Bodaus ja aerobinen liikunta yhdessä?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Niin kysyisin että vaikuttaako lihasten kasvuun se jos vaikka harrastat säännöllisesti joukkueurheilua tai muuta aerobista liikuntaa ? et onko sillä vaikutusta että lihakset kasvaisimmat hitaammin tai jotain tällästä..:)

Muusta liikunnastahan on vain plussaa jos puhutaan yleisesti kunnosta (koordinaatio, reaktiot, aerobinen, kestävyys etc.) ja tasapainoisesta treenaamisesta. Toisaalta jos sitten halutaan harrastaa juuri kehonrakennusta ja pyritään maksimaaliseen lihastenkasvuun niin aerobista tulisi harrastaa enintään, jos ollenkaan, matalalla sykkeellä tai intervallitreenillä.

Jos ei Mr. Universum tittelit ole mielessä niin siitä joukkueurheilusta ja aerobisesta on vain hyötyä (vaikka en olekaan asiantuntija). Itse harrastan salin ohella lenkkeilyä ja epäsäännöllistä palloilua. Mukavaa vaihteluahan se on.

Itse jaksan paremmin salilla kun aerobinen kunto suht kunnossa, kesät menee kavereitten kanssa pelaillen myös satunnaista lenkkeilyä harrastanut.

Tuli mieleen tästä.. Mulle kertoi jännän vertailun yks kokeneempi jannu salilla muutama vuosi takaperin. "Jos oot kokenut bodaaja/kehonrakentaja, vuosia reeniä takana -> rupeet sitomaan kengännauhojasi kiinni istuessani penkillä> syke nousee yleesä aika korkeelle ja veri nousee päähän todella helposti ja alkaa hengästyttämään. Mutta jos sulla on takana vuosia erilaista aerobista/kestävyys reeniä takana, oot ehkä vähän "pienempi" fyysisesti, ja teet saman kengännauhojensitomisjutun nii kas kun ei alakaan hengästyttämään, syke ei nouse korkealle eikä veri pakkaudu päähän niin pahasti mitä tällä bodaajalla"

Ite en allekirjoittaisi ihan täydellisestä tätä "vertailua" mutta joillain ihmisillä tuntuu kuitenkin pitävän paikkansa tämä juttu..:rolleyes:

Ite reenaan salilla n. 3-4x / vko, taekwondo 1x /vko, + nyt tuleva luistelumaraton eli kestävyyttä mycke mycke :whip: .. Mielestäni todella toimiva kokonaisuus. :rock:

Miten muuten aerobinen kunto kehittyy edes jollain tasolla kun treenaan aina niin etta sarja tauot on 60s (paitsi mave/kyykky/penkki) ja en hengitä sarjojen aikana oikeastaan? Virhe, mutta olen tottunut tekemään niin.

Itselläni on aina noussut helposti pulssi, mutta luulen kestäväni korkeaa sykettä hyvin. Esim. 16 vuotiaana 2850 m coopperissa vaikka meinasi kuolla jo pari kierrosta ennen ajan loppumista, plus en ollut ikinä käynyt lenkillä tai mitään.

Tänään taas huonosti nukutun yön jälkeen pulssi huiteli lähellä 200:aa hetken aikaa kun tein vain kolmosen sarjan penkkiä :D

Miten muuten aerobinen kunto kehittyy edes jollain tasolla kun treenaan aina niin etta sarja tauot on 60s (paitsi mave/kyykky/penkki) ja en hengitä sarjojen aikana oikeastaan? Virhe, mutta olen tottunut tekemään niin.

Itselläni on aina noussut helposti pulssi, mutta luulen kestäväni korkeaa sykettä hyvin. Esim. 16 vuotiaana 2850 m coopperissa vaikka meinasi kuolla jo pari kierrosta ennen ajan loppumista, plus en ollut ikinä käynyt lenkillä tai mitään.

Tänään taas huonosti nukutun yön jälkeen pulssi huiteli lähellä 200:aa hetken aikaa kun tein vain kolmosen sarjan penkkiä :D

Tunnut olevan vähän samanlainen tapaus kun meikäläinen, eli sullon kierroskone :D heleposti puntilla olessa/tehdessä syke heittelee siellä alle 200:aan tietämillä, varsinkin kovassa rasituksessa tai sit ne vajaat yöunet..:dance: tosin itsellä ei ole koskaan menny yli 198, ja kokeiltu on vaikka minkälaista riäkkiä :rock:

Jeps huonosti nukutut yöunet pistää kyllä pumppuun vauhtia salilla, samaten jos krapulassa treenaa, mutta siihen taas voi kuolla joten ei kannata :D Tosin väsyneenä treenaamisessakaan mitään järkeä ole kun ei siitä hommasta oikeen tahdo mitään tulla :( Ja aerobinen treeni välipäivinä on ihan ok ja palauttavaa, kunhan sitä ei tee liian rajusti kun sitten taas palautuminen kärsii.. omalla kohalla ainakin kun tulee kyykättyä 3 kertaa viikkoon, niin juoksemisen ainakin voi unohtaa kokonaan ja oonkin vaihtanut sen pyöräilyyn.

Tosin väsyneenä treenaamisessakaan mitään järkeä ole kun ei siitä hommasta oikeen tahdo mitään tulla :(

Huoneessani on ollut koko kesän 30-32 astetta lämmintä, kun tykkään nukkua 16-18 asteessa, niin on tullut nukutta viimeset kolme kuukautta 6-7 tuntia yössä. Mutta tulokset on noussut paremmin osittain kuin koskaan!

Eli ei kannata heittää kirvestä kaivoon uni olisi jäänyt vähiin. Toisaalta ei minua ole juuri väsyttänytkään enää aamun jälkeen kun olen ollut lomalla :)

Nyt kun koulut alkaa niin alkaa taas se show että vaikka nukkuisi kuinka ja paljon niin jos joutuu heräämään ennen seitsemää, niin ennen iltapäivää ei tajua mitään mistään eikä mistään mitään:D Ja sitten kun on syönyt koulun jälkeen kotona alkaa väsyttämään perkeleesti vaikka pitäisi alkaa treenaamaan...

Tuo on kyllä totta että koulu jälkeen kun syö ja juo kahvit, niin ei jumalauta alkaa väsyttämään, mut onneks se menee tunnin parin sisäl ohi..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom