Bodomjärven surmista epäilty vangittu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Andy_T
  • Aloitettu Aloitettu
neutraali sanoi:
verikö ei olisi voinut roiskua nissen kengille vaikka ne olisivat olleet hänen jalassaan?

Jos syyttäjän teoria pitää paikkansa niin kaksi uhreista on surmattu teltan ulkopuolella ja ainoastaan kolmas teltan sisäpuolella. Kengistä löydetyt jäljet viittaavat siihen että teltan ulkopuolella surmattujen verta on roiskunut eniten ja että Gustavsonin kengät olisivat olleet murhaajan jalassa tekohetkellä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
protsku sanoi:
Jos syyttäjän teoria pitää paikkansa niin kaksi uhreista on surmattu teltan ulkopuolella ja ainoastaan kolmas teltan sisäpuolella. Kengistä löydetyt jäljet viittaavat siihen että teltan ulkopuolella surmattujen verta on roiskunut eniten ja että Gustavsonin kengät olisivat olleet murhaajan jalassa tekohetkellä.
Eikös kaksi tapettu telttaan? Seppo niille sioilleen. Sitten Mäki teltan ulkopuolelle, kun hän yritti paeta. Ja viimeiseksi Irmeli telttaan, jonne hän oli jäänyt "loukkuun".

Veriroiskeista ja niiden tulosuunnasta on voitu päätellä, että kengät ovat olleet tekijän jalassa.

Heitänpä omia mielipiteitä tähä soppaa.

On sekava, mutta mielenkiintoinen threadi. Jaksoin lukea melkein alusta loppuun kymmenkunta jäi välistä pois.

Kaikkein eniten ihmetyttää se, että poliisi noin heikoilla todisteilla yrittää saada Nilssin kiinni.

Kuinka paljon on tutkittu sen kioskin pitäjän alibia ? Käsittääkseni tämä tunnusti murhat ! mutta onko sillä siis alibi, vai miksei tätä ole hyväksytty murhaajaksi ? Tiedän kyllä, et pelkkä tunnustus ei riitä, mutta tämä kioskin pitäjän "syyttömyys" on mennyt minulta vallan ohi.

neutraali sanoi:
aika hyvin on etsitty jos n,kilometrin päästä löytyy kengät jostain kiven onkalosta. ihmetyttää että mihin hän muut tavarat olisi voinut niin hyvin piilottaa ettei niitä olisi löydetty mm kassi. tuo alue on varmasti tutkittu tarkkaan koska tavoitteena on varmasti ollut löytää murha väline. luulisin.
et usko itsekään tuota. jos alueella on tapahtunut 3murha niin pikkupoikakin tajuaa puukon viedä poliisille.

Ei välttämättä kyllä sen puukon on voinu hyvinki joku viedä. Ja varsinkin niinkuin joku jo aiemmin mainitsikin, on Nils voinut käydä hakemassa jemmaamansa puukon pois. Tämä tietysti siittä oletuksesta, et Nils olisi syyllinen.

niin tai näin, kinkkinen homma.

Narua sanoi:
On tutkittu perinpohjin ja poliisin mukaan hänestä ei saa tekijää millään.

jaa. no olkoon sitten.

No miksei siittä Hans Asmanista ? Tästä treadissa on ainaski ollu montaa mieli pidettä siittä oliko sillä alibi vai ei, kun taas kioskin pitäjästä taas ei.

Tosin mulla on vielä muutama sivu lukematta.. kello sen verran et täytyy mennä nukkuun... Mut Heinis ja Raven on saanu mut tältä ehtoolta ainaski vakuuttuneeksi, et Nils on syllinen, nyt voin men nukkuu turvallisin mielin...

Niinno ihan hyvin on voinut jäädä puukko löytymättä hyvin jemmattuna esim. johonkin puuhun niinkuin joku taisi täällä jo ehdottaa. Tuskin poliisit joka puunlatvaa heti ehtii koluamaan. Muutenkin tavaraa voi jemmata vaikka minne tollasessa paikassa.

OT: Itsekin muistan kekkosen hautajaiset melko hyvin, vaikka oon syntynyt -82

Bodom-käräjillä kuultiin yllätystodistajaa

No aika yllätystodistaja, tuon jutun perusteella akka on ihan pihalla tästä mailmasta, ei tosiankaan uskottavaa.

http://www.mtv3.fi/

onnistukohan toi linkitys.

Vittu, että päästetään tollasia hulluja spedeilemään. "Mites, kun näitä kolmea sun kaveria, jotka on ollut sun kanssa siellä Bodomilla, ei ole niinku olemassa ollenkaan." "No joo, mä varmaan muistan ne nimet väärin." Vähän voitaisiin kontrolloida, että ketä sinne päästetään sönköttämään.

Mua jäi hämäämään yks aiemmin syyttäjän esittämä väite. Se sano että se tyynyliina oli Irmelin kuukautisside. Miten se on mahdollista ottaen huomioon että siinä ei ollut Irmelin verta vaan jonkun tuntemattoman? Muistanko väärin??? No anyway, ei tosta mitään tuomiota tule ikinä. Näyttö ei vaan riitä. Epäselvissä tapauksissa pitää ratkaista syytetyn eduksi. Syyttäjäkin on syyllistynyt ihmeelliseen asioiden spekulointiin ilman mitään konkreettista faktaa.

Tässä on vähän samanlaisia piirteitä kuin oli Palme-jutussa jossa
Pettersonia syytettiin.On vaan pakko löytää joku syntipukki. :rock:
Seuraavaksi vois alkaa tutkimaan vaikka viiltäjä-jackia,kun murha ei
kerran koskaan vanhene. :rolleyes:

Aika mielenkiintoinen tämä yllätystodistaja. Ei näytä oikein pahemmin mitään tietävän tai puolustus onnistuu hyvin ne kumoamaan.. mutta mutta. Puolustuksen todistaja Tauno Ratinen kuitenkin sanoi tuntevansa tämän Sahakankaan.. Joten jotain tekemistä sillä on siellä ollut(en siis tarkoita bodomilla) ja on pyörinyt jossain määrin samoissa piireissä.. Kumma ettei Nisse sitten tuntisi häntä. Joten ei täysin tuntematon hihhuli sentään ole, jota itse vähän arvelin.

ei ollut muuten siinä boismanin morsiamessakaan ollut yhtään puukon iskua kuten ei nilssissäkään. itse olen luullut että kaikkia muita on lyöty puukolla rajusti/kaikki muut olisi ns yli tapettu muttei se näköjään niin ollutkaan, ilmeisesti nils on jäänyt vahingossa henkiin.

neutraali sanoi:
ei ollut muuten siinä boismanin morsiamessakaan ollut yhtään puukon iskua kuten ei nilssissäkään. itse olen luullut että kaikkia muita on lyöty puukolla rajusti/kaikki muut olisi ns yli tapettu muttei se näköjään niin ollutkaan, ilmeisesti nils on jäänyt vahingossa henkiin.

Björklund oli tyttöystävä ja "Irmeli Björklundiin oli kohdistunut tylppää ja terävää väkivaltaa. Björklundin kasvoissa oli pirstalemurtumia ja niskassa 15 pistohaavaa." Sekoitat Björklundin varmaan Mäkeen, jota oli lyöty vain kivellä, kun pyrki kömpimään teltasta ulos.

Lainaus täältä: www.mtv3.fi/bodom (23.8. artikkeli)

eldd sanoi:
Björklund oli tyttöystävä ja "Irmeli Björklundiin oli kohdistunut tylppää ja terävää väkivaltaa. Björklundin kasvoissa oli pirstalemurtumia ja niskassa 15 pistohaavaa." Sekoitat Björklundin varmaan Mäkeen, jota oli lyöty vain kivellä, kun pyrki kömpimään teltasta ulos.

Lainaus täältä: www.mtv3.fi/bodom (23.8. artikkeli)

Eikö Björklundin pitänyt olla Gustafssonin heila? Silloin neutraalin teksti olisi oikein, Mäki oli Boismanin hoito.

neutraali sanoi:

Ehkä ei tarvinnut, kun huomasi jo kuolleen. Jos ulkopuolinen tekijä ja yksi jää tuurilla juuri pahempia vammoja.. Sitten alkaa siirtelemään ruumiita ja odottelee siellä rannassa jonkin aikaa.. Eiköhän olisi huomannut nissen olevan elossa. Mistä nisse tiesi, että se on vielä maisemissa kun siellä rannalla oli tepastelemassa.. Päätti esittää kuollutta varmuuden vuoksi monen monta tuntia, kunnes poliisit tulevat ja päätti sitten vielä jatkaa päiviä sen jälkeenkin? Ihan vain siksi, että luuli tekijän olevan vielä lähistöllä.
Monet lääkärithän ovat todenneet, että nissen vammoista ei ole voinut tulla monen päivän kestävää tajuttomuutta.

Uncle Sam sanoi:
Eikö Björklundin pitänyt olla Gustafssonin heila? Silloin neutraalin teksti olisi oikein, Mäki oli Boismanin hoito.

Aivan oikein, sisälukutaidossani oli puutteita :nolo:

Jos oikein muistan netissä olleesta dokumentista, Gustafssonin kengistä löytyi Mäen veriroiskeita. Tuliko siis kivellä löymisestä haava, josta veri lensi kenkiin ja vielä siinä kulmassa, että murhatessa kengät olivat jalassa.

Raven sanoi:
Päätti esittää kuollutta varmuuden vuoksi monen monta tuntia, kunnes poliisit tulevat ja päätti sitten vielä jatkaa päiviä sen jälkeenkin? Ihan vain siksi, että luuli tekijän olevan vielä lähistöllä.
Monet lääkärithän ovat todenneet, että nissen vammoista ei ole voinut tulla monen päivän kestävää tajuttomuutta.

Tosiaankin tuntuisi, että itsesuojeluvaisto kehottaisi poistumaan mahdollisimman kauaksi murhaajasta vaikka missä kunnossa...ellei sitten a) itse ollut tekijä (ei pelkoa) tai b) vammat niin pahoja, ettei pysy tolpillaan. Ja b) ei pidä syyttäjien mukaan paikkaansa.

Hullulta tuntuu sekin puolustuksen väite, että murhaaja olisi vaihtanut ensin Gustafssonin kengät jalkaan ja sitten ruvenut sohimaan.

eldd sanoi:
Tosiaankin tuntuisi, että itsesuojeluvaisto kehottaisi poistumaan mahdollisimman kauaksi murhaajasta vaikka missä kunnossa

Aivan. Ja kuinka moni pystyisi kylmän viileästi vain oleman täysin hiljaa paikallaan, kun raaka kolmoissurmaaja riehuu vieressä. Taitaisi monen reaktio ja järkevin reaktio olla, että nyt todella nopeasti pakoon ja huutaa vaikka kurkku suorana.

Raven sanoi:

Ja monet lääkärit ovat todenneet juuri päinvastoin.

Tuon toisen teorian mukaan Nils on siis huijannut sairaalassa kaikkia lääkäreitä ja sairaanhoitajia, että hän on tajuton vaikka ei oikeasti olekaan. :thumbs:

Sehän onkin niin helppoa että laitetaan vaan silmät kiinni ja leikitään tajutonta :zzzz: Eivät varmaankaan olisi huomanneet tuota tutkiessaan sairaalaan tuotua uhria. Siis sehän Nils oli sinne tullessaan.

eldd sanoi:
b) vammat niin pahoja, ettei pysy tolpillaan. Ja b) ei pidä syyttäjien mukaan paikkaansa.

Niin ja syyttäjän mukaan tämä oikeudenkäynnin kulun mullistava yllätystodistaja puhuu totta :david: :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom