Blue Fitness - Ei muksun kanssa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J.Jake
  • Aloitettu Aloitettu
No,pitää kai pyytää avokkia pyytämään anteeksi varmuudenvuoksi niiltä molemmilta jotka siellä ti tai ke aamupäivisin käy.
Ihmettelin vaan...?
Oletko varma että valitus on tullut juuri teidän lapsesta? En kanssa usko että kukaan semmoisesta valittaisi, mikäli vaunuissa/kopassa on. Toisaalta itsekin tein valituksen suoraan äidille tuossa tapauksessa kun meinasin jonkun käden litistää taljassa.. Parempi se on suoraan puhua mistä asia kiikastaa kuin mennä "nimettömänä" salin henkilökunnalle kitisemään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voipi olla vähän :offtopic: , mutta tökkäsipä silmään kipeää erään kommentti, jonka mukaan vauvoja(pienten lasten) äitien pitäisi pysyä kotona lastensa kanssa ja keskittyä hoivaamaan tätä. Juu-u, salille ei kannata viedä lasta, joka liikkuu, tunkee nenänsä joka paikkaan jne. Kuitenkin 3kk ikäinen, joka nukkuu kopassansa treenin ajan, ja salilla on tällöin lapsen ja äidin lisäksi pari muuta tyyppiä, ei taatusti aiheuta vaaratilanteita kenellekään. Tuskin kukaan muksuansa juuri sen kauhean karpaasin viereen kyykkytelineen läheisyyteen on tunkemassa.

Muutenkin tuntuu, että suuri osa ihmisistä on sitä mieltä, että lapset aiheuttavat vain häiriötä: kaupoissa, busseissa, kahviloissa, kaduilla. Ei kai nyt helkkari sentään tarvitse lapsen saatuaan sulkeutua neljän seinän sisälle ja odottaa, että mukelo täyttää 18v. Missäs muualla ne oppii tavoille kuin erilaisissa tilanteissa ja paikoissa käydessään. Olen vahvasti sitä mieltä, että jos jotain häiritsee alle vuoden ikäisen lapsen itku(kaupassa, kadulla), niin eiköhän vika ole siellä häiriintyneen omassa päässä. Toki salilla kiikkuttaisin itkevän muksun toiseen paikkaan, mutta noin yleensä ottaen saisivat aikuiset ihmiset vähän miettiä, mistä marisevat. Kun ei kukaan ole ollut aikuinen syntyessään.

Kuki sanoi:
Muutenkin tuntuu, että suuri osa ihmisistä on sitä mieltä, että lapset aiheuttavat vain häiriötä: kaupoissa, busseissa, kahviloissa, kaduilla. Ei kai nyt helkkari sentään tarvitse lapsen saatuaan sulkeutua neljän seinän sisälle ja odottaa, että mukelo täyttää 18v. Missäs muualla ne oppii tavoille kuin erilaisissa tilanteissa ja paikoissa käydessään. Olen vahvasti sitä mieltä, että jos jotain häiritsee alle vuoden ikäisen lapsen itku(kaupassa, kadulla), niin eiköhän vika ole siellä häiriintyneen omassa päässä. Toki salilla kiikkuttaisin itkevän muksun toiseen paikkaan, mutta noin yleensä ottaen saisivat aikuiset ihmiset vähän miettiä, mistä marisevat. Kun ei kukaan ole ollut aikuinen syntyessään.

Pakko myöntää että rääkyvä lapsi alkaa ärsyttämään esim. pidemmällä
bussimatkalla, mutta ei kyllä tulisi mieleenikään valittaa asiasta. Kyllä lapset
pitää saada ottaa kauppareissulle yms. mukaan(tosin tunneiksi shoppailemaan johonkin vaatekauppoihin ei todellakaan, menee jo kidutuksen puolelle. Itse en kestä sitä vieläkään, saati pieni lapsi.).

Salietikettiä tuskin tarvitsee kuitenkaan alkaa opettamaan alle vuoden ikäiselle, ja jos sali toimii lapselle sosiaalisena paikkana niin tämä tapahtuu tod.näk. muiden treenaajien kustannuksella(Hei setä, mikä toi on? Monta painoo tos on? Miksä oot ihan punanen? Ootsä mailman vahvin vai mun isi? Onks sul hiki?).

juu, siis alle vuoden ikäinen tuskin nyt kauheasti ketään häiritsee kyselyllään, kun ei vielä edes osaa puhua. Ja lähinnä nyt tarkoitin, että sellaisen vauvan kanssa, joka ei vielä liiku itse, voi salille mennä, mutta jo sellainen, joka ryömii, on parempi jättää kotiin. Itsekin kävin keskimmäisen kanssa salilla kun poika oli 3-5kk, mutta heti kun oppi ryömimään, ajoitin treenit illalle, kun mies oli tullut kotiin. Puhumattakaan nyt, että veisin jonkun kävelemään, juoksemaan, kiikkumaan oppineen ja hankalia kysymyksiä latelevan tenavan salille, ei tod! ;)

J.Jake sanoi:
- Et ole käynyt Myllikän Blue Fitnessissä

No minä treenailen siellä, ja olen ihan tosissani liikkeellä nostamassa sitä rautaa. Vaikka sinä avokkeinesi olisit siellä kiinteytymässä ja hoivaamassa muksua, se ei tarkoita sitä, etteivätkö muut olisi ihan tosissaan treenejään tekemässä.

Oletetaan että muksu kököttää hiljaa vaunuissaan. Hyvä niin. Todellisuus on kyllä yleensä sitä, että kun olkapäillä on reilusti toista sataa kiloa rautaa, alkaa muutaman metrin päästä kuulua mystinen "Mölmölmölmölmöl... Byähääääää!" -ääni, jota seuraa yhtälailla keskittymistä häiritsevä "Hyshyshys, älä itke" -mantra. En tiedä sitten kenen tarkoituksia tämä palvelee, lapsellisen yksilön vai niiden muiden muutaman sadan ihmisen, jotka maksavat 54e kuussa siitä, että pääsevät treenaamaan mieleiseensä paikkaan.

Syy omaan siirtymiseeni Blue Fitnessille liikuntamyllyltä oli se, että uudella salilla on huomattavasti vähemmän häiriötekijoitä. En kaipaa siihen enää alle vuoden ikäistä muksua varottavaksi ja ihmeteltäväksi. Kai joidenkin mielestä kuntosali on sellainen paikka, johon on suotavaa ottaa muksut mukaan.

Ja jos näette itä-helsingin päiväkerhojen pihalla kaljun ruman kääpiön, joka tulee sinne heilumaan levytangon kanssa, niin se olen minä.

Tästä muistuukin mieleeni mielenkiintoinen episodi Liikuntamyllyltä, kun semmoinen n. 3-vuotias risteilyohjus sinkosi kyykkytangon alta alasmenovaiheessa. Mikäli en olisi ollut tekemässä liikettä turvarautojen kanssa, olisi ainakin itsellä tullut paikat suhteellisen kipeiksi, mahdollisesti myös pikkuenkelille olisi käynyt heikosti.

Suosittelen kuitenkin siirtymistä muksun kanssa siihen sadan metrin päähän myllylle, ihan kelpo sali se on, jos kaiken maailman ihmeporukka ei häiritse.

Tulipas muuten :david: -tason tekstiä taas meikäläiseltä.

rafael30 sanoi:
Tulipas muuten :david: -tason tekstiä taas meikäläiseltä.

Ei tullut. Olen samaa mieltä ja toiminut samoin. En ole kyllä päiväkodin pihoilla vielä painojen kanssa vieraillut. Itse olen tosin ajautunut em. saleilta jo EastBodyn kautta Barakseen. Noi aamutreenarit muuten varmasti haluavat todella mennä sinne salille juuri silloin, kun siellä on mahdollisimman hiljaista, eikä ole paljon muita treenareita / vauvoja / sivusta seuraajia / neuvojia paikalla.

fish sanoi:
Ethän sinä saatana nurkassa oleviin koristekasveihinkaan törmäile tai niiden päälle pudottele painoja???

:lol2:

Tuli semmoinenkin mieleeni, että mitenköhän kiva ja turvallinen olo sylivauvalla on salilla? Outo paikka, missä haisee pahalta, äiti ei kiinnitä huomiota, tekee jotain outoa ja ähisee?

Mielestäni lapsia kuljetetaan nykyään ihan liikaa jokapaikkaan. Ja sitten ihmetellään, kun ne ovat hyperaktiivisia -kyllä kai, kun eivät ole saaneet tottua rauhalliseen ja turvalliseen oloon.

reinhardt sanoi:
Tuli semmoinenkin mieleeni, että mitenköhän kiva ja turvallinen olo sylivauvalla on salilla? Outo paikka, missä haisee pahalta, äiti ei kiinnitä huomiota, tekee jotain outoa ja ähisee?

Mielestäni lapsia kuljetetaan nykyään ihan liikaa jokapaikkaan. Ja sitten ihmetellään, kun ne ovat hyperaktiivisia -kyllä kai, kun eivät ole saaneet tottua rauhalliseen ja turvalliseen oloon.

Entäs miten outoa on olla bussissa ? isossa kaupassa ? puistossa joissa jokainen eukko ja setä käy pällistelemässä ja jokeltelemassa muksulle ?

Samalla tavalla se muksu on ihmeissään kun äiti leikkaa nurmikkoa ja muksu istuu sitterissä, bensa haisee pahalle, äiti ei kiinnitä huomiota ja ähisee...

Jos perkele muksun hommaat niin kärsi sika ! Ulos ei ole asiaa kun joku sieltä työmaalta jonka ohi kävelet kuitenkin kompastuu ja se tiiliskivi lentää vaunuihin ja muksu loukkaantuu tai se ohi ajava teini heittää röökin ikkunasta ja taas palo vaunut ikävää on myös se hyvin todennäköinen tapaus kun äiti sattuu juuri sillä sekunnilla katsomaan liian kauan väärään suuntaan eikä osu siltaan ja kävelee jokeen.

Mäkin maksan about 50 kuussa salista eikä mua häiritse se hiljaa oleva roskis eikä ne muutama tuoli mitä siellä on. En myöskään ole nähnyt että ne olisi vaaraa aiheuttanut kävelemällä kyykkäys paikalle tai muuten painojen alle.
Kopassa olevalta vauvalta kannattaa äidin kyllä muistaa ottaa ajoneuvon kaukosäädin pois niin luulen että pysyy kohtuu paikoillaan. Kuulostaa hiukan luulosairaalta jos kopassa oleva muksu mielletään vaarana kun se yht äkkiä ilmestyy häiritsemään kyselemällä ja juoksemalla painojen alle puhumattakaan koneissa kiipeilystä.

Huh...Mitähän ihmiset ylipäätään syöttää muksuilleen kun alle puolivuotinen kykenee tuohon kaikkeen ? Sen ikäsestähän tässä nyt oli kyse ?... kuntosalilla kasvanee myös jonkin asteinen kuuloaisti erikoisuus joka kykenee kuulemaan sen skidin rääkymisen vaikka muut ei sitä kuule, kuten aiemmin ainakin ymmärsin niin puhe oli siitä että jos alkaa näyttää että ääntä alkaa tulemaan niin kyseinen karavaani poistuu paikalta asap.

Tuli päivän toinen :david: avautuminen, mut ah..oli niin helpottavaa...

Itse treenaan just tällaisella "äijäsalilla". Ongelmana vaan on se, että sinnekin jotkut tuovat alle kouluikäisiä lapsia ( pääsinpäs avautuun ) Ja en minä viitsi heille asiasta mainita tai jättää henkilökunnalle valituksia, pitäisi kai tälläiset asiat itsekin tajuta.
- Samaa mieltä,minunkin mielestäni litsekseen liikkuvat lapset aiheuttavat vaaratilanteita salilla.
- Tähän asti se on reagoinut ihmettelemällä hetken ympäristöään ja sitten taas keskittynyt siihen hölmönnäköiseen sammakkoonsa.

Jokatapauksessa hommaa oli tarkoitus jatkaa siihen asti kunnes tyttö oppii liikkumaan eikä sitten tietenkään enää viihdy vaunuissaan.Eli n 1-3kk ?

Niin ja en ole varma tuliko valitus meidän tytöistä (äiti ja muksu) mutta sääntöä tietysti sovelletaan kaikkiin.

No minä treenailen siellä, ja olen ihan tosissani liikkeellä nostamassa sitä rautaa. Vaikka sinä avokkeinesi olisit siellä kiinteytymässä ja hoivaamassa muksua, se ei tarkoita sitä, etteivätkö muut olisi ihan tosissaan treenejään tekemässä.
:thumbs: Hyvä,sitten myös tiedät että ne vaunut mahtuvat olemaan siellä kone/laite puolella helposti,kenenkään tiellä olematta. Jälleen 1-2 muuta henkilöä salilla...
Ok - pointti oli se että jos tämä valituksen tehnyt henkilö olisi tämän lukenut ja ymmärtäisi että viikottainen puolentunnin häiriö loppuu viimeistään 3kk kuluttua niin voisiko sen häiriön sietää paremmin? Koska henkilökunnan mielestä treeni saa jatkua ellei lisää valituksia tule.

Jos on lapsia niin käy sit semmosella salilla missä on lapsiparkki. Ne omat pikku söpöläiset voi olla yksiä vittupäitä muiden silmissä (ja jaloissa).

Jouni Virtamo sanoi:
Minulla on yksi lapsi, 9-vuotias poika, joten kokemusta lapsen touhuista alkaa jo olla. Voiko lasta viedä salille? Vastaus on yksiselitteisesti ei, koska se ei ole turvallista eikä lapsen kanssa yksinkertaisesti vietetä aikaa tuollaisessa paikassa. Lapsi/nuori voi alkaa käydä salilla, kun aloittaa siellä omat treeninsä, aiemmin sinne ei ole mitään asiaa.

Tredin aloituskirjoitus kuvaa lapsenhoidon nykysuuntausta, nykyistä itsekeskeistä ajattelutapaa, joka on mielestäni virheellinen. Lapsi tehdään, mutta siitä ei saisi olla mitään erityistä vaivaa tai haittaa äidille tai isälle. Työt, harrastukset ym. pitäisi voida hoitaa entiseen malliin, vaikka perheessä onkin pikkulapsi. Ei näin. Kun lapsi tehdään, lapsen kuuluu mennä perheessä kaiken muun edelle, myös vanhempien mukavuudenhalun. Jos jompi kumpi vanhemmista hoitaa pientä lasta kotona (toivon mukaan näin on, yleensä hoitaja on äiti), se duuni on sitten siinä. Se on myös maailman arvokkain ja hienoin duuni. Äidillä on toki oikeus hoitaa kuntoaan mahdollisuuksien mukaan, mutta silloin lapsella täytyy olla joku muu hoitaja.

Kaikille nykyisille ja tuleville äideille: Hoitakaa ja rakastakaa sitä pientä vauvaa, kyllä te ehditte myöhemmin taas stressaamaan töihin ja kiinteyttämään vartaloanne. Jokainen äiti on joka tapauksessa maailman kaunein nainen, joten aivan turhaa on ainakin ulkonäöstä kantaa huolta.

Vielä: Tredissä käytettiin ilmausta "5-vuotias kauhukakara". Voin paljastaa salaisuuden: Hän ei ole kauhukakara, vaan aivan normaali lapsi eli helvetin villi. Sen vuoksi hänen paikkansa ei olekaan kuntosali, kuten jo aiemmin totesin.

Tässä asia ilmaistiin juuri niin kuin se on :worship: Itselläni kanssa lapsia enkä missään nimessä ota lapsia mukaan salille, koska riskit on aina suuret.

se nyt riippuu lapsesta ja vanhemmista, voiko penskan kanssa kayda reenaamassa.
itse olen useita kertoja joutunut reenaamaan salilla 4v mukana ...ilman ongelmia.
meilla on selvat saannot, missa saa liikkua ja miten kayttaydytaan.

olis vaan kiva nahda miten mun treenit hoidetaan kotijumpalla..

Itse olen myös ehdottomasti sitä mieltä, että ei lapsia salille...se on turvallisuusriski. Ymmärrän kyllä, että äidille tekee varmasti hyvää päästä välillä treenaamaan ja itseään hoitamaan, mutta sitä varten on mentävä joko lapsiparkilliselle salille tai hankittava lapselle hoitaja kotiin. Kun ne lapset hankitaan, on myös mentävä lasten ehdoilla :haart:

Myllypuron BF:ällä muuten on se muksunurkkaus. Tosin, se ei edes 'leikkitätien' paikallaolon aikana ole varmaankaan vajaan vuoden ikäiselle sopiva paikka.

Minulla ei itselläni ole mitään näitä pikkulapsia varten, kunhan niistä pidetään huolta - nähty (tai paremminkin kuultu) tapaus, missä lapsi alkaa itkeä mutta äiti tekee sarjan loppuun ensin. Itku on tietysti luonnollista, mutta ei se silti ole mukavaa kuunneltavaa. Ja tietysti katsotaan, ettei näiden läsnäollessa vaarannu lapset itse, eivätkä muutkaan paikallaolijat. Jos salilla tosiaan on se 1-2 henkeä paikalla (Myllypuron BF:ällä ei mitenkään harvinaista ;)), niin kyllä siinä on joku harvinaisen nirppanokka ollut valittamassa. Jos näitä sylikapaloita tuo paikalle pahimpana ruuhkahuippuna (eikä käytä sitä muksunurkkaa ja hoitotädin palveluksia), niin homma on vähän eri.

Pahimpia ovat kuitenkin nämä risteilyohjukset, jotka tulevat välillä jopa salille ilman vanhempiaan; yhdet rasavillit sankarit hyökkäsivät Puistola Gymille aikoinaan ja rupesivat roikkumaan laitteissa ym, kuvittelivat varmaan paikkaa leikkipuistoksi! Tämän jälkeen tuli kyllä aika isot varoitukset seinille, ettei ulkopuolisia saa missään nimessä päästää paikalle.

Taitaa muuten olla noiden muksunurkkien prosentuaalinen osuus *fitness* saleilla aika paljon suurempi kuin *gym* saleilla ;)

Tässä on taas totaalisen hyvä esimerkii threadista, jossa jokainen vääntää alkuperäisen kysymyksen täysin haluamaansa muotoon, ja lisäilee vielä mahdollisimman paljon omia mielipiteitä asian vierestä.

Tässä threadissa oli kyse ½-vuotiaasta lapsesta joka on hiljaa, ei liiku aiheuttamassa vaaratilanteita, ja on äidin mukana hiljaisena aikana kärryissä. Ja tämä tapahtuu noin puolen tunnin ajan noin kerran viikossa, hiljaisena aikana.

Tässä threadissa ei ollut kyse leikkinurkkauksista eikä ympäriinsä juoksentelevista leikki-ikäisistä jotka kiljuu, aiheuttaa vaaratilanteita itselleen ja muille, kyselee jne jne. Eli kaikkea sitä mitä millään salilla ei tulisi tapahtua.

-edit-

Mielestäni ei itsekeskeisyydellä ole mitään tekemistä tämän kanssa, kuten Jouni tuolla oli mieltä - ainakaan äitien osalta. Pikemminkin ympäristön lisääntyvällä suvaitsemattomuudella. Niin no, itsekeskeisyyttä sekin.

Niin, ja vision, asiatekstiä!

fish sanoi:
Tässä on taas totaalisen hyvä esimerkii threadista, jossa jokainen vääntää alkuperäisen kysymyksen täysin haluamaansa muotoon, ja lisäilee vielä mahdollisimman paljon omia mielipiteitä asian vierestä.

Tässä threadissa oli kyse ½-vuotiaasta lapsesta joka on hiljaa, ei liiku aiheuttamassa vaaratilanteita, ja on äidin mukana hiljaisena aikana kärryissä.

Tässä threadissa ei ollut kyse leikkinurkkauksista eikä ympäriinsä juoksentelevista leikki-ikäisistä jotka kiljuu, aiheuttaa vaaratilanteita itselleen ja muille, kyselee jne jne. Eli kaikkea sitä mitä millään salilla ei tulisi tapahtua.

-edit-

Mielestäni ei itsekeskeisyydellä ole mitään tekemistä tämän kanssa, kuten Jouni tuolla oli mieltä - ainakaan äitien osalta. Pikemminkin ympäristön lisääntyvällä suvaitsemattomuudella. Niin no, itsekeskeisyyttä sekin.

No sali ei varsinkaan ole ½-vuotiaan paikka, sen ikänen tarttee rauhallisen ympäristön eikä sellasta missä kolisee tai on muuta meteliä, kovaa musiikkia tms. En tiedä mimmoen ämmä sali tuo blue fitness mahtaa olla mutta normi saleilla on kyllä siinä mielessä rauhatonta ettei tod ole vauvojen paikka. Ja se että ½-vuotias olis hiljaa kokoajan on täysin epänormaalia. Ja mikäli maksaa kalliista salista niin on kyllä oikeus myös nauttia treenistään ilman että joku siellä rääkyy (vaikkei olis tielläkään). Sitten on vielä sellaisia ihmisä jotka ei vaan tykkää lapsista, onhan sekin itsekästä ajatella että kaikki siitä omasta kullannupusta vain hyvää ajattelisivat.

vision sanoi:
Mäkin maksan about 50 kuussa salista eikä mua häiritse se hiljaa oleva roskis eikä ne muutama tuoli mitä siellä on. En myöskään ole nähnyt että ne olisi vaaraa aiheuttanut kävelemällä kyykkäys paikalle tai muuten painojen alle.
Kopassa olevalta vauvalta kannattaa äidin kyllä muistaa ottaa ajoneuvon kaukosäädin pois niin luulen että pysyy kohtuu paikoillaan. Kuulostaa hiukan luulosairaalta jos kopassa oleva muksu mielletään vaarana kun se yht äkkiä ilmestyy häiritsemään kyselemällä ja juoksemalla painojen alle puhumattakaan koneissa kiipeilystä.

No mullapa on kokemusta, tosin ko nappulaa vanhempi, varmaan 5-7 vuotias kersa käveli suoraan prässin painopinkan alle, onneks isänsä huomas heti ja nappas pois ja varmaan olisin itsekkin huomannut ennenkuin lähden laskemaan sitä pakkaa, muttei viitsi edes ajatella mitä olis voinu tapahtuu jos se nappula olis jääny sinne alle tai työntäny kätensä sinne kiskojen väliin tms.. varsinkin kovilla painoilla sitä keskittyy liikkeen suorittamiseen olipa se sit mikä hyvänsä, ei odota että siellä voi joku olla takana kun kyykkää, lisäks ei kersat osaa ajatella olevansa vaarassa kun ei ymmärrä mihin suuntaan painot menee.. täälläkin on saanu lukea että ihan ilmanki kersoja sitä sattuu ja tapahtuu tapaturmia.. Täs maas ei tarttis tapahtuu ku yks vakava onnettomuus/vahinko tämmöses niin ei meidän tarttis edes käydä tätä keskustelua.

fish sanoi:

Tässä threadissa oli kyse ½-vuotiaasta lapsesta joka on hiljaa, ei liiku aiheuttamassa vaaratilanteita, ja on äidin mukana hiljaisena aikana kärryissä. Ja tämä tapahtuu noin puolen tunnin ajan noin kerran viikossa, hiljaisena aikana.

Millä tavalla yleinen mielipide, EI LAPSIA SALILLE, on offtopiccia alkuperäiseen kysymykseen liittyen? Threadin alkuperäiseen kysymykseen liittyen, en hyväksy ½-vuotiasta lasta salille vaikka se on hiljaa, ei liiku aiheuttamassa vaaratilanteita, on äidin mukana hiljaisena aikana kärryissä vaikka tämä tapahtuu noin puolen tunnin ajan noin kerran viikossa, hiljaisena aikana.

Aikun tuli mukavasti Ontopiccia fisun mieleen. Vai luetaanko eriävät mielipiteet offtopicciin?

Lässyn lässyn.

Tämän viikon :david: -pystin voittaja löytyi taas.

PS. Lapsia salilla (mallia liikkuvia aikapommeja) -thread löytyy jo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom