnäkin hän suhtautui koko asiaan kylmästi. Hän vaikutti suorastaan ylpeältä siitä, kuinka helppoa on tehdä sellaista niin, ettei siitä jää kiinni. Gustafsson koki huvittavaksi sen, ettei kukaan hoksannut epäillä häntä. Hän suorastaan naureskeli senaikaisille rikostutkijoille", nainen kertoo lehdessä.
Hän kertoo Gustafssonin myös sanoneen, ettei murha-asetta tulla koskaan löytämään ja että poliisien olisi pitänyt aikoinaan katsoa enemmän puiden suuntaan. Motiivina oli naisen mukaan mustasukkaisuus.

Keskusrikospoliisissa ollaan tietoisia tänään ilmestyvän Alibin kirjoituksesta, mutta sitä ei oltu nähty vielä keskiviikkoiltapäivänä krp:ssa.
"Mikäli tämäntyyppisiä henkilöitä tulee esiin, niin poliisi on ilman muuta kiinnostunut. Mutta nyt eletään sitä vaihetta, että meidän pitää yhdessä syyttäjien ja puolustuksen kanssa pohtia, mikä tällaisen henkilön kertomus on ja miten sitä tulisi käsitellä. Eli pallo on syyttäjällä", sanoo rikosylikomisario Tero Haapala keskusrikospoliisista.

Helsinginsanomien verkkoliite kirjoittaa tuollaista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom