Alberr-ahne sanoi:Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että rikos on aina rikos, josta pitää rangaista oli se tehty vuonna nakki tai tänään. Jos nyt jätettäisiin syyttämättä Nilsua koska tapahtumasta on 40v aikaa niin miettikää mikä yhteiskunnallinen vaikutus sillä olisi. No lahdataan nyt tässä 6 tyypiä ja jos homma pysyy selvittämättömänä muutaman vuoden, elän kuin mallikansalainen, niin se on hyväksyttävä teko. Mielestäni poliisilta hemmetin kunniotettavaa että ei anneta asioden unohtua vaan jatketaan tutkimista. Tästä tulee pieni pelote rikollisille ja arvovaltaa ja luottamusta poliisille. Jos Nilsu todetaan syyttömäksi niin tämä rumba ei silti ole ollut turha. Syytteitä nostetaan päivittäin ihmisiä vastaan jotka todetaan syyttömiksi, miksi? Siksi että elämme oikeusvaltiossa. Tällä tavoin osoitamme ihmisille, että jos epäilystä rikoksesta on niin kukaan ei pääse kuin koira veräjästä, pitää todistaa itsensä syytömäksi. Jälleen kerran pieni pelote. Suomessa muutenkin yleinen syyttäjä nostaa syytteet todella harkitusti. Näin kuuluisassa ja vanhassa jutussa on oltava niin tiukat perusteet ja raskauttavat todisteet syytteen nostamiseen, että vaikka Nilsua ei tuomittaisi, niin syyllinen on mielesstäni selvä! (Ikinä ei saisi tuomita ihmisiä etukäteen, tai leimata syylliseksi kun toisin on todistettu, mutta teen sen kuitenkin!)
Samoilla linjoilla olen itse, mutta: "Suomessa on todistettava syytetty syylliseksi, eikä syytetty joudu todistamaan itseään syyttömäksi! Hyvä niin..."
:arvi: