- Liittynyt
- 3.4.2004
- Viestejä
- 364
Force sanoi:Missäs maassa se 40c/litra maksaa? Venäjälläkin on nykyään kalliimpaa tai aika lähelle tuon hintaista.
Naapurimaassa, eli Venäjällä. Jotain 40centin pintaan se kuitenkin on.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Force sanoi:Missäs maassa se 40c/litra maksaa? Venäjälläkin on nykyään kalliimpaa tai aika lähelle tuon hintaista.
HXR sanoi:Naapurimaassa, eli Venäjällä. Jotain 40centin pintaan se kuitenkin on.
Johnnyboy sanoi:Turvaudutaanpas tähän ainooseen järkevään kesku...? Muita mieleesi tulleita asioita?
Mielipiteitä, ehdotuksia, kauhutarinoita?
kiitos vastauksestasi..
vilho_kanuuna sanoi:
vilho_kanuuna sanoi:
Force sanoi:Se ei vaan paljoa auta paljon se siellä maksaa kun asutaan kuitenkin Suomessa.
Force sanoi:Minkä takia? Perusteluja.
vilho_kanuuna sanoi:Itselläni oli ainakin 4000 €rinomaista syytä tuoda auto ruotsista.
Force sanoi:Oonpa nähny nykyään ilmoituksia missä myydään täällä Suomessa samaan hintaan kuin mitä vastaavan auton roudaaminen tulisi maksamaan. Tosin tuontiautojahan nekin usein on alunperin..
Minkälaista autoa olet katsellut? Tuo on totta että monet autot verojen ym kustannusten jälkeen on hyvin lähelle samanhintaisia kuin suomessa, kalliimmat autot on sitten eri juttu, jotkut vähänkään erikoisemmat autot tulee kyllä huomattavasti halvemmaksi kuin suomesta ostettuna.Force sanoi:.Oonpa nähny nykyään ilmoituksia missä myydään täällä Suomessa samaan hintaan kuin mitä vastaavan auton roudaaminen tulisi maksamaan. Tosin tuontiautojahan nekin usein on alunperin..
neutraali sanoi:Minkälaista autoa olet katsellut? Tuo on totta että monet autot verojen ym kustannusten jälkeen on hyvin lähelle samanhintaisia kuin suomessa, kalliimmat autot on sitten eri juttu, jotkut vähänkään erikoisemmat autot tulee kyllä huomattavasti halvemmaksi kuin suomesta ostettuna.
Mää en henk koht tajuu tyyppejä jotka lähtee saksasta hakeen autoo jonku 500e säästön takia, sellaisiakin on.
+loki lämmitin ym huollot jotka nuihin on pakko tehdä. Kyllähän tähän voidaan listata vaikka miljoona eri autoa jotka kandee tuoda ja mitä ei, tuollainen kannattaa jo tuoda jos riittää kiinnostusta ajaa nuin vanhalla autolla(tuo on kyllä mahtava auto ajaa vaikka vanha onkin). Mikähän nuissa tuonti autoissa muuten on kun niitä "varastetaan" huomattavasti enemmän kuin suomi autoja, eli kandee olla auton ostossa todella tarkkana saksan maalla niinkuin myös suomessa.vilho_kanuuna sanoi:Kyllähän monelle käy helposti noin, eli ei osata ottaa kaikkia kuluja huomioon. Väittäisin kuitenkin, että ko. auto on senverran erikoinen että kannatta ainakin funtsia asiaa.
Näin yhtäkkiä katsottuna:
www.mobile.de
BMW 1991 525 i
EUR 2.800
Daten:
220.000 km, 141 kW (192 PS), EZ: 12/91, schwarz-metallic, 4/5 Türen, Benzin,
Besonderheiten:
ABS, Stabilitätskontrolle, Klimaanlage, Zentralverriegelung, el. Wegfahrsperre, Leichtmetallfelgen, Schiebedach, el. Fensterheber
Suomessa sama auto about 10.000 euroa (autotalli.fi-hinta miinus 1 kiloeuro)
Veroprosentti 27
... eli 10 000 * 0,27 = 2700 + alvi 0,22 = 3294
Saksasta kärry varmaan irtoaa jollain 2500 eurolla, eli loppusumma =
3294 + 2500 = n. 5800 tai sanotaan että 6 teuroa. Itsehän tuonne saksaan ei kannata lähteä ja jobbari irtoaa noin 500 - 1000 eurolla.
Väittäisin että 7000 euroa olisi aika realistinen.
Kannattaako vai ei ... sen voi jokainen päättä itse.,
No se nyt on taas kovin kaks puolinen juttu, että kannattaako vai ei. Olen sitä harkinnu ja laskeskellu. Olen tullu siihen tulokseen, että tässä hintaluokassa se saattaa kannattaa tai sitten ei. Kalliimpaa ostaessa se toki kannattaisi.vilho_kanuuna sanoi:
Jesuiitta sanoi:...2800e maksava saattaa olla aivan paskana. Lisäksi kun lasket siihen just neutraalin luettelemat huollot + lohkot ym niin ollaan jo samoissa hinnoissa, ei oikeen kannata.
Jesuiitta sanoi:En väittänytkään, mutta veikkaan, että useimmat e34 525i bemarit mitä suomessa liikkuu on tuotu nyt hiljattain saksasta ja ovat kunnoltaan sieltä paremmasta päästä. Lisäksi kun niiden hinnat ovat tippuneet aika rajusti suuren tarjonnan vuoksi niin en näe oikeestaan mitään syytä hakea kyseistä autoa saksasta, enää.
pek sanoi:Tästä nyt aihetta hieman sivuten:
Itse oon meinaan harkinnut M3:sen ostoa. E46 korimalli ois tarkotus olla ja saksasta ois tarkotus tuoda. Eli kaikki vinkit tervetulleita.
Ite kuulin kaverilta, et niissä ensimmäisissä E46:ssa ois tietyt tiivisteet saattanu mennä rikki ja rikkoa koko koneen. Tiiä sitten kuinka totta tuo on.
Depotti sanoi:Minä mitään autoista ymmärrä, mutta kun tuli puheeksi tuo bemari...
Oltiin isännän kanssa reissussa Lapissa ja vierusrivarin parkkipaikalle ilmestyi juuri pakasta vedetty musta, kiiltävä joku 520 (?) iso bemari.
Isäntä nenä kiinni ikkunassa kateellisena katseli sitä kotteroa.
....
Vähän ot...