Iltapäivälehtien tietojen mukaan eläen mua pisti silmään tämä Irmelin (eli Nissen vosun) kilpakosija, joka tämän päivän lehdessä muisteli tyttöystäväänsä rakkaudella ja olisi kuulemma juuri niinä aikoina ollut Irmelille kihlasormusta tyrkyttämässä. Jossei Irkku olisi ollut Nissen kanssa telttailemassa.
Kummallista touhua.
Mutta sen kummemmin jaksamatta spekuloida, täytyy tuoda esille, että nämä 15 v. tytöthän olivat sen ajan (50-luvun) mittapuun mukaan aivan ihme huoria, jos lähtivät pärinäpoikien mukaan telttaretkelle, jossa oli varattu mukaan huopalahtiviinaa (eiku mikä se oli), sitruslikööriä, tupakkia ja kondoomeja. Ja vanhempiensa luvalla. On meinaan ollu todella vähäosainen jakomäkeläinen luuseriperhe, joka on tuommoseen luvan antanut. Sen ajan mittapuiden mukaan.
Ja täytyy ittekin todeta, että vielä 70-luvullakin se 15 v. vosu, jonka mä sain houkuteltua mukaani telttaretkelle, ei ollut yhteiskuntamme ylimmistä kerroksista. (Ja kenenkään alapäässä en o ikinä ollu enkä kenenkään housuja riisunu ja mä en voi kertakaikkiaan ymmärtää sitä että miten näin olis voinu käydä että ne housut olis siinä liukunu pois eikä mitään verta vuotanu missään vaiheessa. Se oli se Ass-Man!!!! Se se oli!!)
Natupelle sanoi:
Uskaltaisinko tuomita? En näillä todisteilla.
Minä tuomitsisin. Pelkästään näppituntumalla, yleisen vittumaisen ulkonäön perusteella. Edes yrittämättä keksiä juridisia perusteluja.
Mutta onneksi tämä ei ole amerikka, joten kumpikaan meistä ei ole juryvuorossa tällä kertaa, vaan käräjäoikeus kokoontunee kolmen tai viiden lainoppineen tuomarin kokoonpanossa. Ja lain mukaan se päätös väsätään, suuntaan tai toiseen. Toisaalta käräjäoikeuden urakka on siinä mielessä epäkiitollinen, että on aivan selvää, että pohdinta jatkuu vähintään hovissa.