BMW 500 sarja..

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Force sanoi:
Missäs maassa se 40c/litra maksaa? Venäjälläkin on nykyään kalliimpaa tai aika lähelle tuon hintaista.

Naapurimaassa, eli Venäjällä. Jotain 40centin pintaan se kuitenkin on.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Johnnyboy sanoi:
Turvaudutaanpas tähän ainooseen järkevään kesku...? Muita mieleesi tulleita asioita?

Mielipiteitä, ehdotuksia, kauhutarinoita?

kiitos vastauksestasi..

www.mobile.de ...

... älä helvetissä mene Suomesta käytettyä autoa ostamaan :arvi: .
 
vilho_kanuuna sanoi:
www.mobile.de ...

... älä helvetissä mene Suomesta käytettyä autoa ostamaan :arvi: .

No eiköhän Suomessa ala olla jo ihan riittävästi reilut 10v vanhoja bemareita, täällä alkaa jo olla enemmän tarjontaa kuin kysyntää. Ihan oikeesti.
 
vilho_kanuuna sanoi:
Itselläni oli ainakin 4000 €rinomaista syytä tuoda auto ruotsista.

Oonpa nähny nykyään ilmoituksia missä myydään täällä Suomessa samaan hintaan kuin mitä vastaavan auton roudaaminen tulisi maksamaan. Tosin tuontiautojahan nekin usein on alunperin..
 
Force sanoi:
Oonpa nähny nykyään ilmoituksia missä myydään täällä Suomessa samaan hintaan kuin mitä vastaavan auton roudaaminen tulisi maksamaan. Tosin tuontiautojahan nekin usein on alunperin..

Ovathan nuo tuontiautot vähän halvempia, mutta kyllähän jobbaritkin oman osansa välistä ottavat.
 
Force sanoi:
.Oonpa nähny nykyään ilmoituksia missä myydään täällä Suomessa samaan hintaan kuin mitä vastaavan auton roudaaminen tulisi maksamaan. Tosin tuontiautojahan nekin usein on alunperin..
Minkälaista autoa olet katsellut? Tuo on totta että monet autot verojen ym kustannusten jälkeen on hyvin lähelle samanhintaisia kuin suomessa, kalliimmat autot on sitten eri juttu, jotkut vähänkään erikoisemmat autot tulee kyllä huomattavasti halvemmaksi kuin suomesta ostettuna.
Mää en henk koht tajuu tyyppejä jotka lähtee saksasta hakeen autoo jonku 500e säästön takia, sellaisiakin on.
 
Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
neutraali sanoi:
Minkälaista autoa olet katsellut? Tuo on totta että monet autot verojen ym kustannusten jälkeen on hyvin lähelle samanhintaisia kuin suomessa, kalliimmat autot on sitten eri juttu, jotkut vähänkään erikoisemmat autot tulee kyllä huomattavasti halvemmaksi kuin suomesta ostettuna.
Mää en henk koht tajuu tyyppejä jotka lähtee saksasta hakeen autoo jonku 500e säästön takia, sellaisiakin on.

Kyllähän monelle käy helposti noin, eli ei osata ottaa kaikkia kuluja huomioon. Väittäisin kuitenkin, että ko. auto on senverran erikoinen että kannatta ainakin funtsia asiaa.

Näin yhtäkkiä katsottuna:

www.mobile.de

BMW 1991 525 i

EUR 2.800

Daten:
220.000 km, 141 kW (192 PS), EZ: 12/91, schwarz-metallic, 4/5 Türen, Benzin,
Besonderheiten:
ABS, Stabilitätskontrolle, Klimaanlage, Zentralverriegelung, el. Wegfahrsperre, Leichtmetallfelgen, Schiebedach, el. Fensterheber

Suomessa sama auto about 10.000 euroa (autotalli.fi-hinta miinus 1 kiloeuro)

Veroprosentti 27

... eli 10 000 * 0,27 = 2700 + alvi 0,22 = 3294

Saksasta kärry varmaan irtoaa jollain 2500 eurolla, eli loppusumma =

3294 + 2500 = n. 5800 tai sanotaan että 6 teuroa. Itsehän tuonne saksaan ei kannata lähteä ja jobbari irtoaa noin 500 - 1000 eurolla.

Väittäisin että 7000 euroa olisi aika realistinen.

Kannattaako vai ei ... sen voi jokainen päättä itse.,
 
vilho_kanuuna sanoi:
Kyllähän monelle käy helposti noin, eli ei osata ottaa kaikkia kuluja huomioon. Väittäisin kuitenkin, että ko. auto on senverran erikoinen että kannatta ainakin funtsia asiaa.

Näin yhtäkkiä katsottuna:

www.mobile.de

BMW 1991 525 i

EUR 2.800

Daten:
220.000 km, 141 kW (192 PS), EZ: 12/91, schwarz-metallic, 4/5 Türen, Benzin,
Besonderheiten:
ABS, Stabilitätskontrolle, Klimaanlage, Zentralverriegelung, el. Wegfahrsperre, Leichtmetallfelgen, Schiebedach, el. Fensterheber

Suomessa sama auto about 10.000 euroa (autotalli.fi-hinta miinus 1 kiloeuro)

Veroprosentti 27

... eli 10 000 * 0,27 = 2700 + alvi 0,22 = 3294

Saksasta kärry varmaan irtoaa jollain 2500 eurolla, eli loppusumma =

3294 + 2500 = n. 5800 tai sanotaan että 6 teuroa. Itsehän tuonne saksaan ei kannata lähteä ja jobbari irtoaa noin 500 - 1000 eurolla.

Väittäisin että 7000 euroa olisi aika realistinen.

Kannattaako vai ei ... sen voi jokainen päättä itse.,
+loki lämmitin ym huollot jotka nuihin on pakko tehdä. Kyllähän tähän voidaan listata vaikka miljoona eri autoa jotka kandee tuoda ja mitä ei, tuollainen kannattaa jo tuoda jos riittää kiinnostusta ajaa nuin vanhalla autolla(tuo on kyllä mahtava auto ajaa vaikka vanha onkin). Mikähän nuissa tuonti autoissa muuten on kun niitä "varastetaan" huomattavasti enemmän kuin suomi autoja, eli kandee olla auton ostossa todella tarkkana saksan maalla niinkuin myös suomessa.
 
Vilholla on nyt aika kallis esimerkki tosta 525i:stä, mitä mä oon kattellu niin alle 8000e saa tollasen ihan hyväkuntosena. Taas saksassa toi 2800e maksava saattaa olla aivan paskana. Lisäksi kun lasket siihen just neutraalin luettelemat huollot + lohkot ym niin ollaan jo samoissa hinnoissa, ei oikeen kannata.
 
vilho_kanuuna sanoi:
www.mobile.de ...

... älä helvetissä mene Suomesta käytettyä autoa ostamaan :arvi: .
No se nyt on taas kovin kaks puolinen juttu, että kannattaako vai ei. Olen sitä harkinnu ja laskeskellu. Olen tullu siihen tulokseen, että tässä hintaluokassa se saattaa kannattaa tai sitten ei. Kalliimpaa ostaessa se toki kannattaisi.

Kuulisin muuten mielellään semmosia ihmisiä, jotka ovat koslan tuoneet/tuottaneet jollain. Kuka toi ja paljon makso, lopputulos oli mikä?

Kävin muuten koeajamassa yhtä Bemaria (518i -95 touring, mittarissa 190tkm). Olitte oikeassa, voishan se olla pikkusen pirteämpi. No kuitenkin soittelin aluksi myyjälle, joka paljastui jobbariksi. Myyjä kertoi auton olevan täysin virheetön ja paras millä on koskaan ajanu. Tämä virheettömyys luki myös paikkallislehden myynti-ilmoituksessa, josta tämän auton huomasin. Olin aivan haltiossani, kun hintapyyntökin oli vain 7800E. Seuraavana päivänä mentiin sitten avokin kanssa autoa katsomaan.

Auton toinen lisävalon umpio oli paskana ja tuulilasi haljennu, toisin vain toisesta reunasta. Siellä täällä ovien reunoissa ja takaluukussa oli ruostetta. Autossa oli itse ruutuvihkoon piirrustettu huoltovihko, jossa oli merkintöjä jo vuodelta 1993! Moottoritila oli suttuinen ja moottorin vuoti selkeesti öljyä. Kurkistus moottorin alle ja yllätys, öljypohjaa oli hitsailtu. Ilmeisesti kolhittu joskus ja korjattu. Lisäksi toisen takalokarin profiili peilasi jotenkin oudosti, taisi olla pakkeloitu.

Eipä jaksanu enempää syynätä ja sitten hymyssä suin koeajolle. Tässä vaiheessa myyjä tiesi varottaa, että toisen puolen eturengas ei ole tasapainossa ja se siis ravistaa. Myyjä antoi avaimet ja häipy huoltamoon kahville. Kas kummaa, pakki ei menny päälle tai sitten oon vaan niin "käsi". Kun vauhtia oli maks. 40piä, niin tuntu ihan hyvältä, taisin jo keretä ajattelemaan, että "ompas hyvä ajaa". 80km/h vauhdissa tuntui, että hampaat tippuu ja avokkia alkoi pelottaa. Täristi niin paljon ja kun päästi ratista irti niin auto kaarsi välittömästi voimakkaasti oikealle.

Kuittaisin myyjälle, että eipä oikein vakuuta. Oli jo kuulema tarjottu 5500e - onneksi olkoon! :kippis1:

Ei ostettu sitä, joten etsintä ja katselu jatkuu..
 
Jesuiitta sanoi:
...2800e maksava saattaa olla aivan paskana. Lisäksi kun lasket siihen just neutraalin luettelemat huollot + lohkot ym niin ollaan jo samoissa hinnoissa, ei oikeen kannata.

Kyllähän ne Suomalaisetkin autot saattaa olla paskana. Kaikki Saksalaiset eivät ole mustalaisia tai karvakäsiä. Ihmiset pitää siellä autoista ihan yhtä hyvää huolta kuin meikäläisetkin. Ton ikäluokan autossa on yleensä vähintään 250 000 mittarissa, mutta Saksassa ne on hankittu vähemmän suolatuilla teillä. Mitä nuo muut-huollot on?

Ja ne muut huollot voi teettää vaikka siellä Natseissa.
 
En väittänytkään, mutta veikkaan, että useimmat e34 525i bemarit mitä suomessa liikkuu on tuotu nyt hiljattain saksasta ja ovat kunnoltaan sieltä paremmasta päästä. Lisäksi kun niiden hinnat ovat tippuneet aika rajusti suuren tarjonnan vuoksi niin en näe oikeestaan mitään syytä hakea kyseistä autoa saksasta, enää.
 
Jesuiitta sanoi:
En väittänytkään, mutta veikkaan, että useimmat e34 525i bemarit mitä suomessa liikkuu on tuotu nyt hiljattain saksasta ja ovat kunnoltaan sieltä paremmasta päästä. Lisäksi kun niiden hinnat ovat tippuneet aika rajusti suuren tarjonnan vuoksi niin en näe oikeestaan mitään syytä hakea kyseistä autoa saksasta, enää.

Tämä kyllä pitää paikkansa, ja tottahan on sekin, että tuollainen 91 bemu on vielä liian (siis allekirjoittaneen mielestä) halpa auto tuotavaksi. Itse olen tsekkaillut tollasta 2000 mallista 170 kaakkista V70 ruotsista / saksasta. Täällä pyörivät tuossa 30 kilossa mutta tuotuna näyttäisi jäävän alle 25:een.

Monet vaan luulevat, että kun on Suomiauto, niin laatu olisi jotenkin parempi. Tämä on meikäläisten autokauppiaitten luoma harhakuva.
 
pek sanoi:
Tästä nyt aihetta hieman sivuten:

Itse oon meinaan harkinnut M3:sen ostoa. E46 korimalli ois tarkotus olla ja saksasta ois tarkotus tuoda. Eli kaikki vinkit tervetulleita.

Ite kuulin kaverilta, et niissä ensimmäisissä E46:ssa ois tietyt tiivisteet saattanu mennä rikki ja rikkoa koko koneen. Tiiä sitten kuinka totta tuo on.

Ostin 2002 vuoden E46 M3:n SMG vaihteilla nyt keväällä saksasta mutta itsellä ajokilometrejä on kertynyt toistaikseksi hyvin vähän joten kokemuksia ei paljon ole. Muuta kuin että on se prkl upea auto...

Tuossa moottorissa on tosiaan aika paha ongelma, pahimmillaan 25% tietyn kuukauden aikana tehdyistä moottoreista on vaihdettu. Mobilessa oli keväällä autoa etsiessäni parhaimmillaan joka kymmenes M3 kokenut moottorinvaihdon. Kuukausi sitten BMW kutsui kaikki 2000 - kesä 2003 välillä tehdyt M3:t moottorin tarkistukseen & laakereiden vaihtoon. Omaani en ole vielä vienyt.

Ongelma on liian tiukat välykset kampiakselin ja kiertokankien välissä. Öljy ei pääse voitelemaan pintoja tarpeeksi tehokkaasti ja kuormituksessa pinnat sitten kuumenee -> palikat laajenee -> kuumenee lisää -> palaa kiinni -> mäntä lohkosta läpi.

Tuota on yritetty korjata jo ainakin kaksi kertaa osia muuttamalla mutta edelleen ihan uusissakin autoissa menee koneita, mahdollisesti väärien öljyjen tai huonon sisäänajon takia. BMW huollot ei aina osaa kohdella noita moottoreita niin hyvin kuin pitäisi kun eivät ole niihin tottuneet.

Pari kuva omasta kullasta:

191622.jpg


241753.jpg


Se oli rakkautta ensisilmäyksellä :haart:
 
Minä mitään autoista ymmärrä, mutta kun tuli puheeksi tuo bemari...

Oltiin isännän kanssa reissussa Lapissa ja vierusrivarin parkkipaikalle ilmestyi juuri pakasta vedetty musta, kiiltävä joku 520 (?) iso bemari.
Isäntä nenä kiinni ikkunassa kateellisena katseli sitä kotteroa.

No, parin päivän päästä sen omistaja ja vaimokkeensa kiertelivät autoa, kurkkivat konepellin alle, kaivelivat autoa sieltä ja täältä.
Isäntä siinä totesi, että pitääkö hänenkin aloittaa esittelemään meidän autoa minulle yhtä perusteellisesti... :rolleyes:
Itse olin sitä mieltä, että he odottivat jotakin, kuten tekivätkin...Hinausauto ilmestyi jonkin ajan kuluttua parkkipaikalle.
Oli kuulemma sähköt hävinneet yön aikana jonnekin. Eikä latauskaan auttanut. Joutuivat ottamaan kyytiin ja viemään huoltoon.
Eikä siellä ylhäällä niitä mittapaikkoja joka huoltsikalla ole...


Vähän ot...
 
Depotti sanoi:
Minä mitään autoista ymmärrä, mutta kun tuli puheeksi tuo bemari...

Oltiin isännän kanssa reissussa Lapissa ja vierusrivarin parkkipaikalle ilmestyi juuri pakasta vedetty musta, kiiltävä joku 520 (?) iso bemari.
Isäntä nenä kiinni ikkunassa kateellisena katseli sitä kotteroa.

....


Vähän ot...

... öööö ja pointti oli?
 

Suositut

Back
Ylös Bottom