BMW 500 sarja..

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
21.5.2002
Viestejä
99
Ikä
45
Turvaudutaanpas tähän ainooseen järkevään keskusteluun kykenevään foorumiin. Eli olen "mietiskelemässä" auton vaihtoa ja mielessä liikkuu erilaisia kysymyksiä, esim. mikä merkki ja mikä malli olisi hyvä? Rahaa saa mennä noin 7000E. Autolta haluaisin hyvää ajettavuutta, edes kohtalaista turvallisuutta, tilava (?), luotettava ja muutenkin saisi olla semmoinen jämerä peruskottero, jolla päästelisi vielä vaikka 5 vuotta.

Haluaisin kuulla myös mielipiteitä bemarin 500 sarjaan kuuluvista -90 luvun vehkeistä. Mallista 518i -95 olen erityisen kiinnostunut. Ostaisitko itse semmoisen tai miksi ostit? Hyviä ja huonoja puolia? Mihin kannattaa kiinnittää huomiota ko. mallia ostaessa? Mielipiteesi auton ylläpitokustannuksista: varaosat, vakuutus, polttoainekulutus.. Entäpä pidätkö autoa turvallisena (perhe)autona? Muita mieleesi tulleita asioita?

Mielipiteitä, ehdotuksia, kauhutarinoita?

kiitos vastauksestasi..
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
500 sarjan bemaria ei ihan heti alta 7 tontun löydy(ellei ota 80-lukulaista). 300 sarjaa voi saada 90 luvulla tehtynä, E36 kopalla toki jos ottaa. Itse Fördi-miehenä katselisin myös Escoja. Niitä löytyy tuossa hintaluokassa hyvin 90-luvun puoliväistä. Olipa autotalli.com saitilla yksi 1.8 litranen GT myös myynnissä 6900€.
 
En minä kyllä menisi ostamaan 500 sarjan bemaria 1.8 koneella.Kuitenkin aika painava kori , 520 vähintään... Oletko ostamassa saksasta vai ihan suomesta?
 
Mike sanoi:
500 sarjan bemaria ei ihan heti alta 7 tontun löydy(ellei ota 80-lukulaista)

Jaa ei vai..
Bemmuja.. :)

Ihan hyviä autoja noi mielestäni on. Kokemusta on sen verran että isäni omistaa vm 1990 518i bemmun ja sillä aika paljon tullut ajeltua. Erittäin hyvä ajettava eikä vie paljon bensaa. Mitään ihmeempiä vikoja ei ole ollut. Itse voisin kyllä päätyä autohankinnassa tuohon vaihtoehtoon. Joo ja tosiaan kannattaa ottaa huomioon että aika raskas auto on että 2 litranen luultavasti veis inan vähemmän bensaa.
 
En usko että 7k€ riittää 500-sarjan bimmereihin ainakaan 95-luvun, mutta kuten Mike sanoikin niin 300-sarjasta e36:sen saattaisit saadakkin. Ainakin 316-320 91-93-vuosimalleja. Mulla on ollu e36 318 -91 noin vuoden verran ja oon kyllä ollu tyytyväinen varsinkin ajettavuuteen ja luotettavuuteen. Kovin bensapiheistä kärryistä ei voida puhua mielestäni alle -95 vuoden bemareissa, oli kyseessä sitten 3 tai 500-sarja. Tilavuudessa e36 300-sarja ja vastaavan ikäiset 500-sarja ei hirveästi eroa toisistaan. Vakuutukset ovat aika kalliita ainakin e36 300-sarjaan. Kannattaa harkita myös perus Nissaneita yms.
 
Kalliitahan ne on, mutta olen kyllä muutamaan törmänny suunnilleen tossa hintaluokassa ja vuosimallinkin olevan 90-luvulta. On muuten tainu käytettyjen autojen arvo tippua sen jälkeen, kun se verotus-jutska muutui. Vai?

Kyöpelivuori: Miksi et? Kyllä 115hp mulle riittää, ainakin aluksi. Eihän täällä missään saa edes ajaa niin lujaa, kuin minun laho mazda 323 kulkee. En ajatellu tuoda Saksasta, koska omien laskelmieni mukaan tullee hinnaksi melko sama, kun ottaa huomioon kaikki mahd. maksut. Toisin tai tuottasin Saksasta, jos ostaisin kalliimman vimpaimen.
 
Niinkö?? Mulla on -90 535i ja se makso 5250e aitona suomi-autona. Paras auto millä oon koskaan ajanut.

Osta suoraan 2.5 litrasella koneella koska toi 2 litranenkin on laiska tohon koriin mutta toi 2.5i kone vie jo totakin koppaa kovaa ja saattaa mennä inan vähemmällä bensalla kuin 2.0.
 
MuayThai sanoi:
...Vakuutukset ovat aika kalliita ainakin e36 300-sarjaan. Kannattaa harkita myös perus Nissaneita yms.
Millaiset vakuutusmaksut sinulla suurinpiirtein ilman boonuksia on? Harkitsen toki. Kyllähän esim. Toyotalla ja muillakin japanilaisilla on ihan hyviä ehdokkaita, joilla päästelee huolettomia ja edullisia kilometrejä.

Onkos täällä muuten Mondeo-miehiä tai naisia?
 
Jesuiitta sanoi:
Niinkö?? Mulla on -90 535i ja se makso 5250e aitona suomi-autona. Paras auto millä oon koskaan ajanut.

Osta suoraan 2.5 litrasella koneella koska toi 2 litranenkin on laiska tohon koriin mutta toi 2.5i kone vie jo totakin koppaa kovaa ja saattaa mennä inan vähemmällä bensalla kuin 2.0.

Tuo 535i on tosiaan aika hurja peli menemään.. Eikös noissa rupea olemaan jo 8-kone(ainakin uudemmissa)??
 
Kyllähän noita 90-luvun puolella valmistettuja E34:sia löytyy alle 7k€:n, mutta onhan noilla jo kilometrejäkin mittarissa. Ite en 4-sylinterista 1.8 konetta harkitsisi, se ei nimittäin liikuta sitä autoa oikein mihinkään. 520 vähintään ja mieluummin 525, niinkuin Jesuiittakin jo tuossa sanoi.

Kaveri osti muutama kuukausi sitten BMW E34 M5:n 3.6 litraisella koneella, 315hv. Laadukkaan oloinen menopeli, vaikka ikää löytyykin jo. :)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos hyvä ajettavuus ei pidä sisällään hyvää suorituskykyä niin ehdottomasti tollanen 500-sarjalainen pienellä koneella. Hyvällä huoltohistorialla johon kuuluu jo vähän vaihdettuja osiakin niin parempaa peliä ei löydy ajettavuuden puolesta. Autohan on tehty saksan teille ;)

Itse kuitenkin kallistuisin kaikesta huolimatta johonkin 95-97-vuoden laadukkaasen japanilaiseen. Vikoja kuitenkin vähemmän (joo yksilöstä kiinni), uudempi auto jossa todennäköisesti uudempaa tekniikka kuin reilusti yli 10 vuotta vanhassa bemussa. Ylläpito todennäköisesti halvempaa jos jotain alkaa hajoamaan.
 
Johnnyboy sanoi:
Millaiset vakuutusmaksut sinulla suurinpiirtein ilman boonuksia on? Harkitsen toki. Kyllähän esim. Toyotalla ja muillakin japanilaisilla on ihan hyviä ehdokkaita, joilla päästelee huolettomia ja edullisia kilometrejä.

Onkos täällä muuten Mondeo-miehiä tai naisia?

E36 325i -91 vakuutukset oli liikenteen osalta 25% bonuksilla about 600e? En oo varma maksoin vaan laskut

E30 316 -88 pelkkä liikenne 0-bonukset 627e

E34 535i -90 liikenne 25% + laajakasko 70% reilu 900e
 
Kalsarijurri sanoi:
Tuo 535i on tosiaan aika hurja peli menemään.. Eikös noissa rupea olemaan jo 8-kone(ainakin uudemmissa)??

No joo, kyllähän toi repii jo ihan tosissaan vaikka onkin aika matalaviritteinen mylly 211 heposta ja 305 nm, toi on suoralla kutosella, kasit on aika harvinaisia 3.5 litrasena.
 
Johnnyboy sanoi:
Millaiset vakuutusmaksut sinulla suurinpiirtein ilman boonuksia on? Harkitsen toki. Kyllähän esim. Toyotalla ja muillakin japanilaisilla on ihan hyviä ehdokkaita, joilla päästelee huolettomia ja edullisia kilometrejä.

Onkos täällä muuten Mondeo-miehiä tai naisia?

Mulla on Tapiolan säästökasko. Liikennevakuutuskauden perusmaksu 635€ ja perusvakuutusten perusmaksu 1078€. Mutta mulla on 70% bonuksia kaskosta ja 10% hyvän kuljettajan lisää yms. niin maksettavaksi jää 543€(liikennevakuutus)+277€(kasko). Sain 70% bonuksia, koska mun porukoiden toinen auto vanheni niin ettei siihen saanu enää kaskoa ja ne voitiin siirtää mulle.
 
BS1 sanoi:
Jos hyvä ajettavuus ei pidä sisällään hyvää suorituskykyä niin ehdottomasti tollanen 500-sarjalainen pienellä koneella. Hyvällä huoltohistorialla johon kuuluu jo vähän vaihdettuja osiakin niin parempaa peliä ei löydy ajettavuuden puolesta. Autohan on tehty saksan teille ;)

Itse kuitenkin kallistuisin kaikesta huolimatta johonkin 95-97-vuoden laadukkaasen japanilaiseen. Vikoja kuitenkin vähemmän (joo yksilöstä kiinni), uudempi auto jossa todennäköisesti uudempaa tekniikka kuin reilusti yli 10 vuotta vanhassa bemussa. Ylläpito todennäköisesti halvempaa jos jotain alkaa hajoamaan.

Tossa oot niin oikeessa, noi BMW:t vaatii sitten sitä huolenpitoa paaaaljon enemmän kuin japanissa tehdyt autot(lähinnä alustan puslat). Tosin bmw:ssä on kyllä ajo-ominaisuudet + fiilis kohdallaan.
 
Jesuiitta sanoi:
No joo, kyllähän toi repii jo ihan tosissaan vaikka onkin aika matalaviritteinen mylly 211 heposta ja 305 nm, toi on suoralla kutosella, kasit on aika harvinaisia 3.5 litrasena.

Aattelin vaan kun taitaa uudet ja miksei vähän vanhemmatkin 750 olla 12-koneella. Onko sitten niin että noi 90-alkupuolen 750 on 8-koneella vai?
 
MuayThai sanoi:
Mulla on Tapiolan säästökasko. Liikennevakuutuskauden perusmaksu 635€ ja perusvakuutusten perusmaksu 1078€. Mutta mulla on 70% bonuksia kaskosta ja 10% hyvän kuljettajan lisää yms. niin maksettavaksi jää 543€(liikennevakuutus)+277€(kasko). Sain 70% bonuksia, koska mun porukoiden toinen auto vanheni niin ettei siihen saanu enää kaskoa ja ne voitiin siirtää mulle.

Käytännössä kaskoon saa 70% bonukset suoraan pyytämällä, itse en edes pyytänyt, kilpailu on niin kovaa että kaikki antaa suoraan 70%.
 
tässä pari ehdokasta

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=154198&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?id_vehicle_type=1@id_make=8@id_model=1531@id_car_type=@pfrom=6000@pto=8000@yfrom=@yto=@search=Etsi

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=155469&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?id_vehicle_type=1@id_make=29@id_model=362@id_car_type=@pfrom=5000@pto=8000@yfrom=@yto=@search=Etsi


http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=146120&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?id_vehicle_type=1@id_make=29@id_model=362@id_car_type=@pfrom=5000@pto=8000@yfrom=@yto=@search=Etsi
 
Zone-sarja -42%
Kalsarijurri sanoi:
Aattelin vaan kun taitaa uudet ja miksei vähän vanhemmatkin 750 olla 12-koneella. Onko sitten niin että noi 90-alkupuolen 750 on 8-koneella vai?

Noi 5-litraset on aina v12 koneita. 4-litraset v8 ja 3-litraset suoria kutosia tai v8 koneita.

http://www.bmwclub.fi/

Tuolla on paljon tietoa.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom